Za duże obroty na jałowym E16SE

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Za duże obroty na jałowym E16SE

Post autor: sierak »

Panowie ... wiem że ten temt był już przerabiany na forum ale jakoś nie moge wyszukać więc ponawiam pytanie. Mam jakoś dziwnie za duze obroty. Na początku myślałem, że to przez to że silnik cały czas zimny ale jak wymieniłem termostat i jest już ciepło to to samo jest. Co więcej te obroty czasami na chwile ustają i są w normie a potem znowu tak na jałowym to 1100-1300. I dziwnie mi się wydaję, że nasila się to jak konczy mi się benzyna. Czy może to być też wuna że leje 95 a nie 98 a silnik (na zworce) jest ustawiony na 98. Jeszcze togo nie sprawdziłem ale kurcze jakoś nie do końca widzę związek. Coś kiedyś pisaliście o silniczku skokowym - czy to ta bajka.

A tak poza tym to jak w mojej Czarnulce nie było wcale termostatu to teraz już chyba nic mnie nie zdziwi. Piszcie co wiecie.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

przypuszczam, ze to moze byc wlasnie silniczek krokowy - na biegu jalowym on bocznikuje Ci przepustnice i w zaleznosci od tego ile uchyli na takie obroty wchodzi silnik - dlatego przypuszczenie ze to silnik moze byc uzasadnione.

a jesli tankujesz 95 majac zaplon przesawiony na 98 i w dodatku jesli wezmiemy pod uwage kiepska jakosc polskiego paliwa to niedobrze, moze zdarzyc Ci sie ze bedzie Ci spalal detonacyjnie, co jest bardzo szkodliwe...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

No dobra to teraz jeszcze poprosze cene takiego silniczka i czym to się je - czy to dużo zachodu aby go wynienić.

A jeżeli chodzi o to na jaką bezynę jest ustawina zworka to na 95 z tego co widnieje na niej ale zawsze lepiej wziać miernik i zmierzyć a tego jeszcze nie zrobiłem.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

a gdzie mozna znaleźć tą zworke ?????????
Ja czesto jezdze na V-pover 99 lub standart 98 i o ile w golfie zmiana byla odczuwalna to w corsie juz nie tak bardzo........
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

U mnie jest po przeciwnej stronie akumulatora ... na zworce jest naklejka (ja mam 95). Jak się dobrze przypatrzysz to powinienes zobaczyc.

Mniej więcej tak jak na fotce (sorry za kiepsą jakość)

Obrazek
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

a cha, czyli zeby jezdzic np na 98 to trzeba kupic inna zworke czy ja po prostu przestawic w inne miejsce????
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Z tego co Flipp mówił to trzeba ja po prostu obrócić ale można też miernikiem sprawdzić jaka wartość na niej jest ale nie mam na razie katalogowych danych bo naklejce to patrząc na wiek naszych furek to nie ma co ufać.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

dokladnie.
jak cos zalatwisz to bardzo prosze zebys dal znac.
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

Co do zworki to seria jest najprawdopodobniej 95/91... zworke sie po prostu odwraca i wklada innymi pinami. Tak wiec aby przestawic zaplon na 98 trzeba nabyc nowa zwore, ale w ASO gosc nie byl mi w stanie odpowiedziec czy zwora 95/98 zagra zamiast 95/91 (amatory jedne).
Beny CTM #081
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

Z tego co Flipp mówił to trzeba ja po prostu obrócić ale można też miernikiem sprawdzić jaka wartość na niej jest ale nie mam na razie katalogowych danych bo naklejce to patrząc na wiek naszych furek to nie ma co ufać.
Silnik ten występuje w dwóch odmianach: C16SE i X16XEL.
C16SE jest to silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec.M firmy Delco-Remy. Był stosowany w okresie luty 1993-sierpień 1994 w Astrach o oznaczeniu 100MPI (naklejka z tyłu samochodu).
Silnik ten nie ma czujnika spalania stukowego i posiada ręczny korektor oktanowy. Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO95 lub 470 Ohm dla LO98.


Na pierwszy rzut oka wydaje sie ze ten c16SE to jest bardzo podobny do naszego E16SE[/b]
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

No i chyba mamy odpowiedz ... Flipper ma Bejbe kilka miesięcy młodszą od mojej Czarnulki i trafiło mu się C16SE ale wydaje mi się że ta wartości rezystancji są takie same. Jak będę miał wolną chwilkę to zmierze.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Prosze jeszcze o jakieś info związane z tymi obrotami bo cały czas jest to samo. Czasami jest dobrze a czasami mam za duże. I to nie mam znaczenia kiedy. Jade sobie jade jest na jałowym z 1500 załóżmy a za chwilę już jest wszystko okej. Jeszcze nie wykumałem jak to jest ale zdaje mi się że sie pogarsza jak rezerwa sie zaczyna świecic ale może to być tylko moje mysle wrażenia.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

A ja nie mam rezerwy :-(
A tak w temaCie to u mojego kumpla w innym aucie niz Opel, dawal popalic silniczek krokowy czy jakos tak. Podobno trzeba to ustrojstwo od czasu do czasu przeczyscic.....
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

To jeszcze poprosze o info gdzie ten silniczek jest ... i ile kosztuje (to do wow'a) zebym był lepiej zorientowany.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

nie wiem ja tego jescze nie sprawdzałem , to musibyć gdzieś w układzie paliwowym ale gdzie......... nie mam pojęcia
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

tak a propos silniczka krokowego, moja corsa jak ostatnio zmarzla to po przejechaniu ok 500m obroty weszly na ok 4000 i jedynym sposobem pozbycia sie wycia silnika bylo duszenie go sprzeglem na swiatlach. dwa razy go zdusilem i po chwili mu przeszlo. dalej juz bylo normalnie. pewnie czeka mnie czyszczenie...
Obrazek
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Dobra, ja mam pytanie odnośnie tego silniczka, wyjołem go, ładnie wygląda przyznam, ale co tam czyścić. Toż to kawał bolca ze sprężynką, który się wysuwa elektrycznie. Co tam czyścić? Spręzynkę, czy tą 'prowadnicę' od bolca? Bo nie mam zielonego pojęcia. Nie wiem czy zauważyliście, ale te 'kłopoty z silniczkiem' zdarzają się tylko zimą, szczególnie w moim przypadku, a sądzę że nie tylko w moim. Może ktoś podpowie co tam wyczyścić aby 'grała muzyka'? :D
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

wydaje mi się że wszystko trzeba porządnie przeczyscic.
Zauwazcie ze ja nie powiedzialem w poprzednim poscie ze to na pewno jest to, napisalem ze moj kolega mial podobneproblemy i przeszly mu po dokladnym wyczyszczeniu tego silniczka.
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
Rav
Nowy
Posty: 116
Rejestracja: 6 lip 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bogatynia, Jelenia Góra, Lubań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Rav »

Sierak,
Inną przyczyną wariowania obrotów w Twoim silniku może być łapanie lewego powietrza w układzie dolotowym (powietrze dostaje się za przepływomierzem).. wtedy ECU głupieje i dzieją się właśnie takie cuda...
Najpierw jednak silnik krokowy...potraktuj go WD-40...na 90% pomaga....
Rav
Opel Vectra A 2.0i 16V Cosworth '92


Vectra Unlimited #001

http://www.vectra-unlimited.pl - Strona Polskiego Klubu Opla Vectry
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Dzięki Rav - poknuje coś i się okaże.

P.S A jak tam remoncik, skończyłeś już? Pochwaliłbyś się coś ... :oko:
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
Rav
Nowy
Posty: 116
Rejestracja: 6 lip 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bogatynia, Jelenia Góra, Lubań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Rav »

Remoncik.......vide avatarek ;)
Furka już siem kula aż miło :)
Rav
Opel Vectra A 2.0i 16V Cosworth '92


Vectra Unlimited #001

http://www.vectra-unlimited.pl - Strona Polskiego Klubu Opla Vectry
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Ale gdzie mam go szukać - jakieś wskazówki może ?
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
Rav
Nowy
Posty: 116
Rejestracja: 6 lip 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bogatynia, Jelenia Góra, Lubań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Rav »

Sorki że off topic.....no ale Sierak kciał :)
Tak to wygląda......


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rav
Opel Vectra A 2.0i 16V Cosworth '92


Vectra Unlimited #001

http://www.vectra-unlimited.pl - Strona Polskiego Klubu Opla Vectry
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

zajebiscie zrobiona furka :)2 :)2 :)2
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Normalnie SZOK, SUPER i EKSTRA ... następny w kolejce będę ja :oko:
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

chyba cie przescigne :-)
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

łeeeeeeeeeee :placz2: ja też tak chcę, chcę mieć wszystko głądkie !!! nie no ale tak prawdę mówiąc to super się prezentuje, moje uznanie, gratulacje Rav, powinno się z Ciebie brać przykład.
gabson
Nowy
Posty: 351
Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
Lokalizacja: Krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gabson »

Nooooo Rav ....... Trafiłeś w mój gust. :) furak wygląda z przeproszeniem "zajeeeeeeeebiście".
Po prostu brak mi słów...... rewelacja...... kurde świetnie ...........
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
:placz2: Corsa A GSi :placz2:
:placz2:Na sprzedaż:placz2:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”