Za duże obroty na jałowym E16SE
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Za duże obroty na jałowym E16SE
Panowie ... wiem że ten temt był już przerabiany na forum ale jakoś nie moge wyszukać więc ponawiam pytanie. Mam jakoś dziwnie za duze obroty. Na początku myślałem, że to przez to że silnik cały czas zimny ale jak wymieniłem termostat i jest już ciepło to to samo jest. Co więcej te obroty czasami na chwile ustają i są w normie a potem znowu tak na jałowym to 1100-1300. I dziwnie mi się wydaję, że nasila się to jak konczy mi się benzyna. Czy może to być też wuna że leje 95 a nie 98 a silnik (na zworce) jest ustawiony na 98. Jeszcze togo nie sprawdziłem ale kurcze jakoś nie do końca widzę związek. Coś kiedyś pisaliście o silniczku skokowym - czy to ta bajka.
A tak poza tym to jak w mojej Czarnulce nie było wcale termostatu to teraz już chyba nic mnie nie zdziwi. Piszcie co wiecie.
A tak poza tym to jak w mojej Czarnulce nie było wcale termostatu to teraz już chyba nic mnie nie zdziwi. Piszcie co wiecie.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
przypuszczam, ze to moze byc wlasnie silniczek krokowy - na biegu jalowym on bocznikuje Ci przepustnice i w zaleznosci od tego ile uchyli na takie obroty wchodzi silnik - dlatego przypuszczenie ze to silnik moze byc uzasadnione.
a jesli tankujesz 95 majac zaplon przesawiony na 98 i w dodatku jesli wezmiemy pod uwage kiepska jakosc polskiego paliwa to niedobrze, moze zdarzyc Ci sie ze bedzie Ci spalal detonacyjnie, co jest bardzo szkodliwe...
a jesli tankujesz 95 majac zaplon przesawiony na 98 i w dodatku jesli wezmiemy pod uwage kiepska jakosc polskiego paliwa to niedobrze, moze zdarzyc Ci sie ze bedzie Ci spalal detonacyjnie, co jest bardzo szkodliwe...
c20rsa, czlowieku meeen!
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No dobra to teraz jeszcze poprosze cene takiego silniczka i czym to się je - czy to dużo zachodu aby go wynienić.
A jeżeli chodzi o to na jaką bezynę jest ustawina zworka to na 95 z tego co widnieje na niej ale zawsze lepiej wziać miernik i zmierzyć a tego jeszcze nie zrobiłem.
A jeżeli chodzi o to na jaką bezynę jest ustawina zworka to na 95 z tego co widnieje na niej ale zawsze lepiej wziać miernik i zmierzyć a tego jeszcze nie zrobiłem.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
U mnie jest po przeciwnej stronie akumulatora ... na zworce jest naklejka (ja mam 95). Jak się dobrze przypatrzysz to powinienes zobaczyc.
Mniej więcej tak jak na fotce (sorry za kiepsą jakość)

Mniej więcej tak jak na fotce (sorry za kiepsą jakość)
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Z tego co Flipp mówił to trzeba ja po prostu obrócić ale można też miernikiem sprawdzić jaka wartość na niej jest ale nie mam na razie katalogowych danych bo naklejce to patrząc na wiek naszych furek to nie ma co ufać.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
-
- Nowy
- Posty: 351
- Rejestracja: 12 sty 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Krakow
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Silnik ten występuje w dwóch odmianach: C16SE i X16XEL.Z tego co Flipp mówił to trzeba ja po prostu obrócić ale można też miernikiem sprawdzić jaka wartość na niej jest ale nie mam na razie katalogowych danych bo naklejce to patrząc na wiek naszych furek to nie ma co ufać.
C16SE jest to silnik 8-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec.M firmy Delco-Remy. Był stosowany w okresie luty 1993-sierpień 1994 w Astrach o oznaczeniu 100MPI (naklejka z tyłu samochodu).
Silnik ten nie ma czujnika spalania stukowego i posiada ręczny korektor oktanowy. Dla przewidywanej liczby oktanowej benzyny należy odpowiednio dobrać rezystancję na złączu kodowania: 220 Ohm dla LO95 lub 470 Ohm dla LO98.
Na pierwszy rzut oka wydaje sie ze ten c16SE to jest bardzo podobny do naszego E16SE[/b]


:placz2:Na sprzedaż:placz2:
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No i chyba mamy odpowiedz ... Flipper ma Bejbe kilka miesięcy młodszą od mojej Czarnulki i trafiło mu się C16SE ale wydaje mi się że ta wartości rezystancji są takie same. Jak będę miał wolną chwilkę to zmierze.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Prosze jeszcze o jakieś info związane z tymi obrotami bo cały czas jest to samo. Czasami jest dobrze a czasami mam za duże. I to nie mam znaczenia kiedy. Jade sobie jade jest na jałowym z 1500 załóżmy a za chwilę już jest wszystko okej. Jeszcze nie wykumałem jak to jest ale zdaje mi się że sie pogarsza jak rezerwa sie zaczyna świecic ale może to być tylko moje mysle wrażenia.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
To jeszcze poprosze o info gdzie ten silniczek jest ... i ile kosztuje (to do wow'a) zebym był lepiej zorientowany.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
tak a propos silniczka krokowego, moja corsa jak ostatnio zmarzla to po przejechaniu ok 500m obroty weszly na ok 4000 i jedynym sposobem pozbycia sie wycia silnika bylo duszenie go sprzeglem na swiatlach. dwa razy go zdusilem i po chwili mu przeszlo. dalej juz bylo normalnie. pewnie czeka mnie czyszczenie...

-
- Weteran
- Posty: 1369
- Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
- Lokalizacja: Białystok / Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dobra, ja mam pytanie odnośnie tego silniczka, wyjołem go, ładnie wygląda przyznam, ale co tam czyścić. Toż to kawał bolca ze sprężynką, który się wysuwa elektrycznie. Co tam czyścić? Spręzynkę, czy tą 'prowadnicę' od bolca? Bo nie mam zielonego pojęcia. Nie wiem czy zauważyliście, ale te 'kłopoty z silniczkiem' zdarzają się tylko zimą, szczególnie w moim przypadku, a sądzę że nie tylko w moim. Może ktoś podpowie co tam wyczyścić aby 'grała muzyka'? 

-
- Nowy
- Posty: 116
- Rejestracja: 6 lip 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bogatynia, Jelenia Góra, Lubań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Sierak,
Inną przyczyną wariowania obrotów w Twoim silniku może być łapanie lewego powietrza w układzie dolotowym (powietrze dostaje się za przepływomierzem).. wtedy ECU głupieje i dzieją się właśnie takie cuda...
Najpierw jednak silnik krokowy...potraktuj go WD-40...na 90% pomaga....
Rav
Inną przyczyną wariowania obrotów w Twoim silniku może być łapanie lewego powietrza w układzie dolotowym (powietrze dostaje się za przepływomierzem).. wtedy ECU głupieje i dzieją się właśnie takie cuda...
Najpierw jednak silnik krokowy...potraktuj go WD-40...na 90% pomaga....
Rav
Opel Vectra A 2.0i 16V Cosworth '92
Vectra Unlimited #001
http://www.vectra-unlimited.pl - Strona Polskiego Klubu Opla Vectry
Vectra Unlimited #001
http://www.vectra-unlimited.pl - Strona Polskiego Klubu Opla Vectry
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dzięki Rav - poknuje coś i się okaże.
P.S A jak tam remoncik, skończyłeś już? Pochwaliłbyś się coś ...
P.S A jak tam remoncik, skończyłeś już? Pochwaliłbyś się coś ...

była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
-
- Nowy
- Posty: 116
- Rejestracja: 6 lip 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bogatynia, Jelenia Góra, Lubań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Remoncik.......vide avatarek 
Furka już siem kula aż miło
Rav

Furka już siem kula aż miło

Rav
Opel Vectra A 2.0i 16V Cosworth '92
Vectra Unlimited #001
http://www.vectra-unlimited.pl - Strona Polskiego Klubu Opla Vectry
Vectra Unlimited #001
http://www.vectra-unlimited.pl - Strona Polskiego Klubu Opla Vectry
-
- Nowy
- Posty: 116
- Rejestracja: 6 lip 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bogatynia, Jelenia Góra, Lubań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Sorki że off topic.....no ale Sierak kciał 
Tak to wygląda......




























Rav

Tak to wygląda......




























Rav
Opel Vectra A 2.0i 16V Cosworth '92
Vectra Unlimited #001
http://www.vectra-unlimited.pl - Strona Polskiego Klubu Opla Vectry
Vectra Unlimited #001
http://www.vectra-unlimited.pl - Strona Polskiego Klubu Opla Vectry