Skrzynia F13,i silnik 20
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Skrzynia F13,i silnik 20
Witam!
Krotkie pytanie - jaka jest (teoretyczna) wytrzymalosc skrzyni F13? Do jakiej wartosci Nm powinna posluzyc stosunkowo dlugo?
Pozdrawiam
Krotkie pytanie - jaka jest (teoretyczna) wytrzymalosc skrzyni F13? Do jakiej wartosci Nm powinna posluzyc stosunkowo dlugo?
Pozdrawiam
CTM #204
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Skrzynia F13
Jak jej nazwa mówi, wg fabryki trafiała do silników o momencie obrotowym mniejszym od 130Nm. Jeśli chcesz na mały blok, to bierz D16 z Nexii lub F15 z CB GSIYAQB pisze:Witam!
Krotkie pytanie - jaka jest (teoretyczna) wytrzymalosc skrzyni F13? Do jakiej wartosci Nm powinna posluzyc stosunkowo dlugo?
Pozdrawiam
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Skrzynia F13
DokładnieAdamXXL pisze:D16 to nic innego jak F16
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia F13
U mnie spokojnie daje sobie rade z 150 Nm i mysle ze tak jak napisał markos powinna do jakiś 170 Nm spokojnie dac rade.emes125 pisze: Jak jej nazwa mówi, wg fabryki trafiała do silników o momencie obrotowym mniejszym od 130Nm.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
-
- Forum Master
- Posty: 4329
- Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
- Lokalizacja: WPR ............
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
imo markosowi chyba chodzilo ze latwo kupic ledwo trzymajace sie kupy c20ne ktore jest ciut mocniejsze od c16se z wyjatkiem momentu
Jak swapowac w gsi to raczej odrazu na c20xe zwlaszcza ze te silniki sa obecnie tanie ..... jak masz zamiar isc po kosztach na c20ne to odpusc sobie szkoda nerwow i puzniejszego awarajnosci fury, patrz przyklad sieraka, pomijam juhola ktory wiedzial zapewne jaki silnik kupowal i juz przetrenowal wczesniej swapy ![Wink :oko:](./images/smilies/wink.gif)
![Wink :oko:](./images/smilies/wink.gif)
![Wink :oko:](./images/smilies/wink.gif)
![Obrazek](http://img256.imageshack.us/img256/4373/c10rsa15tc.gif)
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
dziekuje za rozsadny post, a nie pie*dolenie o szopeniearts pisze:imo markosowi chyba chodzilo ze latwo kupic ledwo trzymajace sie kupy c20ne ktore jest ciut mocniejsze od c16se z wyjatkiem momentu
czy ja napisalem slowo o b18? niektorzy mogliby sobie w koncu dac na wstrzymanie, bo to juz nawet nie jest smieszne. wrzut na temat intelektu przemilcze, bo to bylo nizej niz poziom mulu. zeswapuj lepiej swoje podejscie do tego samochodu i zrob wreszcie jakikolwiek rozsadny krok w strone poprawy jego osiagow, bo na razie z tego co pamietam remontow i remoncikow bez liku, a efektu nie ma.
po prostu ani jednego, ani drugiego silnika nie traktuje jako "rozsadny" swap (niezaleznie od tego co bylo wczesniej), bo przypuszczam, ze ilosc pracy przy wlozeniu c20xe jest zblizona jak przy c20ne, a latwiej go kupic od razu ze skrzynia i komputerem. c20ne moze i ma swoje zalety, ale dla mnie jest to silnik idealny.... do zeszczurzalej calibry z gazem. teraz jasniej?
ps.
za podpisem jednego z uzytkownikow forum streetracing:
evo1-c16nzevo2-c16nz Turbo
evo3-c20xe
![]()
![Obrazek](http://i246.photobucket.com/albums/gg84/markos_b18/passengerchecklist-1.gif)
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Czy dno czy nie dno - Twoja ocena, ale moim zdaniem, jak komus brak szerszego spojrzenia na rozne aspekty jakiejs sprawy, jednoczesnie karetogorycznie mowiec, ze to jest dobra a tamto zle, a do tego jeszcze innym mowi co ma robic to ja to tak nazywam. Kropka.
Co do przedmiotu dyskusji, nie planuje zmian, zeby miec 10x wiecej mocy, szczegolnie ze chyba chodzi tu w glownej mierze o Nm a nie KM ? ... c20xe ma niecale 200Nm, a z 20ne/se mozna zrobic nie wiele mniej niewielkim kosztem.
Teraz biorac pod uwage TYLKO koszt zakupu tych dwoch silnikow, wychodzi, ze 8v jest jest tansze o jakies 2/3, a do tego dochodzi (wazna dla mnie) lepsza podatnosc na LPG. No i ja nie wiem jak ma sie to co mowisz arts do ogolnie znanej opinii ze 2.0 8v sa silnikami zywotnymi?
A tak na koniec - Sierak jak pamietam to mial problem z innego powodu, niz akurat ze to bylo konrketnie c20ne. Z Juholem musze pogadac.
Cenie sobie rzeczowe uwagi i je rozwarzam, ale sadze c20xe nie jest jedynym slusznym rozwiazaniem i to jeszcze aboslutnie idealnym dla kazdego o!![Wink :oko:](./images/smilies/wink.gif)
Co do przedmiotu dyskusji, nie planuje zmian, zeby miec 10x wiecej mocy, szczegolnie ze chyba chodzi tu w glownej mierze o Nm a nie KM ? ... c20xe ma niecale 200Nm, a z 20ne/se mozna zrobic nie wiele mniej niewielkim kosztem.
Teraz biorac pod uwage TYLKO koszt zakupu tych dwoch silnikow, wychodzi, ze 8v jest jest tansze o jakies 2/3, a do tego dochodzi (wazna dla mnie) lepsza podatnosc na LPG. No i ja nie wiem jak ma sie to co mowisz arts do ogolnie znanej opinii ze 2.0 8v sa silnikami zywotnymi?
A tak na koniec - Sierak jak pamietam to mial problem z innego powodu, niz akurat ze to bylo konrketnie c20ne. Z Juholem musze pogadac.
Cenie sobie rzeczowe uwagi i je rozwarzam, ale sadze c20xe nie jest jedynym slusznym rozwiazaniem i to jeszcze aboslutnie idealnym dla kazdego o!
![Wink :oko:](./images/smilies/wink.gif)
CTM #204
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
sprostuje ... ja mialem klopot tego typu ze kupilem silnik, ktory nawet do traktora sie nie nadawal nie mowiac juz o mojej corsie. ale coz ... tak bywa. nie mowiac juz o innych klopotach ze tak powiem "warsztatowych"YAQB pisze: A tak na koniec - Sierak jak pamietam to mial problem z innego powodu, niz akurat ze to bylo konrketnie c20ne. Z Juholem musze pogadac.
![Very Happy :grin:](./images/smilies/biggrin.gif)
ale teraz nie mam juz problemu ze swapami
![Very Happy :grin:](./images/smilies/biggrin.gif)
YAQB - trzymam kciuki
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
pogadamy o niewielkich kosztach zwyzki momentu w c20ne jak juz je osiagniesz za te pare zlotych.
c20xe to doskonaly silnik do dupowozu, ciagnie dolem i srodkiem, na gorze zdycha i nie ma nic z wiertarki - chyba, ze takiej co ma regulowane obroty i najlepiej wierci w polowie skali. stwierdzisz to ogladajac dowolny wykres seryjnego xe. dopiero po modach zaczyna jechac gora, ale wymaga to niemalych nakladow.
z zalet c20ne na pewno ceny czesci i kuloodpornosc. wiecej nie widze. ani to bardziej oszczedne, ani zwawsze niz c20xe. no moze i jest to jakas opcja... ja poszedlbym w strone c20xe, szczegolnie, ze zdaje sie pod obydwa te silniki bedziesz musial zmienic zawieszenie i hamulce.. czy zle mowie?
wolno mi wyrazic opinie na jakis temat i nie mam obowiazku rozkminiania ekonomicznego aspektu sprawy. dla mnie swap = pogon za osiagami i nie ma tu zadnego ekonomicznego kompromisu. nikomu nie mowie co ma robic - mowie jedynie, co ja bym zrobil. wolno mi natomiast ocenic cos wedle mojego systemu postrzegania wartosci silnika. tak czy nie?
c20xe to doskonaly silnik do dupowozu, ciagnie dolem i srodkiem, na gorze zdycha i nie ma nic z wiertarki - chyba, ze takiej co ma regulowane obroty i najlepiej wierci w polowie skali. stwierdzisz to ogladajac dowolny wykres seryjnego xe. dopiero po modach zaczyna jechac gora, ale wymaga to niemalych nakladow.
z zalet c20ne na pewno ceny czesci i kuloodpornosc. wiecej nie widze. ani to bardziej oszczedne, ani zwawsze niz c20xe. no moze i jest to jakas opcja... ja poszedlbym w strone c20xe, szczegolnie, ze zdaje sie pod obydwa te silniki bedziesz musial zmienic zawieszenie i hamulce.. czy zle mowie?
wolno mi wyrazic opinie na jakis temat i nie mam obowiazku rozkminiania ekonomicznego aspektu sprawy. dla mnie swap = pogon za osiagami i nie ma tu zadnego ekonomicznego kompromisu. nikomu nie mowie co ma robic - mowie jedynie, co ja bym zrobil. wolno mi natomiast ocenic cos wedle mojego systemu postrzegania wartosci silnika. tak czy nie?
![Obrazek](http://i246.photobucket.com/albums/gg84/markos_b18/passengerchecklist-1.gif)
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
c20ne to dobry silnik ,tanie czesci ,dostaniesz to wszedzie , glowica nie kosztuje 700-1300zl tak jak w xe ,popychaczy jest 2x mniej ,bardzo zywotny silnik takze polecam.
Na XE przygotuj 2xtna wartosc swojej corsy A jak nie wiecej ...
niestety wiem to z autopsji
- oczywiscie jesli ma to miec rece i nogi a nie wlozyc jakiegos szrota prosto ze zlomowca.
Na XE przygotuj 2xtna wartosc swojej corsy A jak nie wiecej ...
![Confused :/](./images/smilies/confused.gif)
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... ![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
https://www.facebook.com/KolorowePasy/