cursor pisze:Zamiast bawić się w planowanie na siłe głowicy, poszukaj kolektora dolotowego z 13n, głowicy(i wałka) i kolektora wydechowego z 13s. One mają większe kanały dolotowe i wydechowe(sama średnica zaworów jest chyba taka sama, przynajmniej c14nz ma takie same jak 13s).
może te rady dobre są do c14nz czy 1.3, jednak do 1.6 wszystkie strzały to kula w płot
- pakować mnejsze zawory?
- praktycznie tylko silnik o oznaczeniu 13S miał lepszy wałek i kolektor o większych kanałach. zyskujemu wysokie obroty a tracimy dół, a dodatkowo trzeba przerabiać kolektor.
- wydechowy też do dupy no chyba, że gdzieś wspawać łącznik pod lambde.
jeśli przerabiać to kolektor wydechowy od c14/16se (4/2/1 astra), głowicę splanować z 0,6mm (będzie zamiast 9,2:1 około 9,7:1 tak bardzo spokojnie, bo max można polecieć blisko 1,5-2mm!), przepustnica z c18nz
i jak będzie mało to wałek z c16se/13S