Wczoraj przeglądając opisy i dokumentacje natrafiłem na ciekawą wzmiankę , że silnik x12sz i chyba tylko ten posiada regulację! Jaką pytacie? Po czujniku spalania stukowego jest coś (jeszcze nie sprawdziłem) co umożliwia przesunięcie (wyprzedzenie) kąta zapłony do 5st. a następnie sygnał idzie do ECU. Może to zastąpić wariator, może da to się zastosować też do innych silników
mała zajawka x12sz + GAZ
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
mała zajawka x12sz + GAZ
Może coś z tego wyjdzie to opiszę lepiej.
Wczoraj przeglądając opisy i dokumentacje natrafiłem na ciekawą wzmiankę , że silnik x12sz i chyba tylko ten posiada regulację! Jaką pytacie? Po czujniku spalania stukowego jest coś (jeszcze nie sprawdziłem) co umożliwia przesunięcie (wyprzedzenie) kąta zapłony do 5st. a następnie sygnał idzie do ECU. Może to zastąpić wariator, może da to się zastosować też do innych silników
Dużo tu "może" ale jeszcze nie zaglądałem pod maskę i nie sprawdzałem 
Wczoraj przeglądając opisy i dokumentacje natrafiłem na ciekawą wzmiankę , że silnik x12sz i chyba tylko ten posiada regulację! Jaką pytacie? Po czujniku spalania stukowego jest coś (jeszcze nie sprawdziłem) co umożliwia przesunięcie (wyprzedzenie) kąta zapłony do 5st. a następnie sygnał idzie do ECU. Może to zastąpić wariator, może da to się zastosować też do innych silników
- _balt_
- Weteran
- Posty: 1017
- Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
- Lokalizacja: Ostroleka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
sluchaj adam ja mam cos takiego auto napewno na gazie jest zywsze jak sie spotkamy na zlocie jakims miejmy nadzieje ze bedziesz w modlinie to wyjmimy to odemnie obejrzymy zobaczymy z czego jest to zrobione i wtedy moze ktos z klubu podejmie sie to zrobic bo mysle ze czesci kosztuja z 10 zl a koles napeweno ze mnie zdarl 100 zl wic ja sie posiwce dla klubowiczy i dam ten patent rozebrac na jakim zlocie bo sam jestem ciekawy z czego to jest zrobione pozdowka balt
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wow :myślę że jak zwykle można liczyć na Ciebie
.
ps. siedzisz coś za cicho
pewnie szykujesz niespodziankę
Balt :Skoro piszą że bez dodatkowych rzeczy można przy tym silniczku samemu coś ustawiać to najpierw to sprawdze, a potem ewentualnie inne rzeczy. w dniach 1-4maj jestem w trójmeście więc modlin odpada. Chętnie się przypomne następnym razem. W większym kolektywie i przy piwie lepiej się kombinuje
ps. siedzisz coś za cicho
Balt :Skoro piszą że bez dodatkowych rzeczy można przy tym silniczku samemu coś ustawiać to najpierw to sprawdze, a potem ewentualnie inne rzeczy. w dniach 1-4maj jestem w trójmeście więc modlin odpada. Chętnie się przypomne następnym razem. W większym kolektywie i przy piwie lepiej się kombinuje
-
- beny -
- Nowy
- Posty: 332
- Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Ślonsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Do C12NZ opel nie przewidzial kostki 95/98... musilabys sprobowac z innego silnika, ale pytanie, czy po pierwsze bedzie pasowalo fizycznie, po drugie czy cokolwiek zmieni, bo nie sadze zeby zmiana zaplonu odbywala sie w funkcji liniowej opornosci kostki oktanowej.CRITERS pisze:A ja mam pytanie czy jak bym sprawił sobie ta kostkę z liczbą oktanową 98 to czy spowodowało by to przyśpieszenie zapłonu. Mam teraz kostkę 91/95 oktanów a chciał bym kupic 95/98????????
Z tego co przegladalem tabele kostek w TIS-ie to w zaleznosci od silnika rozne wartosci rezystancji powodowaly przestawienie zaplonu na okreslona wartosc... np. do jednego silnika 470ohm odpowiadalo bynzynie 95, w innym juz 98.
BTW czemu nie stukniesz kopulki rozdzielacza o jakies 3mm w prawo... tak samo przestawisz zaplon, a kaska za kostke zostanie w kieszeni
Beny CTM #081
-
CRITERS
- Nowy
- Posty: 347
- Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
W prawo od której strony patrząc bo nie jestem w temacie??? powaznie to da tyle samo???? i nie zaszkodzi to nic silniczkowi??? czy nie pocałują się zaworki z tłokami???????? może zrobie to jak będę wymieniał wałek na ten od 1,6??? sorki że taki jestem nemo ale cóż jedynym silnikiem którym się bawiłem to był silnik od modelu samochodu do sklejania w domciu w skali 1:24

Pozdrowienia przesyła Criters
- Szwagier
- Weteran
- Posty: 1053
- Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Przekrecic w prawo kopulke,czyli jak staniesz przodem do samochodu,to z prawej masz kopulke i ja przekrecasz od siebie,do przodu,wtedy przyspieszysz zaplon.
A czy nie beda brzeczaly zawory to zalezy jakie paliwo bedziesz tankowal i jak mocno przyspieszysz zaplon.
A czy nie beda brzeczaly zawory to zalezy jakie paliwo bedziesz tankowal i jak mocno przyspieszysz zaplon.

Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania