C14SE.... i co dalej??????????

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

C14SE.... i co dalej??????????

Post autor: kristo »

Jak to mówią- apetyt rośnie w miarę jedzenia. I już myślę o dodatkowych konikach....
Zastanawiam się którą drogą iść:

A) Kopiować Kozziego czyli total N/A
B) Zrealizować marzenie o turbo.
C) Zainstalować Nosa( suchy) lub delikatnie dłubnąć (wałek, obróbka głowicy ale bez dobrężania) + Nx (mokry)

Wszystkie obcje są na tak od 110 do 130ps.
Co sądzicie??
Obrazek
Awatar użytkownika
sopel358
Nowy
Posty: 380
Rejestracja: 30 mar 2005, o 20:49
Lokalizacja: Żnin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sopel358 »

jesli chodzi o moje skromne zdanie to ja bym dlubal jak kozzi
na turbo i podtlenek to 2.0 :grin:
Corsa A 14nv 91 rok/Corsa A TR 13s 82rok
Obrazek
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

To zalezy do czego ma ci sluzyc ten samochod, jak do jazdy po normalnych drogach to turbo bedzie idealnym rozwiazaniem, a jak tor to n/a.A nitro to wydaje mi sie ze jest tylko dobre w 2f2f
Ps.Jak znosza turbo silniki 8v Opla?? Bo markos gdzies tam maruddzil ze x16xe to cieniutko.
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Kotlin pisze: Ps.Jak znosza turbo silniki 8v Opla?? Bo markos gdzies tam maruddzil ze x16xe to cieniutko.
Jak bym miał x16xe to szedłbym tylko N/A bo te silniki fajnie reagują na takie mody.

Rozmawiamy o mocy 120,130 czyli dużo mniej niż 100ps z litra- taki soft. Najbardziej słabym ogniwem przy tym silniku są panewki.
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

kristo pisze:Najbardziej słabym ogniwem przy tym silniku są panewki.
to akurat dosc charakterystyczne dla slabszych silnikow opla, to samo pada przy turbo w malych ecotecach. pomijam fakt sikania olejem kazda mozliwa nieprzewidziana do tego dziurka. w ecotecach dodatkowo korba lubi wyjsc bokiem nawet w seryjnym silniku, zdarza sie :lol:

ja tu widze jedna droge - zmien tego lumpa na cos co ma w serii ponad 100 koni, wszystko inne o kant dupy potluc, bo i tak za chwile bedzie ci malo.. efektem bedzie wladowanie grubej kasy w ten silnik, po czym i tak zmienisz go na wiekszy nie wyjmjac z tamtego ani zlotowki. w skrocie - robienie tego silnika to porabany pomysl. ciekawe kiedy kozzi to zrozumie :grin: jak spalanie siegnie 20l/100, a uzyteczne obroty zaczna sie od 5500rpm? :lol:

turbo odpada, bo c14se tak samo nie ma potencjalu na dlubanie w kierunku wysokiego momentu, nitro odpada z tego samego powodu.. to sa za slabe silniki na tego typu zabawy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

mi też sie wydaje, że pod wymienione mody to bazą jest minimum 1.8.. chodz jesli chodzi o dlubnie 1.4 to i w tym szaleństwie jest metoda..jeśli już to szedłbym w strone Kozziego bo jakby nie było w tym przypadku szlak masz już przetarty :D
Było c14se
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

To co sie nadaje pod turbo??Tylko 1.8 i 2.0??
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Jest jeszcze jedno wyjście- do trzech wyżej napisanych zapodać dół od 1.6- wtedy z samej pojemności powinno być 100+
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

zapodaj, potem pogadamy o dalszym dlubaniu :oko:
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

kristo pisze:Jest jeszcze jedno wyjście- do trzech wyżej napisanych zapodać dół od 1.6- wtedy z samej pojemności powinno być 100+
i kompa do tego od 1.6 SE i masz silnik z GSi 8-)
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

PETERS pisze: i kompa do tego od 1.6 SE i masz silnik z GSi 8-)
wystarczy eprom. jest do ściągnięcia na forum ;) i przepustnica (do załatwienia)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

co to eprom?
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Taka kość w której są zapisane mapy paliwowe.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

A ja bym powiedział tak - dół od 1.6 i turbo na to 120-130KM i moment ok 170NM - f13 powinna to wytrzymać a i z silnikiem też nie powinno być wielkich problemów.
Przy takich parametrach żadne c20ne nie ma szans :oko: .
Nie wiem czy doprężałeś tą głowice ale w c14se/c16se stopień sprężania uzyskiwany jest głównie dzięki tłokom - jeśli masz standard od c14nz i głowice nie planowaną hardcorowo to masz stopień niższy od standardowego.
Niestety zwiększenie pojemności bez powiększenia komory spalania spowoduje wzrost stopnia sprężania ale zawsze można poszukać tłoków od c16lz i w ten sposób odprężyć silnik. Ale z drugiej strony przy 120-130KM nie wiem czy to jest konieczne (trzebaby policzyć) - korekta zapłonu powinna zrobić swoje.
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

nie prosciej bylo wlozyc c20ne??? baza 115ps w serii, jak bys to zlozyl z f-16 to turbo w tym silniku spustoszenia nie zrobi :oko:
Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

!markos pisze:ja tu widze jedna droge - zmien tego lumpa na cos co ma w serii ponad 100 koni, wszystko inne o kant dupy potluc, bo i tak za chwile bedzie ci malo.. efektem bedzie wladowanie grubej kasy w ten silnik, po czym i tak zmienisz go na wiekszy nie wyjmjac z tamtego ani zlotowki. w skrocie - robienie tego silnika to porabany pomysl. ciekawe kiedy kozzi to zrozumie :grin: jak spalanie siegnie 20l/100, a uzyteczne obroty zaczna sie od 5500rpm? :lol:
już zrozumiał i chce inne autko :zakrecony:
spalanie troche mniejsze :oko: ale jeśli chodzi o obroty to dopiero od 3500rpm się fajnie kręci :lol:
AdamXXL pisze:
PETERS pisze: i kompa do tego od 1.6 SE i masz silnik z GSi 8-)
wystarczy eprom. jest do ściągnięcia na forum ;) i przepustnica (do załatwienia)
Adaś czy przepustnice w c14se i c16se są inne?? bo mnie się wydaje że są dokładnie takie same!!

mnie się wydaje że N/A jest najlepszym rozwiązaniem dla tego silnika, bo pod TURBO taka pojemność jest za mała, a jeśli chodzi o PODTLENEK to wszystko fajnie tylko troche krótko to trwa :oko: i zaraz Ci się znudzi.

ps: Kristo nie słuchaj Markosa, on zawsze tak mówi że jest źle i tylko Jego projekty są idealne, a tak naprawde to sam by chcial mnieć tak nadłubane w silniku :oko: :-D :grin:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

kozzi pisze:

Adaś czy przepustnice w c14se i c16se są inne?? bo mnie się wydaje że są dokładnie takie same!!
Są inne- sam mierzyłem
kozzi pisze: ps: Kristo nie słuchaj Markosa, on zawsze tak mówi że jest źle i tylko Jego projekty są idealne, a tak naprawde to sam by chcial mnieć tak nadłubane w silniku :oko: :-D :grin:
Jego nie słucham, bo on tylko dużo pisze i nic nie robi.. A 2.0 nie będzie bo to się powoli nudne staje... Zresztą nie widzę w ankiecie opcji " 2 litry" . :oko:
Ma być szybkie mini.
Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

kristo pisze:
kozzi pisze:

Adaś czy przepustnice w c14se i c16se są inne?? bo mnie się wydaje że są dokładnie takie same!!
Są inne- sam mierzyłem
no to ktoś mnie w błąd wprowadził :x bo zawsze myślałem że są takie same!!
Kristo a jaka jest różnica??
kristo pisze:Jego nie słucham, bo on tylko dużo pisze i nic nie robi.. A 2.0 nie będzie bo to się powoli nudne staje... Zresztą nie widzę w ankiecie opcji " 2 litry" . :oko:
Ma być szybkie mini.
czyli masz juz odpowiedz na swoje pytanie, jeśli MINI i to szybkie to tylko N/A :-D
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

O ile dobrze pamiętam 14se 43 lub 44mm 16se 50mm (Adam popraw mnie jeżeli źle napisałem)
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

kristo pisze:O ile dobrze pamiętam 14se 43 lub 44mm 16se 50mm (Adam popraw mnie jeżeli źle napisałem)
nie ma co poprawiać :) zostało to sprawdzone organoleptycznie ja u siebie, Kristo u siebie. różnica jest tylko w średnicy motyla reszta wsio to samo. (też wcześniej myślałem, że są identyczne)
Kozi jak silnik był u WOWa to z przepustnicą było coś robione i musiałbyś po prostu zmierzyć motylka
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2005, o 10:32 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

jak juz zrobiłeś tego swapa to badz konsekwentny i wal N/A

a tak wogle zapodaj instalacje gazowa to bedziesz najbardziej
orginalny
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

AdamXXL pisze:Kozi jak silnik był u WOWa to z przepustnicą było coś robione i musiałbyś po prostu zmierzyć motylka
Adaś nic nie było robione jakis czas temu rozmawiałem z Wowikiem na ten temat :zakrecony:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

jak jestes odwazny to trzaskaj soft turbo, projekt ryzykowny, ale napewno niepowtarzalny :)
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

Kristo, zrealizuj swoje marzenie, bądź jednym z niewielu co mają turbine :)
STOP Pijanym kierowcom
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Albo chociaż emblemat na klapie 1.4 Turbo - odrazu inaczej 8-)

Jak dla mnie, to dłubaniem w silniku można podnieść sporo moc, ale żeby były widoczne efekty trzeba dosyć dużo rzeczy poddłubać. Dużo koników daje turbo, ale niewiem jak konstrukcyjnie z silnikiem, są przecież una 1.4 TURBO ładują do 1bara, czyli jest to w miarę bezpieczny stopień doładowania, tak jak już kiedyś pytałem najłatwiej dorwać turbinkę z jakiegoś opla 1.7TD. Tylko jest jeden problem. Z mechaniką można sobie poradzić, gorzej z elektroniką. A właśnie opel ma strasznie mało jakichś możliwości gdzebania w mapach zapłonu jak i wtrysku co zwielokrotnia koszty tego działania. Ja się kiedyś zastanawiałem, nad oddzielnym, całkiem samodzielnym sterowniku np. megasquirt sterownik nie wychodzi wcale, aż tak drogo, ale właśnie sztuka (ta kosztowna) tkwi w zaprogramowaniu tego sterownika. Najlepiej było by zczytać mapy z opla i coś troszeczkę pomajstrować wtedy przy tych mapach, ale właśnie zczytywanie kompów GM nie jest takie proste.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Peters kompy delco-multec są naprawdę proste i łatwe w modyfikacji ale nikt nie liczy na to, że uturbi silnik wyłącznie na seryjnym sterowniku i będzie modyfikował na nim mapy pod turbinę. zawardość pamięci można zdeasemblować, bo kopm oparty jest na prockach motoroli (sprawdzone)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

kristo pisze:Jego nie słucham, bo on tylko dużo pisze i nic nie robi..
najpozniej pod koniec przyszlego roku obsrasz sie z tym swoim mocnym mini :lol:
nie mam ochoty wsadzic 1.6 po to tylko, zeby bylo wsadzone. wymyslilem to sobie zupelnie inaczej i nie zaczne robic czegokolwiek, dopoki nie bede pewien, ze efekt tej pracy zadowoli mnie w 100%. silnik jest szczurem, czeka na dni, kiedy bede mial czas i pieniadze, zeby doprowadzic go do stanu igla - zarowno technicznie jak i wizualnie. mam ochote wlozyc taki silnik, zeby dostac najmniej 40 konnego kopa na dziendobry. pamietaj, ze wyjsciowo mam ~97 :lol:

megasquirta trzeba umiec zestroic, to jest standalone i kontroluje WSZYSTKIE parametry pracy silnika. sporo trzeba sie nameczyc, zeby w ogole odpalic na tym fure. to nie swinka - dodaj tu, zabierz tu, przyspiesz/zwolnij zaplon.

uno mialo silnik seryjnie przeznaczony pod doladowanie, znosza duze cisnienia i moment bez zmiany gratow na mocniejsze. to samo r5 turbo. i charade gtti. mowimy o zupelnie innych konstrukcyjnie (slabszych) silnikach i nie wolno porownac czegos, co daje rade przy 250-300Nm i czegos, co zdycha juz przy 170Nm.

@ kozzi
od 3500? kiedys zaczynal od 4500.. a dlubales wiecej.. granica powinna sie raczej podniesc niz opuscic..
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

!markos pisze: nie mam ochoty wsadzic 1.6 po to tylko, zeby bylo wsadzone. wymyslilem to sobie zupelnie inaczej i nie zaczne robic czegokolwiek, dopoki nie bede pewien, ze efekt tej pracy zadowoli mnie w 100%. silnik jest szczurem, czeka na dni, kiedy bede mial czas i pieniadze, zeby doprowadzic go do stanu igla - zarowno technicznie jak i wizualnie. mam ochote wlozyc taki silnik, zeby dostac najmniej 40 konnego kopa na dziendobry. pamietaj, ze wyjsciowo mam ~97 :lol:
Nie wnikam- bo nie o tym temat....
Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

!markos pisze:@ kozzi
od 3500? kiedys zaczynal od 4500.. a dlubales wiecej.. granica powinna sie raczej podniesc niz opuscic..
no powiedzmy od 4000rpm :-P ,a nie czyta się wszystkich tematów co?? trzeba robic tak żeby ta granica raczej spadała bo by palił ogromne hektolitry paliwa :lol:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

"Przy takich parametrach żadne c20ne nie ma szans "
Nie mow hop! Zaloze sie ze ten c20ne wytrzyma wiecej niz ten 1.6 turbo ;D
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”