Czy rozpórki to konieczność?

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia Corsy A.
ODPOWIEDZ
Pepek
Świeżak
Posty: 72
Rejestracja: 12 lut 2003, o 19:13
Lokalizacja: okolice stolicy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Czy rozpórki to konieczność?

Post autor: Pepek »

Czy przy utwardzeniu zawieszenia koniecznością jest montaż rozpórek? Jeżeli tak to co byście polecili i jaka była by tego cena( a może poprostu samemu sobie je zrobić tak jak kolega który pisze o tym w jednym z tematów? Pozdrawiam :-D.
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

kup lepiej stabilizatory. duzo wieksze efekty. inna sprawa, ze duzo wiecej kosztuja...
tak na marginesie, skoro kolega pisal o tym w innym temacie to wystarczylo sie tam dopisac, a nie zakladac nowy temat...
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Dokładnie.
Jeżeli szukasz ceny wystarczy wejść na strone jakiegoś sklepu internetowego i poszukać pod model
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

chociaz roli porzadnego stabilizatora trudno nie docenic, to jednak rozporki robia swoje... zwlaszcza polaczenie przedniej dolnej i gornej... i trzeba oddac im co nalezne i powiedziec, ze poprawiaja precyzje prowadzenia i szybkosc reakcji na ruchy kierownica.
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

ja wcale nie mowilem, ze tak nie jest :oko:
ale przyznasz, ze dolozenie stabilizatora zmienia samochod nie do poznania...
my sie tu wymadrzamy, a mamy komplety jednego i drugiego hehe :grin: :grin: :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

co fakt to fakt... porzadny stabilizator zmienia autko strasznie... po prostu drastycznie poprawia prowadzenie. a rozporki swoja droga... tak po prawdzie to masz racje, nie powinienem sie wymadrzac bo mam i jedno i drugie i to zmontowane w jednym czasie... wiec nie moge rozdzielic co wplynelo bardziej, co mniej...
c20rsa, czlowieku meeen!
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

To może ja ....... :grin:
Co prawda miałem i jedno i drugie, ale jeździłem autami w różnych konfiguracjach.
Rozpórka poprawia prowadzenie na prostej i reakcje na ruch kierownicą.
Stabilizator zmienia charakterystykę w zakrętach.
Przy utwardzeniu zawieszeniu gorąco polecam założenie rozpórek, przy obciążeniu prawego koła (więcej dziur) poprzez rozpórkę odciążasz je oddając część pracy na lewe (mniej niszczysz prawy amorek i sprężynę).
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

te, mądrala :-P
to ja jeszcze poczekam z tydzien (jak juz wszystko dojedzie) i zdam relacje ze zmiany kompletnego zawieszenia i dolozenia kompletu 3 rozporek :grin:
Obrazek
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

!markos pisze:te, mądrala :-P
to ja jeszcze poczekam z tydzien (jak juz wszystko dojedzie) i zdam relacje ze zmiany kompletnego zawieszenia i dolozenia kompletu 3 rozporek :grin:
Jak to trzech?
2 z przodu, i co 1 z tylu, a przeciez z tylu nie ma rozporki do takiego samego, bo nie ma co rozpychac i ma to cos wpolnego z belka.
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

nie bardzo rozumiem.. polska jezyk trudna jezyk :-P
napisz jeszcze raz, to moze jakos sie ustosunkuje :oko:
Obrazek
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Corstek pisze:
!markos pisze:te, mądrala :-P
to ja jeszcze poczekam z tydzien (jak juz wszystko dojedzie) i zdam relacje ze zmiany kompletnego zawieszenia i dolozenia kompletu 3 rozporek :grin:
Jak to trzech?
2 z przodu, i co 1 z tylu, a przeciez z tylu nie ma rozporki do takiego samego, bo nie ma co rozpychac i ma to cos wpolnego z belka.
Corstek coś Ci się pogibało, z przodu dwie a z tyłu właśnie jedna górna idzie w bagażniku, tak przynajmniej mi się wydaje, jak sie mylę to niech ktoś mnie poprawi....
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

powiedzcie miczy od tigry pasuje stabilizator
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

_balt_ pisze:powiedzcie miczy od tigry pasuje stabilizator
W Tigrach montowali stabilizatory od 20 do 24mm grubosci, w Corsach 1.2 18mm (zrodlo EPC 2.1)... drazki reakcyjne ale sa raczej jednakowe, jednakowy powinien byc tez ich rozstaw... stad wniosek ze pasi.


BTW... co do przedniego stabilizatora to nie mam watpliwosci o jego przydatnosci, ale czy tyl faktycznie cos daje???... w koncu to tylko usztywnienie belki... czyzby ta byla az tak wiotka??? Sie ktos wypowie z uzytkownikow, co tam uleglo poprawie?
Beny CTM #081
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

Tigrach montowali stabilizatory od 20 do 24mm grubosci, w Corsach 1.2 18mm (zrodlo EPC 2.1)...
U mnie w 1.4i tez jest 18mm (zrodlo suwmiarka)

Z tylna rozporka to ktos mi to tlumaczyl, ze z przodu caly samochod "lezy" czy tam wisi na mocowana mcpersonow, wiec sie je spina rozporka, a z tylu jest belka i sprezyny sa obok amorow, wiec ta rozporka nie ma juz takiego sensu jak z przodu (ale widzialem tylne rozporki w jakichs tam internetowach marketach), Moze ktos nawinie jak jest naprawde,
a ja tak czy siak wolalbym otwierac klapke od tylnego amortyzatora i kluczykiem przyregulowac go sobie, a nie jakos belke miec w bagazniku.

[/quote]
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

ja wlasnie czekam na paczuszke z rozporka voor de Corsa-B met C20XE motor (2.0L 16V 150PK)
c20mboT
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Ren gdzie Ty to wszystko zmieszcisz? .....Jeszcze turbo dojdzie........ :grin:
Obrazek
183zibi
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 19 maja 2003, o 14:39
Lokalizacja: tychy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: 183zibi »

rozpurki to powiedzmy sobie szczerze koniecznosc niestety popełniłem błond na samym poczatku i to sie zemściło furka posypała sie na maksa :-( kupa roboty i nic po za tym pozdrowionka :placz:
swatch
Nowy
Posty: 105
Rejestracja: 5 gru 2001, o 00:00
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: swatch »

Wiedzę że tu dużo ludzi jezdzi z prętami , to mam do was pytanie !
Jutro zakladam gwint ! Fura pójdzie ekstremalnie w dół !
Do całego zestawu zamówiłem stabilizator na przód, oraz przednią rozpórkę ! Z tyłu będzie goło i wesoło ! Radzicie dokupić coś jeszcze na tył !? Nie uśmiecha mi się zbytni mieć rozpórki w bagażniku, a tym bardziej kupować kolejnego stabilizatora, za 750 zł!
Tak nawiasem , autko to Golfik 4 !
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

kurde ja sie tak przyzwyczailem do rozporki, do sztywnego samochodu i gdy musialem ja zdemontowac po wymianie silnika to jak bym sobie ucial reke :( ale od wczoraj znowu mam rozporke :D i jest miodzio

Swatch: kup sobie dolna rozporke do przodu, z tylu w sumie tez by sie przydalo, przy duzym obnizeniu samochodu karoseria zaczyna bardziej pracowac i sie skrecac dlatego trzeba to usztywnic z dolu i z gory, z przodu i z tylu
c20mboT
183zibi
Świeżak
Posty: 65
Rejestracja: 19 maja 2003, o 14:39
Lokalizacja: tychy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: 183zibi »

zgadzam się z tobom REN albo komplet albo nic sam przut nic nie da zobaczysz sam a lepiej nie oszczędzaj bo oddasz z nawiązkom u blacharza :-(
Corstek
Nowy
Posty: 448
Rejestracja: 9 kwie 2003, o 02:01
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Corstek »

W sumie to wszystko prawda, jak u siebie zalozylem nizsze sprezyny i to takie raczej nie za twarde(enzo) to od razu naprzyklad polecial przegup(tzn. tak mi sie wydaje na 95% btw. moze cos sie sypnac, bo jezdze juz z 2 tygodnie tak), tak samo od razu silent bloki poszly do wymiany.
Postaram sie sieknac dwi rozporki z przodu, zobaczymy co to da.
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

183zibi pisze:zgadzam się z tobom REN albo komplet albo nic sam przut nic nie da zobaczysz sam a lepiej nie oszczędzaj bo oddasz z nawiązkom u blacharza :-(
haha :lol: myslisz ze o tym nie wiem??
c20mboT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”