Syf za filtrem powietrza

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Syf za filtrem powietrza

Post autor: YAQB »

Witam !

Wymienialem dzisiaj wkladke filtra powietrza w swojej Corsie. Kiedy otworzylem obudowe filtra i zabralem sie za demontaz samego filtra zauwazylem, ze po stronie "wewnetrznej" (tj. w tym obszarze, gdzie powietrze jest juz po filtracji), z jednego otworow tam sie znajdujacych wyplynelo takie zolte, tluste cos (nalecialosci tej zoltej mazi bylo tez widac na gorej pokrywe obudowy filtra). Co to takiego jest? Dodam, ze w mojej Corsie filtr jest okragly.
CTM #204
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

To jest "syf" ktory leci z odmy.Zobacz czy taka maz masz na korku wlewu oleju.Brunatny kolor oznacza prawdopodobnie nie dogrzanie silnika.Np. rano 1 km do pracy.Ja mam czysciutenko :)
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

BRAWIMEX pisze:To jest "syf" ktory leci z odmy.Zobacz czy taka maz masz na korku wlewu oleju.
No ok ... sprawdze - z tego mam rozumiec, ze osad na korku wlewu ma miec cos wspolnego z ta mazia w filtrze ?
BRAWIMEX pisze:Brunatny kolor oznacza prawdopodobnie nie dogrzanie silnika.Np. rano 1 km do pracy.Ja mam czysciutenko :)
Do pracy mam w granicach 8 km po miescie ...

Czy moge/powinienem/nie powinienem to wytrzec ?
CTM #204
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Tak moze jest tez na korku.Mozesz smialo usunac to swinstwo.Wieczorem lukne do ksiegi to napisze dokladniej co do tej mazi.
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

BRAWIMEX pisze:Tak moze jest tez na korku.Mozesz smialo usunac to swinstwo.Wieczorem lukne do ksiegi to napisze dokladniej co do tej mazi.
Czekam ... czekam ... :D

Pozdrawiam
CTM #204
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Wiec podczas procesu spalania towarem ubocznym jest woda ktora razem z oparami oleju przy nie dogrzanym silniku w postaci takiej mazi zbiera sie w "zimnych" miejscach silnika.Zjawisko samo w sobie nie jest grozne.Grozne jest to, ze silnik jest nie dogrzany co powoduje szybsze zuzycie jednostki napedowej.
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

BRAWIMEX pisze:Grozne jest to, ze silnik jest nie dogrzany co powoduje szybsze zuzycie jednostki napedowej.
Rozwiazanie ??

Termostat czy moze na cos innego zwrocic uwage ??

Pozdrawiam
CTM #204
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

YAQB pisze:
BRAWIMEX pisze:Grozne jest to, ze silnik jest nie dogrzany co powoduje szybsze zuzycie jednostki napedowej.
Rozwiazanie ??

Termostat czy moze na cos innego zwrocic uwage ??

Pozdrawiam
Powiem, ze doprawdy niewiem? Moze to termostat, swiece,płyn chlodniczy, a moze to tylko za male dystanse na ktorych porusza sie samochod.
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

ja to xze mal ojezdze nadrabiam tym ze jak myyje smaochod lub odkurzam lub cos innego to jej nie gasze...pochodzi sobie wentylator sie zalaczy pare razy i juz corsa lepiej sie czuje :grin:
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

grzanie zimnego samochodu na wolnych obrotach tez jest "niezdrowe"
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Szwagier pisze:grzanie zimnego samochodu na wolnych obrotach tez jest "niezdrowe"
To fakt!
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

BRAWIMEX pisze:Powiem, ze doprawdy niewiem? Moze to termostat, swiece,płyn chlodniczy, a moze to tylko za male dystanse na ktorych porusza sie samochod.
Swiece wymienialem w czwartek razem z filtrem (wtedy zauwazylem ten osad). Jesli chodzi o dystase to jednokrotnie (ogolnie, nie mowie o wyjezdzie do sklepu po piwo na przyklad hehe) nie robie mniej niz 7-8 km (dystans pokonywany 2 razy dziennie)

Osad w takim razie usune ... ale co dalej ? ;)
CTM #204
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Sprawdz termostat.Moze uszczelka pod glowica gdzies lekko przepuszcza.
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

BRAWIMEX pisze:Sprawdz termostat.Moze uszczelka pod glowica gdzies lekko przepuszcza.
Chyba bede musial, bo teraz jak sie zrobilo juz tak ponizej zera, to samochod sie dosc dziwacznie zachowuje i to moze byc efekt niedogrzania. To moze miec tez zwiazek z drugim moim tematem (przyczynby zamulenia Corsy), bo przy niskich temperaturach samochod przestal tez sensownie "jechac" na LPG, a to chyba ze wzgledu na przechlodzenie ...
CTM #204
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”