Przeróbka na wielopunkt c14nz --> c14se
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Przeróbka na wielopunkt c14nz --> c14se
Jakoś nie doszukałem się w archiwum żadnych konkretnych info. Może źle szukałem...
Chciałbym zgromadzić wszystkie potrzebne info w tym jednym miejscu!
Jak więc przerobić 1.4 na wielopunkt? Od czego zacząć? Co będzie potrzebne? Jakie to mogą być koszta?
To będzie jeden z pierwszych modzików u mnie - chyba najbardziej ciekawy pod względem przyrostu osiąów
Prosze o konstruktywne i rzeczowe odpowiedzi, najlepiej poparte odpowiednimi fotkami
Chciałbym zgromadzić wszystkie potrzebne info w tym jednym miejscu!
Jak więc przerobić 1.4 na wielopunkt? Od czego zacząć? Co będzie potrzebne? Jakie to mogą być koszta?
To będzie jeden z pierwszych modzików u mnie - chyba najbardziej ciekawy pod względem przyrostu osiąów
Prosze o konstruktywne i rzeczowe odpowiedzi, najlepiej poparte odpowiednimi fotkami
Może znów corsa...
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
kiedyś pisałem co potrzeba do przerobienia c16nz na se. z 1.4 będzie to samo, a najtaniej i tak kupić silnik bez papierów i poprzekladać graty
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
a przy okazji rozwiercic blok 1.4 na 1.6 i z zakupionego 16se przelozyc dol i gore, albo jej czesc, zobaczylibysmy czy w 8v ten sam numer jest do zrobienia. w archiwum jest temat modyfikacje silnikow 8v i 16v czy cos takiego. poszukaj, tam pisal i adam i wow chyba tez
EDIT w arch jest przyklejone warsztat i tuning szukaj tam info
EDIT w arch jest przyklejone warsztat i tuning szukaj tam info
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
@HivHiv pisze:@Adaś
Właśnie o te "graty" chodzi - co do czego dokładniej
@Porszak
Raczej nie chcę kupować c16se bo nie wiem w jakim stanie trafie a ten mam super Chcę tylko z niego zrobić wielopunkt.
Poszukaj, było o tym co potrzeba pisane w kilku wątkach - napewno w tym adama modyfikacje...
Ja ci napisze tak z pamięci:
głowica, kolektor ssący z wtryskiwaczami, wałek z obudową pod DISa, Instalacja elektryczna (ecu, DIS, czujnik położenia wału i najlepiej cała wiązka), pompa paliwa. I najparwdopodobniej będziesz miał niższy stopień sprężania bo pewnie jest tak jak przy c16se z tłokami - są inne niż w c16nz.
Powodzenia w szukaniu gratów.
- Kotlin
- Swój
- Posty: 936
- Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Ja nawet niedawno poruszalem ten temat, o ile dobrze pamietam pod tytulem elastycznosc cos chlopaki popisali.
Nigdu tego nie robilem ale troszki szperalem po forum i bedzie potrzebna kompletna glowica z se plus wiazka kabli i koputer,a co do czego, to tez sie zastanawiam, wiec jak by kotos mogl to dokladniej opisac.
Ja bym zrobil jeszcze maly remoncik glowicy, a pponiewaz ty masz uklad z rozdzielaczem to bedziesz mial trudniej znalec chyba takie c14se bo wiekszosc chyba jest z disem bynajmniej ja takie spotykalem.
Nigdu tego nie robilem ale troszki szperalem po forum i bedzie potrzebna kompletna glowica z se plus wiazka kabli i koputer,a co do czego, to tez sie zastanawiam, wiec jak by kotos mogl to dokladniej opisac.
Ja bym zrobil jeszcze maly remoncik glowicy, a pponiewaz ty masz uklad z rozdzielaczem to bedziesz mial trudniej znalec chyba takie c14se bo wiekszosc chyba jest z disem bynajmniej ja takie spotykalem.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Hiv leniu, jak nie chce ci się poszukać (np: "do konwersji c16nz na c16se potrzeba:" ) to mi się nie chce odpowiedać
@Kotlin tak najwięcej jest z disem bo i w corsie B i w astrach były montowane już od 92 lub 93 rok wcześniej były z rozdzielaczem Corsa A i astra
graty do mpi w 1.4 i 1.6 są miemal identyczne i mając komplet do 1.4 łatwo można zrobić 1.6 zmieniając\przerabiająć dół.
@Kotlin tak najwięcej jest z disem bo i w corsie B i w astrach były montowane już od 92 lub 93 rok wcześniej były z rozdzielaczem Corsa A i astra
graty do mpi w 1.4 i 1.6 są miemal identyczne i mając komplet do 1.4 łatwo można zrobić 1.6 zmieniając\przerabiająć dół.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 maja 2005, o 17:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Witam
Jako że będe robił przekładkę z x14sz na c14se to już trochę przeszedłem , tu jest to co udało mi się ustalić narazie
Głowica kompletna z listwa wtryskowa
Komp
Wiązka do kompa
Kolektor dolot i wylot
Linka gazu
Filtr powietrza
Pompa paliwa
Przewód cieczy chłodzącej gruby pod rozrusznikiem
Uszczelka pod głowicę
Uszczelki do kolektorów
Uszczelniacze zaworów
Uszczelka pod dekiel zaworów
Pasta pod uszczelki
Planowanie głowicy
Imobilaizer w przypadku nowszego silnika
Wałek rozrządu
Pozdrawiam
Robert
Jako że będe robił przekładkę z x14sz na c14se to już trochę przeszedłem , tu jest to co udało mi się ustalić narazie
Głowica kompletna z listwa wtryskowa
Komp
Wiązka do kompa
Kolektor dolot i wylot
Linka gazu
Filtr powietrza
Pompa paliwa
Przewód cieczy chłodzącej gruby pod rozrusznikiem
Uszczelka pod głowicę
Uszczelki do kolektorów
Uszczelniacze zaworów
Uszczelka pod dekiel zaworów
Pasta pod uszczelki
Planowanie głowicy
Imobilaizer w przypadku nowszego silnika
Wałek rozrządu
Pozdrawiam
Robert
C14SE
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
dalej z uporem maniaka ( )nie chcesz czytać ?Hiv pisze: EDIT: Po co głowica z wałkiem??? :0
o wałku nie było dużo mówione, więc tylko dodam że jest o niebo lepszy
kolega drago ma 13 postów, ale widać że czyta a nie klepie.. normalnie złośliwy się zaczynam robić
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Peace Adaś(uważaj na serce
Ok, rozumiem co do wałka... rozumiem też iż aby zastosować wałek od 14se trzeba zmienić głowicę bo do tej od 14nz nie podejdzie... Zgadza się?
A jakie różnice byłyby gdyby zmienić tylko dolot i oczywiscie przerobic wiazke pod kompa od se? Bedzie to dzialac w ogole?
Sorki, ale do tej pory nie myslałem, że kiedyś bedzie mnie interesować cokolwiek co związane z 1.4
Ok, rozumiem co do wałka... rozumiem też iż aby zastosować wałek od 14se trzeba zmienić głowicę bo do tej od 14nz nie podejdzie... Zgadza się?
A jakie różnice byłyby gdyby zmienić tylko dolot i oczywiscie przerobic wiazke pod kompa od se? Bedzie to dzialac w ogole?
Sorki, ale do tej pory nie myslałem, że kiedyś bedzie mnie interesować cokolwiek co związane z 1.4
Może znów corsa...
- Kotlin
- Swój
- Posty: 936
- Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Ja to rozumuje tak:(poprawcie mnie jak sie w czyms myle)
-Kupuje glowice od c14se bo walek ma fajniejsze ale mozna mpi zalozyc do tej glowicy od x14sz tak?
-kupuje kolektor dolotowy wraz z wtryskiwaczami bo bez tego nie bedzie mpi
-Kupuje pompe paliwa od c14se bo jest fajniejsza i mocniej sika
-Kupuje komputer bo jest fajniejszy niz w monoi ten nie bedzie pasil
-kupuje okablowanie od kompa do wszystkich czujnik i innych dupereli
-Kupuje disa?czy zostawiam od x14sz?
-kupuje wszystko co do remontu glowicy jest potrzebne uszczeki itp.
-Kupuje stozek zeby ryczalo
-czujnik pr.obr walu zostawiam i cala reszte czujnikow tak?
-Kupuje kolektor wylot
A teraz jak to montujemy
-wyjmuje stara glowice i dolot
-demotuje okablowanie i kompa starego
-planowanko remoncik glowicy wymiana plynow ustrojowych etc
- zakladam stara glowice(kanaly olejenia pasuja?)
-skrecam ustawiam rozrzad
-zakladam dolot i podpinam wszystkie kabelki(cos trza przerabiac?Poza przylaczem do kompa)
-pompke montuje do baku
-wsadzam kompa
-IMobiliser co z tym zrobic jak ja nie mam a komp bedzie mial?
-przekrecam kluczyk i ognia tak??
-Kupuje glowice od c14se bo walek ma fajniejsze ale mozna mpi zalozyc do tej glowicy od x14sz tak?
-kupuje kolektor dolotowy wraz z wtryskiwaczami bo bez tego nie bedzie mpi
-Kupuje pompe paliwa od c14se bo jest fajniejsza i mocniej sika
-Kupuje komputer bo jest fajniejszy niz w monoi ten nie bedzie pasil
-kupuje okablowanie od kompa do wszystkich czujnik i innych dupereli
-Kupuje disa?czy zostawiam od x14sz?
-kupuje wszystko co do remontu glowicy jest potrzebne uszczeki itp.
-Kupuje stozek zeby ryczalo
-czujnik pr.obr walu zostawiam i cala reszte czujnikow tak?
-Kupuje kolektor wylot
A teraz jak to montujemy
-wyjmuje stara glowice i dolot
-demotuje okablowanie i kompa starego
-planowanko remoncik glowicy wymiana plynow ustrojowych etc
- zakladam stara glowice(kanaly olejenia pasuja?)
-skrecam ustawiam rozrzad
-zakladam dolot i podpinam wszystkie kabelki(cos trza przerabiac?Poza przylaczem do kompa)
-pompke montuje do baku
-wsadzam kompa
-IMobiliser co z tym zrobic jak ja nie mam a komp bedzie mial?
-przekrecam kluczyk i ognia tak??
Ostatnio zmieniony 27 cze 2005, o 22:08 przez Kotlin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Staneq
- Post Mistrz
- Posty: 2460
- Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
tiaaa!markos pisze:a wiesz jakie to wygodne i uzyteczne?AdamXXL pisze:normalnie złośliwy się zaczynam robić
@hiv bedziesz potrzebowal literki "S" bo c14se to 1.4Si a nie 1.4i
a tak na serio to Adam dobrze gada że leń jesteś bo sam z ciekwości poszukałem teraz i jest dużo info..
sorry że zaoftopicze ale masz już markos Corsiawe?
Było c14se
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nie offtować mi tutaj! Choć swoją drogą plan taki właśnie jest Teraz też mam F13 ale po obrotach i predkosciach widze to to na pewno jest krotsza niż poprzednia czyli bedzie cr. Skąd odczytać przełożenie głowne?!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz
Taki opis zdecydowanie bardziej do mnie trafiaKotlin pisze: Ja to rozumuje tak:(poprawcie mnie jak sie w czyms myle)
-Kupuje glowice od c14se bo walek ma fajniejsze ale mozna mpi zalozyc do tej glowicy od x14sz tak?
-kupuje kolektor dolotowy wraz z wtryskiwaczami bo bez tego nie bedzie mpi
-Kupuje pompe paliwa od c14se bo jest fajniejsza i mocniej sika
-Kupuje komputer bo jest fajniejszy niz w monoi ten nie bedzie pasil
-kupuje okablowanie od kompa do wszystkich czujnik i innych dupereli
-Kupuje disa?czy zostawiam od x14sz?
-kupuje wszystko co do remontu glowicy jest potrzebne uszczeki itp.
-Kupuje stozek zeby ryczalo
-czujnik pr.obr walu zostawiam i cala reszte czujnikow tak?
-Kupuje kolektor wylot
A teraz jak to montujemy
-wyjmuje stara glowice i dolot
-demotuje okablowanie i kompa starego
-planowanko remoncik glowicy wymiana plynow ustrojowych etc
- zakladam stara glowice(kanaly olejenia pasuja?)
-skrecam ustawiam rozrzad
-zakladam dolot i podpinam wszystkie kabelki(cos trza przerabiac?Poza przylaczem do kompa)
-pompke montuje do baku
-wsadzam kompa
-IMobiliser co z tym zrobic jak ja nie mam a komp bedzie mial?
-przekrecam kluczyk i ognia tak??
Ja moge tylko sprostować, że nowej pompy raczej do baku nie włożysz bo to będzie zewnętrzna (więc i bak trzeba będzie zmienić?) :0
Reszte niech potwierdzi Adaś jeśli ma jeszcze na to chęć
Może znów corsa...
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
korci mnie aby coś napisać i potłumaczyć dlaczego tak a nie inaczej..
ale dla zasady oleje ten temat, przynajmiej przez kilka-kilkanaście dni, może wtedy już nie trzeba będzie nic dopowiadać, bo wszystko się znajdzie.
ale dla zasady oleje ten temat, przynajmiej przez kilka-kilkanaście dni, może wtedy już nie trzeba będzie nic dopowiadać, bo wszystko się znajdzie.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Z tego co ja wiem głowica ma inne wejścia pod mpi niż ta z mono.W pewnym takim fajnym temacie były nawet zdjęcia robione i szczegółowo opisane.Kotlin pisze:Ja to rozumuje tak:(poprawcie mnie jak sie w czyms myle)
-Kupuje glowice od c14se bo walek ma fajniejsze ale mozna mpi zalozyc do tej glowicy od x14sz tak?
- Kotlin
- Swój
- Posty: 936
- Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
No przebronlem przez archiwum i po przeczytaniu tematu"modyfikacje silnika 8v i 16v" wymieklem to jest najlepsza lektura jaka czytalem odnosnie silnikow oplowskich.
[/url]http://tinyurl.com/73ar5[url]
Oto link do tematu MPI.
WARTO przeczytac caly temat!![/url]
[/url]http://tinyurl.com/73ar5[url]
Oto link do tematu MPI.
WARTO przeczytac caly temat!![/url]
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jakieś jaja są z tym topiciem- znika- pojawia się.....
Z innej beczki: W c14se zauważyłem szerokie koło pasowe pod pasek klinowy alternatowa- jak to się je z tym że na alternatoże jest kółko na wąski pasek?? + dodatkowo jest to napięte przez trzecią rolkę.
Jeżeli piszę mało zrozumiale to wstawie później fotę.
Z innej beczki: W c14se zauważyłem szerokie koło pasowe pod pasek klinowy alternatowa- jak to się je z tym że na alternatoże jest kółko na wąski pasek?? + dodatkowo jest to napięte przez trzecią rolkę.
Jeżeli piszę mało zrozumiale to wstawie później fotę.