Modyfikacje - Corsa B 1,4 8v
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Modyfikacje - Corsa B 1,4 8v
Witam
Przeszukiwałem Wasze forum dość długo, ale nie znalazłem nic konkretnego. Chodzi mi o Corse B 1,4 8v z 1998r.
Moje zapytanie jest takie: jakie modyfikacje mechaniczne są opłacalne przy tym silniku?
Z jakich modyfikacji są najbardziej zadowoleni właściciele takich silników?
Jakimi modyfikacjami raczej nie zaprzątać sobie głowy?
Przeszukiwałem Wasze forum dość długo, ale nie znalazłem nic konkretnego. Chodzi mi o Corse B 1,4 8v z 1998r.
Moje zapytanie jest takie: jakie modyfikacje mechaniczne są opłacalne przy tym silniku?
Z jakich modyfikacji są najbardziej zadowoleni właściciele takich silników?
Jakimi modyfikacjami raczej nie zaprzątać sobie głowy?
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Witam kolege z bliskich okolic
Jakoś po avatarze nie widać fascynacji corsą to i pewnie za wielkiej ochoty nie miałeś przeszukać archiwum. Na temat silników 8v w corsie wszystko zostało ju powiedziane a przynajmniej jeden ciekawy można znaleźć w naszych projektach.
Z 1.4 można trochę zrobić - najelpszym modem, który na naszym forum zreazlizowany był kilka razy jest przerobienie na c14se (zapewno masz silnik x14sz skoro to rok 98 ) i na dzień dobry mamy 82KM lub deczko więcej.
Pozatym standard dla wszystkich mechanicznych przeróbek silników: wydech z kolektorem rurowym, "sportowy" wałek rozrządu, GT głowicy.
Dla silnika 1.4 dobrym pomysłem jest również rozwiert na 1.6 (jeden właśnie rodzi się w olbrzymich bólach )
Jakoś po avatarze nie widać fascynacji corsą to i pewnie za wielkiej ochoty nie miałeś przeszukać archiwum. Na temat silników 8v w corsie wszystko zostało ju powiedziane a przynajmniej jeden ciekawy można znaleźć w naszych projektach.
Z 1.4 można trochę zrobić - najelpszym modem, który na naszym forum zreazlizowany był kilka razy jest przerobienie na c14se (zapewno masz silnik x14sz skoro to rok 98 ) i na dzień dobry mamy 82KM lub deczko więcej.
Pozatym standard dla wszystkich mechanicznych przeróbek silników: wydech z kolektorem rurowym, "sportowy" wałek rozrządu, GT głowicy.
Dla silnika 1.4 dobrym pomysłem jest również rozwiert na 1.6 (jeden właśnie rodzi się w olbrzymich bólach )
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No wiesz samą corsą może nie, ale modyfikacjami takMarcin99 pisze:Jakoś po avatarze nie widać fascynacji corsą to i pewnie za wielkiej ochoty nie miałeś przeszukać archiwum
Szukam rzeczy dla mojego przyszlego szwagra, bo w swoim aucie, którym jeżdże, wiem już dokladnie co chce zrobić.
On chce coś zdziałać, ale za bardzo nie wie co i jak.
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
niestetyMarcin99 pisze: Dla silnika 1.4 dobrym pomysłem jest również rozwiert na 1.6 (jeden właśnie rodzi się w olbrzymich bólach )
@Uszaty69
a co byś chciał osiągnąć z tego 1.4 ??
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Chodzi o podstawowe modyfikacje...kozzi pisze:niestetyMarcin99 pisze: Dla silnika 1.4 dobrym pomysłem jest również rozwiert na 1.6 (jeden właśnie rodzi się w olbrzymich bólach )
@Uszaty69
a co byś chciał osiągnąć z tego 1.4 ??
Teraz bardzo słabo wkręca się na obroty, na każdym biegu mógłbym książkę przeczytać, a na wysokich obrotach aż niemiło go tak ciągnąć.
co opłaca się przerobić w pierwszej kolejności? dolot, wydech, elektronika, czy warto ruszać kable, świece itp?
Nie chodzi mi o montaż turbo, a przeróbka na 16v też na razie nie wchodzi w grę. Jakto można powiedzieć: chce go powolutku wprowadzić w świat modyfikacji.
Dlatego pytam, co was najbardziej cieszyło i co daje relatywnie duże efekty przy tym silniku?
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
mnie najbardziej cieszyło jak sobie założyłem filtr BMC CDA dziwięk tego fitra jest poprostu masakra
z drobnych rzeczy to możesz wymienic filtr na jakis stozek, zmienić wydech i to chyba wszystko z przeróbek mechanicznych, reszta to juz ingerencja w motor!!! oczywiście te przeróbki które wymieniłem nie dadzą jakiegoś oszałamiającego wyniku
z drobnych rzeczy to możesz wymienic filtr na jakis stozek, zmienić wydech i to chyba wszystko z przeróbek mechanicznych, reszta to juz ingerencja w motor!!! oczywiście te przeróbki które wymieniłem nie dadzą jakiegoś oszałamiającego wyniku
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Przecież przełożenie skrzyni to nie jest jakaś strasznie zaawansowana modyfikacja. Dobrze, że napisał, bo w razie awarii skrzyni będę wiedział co robić Tylko jak ją szybko załatwić
Ta skrzynia WR seryjna ma przełorzenie główne 4.18, a CR 3.94? Różnią się czymś jeszcze, czy tylko przełożeniem głównym?
Jaka byłaby prędkość maksymalna na skrzyni CR? Aha i jakie liczniki padowałyby do tej skrzyni (tzn z jakim przełożeniem W=?, K=?)
Ta skrzynia WR seryjna ma przełorzenie główne 4.18, a CR 3.94? Różnią się czymś jeszcze, czy tylko przełożeniem głównym?
Jaka byłaby prędkość maksymalna na skrzyni CR? Aha i jakie liczniki padowałyby do tej skrzyni (tzn z jakim przełożeniem W=?, K=?)
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
imho jest to duzo mniej problematyczne niz robienie glowicy/wydechu/walkow, a do tego tansze niz ktorakolwiek z powazniejszych modyfikacji. odkrecasz jedna, przykrecasz druga i juz masz szybsza fure mimo, ze do silnika nawet sie nie dotknales. szkoda, ze wow tego nie zrobil jak mial 1.4 8v, ciekaw jestem jak wplyneloby to na osiagi w starym setupie silnikowym.kozzi pisze:no to żeś mu Markos doradził drobne grzebanie
przy f13-5cr max to ok 200km/h, ale przy tym silniku na takie predkosci nie licz
przy seryjnym limiterze x14xe (ok. 6500rpm)
1 do ~50
2 do ~90
3 do ~120
4 do ~160
5 do ~200
czy jakos tak
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No prosze I w momencie wiem już wszystko co tylko chciałem o skrzyni Dzięki chłopaki.
A z tym licznikiem chyba sobie poradze. Musze po prostu sprawdzić jakie jest przełożenie licznika na aucie, z którego będzie pochodziła skrzynia. Tabelke modeli silników i skrzyń jakie były też już mam, czyli komplecik informacji
Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
A z tym licznikiem chyba sobie poradze. Musze po prostu sprawdzić jakie jest przełożenie licznika na aucie, z którego będzie pochodziła skrzynia. Tabelke modeli silników i skrzyń jakie były też już mam, czyli komplecik informacji
Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
rozpoczynać od zmiany skrzynki = bez sensu!!!
zwłaszcza, że pewnie ma skrzynkę WR ale z głównym 4,18 więc prawie "zamienił stryjek siekierke na kijek"
dodatkowo zostawiając seryjny silnik, który wszystko co najlepsze ma na średnich obrotach, a zmieniając skrzynkę na bardziej krótką, wyjdzie na to, że pogorszą się tylko odczucia z codziennej jazdy.
jeśli mowa o 1.4 (x14sz) to jak mało ma być zmieniane, to zmina przepustnicy na tą z c16nz, odetkać nie za dużo wydech końcowym tłumikiem i moze kolektor wydechowy z c16se (takie 4-2-1)
zwłaszcza, że pewnie ma skrzynkę WR ale z głównym 4,18 więc prawie "zamienił stryjek siekierke na kijek"
dodatkowo zostawiając seryjny silnik, który wszystko co najlepsze ma na średnich obrotach, a zmieniając skrzynkę na bardziej krótką, wyjdzie na to, że pogorszą się tylko odczucia z codziennej jazdy.
jeśli mowa o 1.4 (x14sz) to jak mało ma być zmieniane, to zmina przepustnicy na tą z c16nz, odetkać nie za dużo wydech końcowym tłumikiem i moze kolektor wydechowy z c16se (takie 4-2-1)
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Tutaj się to nazywa "bolt-on"uszaty69 pisze:A czy obie te czynności są Plug&Play?AdamXXL pisze:zmina przepustnicy na tą z c16nz (...) kolektor wydechowy z c16se (takie 4-2-1)
Jak dobrze rozumiem: Krótka skrzynia - 3,94, 3,74, tj. o mniejszym przełożeniu, zapewnia lepsze przyspieszenia, niższe prędkości maksymalne, a o wyższym (np. 4.53) odwrotnie ?
A jeśli chodzi o ekonomiczną jazdę, na większym przełożeniu (np. 4.53) mniej spali ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jeżeli mówimy o przełożeniu głównym to tak. Im mniejsze przełożenie, tym lepsze przyspieszenia, a mniejsza prędkość maksymalna.emes125 pisze:Jak dobrze rozumiem: Krótka skrzynia - 3,94, 3,74, tj. o mniejszym przełożeniu, zapewnia lepsze przyspieszenia, niższe prędkości maksymalne, a o wyższym (np. 4.53) odwrotnie ?
Jeżeli chodzi o przełożenia na poszczegłlnych biegach, tam jest na odwrót: im większe przełożenie, tym krótszy bieg, zatem lepsze przyspieszenia.
Teoretycznie tak, ale tylko do pewnego momentu.emes125 pisze:A jeśli chodzi o ekonomiczną jazdę, na większym przełożeniu (np. 4.53) mniej spali ?
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A widzisz czyli jednak skrzynia daje cosKotlin pisze:mam tez skrzynie CR (...) zwykla corse x14sz to masakruje
No w naszej na pewno nie ma CR, bo dostaje baty od megaospoilerowanego 60KM Polo
Czyli na tapecie jest:
1. skrzynia F13-5CR z przełożeniem głównym 3,74
2. liczniki z obrotkiem i odpowiednim przelozeniem (sie trzeba dowiedziec jakim)
3. Przepustnica od c16nz
4. kolektor wydechowy z c16se
5. dolot na stożku
6. tłumik końcowy
PS: Jeżeli ktoś ma wykresy z hamowni, zachęcam gorąco do zamieszczania ich na forum wraz z opisem modów. Nie zauważyłem na tym forum żadnych wykresów, a mogą one być bardzo pomocne dla innych w swoich modach.
W tym temacie bede wdzieczny za x14sz
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
polecamy 3.94 a jeszcze lepiej 4.18 lub 4.53uszaty69 pisze:Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
cicho Adaś przecież Markos wie lepiej, zwłaszcza teoretycznieAdamXXL pisze:rozpoczynać od zmiany skrzynki = bez sensu!!!
konwersja fajna rzecz i troche kuniof wpadaStaneq pisze:ja bym zaczal od konwersji na mpi, patrzac na xx zł/ 1KM to chyba konwersja na c14se wychodzi najkorzystniej..
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
nie!!! polecamy CR z głównym 3.94 lub większeuszaty69 pisze:Czyli jednym słowem polecacie zostanie przy WRkozzi pisze:polecamy 3.94 a jeszcze lepiej 4.18 lub 4.53uszaty69 pisze:Aha... a bardziej polecacie pewnie skrzynie z przełożeniem 3,74?
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Spoko, ale w CR z tego co wyczytałem największe było 3,94.kozzi pisze:nie!!! polecamy CR z głównym 3.94 lub większe
Ale ważne, że już wiem na 100%, że wszyscy polecają CR
A co do konwersji na MPI... Ma ktoś może listę części, która jest potrzebna, jakiś opis, jakoś tak w miare skondensowane wiadomości?
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 sie 2006, o 16:50
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
znalazłem chyba:
Takie mody jak kolektor wycechowy, przepustnica, skrzynia i inne rzeczy bolt-on są dużo łatwiejsze, szybsze na początek. Ale w późniejszym czasie zawsze można zrobić konwersję nawet na MPI, albo DOHC
Ale to chyba nie zapowiada się na podstawową modyfikację...Głowica kompletna z listwa wtryskowa
Komp
Wiązka do kompa
Kolektor dolot i wylot
Linka gazu
Filtr powietrza
Pompa paliwa
Przewód cieczy chłodzącej gruby pod rozrusznikiem
Uszczelka pod głowicę
Uszczelki do kolektorów
Uszczelniacze zaworów
Uszczelka pod dekiel zaworów
Pasta pod uszczelki
Planowanie głowicy
Imobilaizer w przypadku nowszego silnika
Wałek rozrządu
Takie mody jak kolektor wycechowy, przepustnica, skrzynia i inne rzeczy bolt-on są dużo łatwiejsze, szybsze na początek. Ale w późniejszym czasie zawsze można zrobić konwersję nawet na MPI, albo DOHC
Ostatnio zmieniony 16 sie 2006, o 20:24 przez uszaty69, łącznie zmieniany 1 raz.