Krótsze sprężyny a amortyzatory

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy B.
ODPOWIEDZ
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Krótsze sprężyny a amortyzatory

Post autor: Corstek »

W koncu prawie nic nie wiem, a przeczytalem narazie z pol tego forum, bardzo wybiorczu ale po kolei za to od konca lecac.
W sumie to mam corse 1.4 8v z amarami z przodu sachsy advantage z tylu kayaby tez gazowki(ol-gaz chyba sa wszystkie zazwyczaj)
Sprezyny sa od nowosci czyli 96r.
Chodzi mi o H&R (twarde), weitec (tez twarde ale jakby ciutke mniej), eibach (mniej twarde), czytalem jeszcze o venturach(opinie w nawiasach oczywiscie nie moje-takich sie dolowilem). Z firm to mniej wiecej tyle sie doczytalem.
Gorzej z tym czy obnizac czy nie, mi to w sumie ryba byle by sie jak najlepiej jezdzilo (twardosc wskazana-narazie tak mysle bo mam seryjne spre. wiec jeszcze nie wiem co to znaczy miec twardo w corsince), ale zeby tez sie dalo posmigac w 3-4 osoby po jakis wertepkach np., wiec pomyslalem sobie ze takie obnizenia o 2 cm bylo by dobrym kompromisem(ale nigdzie o takiej dlugosci nie slyszalem narazie), poza tym czy do tych moich amrow nadaja sie jakies obnizane sprezyny albo w standardowej dlugosci ale za to dobrze usztywniajace.
W sumie to mozna by jeszcze pozniej jakas rozporke przyinstalowac z przodu, moze i z tylu, ale nie mam pojecia czy warto i jakie sa tego efekty.
Dodam ze mam oponki 185/55/r14 (goodrich prof. g - najprawdopodobniej, bo tu tez dylematy ale te to mniejszego pokroju:)
Czyli reasumujac (jakie slowa)czy obnizac troszke czy pozostac na normalnej wysokosci?? I dajcie jakies uwagi takie codziene z uzywania w Wawie takich zawieszonek roznego rodzaju.

Ale sie rozciagnelo (na grupach dysk. pewnie jak bym w temacie nie zaznaczyl ze przy dlugie to by nie odpisali hie hie)
Mogly by pasc rowniez jakies adresiki czy cos.
narazie
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Z tymi sprężynami to...

Post autor: Jedrus »

Corstek pisze:.....obniżać czy nie, mi to w sumie ryba byle by sie jak najlepiej jezdzilo
Jeśli Ci to ryba a chcesz jeździć to zakładaj bezwzględnie. Różnica - dzień a noc.
Corstek pisze: ale zeby tez sie dalo posmigac w 3-4 osoby po jakis wertepkach np.
Przy (jak napisałeś oponkach 185/55R14 i własciwym ET felgi tzn. 38 i więcej) na pewno nie będziesz miał problemów.
Corstek pisze: W sumie to mozna by jeszcze pozniej jakas rozporke przyinstalowac z przodu, moze i z tylu, ale nie mam pojecia czy warto i jakie sa tego efekty.
Pewnie że można - tłumaczenie co da - tak mawiał Jan B. - weź dwa wiadra w dwie ręce i przenieś, a weź te same wiadra na drąg i przenieś. Prawda że lżej ? Poza tym zawsze bardziej obciążony jest prawy amor (więcej dziur prz krawędzi jezdni) więc belka pozwala "oddać" część jeso obciążenia na lewy. Auto robi się stabilniejsze.
(Patrz post Sprzedam/Kupie - jest rozpórka alu. Eibacha)
Corstek pisze: Dodam ze mam oponki 185/55/r14 (goodrich prof. g - najprawdopodobniej, bo tu tez dylematy ale te to mniejszego pokroju:)
(Patrz post Sprzedam/Kupię - kpl. Alu z oponkami Conti Premium)
Corstek pisze: Czyli reasumujac (jakie slowa)czy obnizac troszke czy pozostac na normalnej wysokosci?? I dajcie jakies uwagi takie codziene z uzywania w Wawie takich zawieszonek roznego rodzaju.
Wnioski - obniżać i tylko na dobrych komponentach (Eibach, H&R) i jeździć bez problemowo. Z użytkowaniem nie ma problemów - trzeba na dziury uważać ale myślę że i tak to robisz.
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

A z szybszym zuzywaniem amorow?
Z tego co czytalem to zrozumialem ze wystepuje to tylko przy seryjnych i wtedy nie powinnno sie obnizac, ale z drugiej strony to czy te sachsy i kayaby duzo roznia sie od seryjnych?

Felgi to stilauto sr500 et to chyba 38

W jakim sensie uwazac na dziury tzn. czy w takie jak wpadalem czasami do tej pory to po zabiegach wysokosciowych moge np. zderzakiem podetrzec.

Przeczytalem wlasnie cos takiego:
"ja mam gazowe sachsy plus h&r i wogole to sie nei sprawdza na naszych drogach. na dziurach auto strasznie zle tlumi, na wybojach podskakuje:( rzecz by sie zmienila gdybym mial bilsteiny ale ta cena..."
Nie wiem co to za fura ale to chyba nie rzutuje.
Dalej znalazlem jeszcze:
"Ja mialem wlasnie Sachs Advantage z niskimi sprezynami AP ,
i po kilkunastu kkm przednie amorki wylaly a tylnie stukaly .
Oddalem , kupilem KYB i jestem zadowolony "
Z tylu mam kyba wiec jak by co to na przod tez mozna by go wlozyc,
wg. mnie te kyb z tylu spisuja sie lepiej niz sach adv z przodu(poparte kilkukrotnie testem tlumienia-ale to tez sie dowiedzialem ze tym sugerowac sie nie mozna za bardzo)

DORADZCIE prosze
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

No cóż - niestety z ze skróceniem czasu użytkowania amorów to prawda. A czy lepsze KYB czy Sachs ?? Ja wiem Sachsy znam (Wow ma i użytkuje). Na pewno różwnież pojawi Ci sie zjawisko "odbijania w plecy" - niestety to wada krótkich aut.
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

nic dodac nic ujac .......

jesli pomykasz dos szybko (twoja jazda nie jest spacerowa ) to oczywiscie obniz twardziej to i troche bezpieczniej firmowki dadza ci pewnosc ze nie kupujesz lipy ... :-D
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ja zalozylem teraz jedrusiowe eibachy i jedno wiem napewno: sachs advantage do wymiany. nie wiem jak u wowa to dziala, u mnie nie dziala w ogole. musze je wymienic na bilsteina, koni, albo spaxa. inaczej zycie uleci z nich dosc szybko. poza tym kazdy przejazd przez sredniego garba z predkoscia spacerowa powoduje nieprzyjemne hustanie przodu.. kilka wachniec i problem ustaje.. ale nie jest to fajne i daje do myslenia. tak wiec jutro telefony i pytam co za ile, bo sachs napewno opusci swoje dotychczasowe miejsce, w ktorym spisywal sie rewelacyjnie.
Obrazek
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

uuu a to ci nowina a sporo ludzi tak zachwalalo sacha do krotszych sprezynek :-? :-? :-? :-?
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

nie wiem dokladnie na czym polega problem, ale wydaje mi sie, ze dzialanie sachsa slabnie wraz z mocniejszym ugieciem sprezyny. obnizenie daje efekt "zgniecenia standardowej sprezyny na maxa" - amortyzator pracuje caly czas na gleboko wcisnietej goleni. nie znam sie na konstrukcji amortyzatorow samochodowych (rowerowe to inna sprawa :oko: ) ale wydaje mi sie, ze powinny one dawac taka sama sile tlumienia kompresji i odbicia w calym zakresie ruchu goleni. odnosze wrazenie, ze tak nie jest. gwarancje dobrego dzialania przy KAZDEJ sprezynie daja napewno bilsteiny, koni i spaxy. Jedrus? masz jakis pomysl?
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

No wlasnie dokladnie takie watpliwosci (2-3 posty wyzej) mialem.
Moze jakis wplyw na to maja wszystkie gumowe (te od stabilizatorow, silentbloki itd.) elementy, ja przed wymiana planuje wymiane ich wszystkiech.
Mam do wyboru np. sprezyny: ventury - 600, dotz(tak jak od felg?)-600, eibachy-800 oczywiscie kpl.
Te ostanie najbardziej fajnie wygladaja dla mnie apropo?
Tez mieli bilsteiny (to to na pozniej) kpl.-800, ale to sa te czarne, o ktorych gosc mowil ze zastapia sachsy duzo lepiej do takich springlosow obnizanych.Gdzie indziej mowili mi o jakis sachsach gazowych za 300szt. na przod (zadne advantage tylko nie wiem jakie)

PS.Jak wam sie samochodzik zachowuje gdy pod skosem pokonuje 3 pasy z ostrymi koleinami (jadac od Al. Krakowskiej do dworca zachodniego- jest takie miejsce na swiatlach juz na jezorolimskich[;)], ze jadac prawym pasem tak elegancko pod katem wjezda sie w aleje jez.)

Wszystkie sklepy w wawie i mieli tez rozporke z rzymska sruba sparco za 300 przod- bo chyba on wystarczy.
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

Corstek pisze: PS.Jak wam sie samochodzik zachowuje gdy pod skosem pokonuje 3 pasy z ostrymi koleinami (jadac od Al. Krakowskiej do dworca zachodniego- jest takie miejsce na swiatlach juz na jezorolimskich[;)], ze jadac prawym pasem tak elegancko pod katem wjezda sie w aleje jez.)
mi przy seryjnych amorkach ze tak powiem zmienial pasy niekontorolowanie, teraz an sachsach nei ma juz tego problemu :)
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

markos mnie zaskoczyl ta wiadomoscia, bo u mnie to naprawde fajnie dziala... nie jest maksymalnie twardo ale wystarczajaco sztywno... dla mnie to bardzo udane polaczenie i na razie nie mam w planach zmiany amortyzatorow... przejechalem na swoim setup'ie juz jakies 35 moze 40 000 km i jest nadal dobrze... wszystko bylo zalozone w tym samym czasie i nowiutkie. szkoda, ze u markosa to nie fuka... ale coz, moze tak byc... z pewnoscia przyjdzie i na mnie czas zeby zmienic amorki na bilstein'a albo cos innego ale na pewno nie teraz...
c20rsa, czlowieku meeen!
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Znaczy sie ze masz weiteci z seryjnymi amorami (btw. te weiteci jesli chodzi o twardosc to plasuja sie tuz przed h&r ale wyzej niz np. eibachy-tak mniejwiecej wszyscy mowia)
Ja w koncu dzisiaj zamowilem sobie sprezynki dotza czyli enzo sa twardosciowo jak ventury i obnizaja o 30mm) -550zl (bemowo-sobec)
Gdzies za 2 dni je zaloze jak dobrze pojdzie i zobaczymy co z tego bedzie
Z h&r zrezygnowalem, a byly za 700, eibachy za 800 mowili ze te to strasznie twarde, niech ktos jak uwaza ze to zly wybor da szyko znac to bym jutro jeszcze je wymienil w razie takiej koniecznosci:)

Ile mniejwiecej mozna przybezelowac za wymiane ich razem z geometria?
Z bemowa pokierowali mnie do firmy ASKO na kole , bylem tam pierwszy raz w zyciu i obsluge to maja taka jakiej jeszcze nigdzie nie spotkalem, naprawde przyjemna i chca za 4 godzinna operacje ze 3 stowki z geometria.
Ale w sumie jestem juz zajarany tym wszystkim, ciekawe jak bedzie z kraweznikami na miescie i z polnymi mistrzowskimi szutrowymi prawie ze rajdowymi odcinkami specjalnymi...
Adam_x
Nowy
Posty: 203
Rejestracja: 27 kwie 2002, o 09:38
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Adam_x »

Znajomy ma sprężyny ENZO w SC i jest beton! Eibachy są z tego co mi wiadomo bardziej "komfortowe".
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

ja tam bym bral weiteca a tak wogole to juz biore bo jest w drodze .............. jest moze i lepsze wyjscie ale stosunek ceny do jakosci jest bardzo zadowalajacy ....
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

Corstek pisze:Ja w koncu dzisiaj zamowilem sobie sprezynki dotza czyli enzo sa twardosciowo jak ventury i obnizaja o 30mm) -550zl
w vemture bys sie "wladowal". jesli dotz dziala tak samo, to tez sie wladowales.. nie slyszalem jeszcze pozytywnej opinii nt ventury.
swoja droga asko to najlepszy znany mi warsztat zajmujacy sie zawieszeniami. koszt wymiany sprezyn i geometrii to 250pln.
Obrazek
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

ja wiem po wlasnej skorze waitec napewno miekki nie jest, trzesie niemilosiernie, ale za to po luku zasowka jak mazenie
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

ale masz same sprezynki czy calosc razem z amorami??
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

!markos pisze: w vemture bys sie "wladowal". jesli dotz dziala tak samo, to tez sie wladowales.. nie slyszalem jeszcze pozytywnej opinii nt ventury.
swoja droga asko to najlepszy znany mi warsztat zajmujacy sie zawieszeniami. koszt wymiany sprezyn i geometrii to 250pln.
Chodzi o to ze ventury sa w miare mieksze i enzo maja podobne czyli pozostaje odrobina komfortu bardziej cos takiego i to chyba koniec podobienst z ventura, o ktorych zreszta zle tu nie mowili apropo

W sumie to ja i tak sie nie martwie bo mam seryjne 6 letnie sprezyny po 100tys, wiec dla mnie roznica bedzie pewnie nie lada!

PS:Jak z uzytkowanie -30mm w terenie w kilka osob na pokladzie (w terenie umiarkowanym oczywiscie)mozna cos przycisnac na takich nieduzych dolach itd.?
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

ja mam do sprzedania Ventury -35 do przodu do Corsy B
jezdzily w moim combo i sobie chwalilem, jak by ktos chcial to walcie na priv
c20mboT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”