x14xe wytrzymałość silnika
- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
x14xe wytrzymałość silnika
Ile qcy i niutonków maksymalnie może wytrzymac ten silnik, oczywiście w bezpiecznym zakresie, tak, zeby można było jeździc na codzień. Chodzi o maksymalna moc i moment obrotowy do jakiego można bezpiecznie dojść poprzez rózne modyfikacje silnika, uturbienie go itp itd.
CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
150+ ps i ok. 230+ nm jesli mowimy o seryjnym dole
jezdzenie na codzien nie ma nic wspolnego z bezpiecznym zakresem. bezpieczny zakres jest duzo wyzej niz moment, w ktorym samochod przestaje sie nadawac do jazdy na codzien
ustalmy ta granice powiedzmy na jakies 140 koni. to jeszcze taki codzienny dupowoz. dalej juz coraz ciezej.
jezdzenie na codzien nie ma nic wspolnego z bezpiecznym zakresem. bezpieczny zakres jest duzo wyzej niz moment, w ktorym samochod przestaje sie nadawac do jazdy na codzien

ustalmy ta granice powiedzmy na jakies 140 koni. to jeszcze taki codzienny dupowoz. dalej juz coraz ciezej.

- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Shreeq aaa tak tylko zasięgam informacji 
Markos, to powiedzmy, że ja się pogodzę z tym "ciężej", to ile wytrzyma tak maksymalnie, zeby np. przy wyścigu się nie rozpadł. Przeciez zawsze można ostatecznie zrobić dwa programy, jeden do jazdy drogowej i jeden do wyscigów. Swoją drogą to 150ps to troche mało. Tu w Kraq jest Uno Turbo (To co wygrało klase Mini+ w Modlinie), silniczek 1.3 po 200000 przebiegu bez remontu, uturbiony, z tego co się orientuje turbinka całkiem sporo ładuje i ma około 200qcy. Jeździ sobie na codzień i jest oka.
I jeszcze jedno
a jeżeli mówilibyśmy o nieseryjnym dole? A w ogóle orientujesz się, albo ktoś inny, w jakiej cenie stoją odpowiednie graty, żeby mozna było pójść z moca i momentem wyżej?

Markos, to powiedzmy, że ja się pogodzę z tym "ciężej", to ile wytrzyma tak maksymalnie, zeby np. przy wyścigu się nie rozpadł. Przeciez zawsze można ostatecznie zrobić dwa programy, jeden do jazdy drogowej i jeden do wyscigów. Swoją drogą to 150ps to troche mało. Tu w Kraq jest Uno Turbo (To co wygrało klase Mini+ w Modlinie), silniczek 1.3 po 200000 przebiegu bez remontu, uturbiony, z tego co się orientuje turbinka całkiem sporo ładuje i ma około 200qcy. Jeździ sobie na codzień i jest oka.
I jeszcze jedno

CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
uno ma afaik 180, ma wieksze turbo niz seria, wydajniejsze wtryski i program zmieniony. wez pod uwage fakt, ze to silnik od poczatku policzony pod turbo.
lepiej kombinowac z 1.6. wbrew pozorom ta mala roznica w pojemnosci powoduje dosc duza roznice w mocnym dlubaniu. 1.4 moga miec i 160 koni w atmosferze, 1.6 nawet 180. pytanie tylko ile silnikow bedziesz musial kupic, zeby jezdzic chociaz 3 lata.
kuty dol nie wiem skad sie kombinuje do x14-16xe, wiem natomiast, ze napewno znalazby sie ktos kto taki kuty dol ci skomninuje/dopasuje. cena nie rzuce, bo kompletnie nie orientuje sie jakie to moga byc wielkosci..
poza tym.. nie wiem czy ktos w polsce tak ci przygotuje samochod.. moze vtg?
to w koncu powiesz co komninujesz, jesli 150ps z 1.4 to malo? ja mialem na mysli atmosfere.. bo to fajne.. ale turbo w sumie tez fajne. psyczy, swiszcze i w ogole mniam
i pamietaj, ze kazdy nastepny kon mechaniczny jest sporo drozszy od poprzedniego...
lepiej kombinowac z 1.6. wbrew pozorom ta mala roznica w pojemnosci powoduje dosc duza roznice w mocnym dlubaniu. 1.4 moga miec i 160 koni w atmosferze, 1.6 nawet 180. pytanie tylko ile silnikow bedziesz musial kupic, zeby jezdzic chociaz 3 lata.
kuty dol nie wiem skad sie kombinuje do x14-16xe, wiem natomiast, ze napewno znalazby sie ktos kto taki kuty dol ci skomninuje/dopasuje. cena nie rzuce, bo kompletnie nie orientuje sie jakie to moga byc wielkosci..
poza tym.. nie wiem czy ktos w polsce tak ci przygotuje samochod.. moze vtg?
to w koncu powiesz co komninujesz, jesli 150ps z 1.4 to malo? ja mialem na mysli atmosfere.. bo to fajne.. ale turbo w sumie tez fajne. psyczy, swiszcze i w ogole mniam

i pamietaj, ze kazdy nastepny kon mechaniczny jest sporo drozszy od poprzedniego...

- Fifo
- Swój
- Posty: 811
- Rejestracja: 14 lut 2002, o 00:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Krakooff
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Na razie głosno mysle i pytam o to czego nie wiem.
W tym momencie nie istotne jest dla mnie jakimi modyfikacjami doszedłbym do mocy i momentu X tylko zastanawia mnie ile wytrzyma seryjny silnik. Czy na tyle duzo ze np. warto się za to zabierać czy nie. Oczywiście że im większa pojemnosc tym przewaznie lepiej ale zmiana z 1.4 na 1.6 w ogóle nie wchodzi w grę. Jak już to na 2.0. Ale mam całkiem sprawny silniczek z niskim przebiegiem więc pomyslałem o nim. Poza tym 2.0T jest np. u Rena, 2.0 np. u Wow'a a wysoko podkręconego 1.4 jeszcze nie ma
albo ja o nim nie wiem.
Co do tego kto mi tak auto przygotuje to chyba nie musialbym się w tym celu ruszac z Kraka
W tym momencie nie istotne jest dla mnie jakimi modyfikacjami doszedłbym do mocy i momentu X tylko zastanawia mnie ile wytrzyma seryjny silnik. Czy na tyle duzo ze np. warto się za to zabierać czy nie. Oczywiście że im większa pojemnosc tym przewaznie lepiej ale zmiana z 1.4 na 1.6 w ogóle nie wchodzi w grę. Jak już to na 2.0. Ale mam całkiem sprawny silniczek z niskim przebiegiem więc pomyslałem o nim. Poza tym 2.0T jest np. u Rena, 2.0 np. u Wow'a a wysoko podkręconego 1.4 jeszcze nie ma

Co do tego kto mi tak auto przygotuje to chyba nie musialbym się w tym celu ruszac z Kraka

CB 2.0 16V Turbo powered by ProjectXs 292PS 404Nm 1,05bar --> corsa-fifo-2-0-turbo-1-05-bar-292km-404nm-t66331.html
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
www.ProjectXs.pl
www.EcuMaster.com
Meet Us on Facebook: http://www.facebook.com/ProjectXs
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
poczekaj az ja zrobie swoje wolnossace 1.4
jak juz bede piekny i bogaty to zadzwonie do sbd i poprosze o przyslanie kitu itb wraz z drobiazgami niezbednymi do osiagniecia mocy 160 koni
a silnik bedzie pieknie gral i krecil sie do 9000rpm..
masz na mysli tak hardkorowa zabawe? to szykuj 13-15000pln...
a silnik ogolnie wytrzyma wiecej jako atmosfera, bo nie ma tam wymuszonego obiegu powietrza i nic nie dzieje sie "na sile".

jak juz bede piekny i bogaty to zadzwonie do sbd i poprosze o przyslanie kitu itb wraz z drobiazgami niezbednymi do osiagniecia mocy 160 koni

masz na mysli tak hardkorowa zabawe? to szykuj 13-15000pln...
a silnik ogolnie wytrzyma wiecej jako atmosfera, bo nie ma tam wymuszonego obiegu powietrza i nic nie dzieje sie "na sile".

- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
przy trabkach obiecuja przyrosty do 175 koni, ale tam polowa silnika jest juz tak naprawde wymieniona.
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
13kzl - 15kzl to ja widze za taki setup w okolice 140 koni. nie widze zeby bez wiekszych inwestycji silnik mogl zniesc wiecej niz 150, to nie silnik uno turbo ktory byl z zalozenia silnikiem z turbo, a nie atmosfera... w 16v sa te same panewki co w osmiozaworowkach. kolejne pytanie ile zniesie skrzynia... 160 koni wolnossace z nieduzym momentem znosi, moze nawet ciut wiecej, a na turbo... you never know. drogi dla 1.4 widze dwie:
- street turbo (jakies 140 koni, moze ciut wiecej, jakies 12 000+, calkowicie streetable ale zaden z niego maks szybki samochod, taki fast road hot hatch)
- n/a na kitach jenvey'a albo sbd (ciezka kasa, ale i efekty beda, coraz mniej streetable, ale co tam dla hardcore'owcow, nb. gumis jest cos jakby ttakim typem, mozna w koncu jezdzic na codzien samochodem o spalaniu 15+ litrow na 100, grzejacym sie i miewajacym fochy od czasu do czasu)
- street turbo (jakies 140 koni, moze ciut wiecej, jakies 12 000+, calkowicie streetable ale zaden z niego maks szybki samochod, taki fast road hot hatch)
- n/a na kitach jenvey'a albo sbd (ciezka kasa, ale i efekty beda, coraz mniej streetable, ale co tam dla hardcore'owcow, nb. gumis jest cos jakby ttakim typem, mozna w koncu jezdzic na codzien samochodem o spalaniu 15+ litrow na 100, grzejacym sie i miewajacym fochy od czasu do czasu)
c20rsa, czlowieku meeen!
-
- Forum Master
- Posty: 4329
- Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
- Lokalizacja: WPR ............
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
kuc caly silnik za taka kaske :0 to rozsadniej lajtowo ... pujsc droga osmana + walki i zestroic
bedzie fajnie chodzilo i bez mega neispodzianek w postaci zmielonej skrzyni... albo lajtowe turbo. Bo jesli chcesz na silnik przeznaczyc 10 000 i wiecej to swap .. bezpieczniej, pewniej, i wieksze mozliwosci do dalszej rozbudowy, wow jest znakomitym przykladem najpierw max wygrzebal 1.4 8v a teraz 2.0 16v za podobna kaske i ciekawe co bedzie lepiej i mniej awaryjnie jedzic 


- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
odpowiedz brzmi: 2.0 16varts pisze:wow jest znakomitym przykladem najpierw max wygrzebal 1.4 8v a teraz 2.0 16v za podobna kaske i ciekawe co bedzie lepiej i mniej awaryjnie jedzic
w 1.4 16v majac na uwadze chec jazdy na codzien zrobilbym to co osman + glowica + unichip (zamiast smt). turbo jest super opcja, ale juz bardziej klopotliwa - zanim wszystko zacznie super fajnie dzialac, troche mija...
chyba, ze chcesz sie bawic - masz kase... duzo kasy i drugi samochod

c20rsa, czlowieku meeen!
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a może by tak uturbić 8v ? i proszę nie gadać że głowicy nie można dostać do mpi bo i ile dobrze pamiętam podpasuje z 1.4 lub 1,5 sohc daewoo. kolektor ma Jędrus i zostaje pare rzeczy jak wtryski ikomp + wiązka. Kit turbo do silnika c14se to 140KM a należy pamiętać, że głowice (raczej głowica niż tłoki) od dełuuu mają stopień sprężania koło 8,6:1 (8v wcześniejsze potem 9,5chyba) więc i odpaga odprężanie.
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
hold on.. rozmawiamy o x14xe 
jenvey.. sbd.. sbd sprzedaje kity jenvey'a z paroma malymi dodatkami poprostu
jest jeszcze dbilas..

itb, kawalek kolektora i puszka, ktora laczymy z filtrem. 29 koni za jedyne 1070 funtow. do tego zrobienie glowicy, strojenie i zakup uni, wydech i walki. i zrobilo sie ile? 14000pln? jakos tak na oko..

jenvey.. sbd.. sbd sprzedaje kity jenvey'a z paroma malymi dodatkami poprostu

jest jeszcze dbilas..


itb, kawalek kolektora i puszka, ktora laczymy z filtrem. 29 koni za jedyne 1070 funtow. do tego zrobienie glowicy, strojenie i zakup uni, wydech i walki. i zrobilo sie ile? 14000pln? jakos tak na oko..

- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ok markos.
to możer tak .. ostatnio kompletnie nie mam czasu na nic
i na skończenie pewnej rzeczy też. Jeśli ktoś chce to oddam po kosztach. zostały jakieś drobne rzeczy do zrobienia.
to możer tak .. ostatnio kompletnie nie mam czasu na nic

- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
adam ale o czym konkretnie mowa ?
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
-
- Post Mistrz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wiedzialem ze taka odpowiedz sie tu pojawie. Tez tak mylse!markos pisze:podtlenek sux! jaka to przyjemnosc posiadania CHWILOWEJ mocy? zadna.=JUHol= pisze:zawsze mozna tez podtlenkiem do dopalac....
ni to depnac mocniej na dluzej, ni to pojezdzic na autobanie.. podtlenek jest z dupy


corsa A & Audi S3

- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
hehehe.... domyslalem sie! natomiast mowi tu o roznych opcjachqomo pisze:wiedzialem ze taka odpowiedz sie tu pojawie. Tez tak mylse!markos pisze:podtlenek sux! jaka to przyjemnosc posiadania CHWILOWEJ mocy? zadna.=JUHol= pisze:zawsze mozna tez podtlenkiem do dopalac....
ni to depnac mocniej na dluzej, ni to pojezdzic na autobanie.. podtlenek jest z dupy![]()
osobiscie tez jestem przeciwny czemus takiemu...


-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Co by nie powiedzieć klase turbo wygrał kadet na NO2.!markos pisze:podtlenek sux! jaka to przyjemnosc posiadania CHWILOWEJ mocy? zadna.=JUHol= pisze:zawsze mozna tez podtlenkiem do dopalac....
ni to depnac mocniej na dluzej, ni to pojezdzic na autobanie.. podtlenek jest z dupy

P.S. Ciekawe po jakich tych autobanach chcesz jeżdzić? może na 15 lat...


- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
zalozyc i odpalic shot 4 razy do roku na zawodach to troche bez sensu.. na codzien jezdzic na tym nie bedzie, bo:kristo pisze:Co by nie powiedzieć klase turbo wygrał kadet na NO2.![]()
1. zarznie silnik
2. nie starczy mu pieniedzy na ciagle napelnianie butli
chodzilo mi raczej o "nieulicznosc" tego rozwiazania, bo co z tego, ze mozesz miec powiedzmy 170 koni w 1.4, jak ta moc bedziesz mial przez moze 15 sekund.. to az taka radocha?
