Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
1. Jakie tam są żarówki ? Postojówki 1,2 W ??
2. Ile taki żarówek potrzeba na całą deskę (zegary bez orotomierza) ??
Chciałbym się zoriwentować zanim je kupię (chcę powstawiać niebieskie). Z uwagi na to że jest dużo rozkręcania i nie będę się z tym bawił tylko po to żeby sprawdzić jakie tam są żarówki dlatego zwracam się do WAS jeśli ktoś się orientuje to będe bardzo wdzięczny :
pirat pisze:Fakt, temat poruszany wiele wiele razy. Odpowiedzi na pytania zawarte na pewno w archiwum.
nie mniej jednak tu masz linki do kilku stronek:
czy wy zawsze musicie pisac bylo juz cooooooooo?
pozniej jest tak jak ostatnio 3 dni i zero nowego topica nudy jak na antarktydzie
martwe forum......
dobrze mi REN powiedzial : "rozwalicie to forum w drobny mak"
mial chlopak racje
fuck fuck fuck nie chce zakladac kolejnego posta a poniekad dotyczy to tego wiec pisze zabralem sie za rozebranie srodkowej konsoli mam ja na biorku przed soba ale ma problem z wyciagnieciem galki od nawiewu tej cieple/zimne pozostale dwie zeszly no problemo a ta nie chce help me !! i nie odsylajcie do archiwum bo te dokladnie przeanalizowalem ale galki zdiac nie moge !!
Z tego co pamietam to jedną z tych gałek podważa się od dołu, a pozostałe to jednorazówki, tzn. przy próbie zdjęcia uszkadza sie je i albo później oblepiamy trzpień jakąś taśmą i wsadzamy na ścisk albo kupujemy w ASO nowe gałeczki.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
nieprawda to nie u opla - opel nie robi popeliny...
srodkowa trzeba odblokowac waskim srubokreem - jest szczelina z boku i nalezy zatrzask wcisnac
co do bocznych galek to one sa na wcisk i trzeba je stanowczym powolnym ruchem zdjac....
ja tak scigalem i nie powiem zeby mi sie cos urwalo (poza kratka nawiewu ale to inna bajka)
Chcialbym wrocic jeszcze do tego tematu... duzo zostalo powiedziane, fajne linki ale nie bardzo z nich wynika.... rozebranie deski to jedna sprawa ale ja musze wiedziec ile potrzeba zarowek (postojowki tak ??) bo zanim sie za to wezm emusze je kupic na allegro a nie chce zamawiac 2 razy albo kupic za duzo... jesli jtos wymienial w zegarach w Corsie B tpo bardzo prosze o info ILE ?? Informacja co do konsoli srodkowej tez nie pogardze
AMFILIADA pisze:Chcialbym wrocic jeszcze do tego tematu... duzo zostalo powiedziane, fajne linki ale nie bardzo z nich wynika.... rozebranie deski to jedna sprawa ale ja musze wiedziec ile potrzeba zarowek (postojowki tak ??) bo zanim sie za to wezm emusze je kupic na allegro a nie chce zamawiac 2 razy albo kupic za duzo... jesli jtos wymienial w zegarach w Corsie B tpo bardzo prosze o info ILE ?? Informacja co do konsoli srodkowej tez nie pogardze
Jak sie wstrzymasz ze 3 tygodnie to ci powiem bo ewtedy sam bede robil ale diodami
A w ksiazce "sam naprawiam..." nie ma tego ?
Jak sie wstrzymasz ze 3 tygodnie to ci powiem bo ewtedy sam bede robil ale diodami
A w ksiazce "sam naprawiam..." nie ma tego ?
Super to bedę Cie męczył na GG za jakiś czas OKI ?? Ja i tak będe sie za to bral dopiero za 2-3 tygodnie... jutro mam obrone pracy mgr więc musze poznije troch eochlonac i znalezc jakies spokojne miejsce aby wreszcie zajac sie n apowanie moim autkiem . Posiadam tylko ksiazke "Opel Corsa i Tigra" WKiŁ i niestety tam kazdt temat potraktowany jest po macoszemu... podaja np gdzie jest wlacznik swiatel (po co to komu ???? ) a nie ma podstawowych rzeczy jak wymnienic plyn chlodniczy... mam ta knige na ftpie jak chcesz to za info mozesz sobie ja sciagnac, moj GG: 6540551
...acha jeszcze propos DIÓD... mial jakis gosc na Allegro fajnie zmontowane diodki, byly zrobione tak ze zamontowano je na malutkiej plytce na ktorej byl tez malutki opornik chyba smd, bardzo fajnie zrobione, wielkosc i ksztalt postojowki jaka prawodpodobnoie jest w desce corsy B, odpada lutowanieo pornikow na prawde super... niestety juz nie ma tej aukcji, a to co oferuja inni niestety nie spelnia moich oczekiwan... w dodatku mial to dosc tanio... szkoda ;( jakbys mial namiar na taki towar daj cynk
[quote="shreek"]cztery sa![/quote
Z tego co pamiętam to są właśnie 4, ale lepiej zamiast żarówek zrobić z diód bo żarówki po pewnym czasie wyblakną a diody nie. Dobrze jest też diody zmatować papierem ściernym(drobnym) żeby nie świeciły punktowo tylko całą powierzchnią , a lutowania tam jest tyle "co kot napłakał"
opowiadasz bzdety gregorix!!! co prawda sa 4 ale diod zeby wsadzic wyjdzie ci z 10 (w tym momencie wlasnie sie bawie w to) i w dodatku za numery zeby je zamocowac zeby nie lataly i byly ustawione a co do matowienia to daje wlasnie tyle co kot naplakal ...
nie wspomne juz ze do kazdej diody trzeba rezystorek 1kilo zeby nie upalic diody 12v-tami
To ty coś bredzisz bo ja robiłem u siebie i wystarczyło 4 diody tylko takie
które zajebiście mocno świecą a nie takie zwykłe diody i bez zmatowienia jest kicha( światło nie rozprasza się jak powinno). 4 diodami na stronę robiłem również podświetlenie pedałów i efekt jest zajebisty. Może kup sobie dobre diody a nie jakieś patyki.
Mam też podobne pytanie , moje pokrętło hot/cold ma włącznik klimy , może ktoś wie jak zdjąć te pokrętło . Dodam że wygląda inaczej jak te środkowe (nie ma pod spodem dziury )
Jak ktoś chce się dowiedzieć ile żarówek jest w środkowej konsoli to czytając ten text dowie się że jest ich tam 3 szt. (takie malutkie 1,2W )
A jak jesteśmy przy rozbieraniu to niech mi ktoś powie gdzie jest filtr powietrza do nawiweu (co trzeba rozebrać żeby się do tego ustrojstwa dostać). Wydaje mi się, że jast on gdzieś w środkowej części konsoli. Qfa rozbierałem niedawno konsolkę aby wymienić podświetlanie i zapomniełem obczaić tego filtra i złożyłem wszystko do kupy, a nie chce mi się rozbierać tego jeszcze raz
Ostatnio zmieniony 27 cze 2004, o 22:42 przez Bronek_84, łącznie zmieniany 1 raz.
Bronek_84 pisze:Jak ktoś chce się dowiedzieć ile żarówek jest w środkowej konsoli to czytając ten text dowie się że jest ich tam 3 szt. (takie malutkie 1,2W )
A jak jesteśmy przy rozbieraniu to niech mi ktoś powie gdzie jest filtr powietrza do nawiweu (co trzeba rozebrać żeby się do tego ustrojstwa dostać)
Filtr jest od strony silnika na podszybiu , podnsisz te plastiki przy wycieraczikach i tam będzie. A jak się bardzo bardzo bardzo bardzo uprzesz to go wysiągniesz też od strony kabiny joke
Bronek_84 pisze:Jak ktoś chce się dowiedzieć ile żarówek jest w środkowej konsoli to czytając ten text dowie się że jest ich tam 3 szt. (takie malutkie 1,2W )
A jak jesteśmy przy rozbieraniu to niech mi ktoś powie gdzie jest filtr powietrza do nawiweu (co trzeba rozebrać żeby się do tego ustrojstwa dostać)
Filtr jest od strony silnika na podszybiu , podnsisz te plastiki przy wycieraczikach i tam będzie. A jak się bardzo bardzo bardzo bardzo uprzesz to go wysiągniesz też od strony kabiny joke
no to jak go mam wyciągnąć? Te plastiki (kratki) pod wycieraczkami nie podnoszą się bo chyba czeba je poodkręcać
gregorix to moze je podlaczyles na 12 bez opornika heheheh
a nawet jak podswietliles to ci nierowno podswietlaja a ja piepsze taki bussiness!!1 zeby miec gradienty... i sprobowalem sobie zmatowic diode teraz i co i kicha ciemniej swieci dalej prosto przed siebie! a diodki sa ultra 10k wiec naprawde daja po oczach ze oczy bola
Jak sie wstrzymasz ze 3 tygodnie to ci powiem bo ewtedy sam bede robil ale diodami
A w ksiazce "sam naprawiam..." nie ma tego ?
Super to bedę Cie męczył na GG za jakiś czas OKI ?? Ja i tak będe sie za to bral dopiero za 2-3 tygodnie... jutro mam obrone pracy mgr więc musze poznije troch eochlonac i znalezc jakies spokojne miejsce aby wreszcie zajac sie n apowanie moim autkiem . Posiadam tylko ksiazke "Opel Corsa i Tigra" WKiŁ i niestety tam kazdt temat potraktowany jest po macoszemu... podaja np gdzie jest wlacznik swiatel (po co to komu ???? ) a nie ma podstawowych rzeczy jak wymnienic plyn chlodniczy... mam ta knige na ftpie jak chcesz to za info mozesz sobie ja sciagnac, moj GG: 6540551
...acha jeszcze propos DIÓD... mial jakis gosc na Allegro fajnie zmontowane diodki, byly zrobione tak ze zamontowano je na malutkiej plytce na ktorej byl tez malutki opornik chyba smd, bardzo fajnie zrobione, wielkosc i ksztalt postojowki jaka prawodpodobnoie jest w desce corsy B, odpada lutowanieo pornikow na prawde super... niestety juz nie ma tej aukcji, a to co oferuja inni niestety nie spelnia moich oczekiwan... w dodatku mial to dosc tanio... szkoda ;( jakbys mial namiar na taki towar daj cynk
Hehe ja mam obrone licencjatu 8 lipca i zaraz po zabieram sie za robote podswietlenia a te knige to juz mam od ciebie widze ze stres przed obrona zle wplywa na twoja pamiec jak by co to wal na gg
@shreek gregorix
oboje macie racje!! diody bezwzglednie matowic albo upaprac je klejem takim z pistoletu na prad. a i 4 diody to bedzie zdecydowanie zamalo jak mi sie uda zrobic to podswietlenie i bede mial cyfrowke skads pozyczyc to wezme i zapodam na forum know how
Ostatnio zmieniony 28 cze 2004, o 00:03 przez Budzio, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie Panowie - małe sprostowanie.
W podświetleniu zegarów są 3 żarówki i nie takie jak w pozycjach, a mniejsze. Żarówki są w takich plastikach. Chcąc zamontować diody, należy do w/w plastiku wlutować odpowiedni rezystor i diodę. ja polecam diody 3mm zamiast 5mm.
Jeśli chodzi o funkcjonalność, to dobrze zlutowane diody są o tyle dobre, że nie przepalają się jak żarówki.
Ilość diod zależy od koloru, jaki Cię interesuje. Ja mam u siebei na niebiesko. Przechodziłem przez różne kombinacje. Miałem 3, 10, 12 i 16 sztuk. jako, że denerwowały mnie poplątane kable, to zrobiłem z powrotem 3 sztuki. Dzięki temu jest w miarę równomiernie, tylko teraz problemem są wskazówki. Trzeba znaleźć wskazówki takie jak w Omedze A lub senatorze B by były podświetlane, bo teraz słabo widać w nocy predkość.
Jeśli miałbym zaczynać zabawę z podświetleniem od nowa, to zamiast kombinować z diodami zakupiłbym na allegro miałe tarcze z cyferkami podświetlanymi na niebiesko, jak ma Gobo i Ucho.
no to jak go mam wyciągnąć? Te plastiki (kratki) pod wycieraczkami nie podnoszą się bo chyba czeba je poodkręcać
Odkrecalem kiedys te kratki, najpierw trzeba zdjac wycieraczki, odkrecasz srubki n awycieraczkach i podnosisz je najlepiej podwazajac kluczem "widełkowym", stawiaj apewien opor ale bez obaw, mocniej do gory i schodza b. ladnie, pod tym zobaczysz jeszcze plastikowa oslone, ktorej juz nie demontowalem.... nie mniej tez chcialem wymienic filtr nawiewu i jesli Ci sie to uda a masz cyfrowke manula na forum bedzie mile widziany .... przy skladaniu plastikow nie zapomnij ulozyc ich we wlasciwej kolejnosci bo nie zajda na siebie po srodku i ni edokrecisz wszystkich srub - sprawdzone