I niech ktos cos powie.....

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
kubelt
Swój
Posty: 708
Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kubelt »

pirat pisze:A ja sie z Toba kubelt nie zgodze.
Masz pelne prawo do tego, ciesze sie, tak sie zaczyna konstruktywna dyskusja :D
pirat pisze: Mi to wyglada na obraz z kamery, ktora ustawiona jest na droge a policjant w krzakach w busie oglada sobie obraz.
Taka metoda jest czesto stosowana ALE kamera montowana jest po prawej stronie, nie po lewej. Po lewej stronie fotoradary montowane sa na stale i towarzyszy temu dosyc pokazna operacja (zwezenie drogi do jednego pasa by odsunac ruch od montujacych, ustawianie ograniczen predkosci oraz znakow ostrzegawczych przed miejscem montazu itd..) Zaden patrol policyjny nie zatrzymalby sie na lewym pasie by ustawic fotoradar, tam lewy pas to swiete miejsce.
Pozatym Niemcy bardzo rozwaznie podchodza do sprawy, co im zreszta umozliwia wysoka kultura spoleczenstwa niemieckiego za kierownica. Radary, kamery, fotoradary nie sa ustawiane by zloic kase tylko zapobiegawczo, bys zwolnil. Tak wiec nikt sie z tym nie kryje, one nie sa chowane i meldunki w ktorych miejscach sa rozstawiane sa podawane do wiadomosci publicznej w meldunkach radiowych o sytuacji na drogach, tuz po wiadomosciach o pelnej godzinie.
pirat pisze: No ale niewazne, nawet zwykly fotoradar. Koles lecial lewym pasem, dlatego obraz jest duzy, jakby jechal prawym, byla by mniejsza fotka,
IMHO to wyglada tak:
- koles leci prawym pasem, bo ten kawalek asfaltu po jego prawej to pobocze. Nie ma raczej drog, ktore nie mialyby pobocza i mialy ograniczenie do 120 km/h a mialyby bande rozdzielajaca i pas zieleni, bo gdzie inaczej rozstawiony by byl ten fotoradar? Na pewno nie na srodku drogi.
- koles leci lewym pasem pasem przy bandzie i pasie zieleni, na ktorym jest rozstawiony fotoradar, ale wtedy droga nie mialaby pobocza, co tez jest rownie zadko spotykane.
Uzywam slowa zadko, gdyz nie jechalem po kazdej drodze, jaka tylko istnieje w Niemczech. Jednak podczas, hmm.. z 10 lat chyba bedzie, pobytu za Odra nie spotkalem sie z takimi drogami, ktore mialyby tylko jeden pas i ograniczenie do 120 km/h badz 2 pasy bez pobocza i 120 km/h.
pirat pisze: Co Ty mowisz? Nie widziales ograniczenia 120 km/h w Niemczech? W bardzo wielu miejscach jest 120 wlasnie. Sa miejsca, gdzie wcale nie ma ograniczen i mozna jechac ile fabryka dala, ale to juz inna kwestia.
Ale ja nie twierdze ze nie widzialem, widzialem i to bardzo czesto. Ale w miejscach do tego przystosowanych. Wystarczy ze na autostradzie jest jakies zwezenie (np. kolektor kanalizacyjny umieszczony przy drodze) ktore powoduje zwezenie pobocza o polowe - to juz jest dla niemcow wystarczajacy powod by postawic 100 km/h. A ze nie ma ograniczen tez wiem, sam kiedys audi wyciagnalem 250 km/h. Teraz wciaz jezdze do Berlina i oddycham z ulga bo po przejechaniu granicy mam w kncu rowna droge i ograniczenie 120 km/h i miejscami 100 km/h ale za jakis 40 km pojawia sie kolejny pas i chulaj dusza :D
pirat pisze: A jesli chodzi o mierzenie odleglosci, to maja takie triki. Kiedys ogladalem na RTLu reportaz o Autobahnpolizei i pokazywali, jak z ukryta z tylu kamera wjezdzaja przed jakis samochod i mierza komputerowo odleglosc jaka zachowujesz od poprzedzajacego samochodu.
Maja rozne tricki. Gdy na autostradzie, po ktorej jedziecie, jest ograniczenie predkosci a na poboczu pojawia sie biale pasy prostopadle do kierunku jazdy nalezy strzec sie helikoptera lub samolotu. Pan policjant obserwuje sobie z gory ruch i odmierza czas, w jakim samochod pokonuje odleglosc miedzy tymi pasami, nastepnie sprawdza w tabeli i juz wiadomo z jaka predkoscia jedzie delikwent :D Krotki meldunek do najblizszego posterunku przy autostradzie i zaraz przed toba pojawia sie radiowoz, na tyle ktorego zapala sie napis "bitte folgen" czyli prosze podazac za mna i juz kierowca ma przegwizdane :D Dodatkowe wrazenie robi fakt, gdy ten napis umieszczony jest na porsche 911.
pirat pisze: I wlasnie takie sposoby dzialania + konsekwentne prawo sprawiaja, ze ludzie maja szacunek do polcji.
Oj tak, ale gdzie nam do tego... :-(
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

kubelt pisze:Taka metoda jest czesto stosowana ALE kamera montowana jest po prawej stronie, nie po lewej. Po lewej stronie fotoradary montowane sa na stale i towarzyszy temu dosyc pokazna operacja (zwezenie drogi do jednego pasa by odsunac ruch od montujacych, ustawianie ograniczen predkosci oraz znakow ostrzegawczych przed miejscem montazu itd..) Zaden patrol policyjny nie zatrzymalby sie na lewym pasie by ustawic fotoradar, tam lewy pas to swiete miejsce.

Masz racje z tym lewym pasem i teraz się zastanawiam, że rzeczywiście policja nie miałaby możliwości ustawić się w okolicy pasa zieleni. Zaraz by był wypadek. Troche mnie przekonales co do braku mozliwosci ustawienia w tym miejscu aparatu, ale nie znamy dokladnie miejsca i szerokosc drogi moze wydawac sie zludna. Moim zdaniem nie jest to retusz komputerowy, skoro fotka pochodzi z archiwum policyjnego.
kubel pisze:Pozatym Niemcy bardzo rozwaznie podchodza do sprawy, co im zreszta umozliwia wysoka kultura spoleczenstwa niemieckiego za kierownica. Radary, kamery, fotoradary nie sa ustawiane by zloic kase tylko zapobiegawczo, bys zwolnil. Tak wiec nikt sie z tym nie kryje, one nie sa chowane i meldunki w ktorych miejscach sa rozstawiane sa podawane do wiadomosci publicznej w meldunkach radiowych o sytuacji na drogach, tuz po wiadomosciach o pelnej godzinie.
To prawda. Inny system kształcenia kierowców powoduje, ze niemieccy kierowcy potrafia jezdzic kulturalnie. Jednak na przestrzeni ostatnich lat kultura jazdy znacznie sie obnizyla. Pojawilo sie znacznie wiecej przypadkow wciskania sie na chama, zawzietosci czy objezdzania korkow poboczem. Ale jak w kazdej spolecznosci trfiaja sie czarne owce. Moim zdaniem nam wiele brakuje do ich kultury jazdy.
kubelt pisze: IMHO to wyglada tak:
- koles leci prawym pasem, bo ten kawalek asfaltu po jego prawej to pobocze. Nie ma raczej drog, ktore nie mialyby pobocza i mialy ograniczenie do 120 km/h a mialyby bande rozdzielajaca i pas zieleni, bo gdzie inaczej rozstawiony by byl ten fotoradar? Na pewno nie na srodku drogi.
- koles leci lewym pasem pasem przy bandzie i pasie zieleni, na ktorym jest rozstawiony fotoradar, ale wtedy droga nie mialaby pobocza, co tez jest rownie zadko spotykane.
Uzywam slowa zadko, gdyz nie jechalem po kazdej drodze, jaka tylko istnieje w Niemczech. Jednak podczas, hmm.. z 10 lat chyba bedzie, pobytu za Odra nie spotkalem sie z takimi drogami, ktore mialyby tylko jeden pas i ograniczenie do 120 km/h badz 2 pasy bez pobocza i 120 km/h.
Twoja analiza jest bardzo przekonujaca :)
kubelt pisze: Ale ja nie twierdze ze nie widzialem, widzialem i to bardzo czesto. Ale w miejscach do tego przystosowanych. Wystarczy ze na autostradzie jest jakies zwezenie (np. kolektor kanalizacyjny umieszczony przy drodze) ktore powoduje zwezenie pobocza o polowe - to juz jest dla niemcow wystarczajacy powod by postawic 100 km/h. A ze nie ma ograniczen tez wiem, sam kiedys audi wyciagnalem 250 km/h. Teraz wciaz jezdze do Berlina i oddycham z ulga bo po przejechaniu granicy mam w kncu rowna droge i ograniczenie 120 km/h i miejscami 100 km/h ale za jakis 40 km pojawia sie kolejny pas i chulaj dusza :D
Sorry, nie skumałem ;) :)2
kubelt pisze: Maja rozne tricki. Gdy na autostradzie, po ktorej jedziecie, jest ograniczenie predkosci a na poboczu pojawia sie biale pasy prostopadle do kierunku jazdy nalezy strzec sie helikoptera lub samolotu. Pan policjant obserwuje sobie z gory ruch i odmierza czas, w jakim samochod pokonuje odleglosc miedzy tymi pasami, nastepnie sprawdza w tabeli i juz wiadomo z jaka predkoscia jedzie delikwent :D Krotki meldunek do najblizszego posterunku przy autostradzie i zaraz przed toba pojawia sie radiowoz, na tyle ktorego zapala sie napis "bitte folgen" czyli prosze podazac za mna i juz kierowca ma przegwizdane :D Dodatkowe wrazenie robi fakt, gdy ten napis umieszczony jest na porsche 911.
Sprytne te linie :) A jesli chodzi o ich park maszyn, to naprawde maja czym ganiac. Nie to co u nas, gdzie policja (wczoraj slyszalem cos w radiu) bedzie wyporzyczac skads tam samochody. Czesto przestepca ma lepsze auto od przestepcy.
Aczkolwiek z drugiej strony po co naszym policjanto takie szybkie auta, ktore sa bardziej nieekonomiczne, skoro nie mam drog do wysokich predkosci. Po drugie policjanci z drogowki sa slabo wyszkoleni w kwestii poscigow, o czym swiadczy nie dawny wypadek na warszawskiej Pradze. Koszt szkolenia 1 policjanta w CSP to 4000 zl, a na to nie ma pieniedzy :(
kubelt pisze: Oj tak, ale gdzie nam do tego... :-(
...nasz szara rzeczywistosc :(
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

widze ze tu nizla dyskusja powstala! :-D

i powiedzcie gdzie nas do unii pchaja??????? mu tu mowimy tylko o ruchu drogowym (widac jak duzo Polsce brakuje), a gdzie inne sprawy???
kubelt
Swój
Posty: 708
Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kubelt »

pirat pisze:Masz racje z tym lewym pasem i teraz się zastanawiam, że rzeczywiście policja nie miałaby możliwości ustawić się w okolicy pasa zieleni.
Na popracie link http://www.autobahnpolizei-koeln.de/inhalt/radar.html, radary z prawej strony. Wiem tez juz, jak mierza odleglosc samochodow od siebie, tutaj link http://www.autobahnpolizei-koeln.de/inhalt/vama.html
pirat pisze:ale nie znamy dokladnie miejsca i szerokosc drogi moze wydawac sie zludna.
Oczywiscie, dlatego ja tylko domniemam.
pirat pisze:Moim zdaniem nie jest to retusz komputerowy, skoro fotka pochodzi z archiwum policyjnego.
No wlasnie to jest jedyna rzecz, ktora mnie powstrzymuje od wyrazenie pewnego przekonania, ze fotka to fake.
pirat pisze:Twoja analiza jest bardzo przekonujaca :)
Staram sie :D
pirat pisze:Sprytne te linie :) A jesli chodzi o ich park maszyn, to naprawde maja czym ganiac.
Sluzbowe pojazdy to sa najczesciej VW i Opel, np: http://www.autobahnpolizei-koeln.de/inh ... rpark.html ale z tajniakami juz gorzej, bo takich samochodow jest pelno na niemieckich autostradach, np: http://www.autobahnpolizei-koeln.de/inhalt/provida.html
Ale to... to jest piekne :-D :-D
http://www.polizeiautos.de/show_one.php?id=814
http://www.polizeiautos.de/show_one.php?id=1182
http://www.polizeiautos.de/show_one.php?id=1049
A tu jest ogolny spis samochodow, ktore pelnia/pelnily sluzbe z niemieckiej policji: http://www.polizeiautos.de/index_db.php?bereich=bwfustw
pirat pisze: Aczkolwiek z drugiej strony po co naszym policjanto takie szybkie auta, ktore sa bardziej nieekonomiczne, skoro nie mam drog do wysokich predkosci. Po drugie policjanci z drogowki sa slabo wyszkoleni w kwestii poscigow, o czym swiadczy nie dawny wypadek na warszawskiej Pradze.

Racja, niejeden poscig skonczyl sie wypadkiem.
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

czy wie ktoś jak zdjąć wskazówki w zegarach?pomóżcie!
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

gregorix pisze:czy wie ktoś jak zdjąć wskazówki w zegarach?pomóżcie!
jezeli to corsa a to wystarczy przylozyc sily :oko:
kubelt
Swój
Posty: 708
Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kubelt »

gregorix pisze:czy wie ktoś jak zdjąć wskazówki w zegarach?pomóżcie!
Chyba ci sie topic pomylil. Poczytaj tutajhttp://213.76.217.130/default.asp?PageI ... sp#article
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Kubelt normalnie perfekcjonista z Ciebie :) Respect !!!

Twoj ostatni post jest jak artykul potwierdzony dowodami. :)2

Fotki samochodow sa z poprzednich lat, a co sie chwali Niemiaszkom, policja systematycznie wymienia tabor na nowe modele. Oczywiscie nie brakuje tych starszych furek, ale na autostradach duzo widac nowych aut. Te kanciaste Porsche zastapily eleganckie Carrery. W Brandenburgii chyba powstala nowa policja autostradowa z srebrnymi furami z niebieskim paskiem.
Tylko patrzac obiektywnie wydaje sie to oczywiste, ze policja jezdzi nowoczesnymi autami. Przeciez w Niemcy sa narodem zakochanym w samochodach, a niemiecka technologia (np BMW i MERCEDES) przystosowana jest do duzych predkosci.

A wracajac do fotoradarow, to ja tez w wiekszosci widzialem aparaty po prawej stronie. A najbardziej mi sie podobalo, jak ustawili urzadzenie na zwezce, miedzy pacholkami i nikt sie nie domyslal, ze posrod maszyn budowlanych, w nocy stoi radar. Dobrze ze warszawcy policjanci nie maja flasha na podczerwien :)
A przypomniala mi sie jeszcze nowa metoda na bezpieczenstwo Niemcow. Na autostradzie stawiaja pustu radiowoz na zatoczce awaryjnej. Widok radiowozu skutecznie ogranicza predkosc :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Odgrzebałem ten temat, bo się wczoraj dowiedziałem coś nie coś.
Wczoraj rozmawiałem na ten temat z tatą, który jest kierowcą. Powiedział mi, że oczywiście częściej stoją radary na autostradach po prawej stronie, jednak może spotkać ich dużo po lewej stronie. Mówił, że najczęściej są to skrzynki blisko wiaduktów zamontowane na stałe, rzadziej przenośne urządzenia. Jego też interesowało jak oni to montują i ostatnio udalo mu się zobaczyć jak stawiają na lewej barierce fotoradar. Nie pamiętam już miejscowości ktore wymieniał, ale to niewazne w tej chwili.
No więc na lewym pasie staje pomarańczowy bus służb autostradowych z przyczepką i migającą strzałką. Przed busem zaparkowali tajniacy i na kilka minut zablokowali lewy pas. Od fotoradaru (moze kamery) puścili kabelek do góry, na wiadukt, skąd póniej mogli obserwować wszystko na monitorze. To tyle.

pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”