Skrzynia F13,i silnik 20

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Skrzynia F13,i silnik 20

Post autor: YAQB »

Witam!

Krotkie pytanie - jaka jest (teoretyczna) wytrzymalosc skrzyni F13? Do jakiej wartosci Nm powinna posluzyc stosunkowo dlugo?

Pozdrawiam
CTM #204
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

stawiam 170-180Nm. wiecej bym na nia nie podawal w obawie przed wypluciem wnetrznosci :grin:

poza tym jak na seryjna skrzynke jest bardzo fajnie zestopniowana
Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Skrzynia F13

Post autor: Mihó »

YAQB pisze:Witam!

Krotkie pytanie - jaka jest (teoretyczna) wytrzymalosc skrzyni F13? Do jakiej wartosci Nm powinna posluzyc stosunkowo dlugo?

Pozdrawiam
Jak jej nazwa mówi, wg fabryki trafiała do silników o momencie obrotowym mniejszym od 130Nm. Jeśli chcesz na mały blok, to bierz D16 z Nexii lub F15 z CB GSI
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Skrzynia F13

Post autor: AdamXXL »

D16 to nic innego jak F16
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Skrzynia F13

Post autor: Mihó »

AdamXXL pisze:D16 to nic innego jak F16
Dokładnie
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia F13

Post autor: -=m&m=- »

emes125 pisze: Jak jej nazwa mówi, wg fabryki trafiała do silników o momencie obrotowym mniejszym od 130Nm.
U mnie spokojnie daje sobie rade z 150 Nm i mysle ze tak jak napisał markos powinna do jakiś 170 Nm spokojnie dac rade.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Interesuje mnie odpornosc na wartosci 170 i nieco wiecej.

Musze Juhola pomeczyc :D
CTM #204
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

rozumiem, ze swapujesz jednego szrota 1.6 na drugiego szrota 2.0 8v, tak?
Obrazek
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Markos, czemu szrota 1.6??? I czemu na szrota 2.0 8V??? Znów wg. ciebie b18 to jedyny słuszny silnik??
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

No coz ... jak ktos ma szrot zamiast intelektu to tak bywa ... swap wskazany
CTM #204
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

imo markosowi chyba chodzilo ze latwo kupic ledwo trzymajace sie kupy c20ne ktore jest ciut mocniejsze od c16se z wyjatkiem momentu :oko: Jak swapowac w gsi to raczej odrazu na c20xe zwlaszcza ze te silniki sa obecnie tanie ..... jak masz zamiar isc po kosztach na c20ne to odpusc sobie szkoda nerwow i puzniejszego awarajnosci fury, patrz przyklad sieraka, pomijam juhola ktory wiedzial zapewne jaki silnik kupowal i juz przetrenowal wczesniej swapy :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

arts pisze:imo markosowi chyba chodzilo ze latwo kupic ledwo trzymajace sie kupy c20ne ktore jest ciut mocniejsze od c16se z wyjatkiem momentu
dziekuje za rozsadny post, a nie pie*dolenie o szopenie

czy ja napisalem slowo o b18? niektorzy mogliby sobie w koncu dac na wstrzymanie, bo to juz nawet nie jest smieszne. wrzut na temat intelektu przemilcze, bo to bylo nizej niz poziom mulu. zeswapuj lepiej swoje podejscie do tego samochodu i zrob wreszcie jakikolwiek rozsadny krok w strone poprawy jego osiagow, bo na razie z tego co pamietam remontow i remoncikow bez liku, a efektu nie ma.

po prostu ani jednego, ani drugiego silnika nie traktuje jako "rozsadny" swap (niezaleznie od tego co bylo wczesniej), bo przypuszczam, ze ilosc pracy przy wlozeniu c20xe jest zblizona jak przy c20ne, a latwiej go kupic od razu ze skrzynia i komputerem. c20ne moze i ma swoje zalety, ale dla mnie jest to silnik idealny.... do zeszczurzalej calibry z gazem. teraz jasniej?

ps.
za podpisem jednego z uzytkownikow forum streetracing:
evo1-c16nz :) evo2-c16nz Turbo :) evo3-c20xe :)
Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Czy dno czy nie dno - Twoja ocena, ale moim zdaniem, jak komus brak szerszego spojrzenia na rozne aspekty jakiejs sprawy, jednoczesnie karetogorycznie mowiec, ze to jest dobra a tamto zle, a do tego jeszcze innym mowi co ma robic to ja to tak nazywam. Kropka.

Co do przedmiotu dyskusji, nie planuje zmian, zeby miec 10x wiecej mocy, szczegolnie ze chyba chodzi tu w glownej mierze o Nm a nie KM ? ... c20xe ma niecale 200Nm, a z 20ne/se mozna zrobic nie wiele mniej niewielkim kosztem.

Teraz biorac pod uwage TYLKO koszt zakupu tych dwoch silnikow, wychodzi, ze 8v jest jest tansze o jakies 2/3, a do tego dochodzi (wazna dla mnie) lepsza podatnosc na LPG. No i ja nie wiem jak ma sie to co mowisz arts do ogolnie znanej opinii ze 2.0 8v sa silnikami zywotnymi?

A tak na koniec - Sierak jak pamietam to mial problem z innego powodu, niz akurat ze to bylo konrketnie c20ne. Z Juholem musze pogadac.

Cenie sobie rzeczowe uwagi i je rozwarzam, ale sadze c20xe nie jest jedynym slusznym rozwiazaniem i to jeszcze aboslutnie idealnym dla kazdego o! :oko:
CTM #204
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

YAQB pisze: A tak na koniec - Sierak jak pamietam to mial problem z innego powodu, niz akurat ze to bylo konrketnie c20ne. Z Juholem musze pogadac.
sprostuje ... ja mialem klopot tego typu ze kupilem silnik, ktory nawet do traktora sie nie nadawal nie mowiac juz o mojej corsie. ale coz ... tak bywa. nie mowiac juz o innych klopotach ze tak powiem "warsztatowych" :grin:

ale teraz nie mam juz problemu ze swapami :grin:

YAQB - trzymam kciuki
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

pogadamy o niewielkich kosztach zwyzki momentu w c20ne jak juz je osiagniesz za te pare zlotych.

c20xe to doskonaly silnik do dupowozu, ciagnie dolem i srodkiem, na gorze zdycha i nie ma nic z wiertarki - chyba, ze takiej co ma regulowane obroty i najlepiej wierci w polowie skali. stwierdzisz to ogladajac dowolny wykres seryjnego xe. dopiero po modach zaczyna jechac gora, ale wymaga to niemalych nakladow.

z zalet c20ne na pewno ceny czesci i kuloodpornosc. wiecej nie widze. ani to bardziej oszczedne, ani zwawsze niz c20xe. no moze i jest to jakas opcja... ja poszedlbym w strone c20xe, szczegolnie, ze zdaje sie pod obydwa te silniki bedziesz musial zmienic zawieszenie i hamulce.. czy zle mowie?

wolno mi wyrazic opinie na jakis temat i nie mam obowiazku rozkminiania ekonomicznego aspektu sprawy. dla mnie swap = pogon za osiagami i nie ma tu zadnego ekonomicznego kompromisu. nikomu nie mowie co ma robic - mowie jedynie, co ja bym zrobil. wolno mi natomiast ocenic cos wedle mojego systemu postrzegania wartosci silnika. tak czy nie?
Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

a myślałeś o SEHu ?

Bardzo zbliżony do C20NE, tak samo trwały, tak samo dobrze gaz znosi, a już ma trochę więcej niż NE
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

a to seha tak samo latwo kupic jak ne?
Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

!markos słusznie zauważył pisze:a to seha tak samo latwo kupic jak ne?
Niestety trzeba za nim połazić
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

c20ne to dobry silnik ,tanie czesci ,dostaniesz to wszedzie , glowica nie kosztuje 700-1300zl tak jak w xe ,popychaczy jest 2x mniej ,bardzo zywotny silnik takze polecam.

Na XE przygotuj 2xtna wartosc swojej corsy A jak nie wiecej ... :/ niestety wiem to z autopsji :( - oczywiscie jesli ma to miec rece i nogi a nie wlozyc jakiegos szrota prosto ze zlomowca.
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”