x14sz czujnik temperatury cieczy
- Kotlin
- Swój
- Posty: 936
- Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
x14sz czujnik temperatury cieczy
Ostatnio w corsie wentylator zalacza sie tuz przed czerwonym polem i teraz czy ten typ tak ma?
Czy mam zwalony termowlacznik wentylatora?
Czy mozna kupic gdzies czujnik ktory bedzie wlaczal ten wentylator przy 100st(prosil bym o adres sklepu w wawie).
Jak wymienic ten, czujnik czy trzeba pozniej odpowitrzac caly uklad.
Czy sa jakies srodki do przemyscia calego ukladu?
A i jescze jedno jak spuscic calu plyn .
Silnik X14sz
Archiwum sprawdzone lecz nie bylo odp na wszystkie pyt.
Czy mam zwalony termowlacznik wentylatora?
Czy mozna kupic gdzies czujnik ktory bedzie wlaczal ten wentylator przy 100st(prosil bym o adres sklepu w wawie).
Jak wymienic ten, czujnik czy trzeba pozniej odpowitrzac caly uklad.
Czy sa jakies srodki do przemyscia calego ukladu?
A i jescze jedno jak spuscic calu plyn .
Silnik X14sz
Archiwum sprawdzone lecz nie bylo odp na wszystkie pyt.
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
1 Czy to nie jest przypadkiem normalka, że się załącza tuż przed czerwonym?? hmmm czy ja wiem chyba jednak nie bo u mnie wskaźnik staje dęba jak się ma załączyć (do czerwonego troszkę jeszcze jest odl.)
2 Możliwe że masz walnięty wyłącznik znajdujący się na dole w chłodnicy. (zawsze się tak włączał?)
3 Ja z wawy nie jestem ale możliwe, że są jakieś rodzaje czujników (wyższa i niższa temp. jak np. w poldku
)
4 Czujnik wystarczy wykręcic z chłodnicy (po wcześniejszym spuszczeniu płynu). U mnie w Corsie "B" trzeba uważać przy wykręcaniu czujnika bo jak ostatnio wykręciłem to mi jego nakrętka wpadła do wewn. chłodnicy i musiałem ją wyciągać
5 Wodę spuszczasz poprzez odkręcenie dolnego węża chłodnicy. Po robocie wlewasz to spowrotem do zbiornika wyrównawczego, uzupełniasz braki (zawsze się coś rozleje), odpalasz i czekasz do pełnego nagrzania.
jak się nagrzeje to ściągasz tą małą rureczkę przelewową powinno siknąć z niej pare razy. Zakładasz rureczkę, uzupełniasz znowu brak cieczy i to wszystko. (pełne nagrzanie należy rozumieć poprzez załączenia się wiatraka)
Powodzenia przy robocie
2 Możliwe że masz walnięty wyłącznik znajdujący się na dole w chłodnicy. (zawsze się tak włączał?)
3 Ja z wawy nie jestem ale możliwe, że są jakieś rodzaje czujników (wyższa i niższa temp. jak np. w poldku

4 Czujnik wystarczy wykręcic z chłodnicy (po wcześniejszym spuszczeniu płynu). U mnie w Corsie "B" trzeba uważać przy wykręcaniu czujnika bo jak ostatnio wykręciłem to mi jego nakrętka wpadła do wewn. chłodnicy i musiałem ją wyciągać

5 Wodę spuszczasz poprzez odkręcenie dolnego węża chłodnicy. Po robocie wlewasz to spowrotem do zbiornika wyrównawczego, uzupełniasz braki (zawsze się coś rozleje), odpalasz i czekasz do pełnego nagrzania.
jak się nagrzeje to ściągasz tą małą rureczkę przelewową powinno siknąć z niej pare razy. Zakładasz rureczkę, uzupełniasz znowu brak cieczy i to wszystko. (pełne nagrzanie należy rozumieć poprzez załączenia się wiatraka)
Powodzenia przy robocie

Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 

- Kotlin
- Swój
- Posty: 936
- Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Dzieki.
Ten saochod mam od wrzesnia i w zime to nie zagrzalem go ale teraz jak sie zrobilo cieplo to caly czas dochodzi gdzies tak 3mm przed czerwone i sie zalacza, w poprzednim samochodzie(felcia) ani razu nie doszlo mi tak blisko czerw. pola, stad moje obawy czy nie zatre silnika.
Po zalaczeniu went wskazowka cofa sie za 100st.
Ten saochod mam od wrzesnia i w zime to nie zagrzalem go ale teraz jak sie zrobilo cieplo to caly czas dochodzi gdzies tak 3mm przed czerwone i sie zalacza, w poprzednim samochodzie(felcia) ani razu nie doszlo mi tak blisko czerw. pola, stad moje obawy czy nie zatre silnika.
Po zalaczeniu went wskazowka cofa sie za 100st.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
u mnie sie wlacza jak przekroczy 100 ale jeszcze sporo przed czerwonym, za to jak jechalem viki 1.6 16v to tam wg skali zalaczyl sie w okolicach 110st. na poczatku czerw skali :0 troche sie wystraszylem ze tak pozno hehe
p.s. to sa uklady nadcisnieniowe wiec nawet jesli jest woda to w 100 jeszcze one nie wrze przeciez
p.s. to sa uklady nadcisnieniowe wiec nawet jesli jest woda to w 100 jeszcze one nie wrze przeciez
- totik
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Miałem ten sam problem a rozwiązałem go następująco, przy wymianie płynu wykreciłem czujnik z chłodnicy i dokładnie go wyczyściłem z całego osadu. Po zalaniu płynem układu wszystko byłoo ok i wiatrak włanczał sie przy około 92 stopniach. Poszedłem jednak nieco dalej i od wtyczki do czujnika wyprowadziłem przewody na przełącznik w kabinie i teraz mogę niezależnie od czujnika włączać wiatrak. Mi takie rozwiązanie przypadło do gustu i gorąco polecam.
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
-
- Nowy
- Posty: 456
- Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
- Lokalizacja: Tarnów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Jeśli masz pewność, że w układzie był zawsze tylko i wyłącznie płyn do chłodnic to nic nie musisz przepłukiwać bo osadu nie powino być. U mnie tak jest jest czysto jak nie wiem coKotlin pisze:Dzieki panowie spuszcze plyn, oczyszcze czujnik i zobaczymy.
A nie znacie jakis preparatow do przeplukiwania ukladu chlodzenia poza woda:)

Jak chcesz konecznie przepłukać to wlej zwykły ocet i dobrze rozgrzej silnik. Jak nie wierzysz, że to działa to jeśli masz czajnik zakamieniony to zagotuj w nim troszkę octu, zobaczysz jak go wyczyści

Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® 

-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
U mnie w c12nz podczas jazdy wskazówka jest międzi niebieskim polem a pierwszą kreską. Z początku myślałem, że coś jest nie tak, ale auto grzeje się szybciutko. Dopiero jak stoi jakieś 15min bez jazdy to wskazówka dochodzi do środka i przy środkowej kresce załączany jest wentylator.
Qumpel ma Ascone 1.8 i właśnie jest tak samo też w połowie załącza.
Moim zdaniem to lepiej, bo jednak z temperatury 100* do przegrzania silnika już nie dużo. Prawidłowo powinno być tak, termostat powinien utrzymywać temperature 80-90 -najekonomiczniejsza temperatura silnika. a powyżej 90 załącza się wentylator.
Qumpel ma Ascone 1.8 i właśnie jest tak samo też w połowie załącza.
Moim zdaniem to lepiej, bo jednak z temperatury 100* do przegrzania silnika już nie dużo. Prawidłowo powinno być tak, termostat powinien utrzymywać temperature 80-90 -najekonomiczniejsza temperatura silnika. a powyżej 90 załącza się wentylator.
Corsa A 1.2i 93r.


- Kotlin
- Swój
- Posty: 936
- Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
W zbiorniczku jest juz jakis osad nawet sporo, plyn to mobil g11 chyba, a z octem to u mnie w domu sie robi ogorki i inne takie duperele.Bronek_84 pisze:Jeśli masz pewność, że w układzie był zawsze tylko i wyłącznie płyn do chłodnic to nic nie musisz przepłukiwać bo osadu nie powino być. U mnie tak jest jest czysto jak nie wiem coKotlin pisze:Dzieki panowie spuszcze plyn, oczyszcze czujnik i zobaczymy.
A nie znacie jakis preparatow do przeplukiwania ukladu chlodzenia poza woda:)
Jak chcesz konecznie przepłukać to wlej zwykły ocet i dobrze rozgrzej silnik. Jak nie wierzysz, że to działa to jeśli masz czajnik zakamieniony to zagotuj w nim troszkę octu, zobaczysz jak go wyczyści
Uszczelki to pewnie puszcza odrazu wiec poszukam jakiegos szpecyfiku.
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wlasnie ja tez bym, sie bal o uszczelki. ja tez mam taki problem ze mam duzo syfu w ukladzie, ale mechanik powiedzial ze to normalne i nie ma czym sie stresowac no wiec olalem
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
bo w zbiorniczku plywa, a nie jest to masla wskazujace ze uszczelka padla. co jakies 2 tyg wymieniam wode ale to strasznie ciezko przeplukac.
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Mi się nawet w mieście nie włącza, a już są 35* upały. Na światłach wskaźnik zaczyna żyć, ale ..... przejadę kawałek i temperatura zbita. Jedynie jak auto stoi i to kiedyś specjalnie sprawdzałem. Czas nagrzewania około 10-15min. Wam też się wentylator wyłącza razem z zapłonem?? Bo jest to pierwsze auto w którym tak widzę, w każdym innym mogę wysiąść z auta, pozamykać drzwi a wiatrak chodzi aż nie zrobi swojego... a w corsie przekręcam kluczyk, a wentyl pada
W sumie nie ma to żadnego znaczenia bo jak silnik nie pracuje to sam się ochłodzi a jak zapale to wentylator się włączy, ale w każdym innym aucie jest inaczej.

Corsa A 1.2i 93r.


-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
A no niby nie, ale fajnie jak sobie tak już idziesz do domu a twoja fura się jeszcze chłodzi
Kiedyś qumpel przywiózł mi paliwo Peugeotem 306 zgasiła autko i tak: przywitaliśmy się
wlaliśmy 20l paliwa do corsy, jeszcze chwilę pogadaliśmy ... a wiatrak cały czas chodził. Chyba z 10 min :0

Kiedyś qumpel przywiózł mi paliwo Peugeotem 306 zgasiła autko i tak: przywitaliśmy się

Corsa A 1.2i 93r.


-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
specyfików to jest pełnoKotlin pisze:Powiem wam ze jak mylem samochod postanowilem umyc z zew chlodnice i bylo tyle robali i lisci w nia nawbijanych ze glowa mala i po tym zabiegu odrazu corsolocik sie mniej grzal.
W srode rusze za preparatami do przeczyszczenia ukladu i wymienie plyn dam znac na forum czy jest jakis szpecyfik.

Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI