Re: projekt : corsa A c1.6nz+wspomaganie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: projekt : corsa A c1.6nz+wspomaganie

Post autor: !markos »

mike27 pisze:Czy splanowanie głowicy w tym silniczku da duży przyrost mocy, i moze ktos wie jak duży?
nie da zadnego przyrostu mocy, mozesz to sobie odpuscic, zaoszczedzisz troche pracy i czasu

nie jestem pewien, czy c16nz bedzie takie predkie jak piszesz :lol:
Obrazek
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

qomo zdaje sie u siebie mial 1.6 8v i nawet neizle to chodzilo, ale jak juz to lepiej poszukac od gsi 16se, mozna trafic na allegro :oko: a wogle to swapy sa z dupy :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: projekt : corsa A c1.6nz+wspomaganie

Post autor: AdamXXL »

!markos pisze:
mike27 pisze:Czy splanowanie głowicy w tym silniczku da duży przyrost mocy, i moze ktos wie jak duży?
nie da zadnego przyrostu mocy, mozesz to sobie odpuscic, zaoszczedzisz troche pracy i czasu

nie jestem pewien, czy c16nz bedzie takie predkie jak piszesz :lol:
@markos nie wiesz -> nie gadaj :-P
@mike27 wszystko zależy ile splanujesz i czy silnik ma pozostać bezkolizyjny
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Maglownicy z kadzia w tak prosty sposób nie przełożysz. Prawdopodobnie po niewielkich przeróbkach powinna podejść maglownica z Corsy B.

Zamiast bawić się w planowanie na siłe głowicy, poszukaj kolektora dolotowego z 13n, głowicy(i wałka) i kolektora wydechowego z 13s. One mają większe kanały dolotowe i wydechowe(sama średnica zaworów jest chyba taka sama, przynajmniej c14nz ma takie same jak 13s).

P.S. Silnik 13n to 1,3 na jednopunktowym wtrysku..
P.S. 2. Niemcy na takiej kombinacji, tyle, że w c14nz osiągneli przyrost 18KM(info znalezione na KTK)
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

cursor pisze:Zamiast bawić się w planowanie na siłe głowicy, poszukaj kolektora dolotowego z 13n, głowicy(i wałka) i kolektora wydechowego z 13s. One mają większe kanały dolotowe i wydechowe(sama średnica zaworów jest chyba taka sama, przynajmniej c14nz ma takie same jak 13s).
może te rady dobre są do c14nz czy 1.3, jednak do 1.6 wszystkie strzały to kula w płot
- pakować mnejsze zawory?
- praktycznie tylko silnik o oznaczeniu 13S miał lepszy wałek i kolektor o większych kanałach. zyskujemu wysokie obroty a tracimy dół, a dodatkowo trzeba przerabiać kolektor.
- wydechowy też do dupy no chyba, że gdzieś wspawać łącznik pod lambde.

jeśli przerabiać to kolektor wydechowy od c14/16se (4/2/1 astra), głowicę splanować z 0,6mm (będzie zamiast 9,2:1 około 9,7:1 tak bardzo spokojnie, bo max można polecieć blisko 1,5-2mm!), przepustnica z c18nz
i jak będzie mało to wałek z c16se/13S
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

cursor pisze:Maglownicy z kadzia w tak prosty sposób nie przełożysz. Prawdopodobnie po niewielkich przeróbkach powinna podejść maglownica z Corsy B.

Zamiast bawić się w planowanie na siłe głowicy, poszukaj kolektora dolotowego z 13n, głowicy(i wałka) i kolektora wydechowego z 13s. One mają większe kanały dolotowe i wydechowe(sama średnica zaworów jest chyba taka sama, przynajmniej c14nz ma takie same jak 13s).

P.S. Silnik 13n to 1,3 na jednopunktowym wtrysku..
P.S. 2. Niemcy na takiej kombinacji, tyle, że w c14nz osiągneli przyrost 18KM(info znalezione na KTK)
Silnik 13s ma takie zawory jak c14nz czyli mniejsze niż c16nz - łatwo sprawdzić. Co do kolektora od c13n czyli tego na jednopunkcie to też nie wiem czy na 100% idealnie spasuje do dłowicy od 13s - wątpie.
Jeśli już zostawać przy jednopunkcie to najlepiej głowica od c16lz razem z kolektorem ssącym - sprawdzone. Ale tutaj koniecznie trzeba podnieść stopień sprężania bo przy takiej głowicy obniżymy względm c16nz choć nie aż tak jak ma w oryginale. Optymalnie do podniesienia stopnia kompresji nadają się tłoki od c16se/x16sz lub 16sv - wtedy bez planowania głowicy mamy stopień sprężania ok 9.8:1.
Do tego jak Adam napisał i będzie bardzo ładnie.
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

daj sobie spokój ze swapowanie, szkoda kasy :lol:

ps: a może chcesz zakupić C16SE ?? :P
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”