Jak mysliscie da cos przy zalozonej instalacji lpg przestawienie tej kostki co sie ja przestawia przy benzynie o wiekszej liczbie oktanów? w sumie lpg ma chyba kolo 100 oktanów wiec moze cos by sie poprawiło
jak wam się wydaje??
Liczba oktanów
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
-
- Nowy
- Posty: 332
- Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Ślonsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
LPG ma faktycznie cos ponad 100 oktanow, ale to nie w tym rzecz... chodzi tu bardziej o uszlachetniacze, ktorych w Pb98 jest wiecej niz w 95 i to one powoduja ograniczenie efektu spalania stukowego. Co sie zas tyczy przyspieszania zaplonu na LPG to niestety nie potrafie Ci jednoznacznie odpowiedziec na pytanie... proponuje zapytac na forum technicznym.
Beny CTM #081
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ciekawa rzecz... bo przeciez w silnikach ze statycznym modulem komputer przechodzi w tryb awaryjny, ale autka jeszcze jakos jezdza, tzn. zaplon nie jest jakos chyba maksymalnie opozniony, nie odcina tez zaplonu przy 3500 rpm, a chyba tak wlasnie powinien odcinac przy trybie awaryjnym... a z drugiej strony autka z klasycznym zaplonem nie maja czujnikow spalania stukowego i wszystko dziala tak jak sie ustawi...
troche pewnie zamotalem, bo nie wiem o co chodzi z tym lpg (nigdy sobie czegos takiego nie zaloze, dlatego sie nie interesowalem), ale jest kilka ciekawych pytan z tym zwiazanych, heh
troche pewnie zamotalem, bo nie wiem o co chodzi z tym lpg (nigdy sobie czegos takiego nie zaloze, dlatego sie nie interesowalem), ale jest kilka ciekawych pytan z tym zwiazanych, heh

c20rsa, czlowieku meeen!
-
- Nowy
- Posty: 332
- Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Ślonsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
zaiste wow... zamotales
... ale juz po kilkunastokrotnym przeczytaniu posta zalapalem osochosi
... piszesz o silnikach ze statycznym modulem zaplonu (a chodzi ci chyba o dynamiczny - statyczny to zaplon staly chiba nie, a dynamiczny to samodopasowujacy w zaleznosci od czujnikow)... no i ten dynamiczny jak dostanie sygnal o spalaniu stukowym to pewnie opozna zaplon do wartosci jaka jest przy fuelu 91 oktanow (takie kostki byly zakladane seryjnie bo to byla chyba najnizsza wartosc oktanowa z czasow produkcji tych silniczkow - tak sie domyslam). Tak wiec nie jest to jakies straszne dolowanie silnika i jesli przy tym nastawie czujnik spalania stukowego milczy to ECU pewnie znowu przyspiesza zaplon... tak na logike i of course przy zalozeniu, ze mowimy o samodopasowujacym module zaplonu. A drugi rodzaj modulu, o ktorym wspomniales, ten klasyczny (czyli IMO statyczny - jak nastawisz tak dziala) jest bardziej niebezpieczny w uzyciu bo pewnie spalanie stukowe daje o sobie znac odrobinke za pozno. Stad wniosek, ze nie warto tutaj kombinowac na wlasna reke bo ryzyko jest spore. Najlepiej zwalic to na jakis warsztat, wtedy to oni poniosa odpowiedzialnosc
No to tera ja zamieszalem i mamu czeski film




No to tera ja zamieszalem i mamu czeski film


Beny CTM #081
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
...zamotalem... sam nie wiem do konca o co mi chodzilo...
mowiac statyczny myslalem o module w pelni elektronicznym bez czesci ruchomych (oplowski dis) z czujnikiem spalania stukowego i elektronicznym urzadzeniem sterujacym (ecu).
konwencjonalny czyli cewka, rozdzielacz, etc...
ten drugi niebezpieczny - fakt... ale w tym drugim mozna przyspieszyc zaplon i nic nas nie poinformuje ze stuka chyba ze juz uslyszymy, a to bedzie za pozno...
mnie zastanowilo (chyba
) dlaczego skoro komp jest w trybie awaryjnym (przy module statycznym) to wszystko dziala???
mowiac statyczny myslalem o module w pelni elektronicznym bez czesci ruchomych (oplowski dis) z czujnikiem spalania stukowego i elektronicznym urzadzeniem sterujacym (ecu).
konwencjonalny czyli cewka, rozdzielacz, etc...
ten drugi niebezpieczny - fakt... ale w tym drugim mozna przyspieszyc zaplon i nic nas nie poinformuje ze stuka chyba ze juz uslyszymy, a to bedzie za pozno...
mnie zastanowilo (chyba

c20rsa, czlowieku meeen!