Syf za filtrem powietrza
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Syf za filtrem powietrza
Witam !
Wymienialem dzisiaj wkladke filtra powietrza w swojej Corsie. Kiedy otworzylem obudowe filtra i zabralem sie za demontaz samego filtra zauwazylem, ze po stronie "wewnetrznej" (tj. w tym obszarze, gdzie powietrze jest juz po filtracji), z jednego otworow tam sie znajdujacych wyplynelo takie zolte, tluste cos (nalecialosci tej zoltej mazi bylo tez widac na gorej pokrywe obudowy filtra). Co to takiego jest? Dodam, ze w mojej Corsie filtr jest okragly.
Wymienialem dzisiaj wkladke filtra powietrza w swojej Corsie. Kiedy otworzylem obudowe filtra i zabralem sie za demontaz samego filtra zauwazylem, ze po stronie "wewnetrznej" (tj. w tym obszarze, gdzie powietrze jest juz po filtracji), z jednego otworow tam sie znajdujacych wyplynelo takie zolte, tluste cos (nalecialosci tej zoltej mazi bylo tez widac na gorej pokrywe obudowy filtra). Co to takiego jest? Dodam, ze w mojej Corsie filtr jest okragly.
CTM #204
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No ok ... sprawdze - z tego mam rozumiec, ze osad na korku wlewu ma miec cos wspolnego z ta mazia w filtrze ?BRAWIMEX pisze:To jest "syf" ktory leci z odmy.Zobacz czy taka maz masz na korku wlewu oleju.
Do pracy mam w granicach 8 km po miescie ...BRAWIMEX pisze:Brunatny kolor oznacza prawdopodobnie nie dogrzanie silnika.Np. rano 1 km do pracy.Ja mam czysciutenko
Czy moge/powinienem/nie powinienem to wytrzec ?
CTM #204
-
- Nowy
- Posty: 264
- Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
- Lokalizacja: Śląsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Wiec podczas procesu spalania towarem ubocznym jest woda ktora razem z oparami oleju przy nie dogrzanym silniku w postaci takiej mazi zbiera sie w "zimnych" miejscach silnika.Zjawisko samo w sobie nie jest grozne.Grozne jest to, ze silnik jest nie dogrzany co powoduje szybsze zuzycie jednostki napedowej.
-
- Nowy
- Posty: 264
- Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
- Lokalizacja: Śląsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Powiem, ze doprawdy niewiem? Moze to termostat, swiece,płyn chlodniczy, a moze to tylko za male dystanse na ktorych porusza sie samochod.YAQB pisze:Rozwiazanie ??BRAWIMEX pisze:Grozne jest to, ze silnik jest nie dogrzany co powoduje szybsze zuzycie jednostki napedowej.
Termostat czy moze na cos innego zwrocic uwage ??
Pozdrawiam
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Swiece wymienialem w czwartek razem z filtrem (wtedy zauwazylem ten osad). Jesli chodzi o dystase to jednokrotnie (ogolnie, nie mowie o wyjezdzie do sklepu po piwo na przyklad hehe) nie robie mniej niz 7-8 km (dystans pokonywany 2 razy dziennie)BRAWIMEX pisze:Powiem, ze doprawdy niewiem? Moze to termostat, swiece,płyn chlodniczy, a moze to tylko za male dystanse na ktorych porusza sie samochod.
Osad w takim razie usune ... ale co dalej ?

CTM #204
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Chyba bede musial, bo teraz jak sie zrobilo juz tak ponizej zera, to samochod sie dosc dziwacznie zachowuje i to moze byc efekt niedogrzania. To moze miec tez zwiazek z drugim moim tematem (przyczynby zamulenia Corsy), bo przy niskich temperaturach samochod przestal tez sensownie "jechac" na LPG, a to chyba ze wzgledu na przechlodzenie ...BRAWIMEX pisze:Sprawdz termostat.Moze uszczelka pod glowica gdzies lekko przepuszcza.
CTM #204