CO Z CORSA 1.2 ??
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Długo szukać nie trzeba bo jest akurat do sprzedania x14sz 60KM - ja osobiście chciałbym się przesiąść na większy, jakiś 1.6 bo chyba akurat trafiłem na coś i być może taki będe miał. Ale faktem jest że wcale nie jest łatwo znaleźć choćby c16nz 75KM w rozsądnej cenie bo za ponad tysiąc to są - dzisiaj dzwoniłem i za taki bez osprzętu chcieli 1200zł - brak słów.
-
- Nowy
- Posty: 438
- Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
- Lokalizacja: Łodz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
v3ga nie jestes sam tez mam 1,2 tylko z 92roku na gazniku (52KM) ja juz seryjnie niemiałem katalizatora... ale ty pewnie masz... WYWAL GO tylko bron boze zadnej strumiennicy w jego miejsce... ewentualnie tłumik rozprezny ale najlepsza była by chyba tu zwykła rura.... nastepnie spasuj kolektor wydechowy z głowica... mozesz to zrobic kamieniami szlifierskimi i wiertarka... koncowy tłumik przelotowy tez mile widziany... lecz sierodkowy tłumik zostaw... mozesz załozyc filtr powietrza typo SPORT... jakis stozek albo cus... zrob do tego dolot zimnego powietrza i GIT... mozesz zapakowac jakies sportowe swiece zapłonowe... jesli masz wtrysk to mozesz sprubowac zwiekszyc cisnienie paliwa poprzez pompke od innego opla...(tej przerobki dokładnie nie obczaiłem poszukaj w innych postach)... mozna tez splanowac troche głowice... przy zdieciu głowicy mozesz odrazu przeszlifowac i wypolerowac kanały dolotowe i wylotowe a takrze komore spalania... sam mam auto od miesiaca i narazie tyle wiem ze mozna zrobic samemu... ale jesli cie stac to radzil bym przekładke silnika...mysle ze robiac SWAPA w 2tys.zł mozesz sie zmiescic...robiac samemu.. oczywiscie nie muwie tu o silniku 2,0 tylko o np.1,4... jesli sie w czyms pomyliłem to sory poprawcie mnie 

- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
myślę, że przy 1.2 realnie można wykrzecać koło 65KM. opierając się na zrobieniu głowicy (naprawdę sporo można poprawić) i innym wałku (głównie tych rzeczach) i innych drobniejszych elementach. koszt może wyjść zbliżony do ceny większego silnika (1.4, 1.6)
-
- Nowy
- Posty: 452
- Rejestracja: 28 lip 2004, o 00:32
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Gdzieś czytałem że dużo lepszym rozwiązaniem niż filtr stożkowy jest sportowa wkładka. Bo filtr stożkowy dławi silnik przy niższych obrotach i dlatego wydaje nam sie że auto lepiej przyspiesza bo na wysokich jest już dobrze i czuć że auto lepiej przyspiesza, ale nie dlatego że on dużo daje tylko dlatego że właśnie dławi silnik przy niższych obrotach.
I podobno sportowa wkładka jest i tańsza i lepsza... Ale tak tylko czytałem więc doświadczenia w tym nie mam
To prawda ?
I podobno sportowa wkładka jest i tańsza i lepsza... Ale tak tylko czytałem więc doświadczenia w tym nie mam

To prawda ?
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A moj silnik jest w takim razie dziwny bo po zalozeniu stozka poprawil sie wlasnie dol.. http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=38443UhU pisze:Gdzieś czytałem że dużo lepszym rozwiązaniem niż filtr stożkowy jest sportowa wkładka. Bo filtr stożkowy dławi silnik przy niższych obrotach i dlatego wydaje nam sie że auto lepiej przyspiesza bo na wysokich jest już dobrze i czuć że auto lepiej przyspiesza, ale nie dlatego że on dużo daje tylko dlatego że właśnie dławi silnik przy niższych obrotach.
I podobno sportowa wkładka jest i tańsza i lepsza... Ale tak tylko czytałem więc doświadczenia w tym nie mam![]()
To prawda ?
A co do wkladki to potrafi tez zezrec conieco, wszystko zalezy od silnika





-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jestem wstanie zaryzykować i powiedzieć że nawet więcejAdamXXL pisze:myślę, że przy 1.2 realnie można wykrzecać koło 65KM. opierając się na zrobieniu głowicy (naprawdę sporo można poprawić) i innym wałku (głównie tych rzeczach) i innych drobniejszych elementach. koszt może wyjść zbliżony do ceny większego silnika (1.4, 1.6)




-
- Nowy
- Posty: 438
- Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
- Lokalizacja: Łodz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Pierwsze KM sa najtansze... jest to poprawianie serji... poprawienie kanałow spowoduje sybsze uzupełnianie i lepsze komory spalania przec co zwieksza sie moc... jesli dasz sportowy filtr to zmniejsza sie opory zasysanego powietrza i rowniez zwiekszy sie moc... poprawiajac wydech ODTYKASZ silnik... szybciej spaliny uciekaja... i jest git.... montujac sportowywałek ... zwiekszasz tym krzywki wałka.... co powoduje dłuzszy czas otwarcia zaworu przez co szybciej i dokładniej uzupełnia se cylinder daje to wieksza moc... jesli masz wtrysk to pomysl nad zwiekszona iloscia paliwa... wieksze wtryski i wydajniejsza pompa... do tego swiece NGK(taki maly szcegolik) planujac glowice zmniejszasz komore spalania przec zo zwieksza sie cisnienie i zwieksza sie moc... mozesz z fazowac wałek... czyli przeniesc maxymalna moc w doł lub gore obrotow...(ale do tego musisz miec specjalne koło)... to juz sa zawiłe przerobki jak dla laika.. najpierw zaluz filtr powietrza,swiece i sportowy wydech... powinienes odczuc poprawe... jesli to cie nie usatysfakcjonuje to proponuje zebys wpadł do mnie na warsztat to sie pobawimy z silniczkiem.... jesli niechesz pakowac sie w koszta to zmien auto na mocniejsze... ja ostatnio tak zrobiłem... heheh przesiadłem sie z 40Konnego malucha na Corse...POZDRAWIAM
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Na gaźniku więcej paliUcHO pisze:Nie ma co filozofowac czemu silniki z gaznikiem maja wiecej koni
gdzies kiedys czytałem ze silniki o tej samej pojemnosci, lecz z gaznikiem lub wtryskiem, to zawsze silnik z gaznikiem ma wiecej o ok 10% koni niz wtrysk. Nic na to nie poradziemy
jak sie myle niech mnie ktos poprawi


Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 

- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
podstawa jest obrobka glowicy
oprocz wkladki/stozka to wlasnie daje wymierne rezultaty. mozna tez wymienic swiece, ale to raczej w kategorii "czuje sie lepiej, bo moj silnik ma swiece ngk". rezultat - zaden.
co do gaznikow: no coz.. nieglupi ludzie robia kity gaznikowe do c20xe
slowo "ekonomia" nalezy wtedy wlozyc do szuflady z napisem: nie otwierac
moja spala nie mniej niz 9l w miescie (1.4 16v)

oprocz wkladki/stozka to wlasnie daje wymierne rezultaty. mozna tez wymienic swiece, ale to raczej w kategorii "czuje sie lepiej, bo moj silnik ma swiece ngk". rezultat - zaden.
co do gaznikow: no coz.. nieglupi ludzie robia kity gaznikowe do c20xe

slowo "ekonomia" nalezy wtedy wlozyc do szuflady z napisem: nie otwierac

moja spala nie mniej niz 9l w miescie (1.4 16v)


- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
pytasz się co można zrobić i takie odpowiedzi padają. Swiece, kable wysokiego napięcia itp. zapewnią ci możliwe, że lepszą pracę ale nie podniesie to mocy autka .. no chyba, że do seriiv3ga pisze:dzieki bardzo za podpowiedzi !!ale przeoczyliscie chyba nieumyslnie jedno zdanie z mojego posta o lajkoniku
a Wy mi tu mowicie, zebym wlasnorecznie przemontowal silnik na 1.4, czyscil wloty glowicy itp
rownie dobrze moglbym sie spytac o to na forumie JAPAN-CORSA-FANCLUB
bo mniej wiecej tyle samo z tego bym zrozumial - chodzilo mi raczej o porade co wplywa na moc i moment i co moglbym zmienic np: swiecie na NGK czy filtr stozkowy, czy na hamownie pojechac (napisalem maila do Goduli o chiptuning ale odpisal ze najpierw musialbym sprawdzic faktyczna moc auta co rowna sie 200zl). Czyli mimo ze mam seryjny silnik i moc napisana na papierze warto jeszcze raz to sprawdzic (na hamowni? ) ? Prosilbym raczej o ogolny opis PODSTAW ktore musialbym zmienic i ktore sa standardowe na samym poczatku.
ale mimo wszystko dzieki

-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
A gaźnik w C14NZ co o tym sądzisz Markos?!markos pisze:podstawa jest obrobka glowicy![]()
oprocz wkladki/stozka to wlasnie daje wymierne rezultaty. mozna tez wymienic swiece, ale to raczej w kategorii "czuje sie lepiej, bo moj silnik ma swiece ngk". rezultat - zaden.
co do gaznikow: no coz.. nieglupi ludzie robia kity gaznikowe do c20xe![]()
slowo "ekonomia" nalezy wtedy wlozyc do szuflady z napisem: nie otwierac![]()
moja spala nie mniej niz 9l w miescie (1.4 16v)
Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 

-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Niezapomnijmy o większej żywotnościAdamXXL pisze:pytasz się co można zrobić i takie odpowiedzi padają. Swiece, kable wysokiego napięcia itp. zapewnią ci możliwe, że lepszą pracę ale nie podniesie to mocy autka .. no chyba, że do seriiv3ga pisze:dzieki bardzo za podpowiedzi !!ale przeoczyliscie chyba nieumyslnie jedno zdanie z mojego posta o lajkoniku
a Wy mi tu mowicie, zebym wlasnorecznie przemontowal silnik na 1.4, czyscil wloty glowicy itp
rownie dobrze moglbym sie spytac o to na forumie JAPAN-CORSA-FANCLUB
bo mniej wiecej tyle samo z tego bym zrozumial - chodzilo mi raczej o porade co wplywa na moc i moment i co moglbym zmienic np: swiecie na NGK czy filtr stozkowy, czy na hamownie pojechac (napisalem maila do Goduli o chiptuning ale odpisal ze najpierw musialbym sprawdzic faktyczna moc auta co rowna sie 200zl). Czyli mimo ze mam seryjny silnik i moc napisana na papierze warto jeszcze raz to sprawdzic (na hamowni? ) ? Prosilbym raczej o ogolny opis PODSTAW ktore musialbym zmienic i ktore sa standardowe na samym poczatku.
ale mimo wszystko dziekijednak są to elementy które warto mieć dobre.
PS
V3ga nie przepłacaj i nie kupuj oryginalnych oplowskich kabli WN- zastosuj kable od polda z wtryskiem

Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 

- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wprawdzie pytanie nie do mnie ale .. był silniczek 14nv co 75 koni miałBronek_84 pisze:A gaźnik w C14NZ co o tym sądzisz Markos?

ale trzebaby zmienić całą góre silnika
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
zapomniałeś o elektronicznym przerywaczu kierunkówThomasTsT pisze:Jak to zero elektroniki w bobie?? :0 a zapłon??ja miałem el i był elektroniczny... pozatym miałem elektroniczne radio
.. i zegarek.... i mowisz ze zero elektroniki
oj Bronek Bronek
![]()
co do pzrerobek to zgadzam sie z MARKOSEM tam drzemie najwiecej ukrytych KMgłowica to podstawa...

Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 

-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
całą górę :0AdamXXL pisze:wprawdzie pytanie nie do mnie ale .. był silniczek 14nv co 75 koni miałBronek_84 pisze:A gaźnik w C14NZ co o tym sądzisz Markos?![]()
ale trzebaby zmienić całą góre silnika

Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 

- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
i zgadnijcie które kanały dolotowe są od 1.2 z monowtryskiem
a które od innej głowicy (mpi ale gaźniki mają podobnie)
1 : http://adamxxl.republika.pl/x/wlot1.JPG
2 : http://adamxxl.republika.pl/x/wlot2.JPG
a które od innej głowicy (mpi ale gaźniki mają podobnie)
1 : http://adamxxl.republika.pl/x/wlot1.JPG
2 : http://adamxxl.republika.pl/x/wlot2.JPG