Gaz w corsie

kubelt
Swój
Posty: 708
Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kubelt »

wow pisze: o tak, zdecydowanie ulubiony olej :) natomiast u mnie z pasja jaral mobila 5w50 - ale nic w tym dziwnego skoro luz na zamku pierscieni mialem jakies 7mm :0 (maksymalny dopuszczalny luz to 0.7mm) corsa miala wtedy przebieg w granicach 90 kkm i w moim przypadku do katastrofy pierscieniowej przyczynil sie egr i strumienica... chodzilem na zbyt ubogiej mieszance i pierscienie wypalilo...
U mnie tez byl ten olej i schodzil ~ 2-3 litry/15 tys km. Pozniej GT, wymiana ojelu na RS 10w60 i zaczely sie cyrki. Wiekszy stopien sprezenia po prostu zaczal wyciskac go przez wszelkie mozliwe ujscia :D A zawor egr tez mam martwy i koszt nowego odpycha mnie zdecydowanie - BTW, jakbyscie mieli moze jakis uzywany to bylbym zainteresowany :D A luz pierscienia mialem 4 mm.
wow pisze: natomiast co do zaslepienia doplywu cieplego powietrza i gasniecia... to bardzo ciekawa historia...

poniewaz masz silnik z centralnym wtryskiem (jednopunktowym inaczej zwanym) uklad dolotu cieplego powietrza znad kolektora sluzy do utrzymania mniej wiecej stalej temperatury powietrza zasilajacego silnik mniej wiecej na poziomie 15-30 c. jest to podstawa prawidlowego parowania paliwa oraz zapobiega to tworzeniu sie lodu w okolicach przepustnicy. latem nie ma na to opcji, ale gdy temperatura otoczenia spada w okolice zera stopni a powietrze jest wilgotne to temperatura przeletujacego w okolicy przepustnicy powietrza spada ponizej zera powodujac zamarzanie tejze wilgoci, powstaly lod utrudnia wtedy wyplyw paliwa. gdy na dworze bedzie kolo zera, przy zaslepionym dolocie cieplego powietrza przy hamowaniu silnikiem zwlaszcza gdy bedzie on nie rozgrzany po wcisnieciu sprzegla silnik zgasnie. taka historyjka...
chyba sie zle wyrazilem. Nie mam zaslepionego dolotu cieplego powietrza. Mam zdjeta rure doprowadzajaca zimne powietrze do filtra i wlot ten mam zaslepiony. W zamian na to mam wywiercona dziure w obudowie filtra i przez nia pobierane jest cieple powietrze panujace w komorze silnika. Ale i to nie wyeliminowalo do konca gasniecia.
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

kubelt pisze:A zawor egr tez mam martwy i koszt nowego odpycha mnie zdecydowanie - BTW, jakbyscie mieli moze jakis uzywany to bylbym zainteresowany
mam kompletne urzadzenie wtryskowe ze sprawnym zaworem egr. jesli masz ochote jest do wziecia...
kubelt pisze:chyba sie zle wyrazilem. Nie mam zaslepionego dolotu cieplego powietrza. Mam zdjeta rure doprowadzajaca zimne powietrze do filtra i wlot ten mam zaslepiony. W zamian na to mam wywiercona dziure w obudowie filtra i przez nia pobierane jest cieple powietrze panujace w komorze silnika. Ale i to nie wyeliminowalo do konca gasniecia.
jarze... takie jakies dziwne mody robia gazownicy... afair puch ma tez jakies takie dziwne cos...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

wow pisze: afair puch ma tez jakies takie dziwne cos...
ano, cos na ksztalt... tylko ze w bagazniku mam rurke ktora moge zamontowac i znowu kilogramy zimnego powietrza beda wlatywac :D
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
kubelt
Swój
Posty: 708
Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kubelt »

wow pisze:
mam kompletne urzadzenie wtryskowe ze sprawnym zaworem egr. jesli masz ochote jest do wziecia...
odezwe sie na gg
wow pisze: jarze... takie jakies dziwne mody robia gazownicy... afair puch ma tez jakies takie dziwne cos...
wez nic mi nie mow... jak wysluchuje opinii ludzi to i tak chyba sie powinienem cieszyc, ze tylko to mi sie czasem dzieje... Ale bede staral sie cos z tym zrobic, tylko nie wiem, czy mi cierpliwosci starczy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”