Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nie wiem co sie dzieje z forum nie moge zmienic swojego postu tematy znikaja
Poniewaz dalem zly link teraz daje ten wlasciwy http://www.tinyurl.com/73ar5
WArto przeczytac caly temat.
kristo pisze:Jakieś jaja są z tym topiciem- znika- pojawia się.....
Z innej beczki: W c14se zauważyłem szerokie koło pasowe pod pasek klinowy alternatowa- jak to się je z tym że na alternatoże jest kółko na wąski pasek?? + dodatkowo jest to napięte przez trzecią rolkę.
Jeżeli piszę mało zrozumiale to wstawie później fotę.
jeśli koło pasowe wału korbowego jest na szeroki pasek to poszukaj również kółko takie do alternatora. takie kółko łatwiej znaleść niż koło pasowe na wał które dodatkowo ma "ząbki" pod czujnik obrotu wału korbowego. szeroki pasek ma też zalety.. np. nie przekręci się, trudniej się uślizguje i jest ogólnie trochę lepszy .
jeśli chodzi o archiwum i stary topic jest tam sporo rzeczy, które bym zmienił/poprawił, przeredagował. Jedną z nich jest mowa o przerobieniu głowicy z monowtrysku na mpi. zrobić wszystko można, ALE odradzam, nie pakować się w przerabianie głowicy tylko jej wymiana na głowice od mpi.
AdamXXL pisze:
jeśli chodzi o archiwum i stary topic jest tam sporo rzeczy, które bym zmienił/poprawił, przeredagował.
Ojej- a ja to wszystko wczoraj dokładnie czytałem
Zastanawia mnie czy końcowa część kolektora z 20xe nie będzie miała za dużą średnice dla 1.4/1.6se?? Czy dalej do końca iść tą średnicą czy zrobić wzężkę i dalej seryjne czyli chyba 45mm (nie pamiętam dokładnie teraz)
najlepiej bylo by wyliczyc srednice pod silnik. dla przykladu: srednica rury(pojedynczej "wychodzacej" z glowicy) w kolektorze z c20xe to ~35mm(dokladnie nie pamietam, ale na pewno nie wiecej), a w silniku z fiata chyba 500 kolektor(rowniez pojedyncza rurka) ma 33mm. rozna jest tylko w obu przypadkach dlugosc jednego kanalu zanim przejdzie w 2.
z tego wynika ze srednica nie jest az tak wazna jak sama dlugosc, ktora powinna byc taka zeby spaliny z poszczegolnych cylindroa nie przeszkadzaly sobie wzajemnie i zeby nie mialy mozliwosci cofniecia sie.
sama srednica pewnie scisle zalezy od czasow otwarcia i wzniosu zaworow
scotty pisze:z miesiac temu moglem kupic silnik c14se za 350 zeta z kompem i paierami dalem opis na gg ale nikt nie byl chetny
ale kwoty chyba nie było, bo za taką kase kupiłbym sobie do zabawy drugi
Nastepnym raze od razu wal do mnie!!!!!
Co ciekawe wczoraj zauważyłem, że z moim c14nz jet połączona skrzynia F10 :0
W mieście corsa daje rade ale na trasie wymięka powyżej 100 a przy 120 jest juz prawie 4k obr. i aż się prosi o kolejny bieg... Przy zmianie na 14se chyba w gre wchodzi tez zmiana skrzyni w takim razie...
Musi być różica w tych skrzynkach! Nie wierze, że wina leży tylko w różnicy tych 40 czy w wypadku gazu 30PS. W jezdzie po miescie c14nz radzi sobie calkiem ok. Nawet to zniose. Ale powyzej 100 baaaaardzo odstaje od GSi. Mysle, ze to wlasnie wina min. calkiem inaczej zestopniowanej skrzyni.
@JuHoL
Czy zmiana na F13 nie pogorszy znacznie osiągów kosztem nizszych obrotow i wyzszych predkosci?
wlasnie nie pogorszy nic a jeszcze polepszy... tak mi mowil pokle bo zmienil w swojej 1,3 skrzynie z F10 na F13 i byl super zadowolony... mniejsze spalanie lepsze przyspieszenie itd.... tez jechalem jego corsa i zupelnie inaczej niz u mnie bylo
w związku z tym że pojawienie się tego topicu, spowodowało ze juz kilka osob prosi mnie o zdięcia mojego c14se, ponizej kilka fotek serducha mojej corsy
[EDIT]
jakie świece mam kupić bo w katalogu ngk do c14se są dwa rodzaje świec..VL 23 BKR5EK i VL 6 BPR5ES, jaka jest różnica??
Poczytalem troszke archiwum i mam pytanie czy do x14sz mozna zalozyc pezepustnice od c16 i czy po podpieciu wszystkiego bedzie to dzialac tak jak trza?Ta z c16 ma wieksza srednice i inny wtrysk tak, i taki zestaw wraz z stozkiem moglby cos zdzialac tak?
Zdaje sobie sprawe ze to nie da mu mega kopa ale malymi kroczkami mozna cos stwozyc bo montaz asmego stozka to juz wogule mi ja sie z celem.
Reasumujac:Mozna i bedzie to dzialac ale najprawdopodobniej porawi mi to tylko samopoczucie
podam przykład. dlaczego x14sz ma około 35mm średnicy (tyle co 1.2)? skoro przy tej samej pojemności takich samych zaworach silnik c14se ma 43mm a x14xe ma 50mm. Nie twierdzę, że zmiana przepustnicy da 10 koni ale, że będzie lepiej jest niemal pewne, choćby dlatego, że w przypadku x14sz/c14nz jest to zwężka w dolocie - nic nie stanowi większego ograniczenia. wieki temu znalazłem test właśnie na corsie z wymianą przepustnicy i wynik był koło +xKM nie wiem czy to jeszcze znajdę. zmiana była znacznie większa niż ewentualny błąd w pomiarach, ale wzrost jedno cyfrowy.
sam śmigam na większej przepustnicy 44mm zamiast 38 i napewno czuć lepszą reakcje na gaz. czy koniki wzrosły nie mam pojęcia.
przepustnica z c16nz (38mm) spokojnie pasuje. kiedyś Kozi miał taką na zbyciu.
!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz
tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach
Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se )
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
kozzi pisze:w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se )
.. o niebagatelnej mocy 110+km , dobrze ze ubezpieczenia nie laci sie od mocy heheh
też mnie to cieszy
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
arts pisze:kozzi to Ty placisz jakies tam ubezpieczenia
no płace płace (cały pakiet) bo musze
dobrze że pracownicy firmy w której pracuje mąja znizki w ubezpieczeniach
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz
tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach
Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se )
Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcje
!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz
tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach
Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se )
Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcje
Hiv pisze:
Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcje
to samo musisz zrobic
dokładnie, niema różnicy
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI