Przełącznik oktanowy
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Przełącznik oktanowy
Ostatnio kupilem sobie ksiazke w stylu "jezdze samochodem opel corsa A" i natknelem sie na pewien ciekawy motyw, otoz przy zlaczu diagnostycznym (przy prawym mcpersonie) jest wtyczka z jednej strony jest napisane 92 a z drugiej 95, co oznacza liczbe oktanowa paliwa na jakim sie jezdzi, u mnie bylo 92 po przewroceniu silnik zaczal fajniej chodzic i kto wie moze bedzie mniej palil. ale pewnie wy to juz znacie
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ta wtyczka ma sens jak sie jest w niemczech.... w polsce niestety paliwo jest tak chujowe ze zadne wtyczki nie pomoga, a mozna doprowadzic do uszkodzenia silnika (tak czytałem), wiec proponowalbym zostawic na 92 chyba ze sie leje Vpowera+ (ktory z ostatnich badan ma 97oct a nie jak zapewnia shell min 99)... taka niestety smutna prawda. niemieckiej eurosuper (95) naszym odpowiednikiem jest V+... reszta to ****. miejmy nadzieje ze zacznie sie import z zachodu... moze bedzie lepiej
![Obrazek](http://www.zz.com.pl/juhol/rally.jpg)
-
- Swój
- Posty: 708
- Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nie neguje kiepskiej jakosci naszego paliwa ale Juhol chyba zbyt ostro nasz biznes paliwowy oceniles
Skoro jest to seryjna corsa to IMHO nie widze problemu w jezdzie z przelacznikiem na 95 na naszej 95 oct benzynke. 90% naszych benzynowych obywateli leje 95 i samochody jezdza. Nie kazdy komputer samochodowy jest tak madry, by sobie przestawic zaplon by nie dochodzilo do spalania stukowego a jakos mimo wszystko samochody robia na naszej "roznej jakosci" benzynie setki tysiecy km. Jesli trafimy na takie tankowanie, ktore moze uszkodzic silnik to i przelaczenie na 92 nic nie pomoze.
@ Staneq - nie pamietam juz, kiedy ostatni raz taka sume jak wymieniles za benzyne placilem, chyba ponad pol roku temu. Zamiast grrrr powinno byc juppi
A ja 98 leje, jeszcze fajniej ![No :-?](./images/smilies/nea.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
@ Staneq - nie pamietam juz, kiedy ostatni raz taka sume jak wymieniles za benzyne placilem, chyba ponad pol roku temu. Zamiast grrrr powinno byc juppi
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![No :-?](./images/smilies/nea.gif)
- Staneq
- Post Mistrz
- Posty: 2460
- Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
u mnie ceny sie wachają, prawie zawsze tankuje na BP i płaciłem ostanimi czasy od 3.6 do 3.95...
@kubelt niby mam troche taniej ale i tak czlowiek krew zalewa tymbardziej ze faktyczna cena paliwa to ok.2zł/l a reczta to akcyczy i podatki
...kurcze pamietam jak zrobilem prawko to sie płaciło 1.6zł/l![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
@kubelt niby mam troche taniej ale i tak czlowiek krew zalewa tymbardziej ze faktyczna cena paliwa to ok.2zł/l a reczta to akcyczy i podatki
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
...kurcze pamietam jak zrobilem prawko to sie płaciło 1.6zł/l
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
Było c14se
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
zgadza sie. napisalem tak dlatego ze ta corsa ktora mam zawsze jezdzila w niemczech i nia jezdzilem w niemczech i bylo wszystko oki... silniczek bez skazy, rowniutko pracowal (o wiele "lepsze" osiagi), mniejsze spalanie itd... teraz obroty szaleja... silnik zmulony bleee. nic nie zmienialem - tylko paliwo. pokle zreszta to samo, jezeli tylko do polski przyjedzie na pierwsze co kur... to wlasnie benzyna - nie pracuja silniki dobrze. ostatnio zaczalem lac V+ i ku mojemu zdziwieniu silnik zaczal pracowac wlasnie tak jak pracowal w niemczech a przy cenie 3.99 za litr bardzie oplaca sie juz dolac V+ bo tez zauwazylem spadek spalania. moze sie czepiam ale wydaje mi sie ze taka niestety jest prawda. a o tym przelaczniku wyczytalem w ksiazce typu Ople Astra sam naprawiam czy jakos tak... i wlasnie zastrzezenie do polskiej benzyny bylokubelt pisze:Nie neguje kiepskiej jakosci naszego paliwa ale Juhol chyba zbyt ostro nasz biznes paliwowy ocenilesSkoro jest to seryjna corsa to IMHO nie widze problemu w jezdzie z przelacznikiem na 95 na naszej 95 oct benzynke. 90% naszych benzynowych obywateli leje 95 i samochody jezdza. Nie kazdy komputer samochodowy jest tak madry, by sobie przestawic zaplon by nie dochodzilo do spalania stukowego a jakos mimo wszystko samochody robia na naszej "roznej jakosci" benzynie setki tysiecy km. Jesli trafimy na takie tankowanie, ktore moze uszkodzic silnik to i przelaczenie na 92 nic nie pomoze.
![No :-?](./images/smilies/nea.gif)
![Obrazek](http://www.zz.com.pl/juhol/rally.jpg)
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
litr paliwa to 1,47... a reszta podatki i akcyzyStaneq pisze:u mnie ceny sie wachają, prawie zawsze tankuje na BP i płaciłem ostanimi czasy od 3.6 do 3.95...
@kubelt niby mam troche taniej ale i tak czlowiek krew zalewa tymbardziej ze faktyczna cena paliwa to ok.2zł/l a reczta to akcyczy i podatki![]()
...kurcze pamietam jak zrobilem prawko to sie płaciło 1.6zł/l
![Wink :oko:](./images/smilies/wink.gif)
btw. dwa miesiace temu w toruniu na Neste placilem 3.05 za litr... to bylo oki
![Obrazek](http://www.zz.com.pl/juhol/rally.jpg)
-
- Swój
- Posty: 708
- Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja tez u siebie zrobilem taki eksperyment, ale sie nie sprawdzil. Spalanie spadlo mi w stosunku do Pb98 o okolo 0,5l (mozna to obarczyc nawet marginesem bledu) a za bak zaplacilem ok 260 zl. Mi sie tam nie oplaca.=JUHol= pisze:ostatnio zaczalem lac V+ i ku mojemu zdziwieniu silnik zaczal pracowac wlasnie tak jak pracowal w niemczech a przy cenie 3.99 za litr bardzie oplaca sie juz dolac V+ bo tez zauwazylem spadek spalania
Moze lepiej nie wiedziec co sie dzieje w silniku nawet na tej Pb98...
![No :-?](./images/smilies/nea.gif)
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Zawsze szukałem tej wtyczki, bo też to wyczytałem w książce. Ale dopiero dziś się zmotywowałem i znalazłem - mylne było to, że u mnie było 91 .... 91/95. Było na 91 - przełożyłem na 95 i tak..... silnik pracuje w sumie tak samo może troszeczkę bardziej płynniej, ale jest to mało odczuwalne. Różnica jest bo się lepiej zbiera na obroty, wcześniej to tak jak miałem 1500-2000 obrotów i wcisnąłem szybciej gaz to silnik się zamulał. Teraz startuje płynnie. Ale znalazłem bardzo istotną różnicę!! Otóż wcześniej temperatura to niebieskie pole, w ciepłe dni w korkach 1 kreska - więcej nigdy nie było. A po przełożeniu tej kostki, silnik chwilę popracował, pojeździł i wskazówka była na środku. Pierwszy raz usłyszałem jak pracuje wentylator chłodnicy w c12nz!!!! (ale smok
)
Tylko zmartwił mnie =JUHol= czyli co?? Lepiej dać na 91
Nie jestem pewien, ale zdaje mi się że na 95 corsa powinna mniej palić![Cool 8-)](./images/smilies/dirol.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
Tylko zmartwił mnie =JUHol= czyli co?? Lepiej dać na 91
![No :-?](./images/smilies/nea.gif)
Nie jestem pewien, ale zdaje mi się że na 95 corsa powinna mniej palić
![Cool 8-)](./images/smilies/dirol.gif)
Corsa A 1.2i 93r.
![Obrazek](http://www.peters22.republika.pl/Swingin.jpg)
![Obrazek](http://www.peters22.republika.pl/Swingin.jpg)
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
=JUHol= wiem wiem, chodzi o spalanie detonacyjne, ale to raczej słychać bo "zawory grają" wtedy
Od tej wtyczki zależy przyśpieszenie lub opóźnienie zapłonu. Tylko, że właśnie nasze 95 jest róźne i tu jest problem, zresztą i tak go nie tankuje bo mam 95 po 3zł a jak sam pojade za wschodnią granicę to wychodzi 2,50zł
ale qurde też zaczyna u nich drożeć
i coraz mniej sie przestaje opłacać.
![Cool 8-)](./images/smilies/dirol.gif)
![Cool 8-)](./images/smilies/dirol.gif)
![No :-?](./images/smilies/nea.gif)
Corsa A 1.2i 93r.
![Obrazek](http://www.peters22.republika.pl/Swingin.jpg)
![Obrazek](http://www.peters22.republika.pl/Swingin.jpg)
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
polskie 95 to niemieckie 91 a 98 to 95CoDiZan pisze:Wtyczka zmienia mapy paliwa w komputerze i powinna byc na 95 jesli tenkujesz 95
jak pojedziezsz dio niemiec i bedzisz tenkowal 91 to mozesz ja sobie przestawic
właśnie to mialem na myśliCoDiZan pisze:imho wytyczka nie zmienia map paliwa, a raczej zaplonu..
![Obrazek](http://www.zz.com.pl/juhol/rally.jpg)
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
no to jednak komus pomoglem, mi tez sie wydaje ze lepiej sie zbiera, a wtyczka jest przymocowana do takiego luznego zlacza diagonostycznego u mnie przy prawym mc personie jest. poruszaj wszystkimi kablami jak ktorys bedzie lusny tzn ze to ten
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak mnie ladnie poprosicie to jutro zrobie
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie to nie to, szukaj luznego kabla czyli zlacza diagnostycznego
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
http://www.corsa-a.cz/technika/zavady_m ... 010722.JPG
http://www.corsa-a.cz/technika/zavady_m ... 010721.JPG
To wtyk diagnostyczny. Obok niego jest mniejsza wtyczka - jak się przyjrzysz to zobaczysz na niej 91
Foty z archiwum, Kristo je wstawił.
http://www.corsa-a.cz/technika/zavady_m ... 010721.JPG
To wtyk diagnostyczny. Obok niego jest mniejsza wtyczka - jak się przyjrzysz to zobaczysz na niej 91
Foty z archiwum, Kristo je wstawił.
Corsa A 1.2i 93r.
![Obrazek](http://www.peters22.republika.pl/Swingin.jpg)
![Obrazek](http://www.peters22.republika.pl/Swingin.jpg)
- Sznaps
- Nowy
- Posty: 220
- Rejestracja: 13 lis 2004, o 00:28
- Lokalizacja: Warszawka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Ja w 1.2i mam ustawione 95 od fabryki.
No bubbles no beer
AE82 4agze -> http://www.cultrides.com/content/toyota ... gze-sznaps
AE82 4agze -> http://www.cultrides.com/content/toyota ... gze-sznaps