Jak są zamontowane nakładki na progi?
-
Bzyku
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
- Lokalizacja: Gdzieś :)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jak są zamontowane nakładki na progi?
Jak w temacie. Chcę malować wszystkie plastiki i potrzebuje zdjac progi w Corsie B 93r. Progi STIMENTZ czy jakos tak hyhy jest pozno i nie chce mi sie leciec na dwor
A może są przyklejone?, jest jedna śrubka na samym środku zaślepiona gunką ale po odkreceniu jej nic i tak sie nie rusza. Czyżby było na klej do szyb alno cuś. A może wystarczy w którąś strone przesunac.??
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Vectra Unlimited #009
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wiesz to zależy jak kto to mocował. większość, wtym ja, mają różne prdróbki. moje trzymają się na taśme dwustronną i sylikon. zerknij od dołu, bo jeśli jest na jakiś klej to od spodu pewnie w kilku miejscach wyszedł.
-
Bzyku
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
- Lokalizacja: Gdzieś :)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Już zdjete były i przykracane i klejone. Ale na co były klejone to nie mam pojęcia, trzymał się tak mocno że szok (biała warstwa elastyczna napewno nie taśma dwustronna, może ktoś wie co to mogłobyć). Gdybym chciał oderwać tylko to by dużo nie zostało z nakładek. Po wielu męczarniach zdjęte hyhy , już za pare dni wszystko w kolorek pojdzie każdy plastik wsio 


Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Vectra Unlimited #009
-
Bzyku
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
- Lokalizacja: Gdzieś :)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Instruktarz heh. Co tu gadać.
Plastik musisz zmatowić nawet nie tak bardzo ale zawsze troche, nie przejmuj się jak będzie chropowata powierzchnia podkładem sie wyrówna
.
Po kolei mniejwiecej:
- matowisz powierzchnie
-oczyszczasz (odtłuszczasz)
- ja osobiscie maluję jeszcze bezbarwnym podkładem do platiku który wżera się normalnie w plastik co tworzy bardzo dobre łączenie między plastikiem a zwykłym podkładem
- pryskasz dopiero podkład może być zwykły
-przycierasz podkładzik
- malujesz w kolor
-na koniec można dopieścić przycierając papierem wodnym i polerując (tak jest w moim przypadku dlatego że warunki są jakie są
hehe pyłki albo jakieś inne drobiazgi zawsze się przyczepiają)
Co do malowania jest tyle sposobów, ja robię tak jak napisałem najważniejszy jest ten bezbarwny podkład do plastiku nie odchodzą płaty farby
jeśli się go zastosuje.
W skrócie to by było tyle.
Plastik musisz zmatowić nawet nie tak bardzo ale zawsze troche, nie przejmuj się jak będzie chropowata powierzchnia podkładem sie wyrówna
Po kolei mniejwiecej:
- matowisz powierzchnie
-oczyszczasz (odtłuszczasz)
- ja osobiscie maluję jeszcze bezbarwnym podkładem do platiku który wżera się normalnie w plastik co tworzy bardzo dobre łączenie między plastikiem a zwykłym podkładem
- pryskasz dopiero podkład może być zwykły
-przycierasz podkładzik
- malujesz w kolor
-na koniec można dopieścić przycierając papierem wodnym i polerując (tak jest w moim przypadku dlatego że warunki są jakie są
Co do malowania jest tyle sposobów, ja robię tak jak napisałem najważniejszy jest ten bezbarwny podkład do plastiku nie odchodzą płaty farby
W skrócie to by było tyle.
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Vectra Unlimited #009
-
Bzyku
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
- Lokalizacja: Gdzieś :)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Papier wodny 2000, pasta lekkoscierna, na koniec polerka np. zwykłą Tempo 
To tak żeby zrobić dobrze naprawde. Do co past nabłyszczajacych i lekkościernych jest tego cała masa. Ja załatwiam sobie z warsztatu lakierniczego litrowe pasty
Sprawdz na poczatek na jakims najmniej widocznym fragmencie.
Co do papieru można wiąc nie 2000 tylko jakiś grubszy ale coś kosztem czegoś.
To tak żeby zrobić dobrze naprawde. Do co past nabłyszczajacych i lekkościernych jest tego cała masa. Ja załatwiam sobie z warsztatu lakierniczego litrowe pasty
Sprawdz na poczatek na jakims najmniej widocznym fragmencie.
Co do papieru można wiąc nie 2000 tylko jakiś grubszy ale coś kosztem czegoś.
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Vectra Unlimited #009
- pirat
- Forum Master
- Posty: 3105
- Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wyślij fotkę, to się pokombinuje...shreek pisze:a jakby kratke pomalowac na jakis odrebny kolornie wiem jak to bedzie wygladac pytanie moze ktos to widzal? a moze ma ktos programi umiejetnosci zeby to zasymulowac np zolta corsa B z niebieska kratka?:-P
A może ja sposobem Bzyka bym sobie pomalował lusterka...
-
Bzyku
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
- Lokalizacja: Gdzieś :)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Co do kosztów to chyba sporo kosztuje ten przezroczysty, nazw nie bardzo znam ale mogę się dowiedzieć u lakiernika.
Odnoście zderzaków: łączenia zderzaka który prawdopodobnie jak i większość zrobiony jest z ABS z żywicą hmm tu jest pewiem problem bardzo zle albo nawet i w ogóle trzyma się żywica zderzaków, wiem to po sobie
Odnoście zderzaków: łączenia zderzaka który prawdopodobnie jak i większość zrobiony jest z ABS z żywicą hmm tu jest pewiem problem bardzo zle albo nawet i w ogóle trzyma się żywica zderzaków, wiem to po sobie
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Vectra Unlimited #009
-
Bronek_84
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Jeśli można to dodam jeszcze coś o polerowaniu.
Jeżeli macie matowy i lekko porysowany lakier to warto polernąć autko za pomocą szlifierki do drewna na papier ścierny (przyczepia się go do tarczy za pomocą żepa). Zamiast papieru ściernego używamy takiego kółka z filcu o grubości ok. 5mm, który ma z jednej strony naklejony żep. No i oczywiście jeszcze trzeba użyć jakiejś pasty (nie koniecznie ściernej, wystarczy nawet jakiś kijowy wosk) sam filc jest lekko ścierny. Efekt po takim zabiegu jest (przepraszam za wyr.) "oczojebny"
Tylko pamiętajcie aby równo prowadzić szlifierkę (nie trzymać w miejscu zbyt długo!!!) aby nie doprowadzić do miejscowego ztarcia lakieru. a cha najlepiej kupić 2 filce aby jednego użyć do pastowania a drugim wypolerować. Można także kupić zamiast filcu gąbkę polerską (technologia przejęta z USA)
Jeżeli macie matowy i lekko porysowany lakier to warto polernąć autko za pomocą szlifierki do drewna na papier ścierny (przyczepia się go do tarczy za pomocą żepa). Zamiast papieru ściernego używamy takiego kółka z filcu o grubości ok. 5mm, który ma z jednej strony naklejony żep. No i oczywiście jeszcze trzeba użyć jakiejś pasty (nie koniecznie ściernej, wystarczy nawet jakiś kijowy wosk) sam filc jest lekko ścierny. Efekt po takim zabiegu jest (przepraszam za wyr.) "oczojebny"
Tylko pamiętajcie aby równo prowadzić szlifierkę (nie trzymać w miejscu zbyt długo!!!) aby nie doprowadzić do miejscowego ztarcia lakieru. a cha najlepiej kupić 2 filce aby jednego użyć do pastowania a drugim wypolerować. Można także kupić zamiast filcu gąbkę polerską (technologia przejęta z USA)
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 
-
czarnuch
- Świeżak
- Posty: 52
- Rejestracja: 5 kwie 2004, o 21:50
- Lokalizacja: Żyrardów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jesli ktos sam nie polerowal auta wczesniej to moze lepiej niech sprobuje na jakiejs starej czeci bo pozniej pomalowac jest jeszcze trodniej niz polerowac. a tak serio to naprawde trzeba bardzo uwazac aby nie prztrzec lakieru!!!moze najpierw lepiej bedzie papierem sciernym wodnym a pozniej dopiero farecla i gabka polerska na wiertarce.bo papier na szlifierce to raczej juz zabawa dla zaawansowanych.

- pirat
- Forum Master
- Posty: 3105
- Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
dobrze prawi - dac mu wodkiczarnuch pisze:jesli ktos sam nie polerowal auta wczesniej to moze lepiej niech sprobuje na jakiejs starej czeci bo pozniej pomalowac jest jeszcze trodniej niz polerowac. a tak serio to naprawde trzeba bardzo uwazac aby nie prztrzec lakieru!!!moze najpierw lepiej bedzie papierem sciernym wodnym a pozniej dopiero farecla i gabka polerska na wiertarce.bo papier na szlifierce to raczej juz zabawa dla zaawansowanych.
ja tez bym wolal wydac pare zlotych wiecej i miec pewnosc ze zrobia dobrze i moc to zareklamowac.
-
Bzyku
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
- Lokalizacja: Gdzieś :)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Co do polerki szlifierką to tak, wszystko jest fajnie o ile się nie poprzeciera lakieru. Sam kiedyś kupiłem gąbkę założyłem na szlifiere taką bez regulacji obrotów czyli nei wiem ile miała ale baaardzo duzo pasta i w droge. Normalnie nic nie zostało lakier baza podkład aż do plastiku doszedłem
hyhy ech początki były super
Jak do tej pory nie robiłem nigdy całego auta bo cza by do tego sprzętu jedynie elementy poszczególne i to ręcznie
. A więc powiedziałem co wiedziałem. Filc dobra sprawa.
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Vectra Unlimited #009
-
Bronek_84
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
No właśnie zapomniałem dodać że pasowało by mieć szlifierkę z regulacją obrotów, bo bez regulacji można narobić sobie kłopotu. Ja mam 2- taką z regulacją i taką bez. Polerowałem już nie jedno autko i powiem Wam że taką bez regulacji też da się dobrze wypolerować (bez wpadek). Jednak to nie zmienia faktu, że trzeba na nią uważać. Jeżeli ktoś nie czyje się na siłach lepiej niech nie próbuje się ze szlifierkami
A co do papieru ściernego (nawet najdrobniejszego) to ja bym nie ryzykował. Lepiej pozostać przy filcu lub gąbce.
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 
-
Bzyku
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
- Lokalizacja: Gdzieś :)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No nie wiem filcem nie robilem. Czy są rózne grubiści tego znaczy jeden bardziej szorstki drugi mniej? wygladał jak gęsta wykładzina
i matowiło się lakier super.
Z papierem wiem że działa testowałem, dlatego napisałem. Nie piszę tego z chmur tylko z doświadczeń każdy się uczy cały czas. ;]
Z papierem wiem że działa testowałem, dlatego napisałem. Nie piszę tego z chmur tylko z doświadczeń każdy się uczy cały czas. ;]
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Vectra Unlimited #009
-
czarnuch
- Świeżak
- Posty: 52
- Rejestracja: 5 kwie 2004, o 21:50
- Lokalizacja: Żyrardów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja rowniezBzyku pisze:No nie wiem filcem nie robilem. Czy są rózne grubiści tego znaczy jeden bardziej szorstki drugi mniej? wygladał jak gęsta wykładzinai matowiło się lakier super.
Z papierem wiem że działa testowałem, dlatego napisałem. Nie piszę tego z chmur tylko z doświadczeń każdy się uczy cały czas. ;]
polerowalem najpierw papierem pozniej gabka i farecla
(mozna probowac pasta TEMPO-polecam na plytkie rysy)
Bronek jak widac siedzi w polerce i ma juz wprawe
ale jak na pierwszy raz to polecam poprobowac na jakims starym wardburgu a nie na wlasnym aucie

-
Bronek_84
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
no to odpowiadam że te filce są "ciękowłókniste", są prawie gładkie. To jest filc zupełnie inny niż na wykładzinie. A co do trenowania to trenowałem na starym maluszku kumpla, który to maluszek stał na polu przez 3 lata w tym samym miejscuBzyku pisze:No nie wiem filcem nie robilem. Czy są rózne grubiści tego znaczy jeden bardziej szorstki drugi mniej? wygladał jak gęsta wykładzinai matowiło się lakier super.
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 
