Modyfikacje - Corsa B 1,4 8v

Wszystkie informacje o elementach układu napędowego i skrzyniach biegów montowanych w Corsie B.
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Modyfikacje - Corsa B 1,4 8v

Post autor: uszaty69 »

Witam

Przeszukiwałem Wasze forum dość długo, ale nie znalazłem nic konkretnego. Chodzi mi o Corse B 1,4 8v z 1998r.

Moje zapytanie jest takie: jakie modyfikacje mechaniczne są opłacalne przy tym silniku?
Z jakich modyfikacji są najbardziej zadowoleni właściciele takich silników?
Jakimi modyfikacjami raczej nie zaprzątać sobie głowy?
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Marcin99 »

Witam kolege z bliskich okolic :oko:
Jakoś po avatarze nie widać fascynacji corsą to i pewnie za wielkiej ochoty nie miałeś przeszukać archiwum. Na temat silników 8v w corsie wszystko zostało ju powiedziane a przynajmniej jeden ciekawy można znaleźć w naszych projektach.
Z 1.4 można trochę zrobić - najelpszym modem, który na naszym forum zreazlizowany był kilka razy jest przerobienie na c14se (zapewno masz silnik x14sz skoro to rok 98 ) i na dzień dobry mamy 82KM lub deczko więcej.
Pozatym standard dla wszystkich mechanicznych przeróbek silników: wydech z kolektorem rurowym, "sportowy" wałek rozrządu, GT głowicy.
Dla silnika 1.4 dobrym pomysłem jest również rozwiert na 1.6 (jeden właśnie rodzi się w olbrzymich bólach :-( )
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

Marcin99 pisze:Jakoś po avatarze nie widać fascynacji corsą to i pewnie za wielkiej ochoty nie miałeś przeszukać archiwum
No wiesz samą corsą może nie, ale modyfikacjami tak ;)

Szukam rzeczy dla mojego przyszlego szwagra, bo w swoim aucie, którym jeżdże, wiem już dokladnie co chce zrobić.

On chce coś zdziałać, ale za bardzo nie wie co i jak.
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

Marcin99 pisze: Dla silnika 1.4 dobrym pomysłem jest również rozwiert na 1.6 (jeden właśnie rodzi się w olbrzymich bólach :-( )
niestety :bardzozly:

@Uszaty69
a co byś chciał osiągnąć z tego 1.4 ??
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

kozzi pisze:
Marcin99 pisze: Dla silnika 1.4 dobrym pomysłem jest również rozwiert na 1.6 (jeden właśnie rodzi się w olbrzymich bólach :-( )
niestety :bardzozly:

@Uszaty69
a co byś chciał osiągnąć z tego 1.4 ??
Chodzi o podstawowe modyfikacje...

Teraz bardzo słabo wkręca się na obroty, na każdym biegu mógłbym książkę przeczytać, a na wysokich obrotach aż niemiło go tak ciągnąć.

co opłaca się przerobić w pierwszej kolejności? dolot, wydech, elektronika, czy warto ruszać kable, świece itp?

Nie chodzi mi o montaż turbo, a przeróbka na 16v też na razie nie wchodzi w grę. Jakto można powiedzieć: chce go powolutku wprowadzić w świat modyfikacji.

Dlatego pytam, co was najbardziej cieszyło i co daje relatywnie duże efekty przy tym silniku?
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

mnie najbardziej cieszyło jak sobie założyłem filtr BMC CDA :grin: dziwięk tego fitra jest poprostu masakra 8-)
z drobnych rzeczy to możesz wymienic filtr na jakis stozek, zmienić wydech i to chyba wszystko z przeróbek mechanicznych, reszta to juz ingerencja w motor!!! oczywiście te przeróbki które wymieniłem nie dadzą jakiegoś oszałamiającego wyniku :zakrecony:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

No to mu chyba stożek sprezentuje na jakąś najbliższą okazję :)

A na razie studiuje jak założyć zegary z obrotomierzem :D
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

pierwsza rzecz, ktora powinienes zrobic to zmienic skrzynie na f13-5cr. seryjna wr'ka zabije kazda, nawet najfajniejsza modyfikacje.
Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

no to żeś mu Markos doradził drobne grzebanie :lol:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

Przecież przełożenie skrzyni to nie jest jakaś strasznie zaawansowana modyfikacja. Dobrze, że napisał, bo w razie awarii skrzyni będę wiedział co robić :) Tylko jak ją szybko załatwić :D

Ta skrzynia WR seryjna ma przełorzenie główne 4.18, a CR 3.94? Różnią się czymś jeszcze, czy tylko przełożeniem głównym?
Jaka byłaby prędkość maksymalna na skrzyni CR? Aha i jakie liczniki padowałyby do tej skrzyni (tzn z jakim przełożeniem W=?, K=?)
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

kozzi pisze:no to żeś mu Markos doradził drobne grzebanie :lol:
imho jest to duzo mniej problematyczne niz robienie glowicy/wydechu/walkow, a do tego tansze niz ktorakolwiek z powazniejszych modyfikacji. odkrecasz jedna, przykrecasz druga i juz masz szybsza fure mimo, ze do silnika nawet sie nie dotknales. szkoda, ze wow tego nie zrobil jak mial 1.4 8v, ciekaw jestem jak wplyneloby to na osiagi w starym setupie silnikowym.

przy f13-5cr max to ok 200km/h, ale przy tym silniku na takie predkosci nie licz :lol:

przy seryjnym limiterze x14xe (ok. 6500rpm)
1 do ~50
2 do ~90
3 do ~120
4 do ~160
5 do ~200

czy jakos tak :-P
Obrazek
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

A ta skrzynia F13-5CR w jakich szła autach. Bo na Allegro podają tylko "typ: F13" i to z Corsy A,B i C. Nie chciałbym się naciąć, więc od razu pytam o wszystko. Te CR i WR są nabite wraz z numerami, czy jakoś inaczej je trzeba odróżnić?

A no i ten licznik na jaki trzeba by było zmienić...
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

były dwa rodzaje CR z głównym 3.94 i 3.74

tutaj znajdziesz potrzebne oznaczenia skrzyni:

Obrazek
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

licznik w zaleznosci od tego jakie auto ma odczyt - jesli ma z abs, albo z impulsatora to k=16676, jesli na linke - to nie wiem :lol:

Obrazek
Obrazek
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

No prosze :) I w momencie wiem już wszystko co tylko chciałem o skrzyni :) Dzięki chłopaki.

A z tym licznikiem chyba sobie poradze. Musze po prostu sprawdzić jakie jest przełożenie licznika na aucie, z którego będzie pochodziła skrzynia. Tabelke modeli silników i skrzyń jakie były też już mam, czyli komplecik informacji :)

Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

rozpoczynać od zmiany skrzynki = bez sensu!!!
zwłaszcza, że pewnie ma skrzynkę WR ale z głównym 4,18 więc prawie "zamienił stryjek siekierke na kijek"
dodatkowo zostawiając seryjny silnik, który wszystko co najlepsze ma na średnich obrotach, a zmieniając skrzynkę na bardziej krótką, wyjdzie na to, że pogorszą się tylko odczucia z codziennej jazdy.

jeśli mowa o 1.4 (x14sz) to jak mało ma być zmieniane, to zmina przepustnicy na tą z c16nz, odetkać nie za dużo wydech końcowym tłumikiem i moze kolektor wydechowy z c16se (takie 4-2-1)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

AdamXXL pisze:zmina przepustnicy na tą z c16nz (...) kolektor wydechowy z c16se (takie 4-2-1)
A czy obie te czynności są Plug&Play?
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

tak
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

uszaty69 pisze:
AdamXXL pisze:zmina przepustnicy na tą z c16nz (...) kolektor wydechowy z c16se (takie 4-2-1)
A czy obie te czynności są Plug&Play?
Tutaj się to nazywa "bolt-on"

Jak dobrze rozumiem: Krótka skrzynia - 3,94, 3,74, tj. o mniejszym przełożeniu, zapewnia lepsze przyspieszenia, niższe prędkości maksymalne, a o wyższym (np. 4.53) odwrotnie ?

A jeśli chodzi o ekonomiczną jazdę, na większym przełożeniu (np. 4.53) mniej spali ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

emes125 pisze:Jak dobrze rozumiem: Krótka skrzynia - 3,94, 3,74, tj. o mniejszym przełożeniu, zapewnia lepsze przyspieszenia, niższe prędkości maksymalne, a o wyższym (np. 4.53) odwrotnie ?
Jeżeli mówimy o przełożeniu głównym to tak. Im mniejsze przełożenie, tym lepsze przyspieszenia, a mniejsza prędkość maksymalna.
Jeżeli chodzi o przełożenia na poszczegłlnych biegach, tam jest na odwrót: im większe przełożenie, tym krótszy bieg, zatem lepsze przyspieszenia.
emes125 pisze:A jeśli chodzi o ekonomiczną jazdę, na większym przełożeniu (np. 4.53) mniej spali ?
Teoretycznie tak, ale tylko do pewnego momentu.
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

JA mam x14sz i co sie okazalo mam tez skrzynie CR (nie wiem jakim cudem ale mam) I powiem tyle zwykla corse x14sz to masakruje, nie mam tylko srodkowego tlumika i ulterowski koncowy wybieram sie na hamownie przed zalozeniem nowego wydechu ale to nie predzej jak w wrzesniu.
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

Kotlin pisze:mam tez skrzynie CR (...) zwykla corse x14sz to masakruje
A widzisz czyli jednak skrzynia daje cos :)

No w naszej na pewno nie ma CR, bo dostaje baty od megaospoilerowanego 60KM Polo :/

Czyli na tapecie jest:
1. skrzynia F13-5CR z przełożeniem głównym 3,74
2. liczniki z obrotkiem i odpowiednim przelozeniem (sie trzeba dowiedziec jakim)
3. Przepustnica od c16nz
4. kolektor wydechowy z c16se
5. dolot na stożku
6. tłumik końcowy

PS: Jeżeli ktoś ma wykresy z hamowni, zachęcam gorąco do zamieszczania ich na forum wraz z opisem modów. Nie zauważyłem na tym forum żadnych wykresów, a mogą one być bardzo pomocne dla innych w swoich modach.
W tym temacie bede wdzieczny za x14sz :D
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

ja bym zaczal od konwersji na mpi, patrzac na xx zł/ 1KM to chyba konwersja na c14se wychodzi najkorzystniej..
Było c14se
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

uszaty69 pisze:Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
polecamy 3.94 a jeszcze lepiej 4.18 lub 4.53 :P
AdamXXL pisze:rozpoczynać od zmiany skrzynki = bez sensu!!!
cicho Adaś przecież Markos wie lepiej, zwłaszcza teoretycznie :-P
Staneq pisze:ja bym zaczal od konwersji na mpi, patrzac na xx zł/ 1KM to chyba konwersja na c14se wychodzi najkorzystniej..
konwersja fajna rzecz i troche kuniof wpada 8-)
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

Przepustnica z c16nz ma taki sam wtryskiwacz jak w x14sz?? bedzie wszystko idelanie chodzilo bez przeprogramowania kompa??
Jaka jest srednic rur wydechowych z c16se i c16xe??
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

kozzi pisze:
uszaty69 pisze:Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
polecamy 3.94 a jeszcze lepiej 4.18 lub 4.53 :P
Czyli jednym słowem polecacie zostanie przy WR :)
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

uszaty69 pisze:
kozzi pisze:
uszaty69 pisze:Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
polecamy 3.94 a jeszcze lepiej 4.18 lub 4.53 :P
Czyli jednym słowem polecacie zostanie przy WR :)
nie!!! polecamy CR z głównym 3.94 lub większe
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

kozzi pisze:nie!!! polecamy CR z głównym 3.94 lub większe
Spoko, ale w CR z tego co wyczytałem największe było 3,94.

Ale ważne, że już wiem na 100%, że wszyscy polecają CR :)

A co do konwersji na MPI... Ma ktoś może listę części, która jest potrzebna, jakiś opis, jakoś tak w miare skondensowane wiadomości?
uszaty69
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: uszaty69 »

znalazłem chyba:
Głowica kompletna z listwa wtryskowa
Komp
Wiązka do kompa
Kolektor dolot i wylot
Linka gazu
Filtr powietrza
Pompa paliwa
Przewód cieczy chłodzącej gruby pod rozrusznikiem
Uszczelka pod głowicę
Uszczelki do kolektorów
Uszczelniacze zaworów
Uszczelka pod dekiel zaworów
Pasta pod uszczelki
Planowanie głowicy
Imobilaizer w przypadku nowszego silnika
Wałek rozrządu
Ale to chyba nie zapowiada się na podstawową modyfikację...

Takie mody jak kolektor wycechowy, przepustnica, skrzynia i inne rzeczy bolt-on są dużo łatwiejsze, szybsze na początek. Ale w późniejszym czasie zawsze można zrobić konwersję nawet na MPI, albo DOHC :)
Ostatnio zmieniony 16 sie 2006, o 20:24 przez uszaty69, łącznie zmieniany 1 raz.
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

ze swojej WR przekładasz przełozenie główne do CR i masz większe i krótsze :oko:

głowica, pompa paliwa, komp, wiązka, kolektor dolotowy.
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”