Dolot powietrza c12nz

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
koch_mar
Nowy
Posty: 130
Rejestracja: 17 sie 2003, o 00:32
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Dolot powietrza c12nz

Post autor: koch_mar »

chcialem skonstruowac sobie power rurke:) w moim c14nz moze ktos zna wymiary dlugosci dolotu??
Opel Corsa 1.4 Si [url=http://corsa_b.fm.interia.pl][img]http://corsa_b.fm.interia.pl/jendrek.png[/img][/url]

CORSA SPRZEDANA
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Bawiłem się w to ale w c12nz. montowałem różne długości i sprawdzałem elastyczność.
Raczej nic nie zdziałasz za prosta konstrukcja- to nie honda :oko: :oko:
Obrazek
koch_mar
Nowy
Posty: 130
Rejestracja: 17 sie 2003, o 00:32
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: koch_mar »

no i zrobilem, wymiar podano mi w kaluza motorsport, jest ciut dluzszy niz normalny dolot, ale co najwazniejsze zrobilem go sobie sam:) moze spawy niewygladaja najlepiej, ale nie o to chodzi w tym; z tego co sie zmienilo to jak na razie dzwiek: jest bardziej metaliczny i glosniejszy, elastycznosc nie wiem nie mialemokazji sie przekonac jeszcze, ale jutro bede juz wiedzial wszytsko, bedzie maly test na trasie kielce-wawa, jak uda mi sie zgrac zdjecia to wrzuce na forum
Opel Corsa 1.4 Si [url=http://corsa_b.fm.interia.pl][img]http://corsa_b.fm.interia.pl/jendrek.png[/img][/url]

CORSA SPRZEDANA
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Pochwal sie jak to wyszlo jakas fotorelacja i moze jakis know-how zdradzisz?? :oko:
koch_mar
Nowy
Posty: 130
Rejestracja: 17 sie 2003, o 00:32
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: koch_mar »

fotorelacja prosze bardzo:):
-po zdjeciu gumowca:
dolot15ph.jpg
dolot15ph.jpg (48.15 KiB) Przejrzano 3434 razy
-tak wygladal na "sucho":
dolot26fy.jpg
dolot26fy.jpg (24.15 KiB) Przejrzano 3434 razy
-a tak juz na swoim miejscu
dolot33ah.jpg
dolot33ah.jpg (46.24 KiB) Przejrzano 3434 razy
dolot42rc.jpg
dolot42rc.jpg (47.05 KiB) Przejrzano 3434 razy
-z dolotem zimnego powietrza
dolot56qz.jpg
dolot56qz.jpg (29.45 KiB) Przejrzano 3434 razy

jak ktos chce tomoge wyrzezbic jeszcze jeden:)
Opel Corsa 1.4 Si [url=http://corsa_b.fm.interia.pl][img]http://corsa_b.fm.interia.pl/jendrek.png[/img][/url]

CORSA SPRZEDANA
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

i ten zamiennik gumowej rurki ma cos zmienic..? don't think so :-D
obejrzyj dokladnie kolektor ZA przepustnica - zobaczysz, ze taka pauer srura to pic na wode i kosmetyka, ale dobrze, ze wykonales ja sam, bo placenie za cos takiego to niezla lipa :oko:

konkretne przyrosty pojawiaja sie po wymianie kolektora ssacego W CALOSCI (chyba, ze to c14/16se, tam mozna tylko udoskonalic seryjny kolektor, ale nie ma potrzeby calkowitej zmiany jego formy), a nie fragmentu, ktory zasila tylko przepustnice :oko: droga od przepustnicy do glowicy jest duuuuzo wazniejsza niz to, co jest przed motylem..
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

!markos pisze:i ten zamiennik gumowej rurki ma cos zmienic..? don't think so :-D
obejrzyj dokladnie kolektor ZA przepustnica - zobaczysz, ze taka pauer srura to pic na wode i kosmetyka, ale dobrze, ze wykonales ja sam, bo placenie za cos takiego to niezla lipa :oko:

konkretne przyrosty pojawiaja sie po wymianie kolektora ssacego W CALOSCI (chyba, ze to c14/16se, tam mozna tylko udoskonalic seryjny kolektor, ale nie ma potrzeby calkowitej zmiany jego formy), a nie fragmentu, ktory zasila tylko przepustnice :oko: droga od przepustnicy do glowicy jest duuuuzo wazniejsza niz to, co jest przed motylem..

Te mądrala!!!!!!!!!! się znalazł!!! Nie zapominaj że tutaj benzyna jest wtryskiwana przed przepustnicą- jak sobie wyobrażasz w/g ciebie lepszy dolot za przepustnicą do tego??
Obrazek
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

nie wiem czy dobrze widze, ale czy ten dolot jest zamontowany na sztywno :0
koch_mar
Nowy
Posty: 130
Rejestracja: 17 sie 2003, o 00:32
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: koch_mar »

arts pisze:nie wiem czy dobrze widze, ale czy ten dolot jest zamontowany na sztywno :0

co na sztywno?? nie na sztywno tylko na gume :lol:
Opel Corsa 1.4 Si [url=http://corsa_b.fm.interia.pl][img]http://corsa_b.fm.interia.pl/jendrek.png[/img][/url]

CORSA SPRZEDANA
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Podoba mi sie to bardzo! Ja tez chce takie fajne cosik :oko: Prosze o wszelkie mozliwe informacje :-D
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

kristo pisze:jak sobie wyobrażasz w/g ciebie lepszy dolot za przepustnicą do tego??
np konwertujac go na mpi? :zakrecony:
co za roznica gdzie jest wtryskiwane paliwo? wazne jest to w jaki sposob podrozuje ono do glowicy juz za motylem, a nie gdzie jest wtryskiwane. w wysokoobrotowych aplikacjach itb wtryskiwacze sa NAD trabkami. czy to, ze do przepustnicy jest jeszcze 10-15cm w czyms przeszkadza? :oko:
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

!markos pisze: np konwertujac go na mpi? :zakrecony:
W przypadku c14nz zgodzę się z tobą, natomiast przy 12nz nie bardzo
!markos pisze: co za roznica gdzie jest wtryskiwane paliwo? wazne jest to w jaki sposob podrozuje ono do glowicy juz za motylem, a nie gdzie jest wtryskiwane.
Powiedziałbym że w przypadku monowtrysku ma to spore znaczenie dla równomiernego rozkładu dawki paliwa
!markos pisze: w wysokoobrotowych aplikacjach itb wtryskiwacze sa NAD trabkami. czy to, ze do przepustnicy jest jeszcze 10-15cm w czyms przeszkadza? :oko:
w itb przeważnie stosuje się 4 wtryski nie jeden
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

kristo pisze:w itb przeważnie stosuje się 4 wtryski nie jeden
uzylem liczby mnogiej, co jednoznacznie sugeruje obecnosc wiecej niz jednego wtrysku. chodzilo mi o umiejscowienie wtrysku w stosunku do przepustnicy - tez moze byc przed nia (albo za, zalezy od aplikacji).
kristo pisze:Powiedziałbym że w przypadku monowtrysku ma to spore znaczenie dla równomiernego rozkładu dawki paliwa
zapewne wlasnie po to umieszczono wtrysk przed przepustnica (bo dalej nie byloby mozliwosci umieszczenia go tak, zeby paliwo dobrze mieszalo sie z powietrzem). nie napisalem nic innego - czytaj dokladniej i ze zrozumieniem. chodzi o to, zeby puscic powietrze (z paliwem, albo i bez niego) jak najprostsza droga do glowicy. nie ma znaczenia czy wtrysk jest 5, czy 35cm od komory spalania :oko:
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

!markos pisze: chodzi o to, zeby puscic powietrze (z paliwem, albo i bez niego) jak najprostsza droga do glowicy. nie ma znaczenia czy wtrysk jest 5, czy 35cm od komory spalania :oko:
Dokładnie wiem do czego zmierzasz i to rozumiem- ale nie da się tak prosto "udrożnić" i skrócić jak to jest w przypadku wielopukta. Tutaj musi być zachowana pewna odległość- i tego nie zmienisz. Praktycznie pod przepustniecą masz komore która rozdziela się na 4 kanały- jak to ulepszysz??
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

kristo pisze:Praktycznie pod przepustniecą masz komore która rozdziela się na 4 kanały- jak to ulepszysz??
rozmowa jest czysto teoretyczna, nie ulepsze, bo rzezba w jednopunkcie to gowniany pomysl :lol: efekty i tak beda mizerne :-P

a co do teoretycznych rozwazan to wszystko co wyszlo z fabryki mozna poprawic - na upartego mozna pomierzyc odleglosci i zbudowac nowa, dokladniej wykonana komore na nozkach z lekkimi zmianami majacymi na celu nieznaczne wyprostowanie dolotu :grin:
Obrazek
koch_mar
Nowy
Posty: 130
Rejestracja: 17 sie 2003, o 00:32
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: koch_mar »

pirat pisze:Podoba mi sie to bardzo! Ja tez chce takie fajne cosik :oko: Prosze o wszelkie mozliwe informacje :-D
przyjedz zmierz sobie :grin: to bedziesz mial:)
Opel Corsa 1.4 Si [url=http://corsa_b.fm.interia.pl][img]http://corsa_b.fm.interia.pl/jendrek.png[/img][/url]

CORSA SPRZEDANA
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

Czyli co stozki, power rury daja tyle samo w nie dlubnietym silniku co magntyzery i nie warto sie w to bawic.
A moze w dzwieku jest jakas roznica czy taka sama lipa??
CAly czas mowa o fabrycznum silniku czy przy 60KM bedzie wydawal jakis przyjemniejszy dzwiek taki stozek?
Bo mialem zrobic dolot skoro nie mam kasy na mpi ale widze ze chyba lepiej zakupic kubel.
koch_mar
Nowy
Posty: 130
Rejestracja: 17 sie 2003, o 00:32
Lokalizacja: Kielce/Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: koch_mar »

Kotlin pisze:A moze w dzwieku jest jakas roznica czy taka sama lipa??
CAly czas mowa o fabrycznum silniku czy przy 60KM bedzie wydawal jakis przyjemniejszy dzwiek taki stozek?
po tym co zrobilem samochod zrobil sie nieco glosnieszy, a jak pracuje niedlubniety silnik na samym stozku nie pamietam:( tez chyba glosniej
Opel Corsa 1.4 Si [url=http://corsa_b.fm.interia.pl][img]http://corsa_b.fm.interia.pl/jendrek.png[/img][/url]

CORSA SPRZEDANA
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Kotlin pisze:Czyli co stozki, power rury daja tyle samo w nie dlubnietym silniku co magntyzery i nie warto sie w to bawic.
A moze w dzwieku jest jakas roznica czy taka sama lipa??
CAly czas mowa o fabrycznum silniku czy przy 60KM bedzie wydawal jakis przyjemniejszy dzwiek taki stozek?
Bo mialem zrobic dolot skoro nie mam kasy na mpi ale widze ze chyba lepiej zakupic kubel.
stożek mruczy bardzo ładnie :-D Ja chciałbym zrobić taki dolot, zeby nie bylo chociazby wstyd otworzyc maski u mechanika :oko:
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

Mruczy powiadasz?HMM lubie jak mi cos mruczy :-D Kubly chyba troche poczekaja.
Ale naszym silniku to taka rura nie bedzie pasowala bo on ma grzybek na przepustnicy a my ta wielka puche i trza troszki inaczej zrobic(krocej chyba)
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

No wlasnie to mnie zastanawia, bo bedzie troche wiecej rzezbienia chyba. Chociazby dlatego, ze z puchy wychodza 2 rurki. Ale wszystko jest to pomierzenia, zaprojektowania i pospawania :oko:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”