1.2 Zmiana wałka i wnioski końcowe

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

Adam a czy ta obudowa będzie też mi pasowała ???? do mojego c12nz i jaki wałek ty wsadziłeś od jakiego silniczka i czy cos oprócz wałka dłubałeś przy tym???????/
Pozdrowienia przesyła Criters
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

Ten wałek który moge sobie kupic ze szrotu jest z silnika 1,6 8v i raczej napweno z jednopunkta. Czy jest on ostrzejszy - da mi coś założenie tego u mnie w Corsiawce??????? A co powiesz na temat wałka od 1,4 8v oznaczenie ....14sz ?????? Który z tych dwuch wałków jest lepsiejszy????????
Pozdrowienia przesyła Criters
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

obudowa może pasować choć nie jest to powiedziane. Sam wałek napewno Ci będzie pasował do twojej obudowy. Jeśli masz wybierać w tych wałkach to napewno 1,6. Przy x14sz różnica jest na tyle mała, że nie opłaca się zawracać tym głowy.
Co dłubałem starałem się dokładnie opisywać i chyba nic nie przeoczyłem :D

PS. link który umieściłem wyżej do pliku exela z parametrami wałków działa i polecam zajżeć.
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

Dziękuję za odpowiedż - wczoraj cały twój post prześledziłem dwa razy żeby nie przeoczyć niczego. Czy w przypadku założenia tego wałka od 1.6 będę musiał przerabiać tą zembatkę napędową??????? w jakim celu przesunąłeś ją o 4 stopnie???????? Czy dało to coś ????
Pozdrowienia przesyła Criters
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

teoria mówi, że przesynięcie do przodu przesówa maksymalny moment obrotowy na niższe obroty, i z mojego doświadczenia (organoleptyczne :oko: ) wynika to samo 5st. to chyba max dlatego ja 4st. Nie musisz nic na kole mapędowym zmieniać!
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

Czy może mi ktoś sprawdzić numerki katalogowe tych części w programie EPC : 90 234 971 , 8511/2 , 90 220 927 , 90 323 537 są to numerki obudów wałka rozrządu spisane dzisiaj na giełdzie. Nie mam narazie programu EPC a już parę razy by mi się bardzo przydał. Kolesie sprzedający te częsci mówili że są to wałki rozrządu z oplowskich silników 1,6. Ceny wachały się pomiędzy 140 - 100 pln za obudowę + wałek + łożyska i czasem palec rozdzielacza............ Stan krzywek był "na oko" zadowalający. Spotkałem się tylko z jednym wałkiem rozrządu który nie wyglądał jak wałek w dobrym stanie = krzywki były poukruszane a na jednej z nich była konkretna rysa przypominająca raczej ślad po cięciu krzywki (jak mozna coś takiego chcieć sprzedac to nie wiem ale cóż......) :-D :-D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Pozdrowienia przesyła Criters
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

Byłem dzisiaj w serwisie opla żeby mi sprawdzili numerki tych części i okazało się że ich nie mają bo Opel pozmieniał oznakowania (podobno) więc nic sie nie dowiedziałem. czy jest jakaś możliwość sprawdzenia tych części w inny sposób???????? AdamXXL jak ty sprawdziłeś swój wałek że jest on akuratnie od 14se a nie od innego ????????????? Jak zmierzyć wałek żeby dowiedziec się z jakiego furaka (silnika) pochodzi??????? :D :D :D :D :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:
Pozdrowienia przesyła Criters
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Najbardziej niezawodne jest oznaczenie literowe znajdujące się na końcu wałka w miejscu napędu palca rozdzielacza. Po obudowach to bym nie sprawdzał bo te same obudowy były też np. na 1.2 i 1.6 . Oznaczenie literowe starałem sie też umieścić w pliku choć nie wszystkie, a poleciłbym 1."F" (6,12/6,12mm) 2. "B" (6/6mm)-silnik 1.3 75KM oraz chyba c16se
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Mała poprawka:

litera B też w 18E-nie pasuje
litera J silnik c16se ale też w c20ne-nie pasuje

najpewniejsze to F (6,12/6,12) i D (5,61/6,12)-silniki c16nz,e16nz,16sv
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

Adam dziękuje jutro jadę do kolesia i wszystko jutro się rozstrzygnie. Adam jeszcze jedno pytanie: widziałem na wałku parę jakiś liczb ale liter nie widziałem czy jeżeli wałek jest razem z obudową to te literki są widoczne??????? rozumie że te literki są pomiędzy poszczególnymi krzywkami?????????? :D :D :D :D :D :D Ale ja mam problemy........... :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: w końcu by się przydało coś zamontować ale nie chcę kupić czegoś co mi nie podejdzie lub nie odczuję wogóle róznicy w osiągach. BTW dzisiaj nie chwaląc się wogóle objechałem moją biedną corsiawką Astrę pierwszej generacji z silnikiem jak sądzę 1,4 8v :lol: :lol: :lol: :lol: Walka była zacięta. Moja furka była lepsza na starcie a póżniej koleś już wogóle mnie nie doszedł, co dizwne do około 120km/h nawet się do mnie nie zbliżył......... ciekawe co by było póżniej - no ale kolor mocno czerwony na twarzy kierowcy astry świadczył o jednym CORSIAWKA RULZZZZZZZZZ................ :bardzozly: :P :P 8-) 8-) :lol: :-D :-D :-D
Pozdrowienia przesyła Criters
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

CRITERS pisze: Adam jeszcze jedno pytanie: widziałem na wałku parę jakiś liczb ale liter nie widziałem czy jeżeli wałek jest razem z obudową to te literki są widoczne??????? rozumie że te literki są pomiędzy poszczególnymi krzywkami?????????? :D :D :D :D :D :D Ale ja mam problemy........... :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: w końcu by się przydało coś zamontować ale nie chcę kupić czegoś co mi nie podejdzie lub nie odczuję wogóle róznicy w osiągach.
Literki są (powinny być) widoczne w miejcsu mocowania palca rozdzielacza kopułki. Między krzywkami są oznaczenia liczbowe ale nie mogłem ich rozszyfrować
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

ELO Byłem dzisiaj na szrocie u tego kolesia od wałka i szukałem tego oznaczenia literowego. Znalazłem go pomiedzy krzywkami = między 2 a 3 krzywką od strony przeciwnej patrząc od rozdzielacza. Jest to literka E czy jest to warte zachodu kupowanie tego wałka za cene około 150 pln ?????????? i czy dużo zyskam na tym wałku skoro on nie jest taki sam jak twój AdamXXL ??????????????? :D :D :D :D
Pozdrowienia przesyła Criters
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”