Liczba oktanów

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
Feliks
Nowy
Posty: 418
Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Liczba oktanów

Post autor: Feliks »

Jak mysliscie da cos przy zalozonej instalacji lpg przestawienie tej kostki co sie ja przestawia przy benzynie o wiekszej liczbie oktanów? w sumie lpg ma chyba kolo 100 oktanów wiec moze cos by sie poprawiło
jak wam się wydaje??
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

LPG ma faktycznie cos ponad 100 oktanow, ale to nie w tym rzecz... chodzi tu bardziej o uszlachetniacze, ktorych w Pb98 jest wiecej niz w 95 i to one powoduja ograniczenie efektu spalania stukowego. Co sie zas tyczy przyspieszania zaplonu na LPG to niestety nie potrafie Ci jednoznacznie odpowiedziec na pytanie... proponuje zapytac na forum technicznym.
Beny CTM #081
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

ciekawa rzecz... bo przeciez w silnikach ze statycznym modulem komputer przechodzi w tryb awaryjny, ale autka jeszcze jakos jezdza, tzn. zaplon nie jest jakos chyba maksymalnie opozniony, nie odcina tez zaplonu przy 3500 rpm, a chyba tak wlasnie powinien odcinac przy trybie awaryjnym... a z drugiej strony autka z klasycznym zaplonem nie maja czujnikow spalania stukowego i wszystko dziala tak jak sie ustawi...

troche pewnie zamotalem, bo nie wiem o co chodzi z tym lpg (nigdy sobie czegos takiego nie zaloze, dlatego sie nie interesowalem), ale jest kilka ciekawych pytan z tym zwiazanych, heh ;)
c20rsa, czlowieku meeen!
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

zaiste wow... zamotales :oko: ... ale juz po kilkunastokrotnym przeczytaniu posta zalapalem osochosi :-D ... piszesz o silnikach ze statycznym modulem zaplonu (a chodzi ci chyba o dynamiczny - statyczny to zaplon staly chiba nie, a dynamiczny to samodopasowujacy w zaleznosci od czujnikow)... no i ten dynamiczny jak dostanie sygnal o spalaniu stukowym to pewnie opozna zaplon do wartosci jaka jest przy fuelu 91 oktanow (takie kostki byly zakladane seryjnie bo to byla chyba najnizsza wartosc oktanowa z czasow produkcji tych silniczkow - tak sie domyslam). Tak wiec nie jest to jakies straszne dolowanie silnika i jesli przy tym nastawie czujnik spalania stukowego milczy to ECU pewnie znowu przyspiesza zaplon... tak na logike i of course przy zalozeniu, ze mowimy o samodopasowujacym module zaplonu. A drugi rodzaj modulu, o ktorym wspomniales, ten klasyczny (czyli IMO statyczny - jak nastawisz tak dziala) jest bardziej niebezpieczny w uzyciu bo pewnie spalanie stukowe daje o sobie znac odrobinke za pozno. Stad wniosek, ze nie warto tutaj kombinowac na wlasna reke bo ryzyko jest spore. Najlepiej zwalic to na jakis warsztat, wtedy to oni poniosa odpowiedzialnosc :oko:

No to tera ja zamieszalem i mamu czeski film :-P :-P
Beny CTM #081
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

...zamotalem... sam nie wiem do konca o co mi chodzilo...

mowiac statyczny myslalem o module w pelni elektronicznym bez czesci ruchomych (oplowski dis) z czujnikiem spalania stukowego i elektronicznym urzadzeniem sterujacym (ecu).

konwencjonalny czyli cewka, rozdzielacz, etc...

ten drugi niebezpieczny - fakt... ale w tym drugim mozna przyspieszyc zaplon i nic nas nie poinformuje ze stuka chyba ze juz uslyszymy, a to bedzie za pozno...

mnie zastanowilo (chyba ;) ) dlaczego skoro komp jest w trybie awaryjnym (przy module statycznym) to wszystko dziala???
c20rsa, czlowieku meeen!
gonzo
Nowy
Posty: 108
Rejestracja: 22 cze 2002, o 22:04
Lokalizacja: krakow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: gonzo »

dla mnie obaj krecicie czeskie filmy :-D nic nie wiem o czym wy mowicie a znam sie troche na silnikach ale hyba bardziej mechanicznie :oops:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”