SWAP silnika w Corsie A

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

ja juz teczki na kazdego z was pozakladalem :grin:
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Trzeba będzie komisję śledczą powołać.... :-D
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Widze, ze troche zboczylismy z glownego watku :D

A chcialem powiedziec tylko tyle, ze jest spora szansa, ze do konca lutego zloze te swoja "ukochana" prace magisterska, wiec powoli niebawem bede sie rozgladal za jakims silnikiem ...

Przy okazji tych dywagacji "teoretycznych" moze ktos mi powiedziec ile powienienem szykowac PLN-ow na silnik (z kompem wiazka i papierami) c16nz (tu nalezy zalozyc, ze silnik jest dobrym stanie = ma przyzwoity przebieg i nie wymaga kosztownych napraw przed zamontowaniem)?

Uprzedzajac moze niektore wypowiedzi - chcialem zasiegnac wiedzy ile +/- powinno to kosztowac - zeby wiedziec, ze jesli znajde taki silnik za ... no powiedzmy 800 to bedzie to okazja/normalka/drozyzna *

* - niepotrzebne sklesic :D


Pozdro
CTM #204
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Moim zdaniem 700zł to odpowiednia cena, skoro Qomo kupił ze skrzynią itd za 900. W końcu to tylko stare spi z lat 80siątych :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

No biorac ten fakt pod uwage to faktycznie wiecej jak 700 nie powinno to kosztowac, jedynie nie wiem czy np te 900 nie bylo mega okazja :D

Stad pytanie :D
CTM #204
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Pytanie z innej beczki:

Kupiłem Kadeta z lat 80. Potrzebuje z niego silnik i reszte gratów. Jak to zalatwic zebym mogl pozniej zarejestrowac corse z nowym silnikiem a reszty kadzia mógł się pozbyć? Albo pozbyć w tym sensie, że wyrejestrować a zostawić go sobie na czesci do sprzedania?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Mam kolejne pytanie zwiazane z tematem.

Na co zwrocic uwage przy ogledzinach silnika?

Domyslam sie ze jak ktos nie umyje specjalnie silnika to widac wycieki, ale co jeszcze ?

Pozdro
CTM #204
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

...i tak dopuki nie rozbierzesz silnika to nie dowiesz sie czy jest do lekkiego remontu czy kapitalki...
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Napewno tak! Ale sa objawy widoczne golym okiem, ktore np dyskwalifikuja silnik juz na starcie.
Poza tym - nie wiem czy to sluszne podejscie, ale nie zamierzam go specjalnie rozbierac. Licze na to, ze jesli kupie taki z przebiegiem powiedzmy 120-140kkm (wiem, wiem - nigdy nie mam gwarancji, ze nie ma przejechane 220-240kkm) to poza tym, ze wymienie w nim to co trzeba "dla swietego spokoju" to nie bede go rozkladal na czynniki pierwsze. Ostatecznie nie sa az takie przebiegi, zeby wymagal kapitalnego remontu.
Moje c12nz ma prawie 160kkm (z czego 60kkm na LPG) i chodzi BDB.

A moze mam zle podejscie ?
CTM #204
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Mam jeszcze taka sprawe ... niech mnie ktos doinformuje ... bo troche "zbaranialem" ...

Otoz gadalem z zaprzyjaznionym czlowiekiem (pracujacym m.in. w serwisie Opla) i powiedzial mi, ze wlozenie takiego silnika jak c16nz nie jest dobrym pomyslem ze wzgledu moc silnika (i przy okazji wieksza jego mase). Argumentowal to tym, ze Corsy A w zaleznosci od wersji silnikowej byly inaczej wykonane. Moze to i prawda przy GSI (mocniejsza konstrukcja?? - w koncu do 100KM) - tego nei wiem, ale czy buda Corsy, w ktorej byl silnik 1.2i jest za "marna" zeby wlozyc tam 1.6i (pomijam kwestie tego, ze moze byc przerdzewiala i po 15 dzwonach) ????

Idac dalej szelkie takie swapy (mniejsze i wieksze) nie sa juz tak problematyczne w Corsie B, ktora jest nowsza (coz za odkrywcza mysl :-D ) z "mocniejsza" konstrukcja. No to tu pelna zgoda. Ale mnie interesuje jak to jest z Corsa A, gdzie wymiana silnika dajaca tak duza zmiane mocy (z 45 na 75) wymagala by dodatkowych zabiegow "wzmacniajacych".

Pozdro
CTM #204
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

45 na 75 to jest duza zmiana mocy? z bardzo malej na mala - to zadna zmiana mocy :grin:
a juz napewno nie robi to roznicy budzie, ktora afair jest taka sama niezaleznie od wersji silnikowej..
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Ja wiem - rotfl na maxa - 75 KM coz to jest - ale przyrost % jest w sumie spory - i temu nie zaprzeczysz. A czy robi roznice w budzie to nei wiem, bo jakby patrzec na % przyrost to wymieniajac 100konne 16se na cos co ma ok 160 km tez wszystko powinno odbyc sie bez wzmacniania.

Ja poprostu chce zasiegnac jezyka - nie trzeba mi mowic, ze 75 KM to jest niewiele. :)
CTM #204
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

owszem buda corsy a jest sporo slabsza niz w corsie b, ale nie dajmy sie zwariowac... prawdziwe wzmocnienie nalezy sie jej dopiero jesli wkladamy tam 2.0 16v... kropka.
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

wow pisze:owszem buda corsy a jest sporo slabsza niz w corsie b, ale nie dajmy sie zwariowac... prawdziwe wzmocnienie nalezy sie jej dopiero jesli wkladamy tam 2.0 16v... kropka.
wow o jakim wzmocnieniu ty mówisz??? :0
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

np o spawaniu budy :)
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Znaczy się co ja mam spawać? Auto mi sie rozpadnie przy 230km/h???
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Hiv pisze:Znaczy się co ja mam spawać? Auto mi sie rozpadnie przy 230km/h???
Tobie to nie grozi, bo Ty masz fabryczny samochod GSi, wiec wszystko jest tak dopracowane, zeby bylo OK.

Ja podnioslem watpliwosc czy np. Twoja buda jest identycznie wykonana jak moja (czyli wersja GSi rozni sie silnikiem i innymi elementami) a jesli tak to moge sobie bez zadnych obaw i smialo wstawiac silnik np. 100-konny. Akurat myslalem o 75KM, ale zaslyszalem, ze przelozenie 75KM do mojego aktualnego 45KM moze nie byc za dobrym pomyslem bez dodatkowych operacji wzocnienia (wieksza masa samego silnika no i moc). Poniewaz tego nie wiem - wiec pytam.

Pozdro
CTM #204
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Pierwsze słyszę o czymś takim... Myślałem, ze wszystki budy są takie same...
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Ja w sumie tez! Ale tak jak zostalo wspomniane to np. Corsa B jest duzo mocniejsza konstrukcja, wiec mocne silniki tez mozna tak zakladac. Natomiast moze w Corsie A byla jakas roznica? Nie wiem ... wiec pytam.
CTM #204
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

widze ze to co napisalem wzbudzilo zaintersowanie... tak wiec bardzo prosze... rozwine troche to gadanie :)

1. corsa gsi mial troszke bardziej wzmocnione nadwozie, zwlaszcza w przestrzeni silnikowej gdzie zastosowano grubszy metal i na gornych punktach mocowania zawieszenia, ale nie ma sie co ludzic... ten samochod potrzebuje wzmocnienia tylko w NIECO mniejszym stopniu niz zwykla corsa a

2. straszliwie slabym punktem w corsach a sa mocowania drazkow reakcyjnych, ktore naprawde trzeba wzmocnic najlepiej wykonujac je od podstaw z porzadnej grubej blachy najlepiej dajac tam od razu poliuretan zamiast gumki. drazki reakcyjne podczas pracy z wiekszym silnikiem przenosza naprawde spore obciazenia!
Obrazek

3. corsa a nie zostala zaprojektowana w sposob odpowiedni aby montowac tam tak ciezki i mocny silnik jak 2.0 16v. trzeba powiedziec jasno, ze bez wzmocnienia przestrzeni silnika i zawieszenia panele blach zaczna sie rozdzielac. wzmocnienie mozna wykonac na przynajmniej dwa sposoby:
- wyspawanie spawam przerywanym (tak jak do sportu) kolumn zawieszenia oraz przestrzeni silnika
- naspawanie przygotowanych metalowych plyt na najbardziej newralgiczne punkty

tak tak... mowie zupelnie powaznie...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

A no wiec wlasnie. Czyli jednak nie wszystkie wersje Corsy byly takie same. Ciekaw tylko jestem czy "zwykla" Corsa A wytrzyma na dluzsza mete prace z 75konnym (cieszym) silnikiem.
CTM #204
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

YAQB ale silnik c16nz jeśli jest cięższy od 1.2 to różnica będzie kilku kilogramów za sprawą większego koła zamachowego i cięższego wału korbowego - ja obstawiam że nie więcej niż 10kg.
Bloki 1.2/1.4/1.6 to są te same bloki wielkościowo - pozatym w bloku 1.2 są mniejsze tłoki czyli tuleje cylindrów są mniejsze a co za tym idzie jest tam więcej blachy.
Nie masz się czego obawiać to nie te moce i nie te ciężary ale jeśli masz możliwość to wzmocnienia zrób będzie na przyszłość :oko:
UhU
Nowy
Posty: 452
Rejestracja: 28 lip 2004, o 00:32
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UhU »

a tak pozatym YAQB jak pewnie wiesz w corsach A też były też montowane 1.4 82KM. A skoro tylko GSi były wzmacniane to te 82 konie seryjnie pracowało w normalnej budzie. Więc te 75KM nie powinno zaszkodzić nadwoziu ;)
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Tego nie wiem czy tylko GSI. Jesli to prawda, no to sprawa jest oczywista :D Ja bym poprostu nie chcial, zeby mi sie fura rozjechala np. za rok na jakims zakrecie ...
CTM #204
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”