Czy do CA można wstawić inne serwo?

Wszystkie informacje o elementach układu hamulcowego Corsy A.
ODPOWIEDZ
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Czy do CA można wstawić inne serwo?

Post autor: llionn »

  • Dzisiaj po przejechaniu się corsa mojego kumpla stwierdziłem że trzeba coś zrobić z moimi hamulcami. Podajcie jeżeli znajdziecie gdzieś z przeglądu siłę hamowania lub przynajmniej jaka fabrycznie powinna być
    • Na wstępie powiem że klocki,szczęki, tarcze,bębny, płyn, przewody miękie wymieniłem jakiś rok temu. (układ nie jest zapowietrzony)
    Wiec powodem musi być pompa lub serwo. Nowego serwa nie kupie ale nie chce też wstawiać kolejnego zużytego więc pomyślałem o serwie np. z corsy b lub pierwszej generacji astry tylko czy to będzie działało w połączeniu z pompą od CA którą posiadam nową.
  • A skoro już pisze to powiedzcie mi jeszcze co to za urządzenie znajduje się w nadkolu od strony kierowcy do którego dochodzi wężyk z podciśnieniem?
[/quote]
Corsa A 1.2i 91r
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Kup serwo wraz z pompą od CB lub astry i zamontuj.
Zaoszczędzisz trochę pracy.Możesz zamienic oczywiście samą pompę.
Padnięte serwo to niestabilna praca silnika oraz dobiegajace z jego okolic
syczenie - dławienie lub zatrzymanie pracy silnika przy hamowaniu.

Urządzenie znajduje się w nadkolu od strony kierowcy do którego dochodzi wężyk z podciśnieniem ??

Mamy tam zbiorniczek spryskiwacza, płynu chłodniczego, cewkę zapłonowa ...
Może to map sensor który u Ciebie dziwnym trafem wylondował na nadkolu ?
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

BRAWIMEX pisze:Kup serwo wraz z pompą od CB lub astry i zamontuj.
Zaoszczędzisz trochę pracy.Możesz zamienic oczywiście samą pompę.
Padnięte serwo to niestabilna praca silnika oraz dobiegajace z jego okolic
syczenie - dławienie lub zatrzymanie pracy silnika przy hamowaniu.

Urządzenie znajduje się w nadkolu od strony kierowcy do którego dochodzi wężyk z podciśnieniem ??

Mamy tam zbiorniczek spryskiwacza, płynu chłodniczego, cewkę zapłonowa ...
Może to map sensor który u Ciebie dziwnym trafem wylondował na nadkolu ?
Przerabiałeś to może ? Znasz temat ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

Wiem że naj łatwiej pompe wraz z serwem kupic ale ja posiadam nową pompe więc chciałbym do tego jakies dobre serwo dokupić - dlatego pytam czy z corsy b lub astry by nie pasowało?
Panowie jeżeli posiadacie wydruk ktory czasami po przegladzie dają to powiedzcie mi z jaką siłą hamują wasze opelki.
Corsa A 1.2i 91r
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

llionn pisze:Wiem że naj łatwiej pompe wraz z serwem kupic ale ja posiadam nową pompe więc chciałbym do tego jakies dobre serwo dokupić - dlatego pytam czy z corsy b lub astry by nie pasowało?
Panowie jeżeli posiadacie wydruk ktory czasami po przegladzie dają to powiedzcie mi z jaką siłą hamują wasze opelki.
Przód mam 1,61/1,44 kN
Tył - 1,09/1kN

Wiem że tył ma za mało. Może wynik być trochę zaniżony, bo miałem znasznie więcej napompowane niż być powinno (2,2 zamiast 1,7bar), a samochód był pusty, w dodatku były nowe klocki i opony (to wszystko też ma jakiś wpływ)
Ostatnio zmieniony 10 lut 2007, o 23:19 przez Mihó, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

Po naprawach przynajmniej wmiare równo hamuje ale siła moim zdaniem za słaba a od wspomagania to serwo.
Przód 1,29kn i 1,23kn
Tył 0.98kn i 0,93kn
Corsa A 1.2i 91r
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

llionn pisze: Przód 1,29kn i 1,23kn
Tył 0.98kn i 0,93kn
I pomyśleć, że to ja się niepokoję :lol:
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Wymiana serwa nic tu bardzo nie pomoże, a jeśli już to bardzo niewiele.
To tylko przepona podcisnieniowa która wspomaga siłe nacisku.
Przejedz się czyjąś CB i co ?
Hamuje lepiej ??
Bo jest inna pompa hamulcowa :oko:
Przy identycznej sile nacisku na pedał hamulca ma większe ciśnienie,
ma większą wydajność.

Co do słabej wartości siły hamowania tyłu ...
Kolektory siły hamowania znajdują się przy pompie hamulcowej, a w innych
samochodach znajdują się przy tylnej osi.
Czasem wystarczy wymienić płyn hamulcowy, przeczyścić tylne hamulce.
Lub wsadz do bagażnika worek cementu i zatankować do pełna,
a siła hamowania tylnej osi wzrośnie.

Ople mają to do siebie, ze wystepuje kilkanascie czasem podtypów danej części.
Ja wymieniałem cały mechanizm wraz z pedałem hamulca od CB.
CA ma kilka wodzików pedału hamulca do pompy oraz kilka mocowan tego pedału oraz serwo - pedał.
Im młodsza CA tym bardziej podobna do CB :-)
Natomiast jesli wodzik bedzie odpowiedni i rozstaw srub na serwie to
zamontowanie pompy z CB na serwie z CA nie bedzie kolidowac.

Jako ciekawostke ...
Wymienia się czesto pompy w trabantach (układ bez wspomagania)
z silnikami VW z małą przeróbką na te z Cinquecento (układ ze wspomaganiem) hamowanie jest wyśmienite.

Zostaje jeszcze możliwość hamowania lewą nogą :-D
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

Powiem szczerze że nie rozumiem powyższej wypowiedzi. W zeszłym roku wumieniłem płyn hamulcowy, tarcze, klocki, przewody miękie, bębny, szczęki, cylindrki tył. więc moim zdaniem powodem kiepskich hamulców może być już tylko serwo lub pompa. Ewentułalnie nie szczelność gdzieś w przewodach z podciścnieniem, tylko gdzie szukać oprucz tego biegnacego od serwa do silnika.
Temat poruszany już wiele razy jeżeli chodzi o hamulce w CA ale ja przerobiłem już prawie wszystko i dalej lipa.
Jeżeli ktoś kombinował już coś z serwem od CB i pompą od CA (dodam ponownie ze posadam nową dlatego niechce kompletu z CB) to prosze o jakąś rade.
Corsa A 1.2i 91r
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Zostaw to nieszczęsne serwo takie jakie masz!
Gdy są nieszczelne przewody podcisnienia lub same serwo to silnik
zaciąga lewe powietrze tym samym chodzi bardzo nierówno.
Co Ci da wymiana serwa?
To tylko układ pojemnościowy z mębraną odpowiedzialny za siłę nacisku
który wykonasz ruchem stopy.
Zwiększając jego pojemność lub licząc na mocniejszą sprężynę siła
wspomagania wzrośnie. Pedał hamulca będzie pracował bardzo lekko, a siła
hamowania zmieni się bardzo niewiele lub nawet pogorszy.
Bo pompa z CA nie potrafi dać więcej niż może i nawet Pudzian tego nie zmieni - dlatego po swapie lub modyfikacjach
silnika zmienia sie pompy paliwa na bardziej wydajne które podadzą więcej paliwa gdy zajdzie taka potrzeba.
Wniosek ;
To, ze masz nową nic tu nie zmienia - jest mniej wydajna od pompy np. w CB
przy identycznym nacisku na pedał hamulca pompa z CB poda większe ciśnienie na cylinderki.


Aaaa czasem za słabe hamulce odpowiedzialne jest zapowietrzenie którejś
sekcji pompy lub lekko zapieczone tłoczki zacisków.
Nie wzoruj się na wynikach siły hamowania bo dasz na diagnostykę 6 CA
i każda bedzie miała inne tarcze klocki czyli inne wyniki.
Trzeba będzie wyciągnąć srednia.
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
sopel358
Nowy
Posty: 380
Rejestracja: 30 mar 2005, o 20:49
Lokalizacja: Żnin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sopel358 »

a ja mam pytanie czy te nowe tarcze klocki itp to masz zeryjne? bo jasli tak to CA na seryjnych heblach nigdy nie bedzie hamowac pogadaj z kimkolwiek kto zalozyl chociazby wentylowane tarcze i zaciski od GSI (wiem z doswiadczenia) auto zaczyna hamowac....
Corsa A 14nv 91 rok/Corsa A TR 13s 82rok
Obrazek
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Lub zrób tak jak pisze Sopel.
Zmieniają się wtedy wymiary tarczy, zaciski hamulcowe, itp.
Wzrasta wtedy powierzchnia tarcia co daje dodatkową efektywność hamowania.
Ale wtedy trzeba wymienić zaciski, tarcze oraz klocki :oko:
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

BRAWIMEX pisze:Lub zrób tak jak pisze Sopel.
Zmieniają się wtedy wymiary tarczy, zaciski hamulcowe, itp.
Wzrasta wtedy powierzchnia tarcia co daje dodatkową efektywność hamowania.
Ale wtedy trzeba wymienić zaciski, tarcze oraz klocki :oko:
Poprawiło się. Mam 236x12 (ale tarcze 10tki zostawiłem), nowy płyn i na pewno jest lepiej.

Widziałem dzisiaj CB z początku produkcji - serwo jest bardzo podobne do mojego, ale ja mam jakieś grubsze "nakrętki", wychodzące z pompy:

Obrazek

W CB ich nie było. Co to jest za element ? Korektor ? Jak w takiej sytuacji wygląda przekładka ?
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

Wobec tego mam jeszcze dwa małe pytania:
1)Jakie zaciski kupić (od jakiego opelka: corsa b, astra?) żeby weszły do felg 13" wraz z tarczami wentylowanymi?
2)Jezeli zdecydowal bym się na wymiane serwa z pompą od CB które jak piszesz wytwarza większe ciśnienie czy cylinderki z tyłu np. to wytrzymają?
Corsa A 1.2i 91r
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

Wobec tego mam jeszcze dwa małe pytania:
1)Jakie zaciski kupić (od jakiego opelka: corsa b, astra?) żeby weszły do felg 13" wraz z tarczami wentylowanymi?
2) Czy do obecnych zacisków moge zamontować tarcze wentylowane?
3)Jezeli zdecydowal bym się na wymiane serwa z pompą od CB które jak piszesz wytwarza większe ciśnienie czy cylinderki z tyłu np. to wytrzymają?
Corsa A 1.2i 91r
Awatar użytkownika
sopel358
Nowy
Posty: 380
Rejestracja: 30 mar 2005, o 20:49
Lokalizacja: Żnin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sopel358 »

od jakiego kolwiek opelka byle byly na tarcze 236 wentylowane 24 grubosci maja chyba niepamietam jesli inaczej niech mnie ktos porawi i musi ci wejsc na 13" felge nie ma innego wyjscia :oko:
Corsa A 14nv 91 rok/Corsa A TR 13s 82rok
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Potwierdzam.... moja niunia to koncówka CA, niewiem jak pompa i reszta bo nie przyglądałem się CB, ale np. zaciski i klocki mam już z CB. Ale po co wy chcecie to wymieniać... nie jest tak, źle

Jednak wydaje mi sie, że wymiana tego nic nie da. Jedyne wyjście to wentylkowane tarcze np. z CA GSi... te heble w serii są 100% lepsze niż w "zwykłych" CA.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

A więc planuje wymienić pompe, serwo, tarcze i klocki żeby wkońcu Corsa zaczeła normalnie hamować.
Powiedzcie mi tylko czy jak wstawie pompe od CB to nic złego się nie stnie z tylnymi cylinderkami bo ktoś w tym poście wspominał że pompa od CB wytwarza większe ciśnienie niż CA.
Corsa A 1.2i 91r
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

O to wypowiedz Brawimex-a
To, ze masz nową nic tu nie zmienia - jest mniej wydajna od pompy np. w CB
przy identycznym nacisku na pedał hamulca pompa z CB poda większe ciśnienie na cylinderki.
Czy te cilinderki tylnie wytrzymają te ciśnienie ?
Corsa A 1.2i 91r
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

Pewnie, że wytrzymają :D
Bo ciśnienie nie wzrasta do jakiejś wartości krytycznej.

A i zapomniałem dodać, ze szukajcie raczej kompletu z CB.
Kadetty i Astry miały chyba odwrotnie do CA i CB podłączone tył i przód do pompy.
Pewny nie jestem czy obydwie sekcje tej pompy dają identyczne ciśnienie
i można to zamienić , więc uwaga!
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

naprawde astry mialy uklad przod-tyl?
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

No gdzie ? Jest to układ krzyżowy.
Napisałem tak dlatego, ze chyba każdy wie jak działa układ hamulcowy.

Chodzi o to, że astry, vectry miały pozamieniane przewody.
Tam gdzie w corsach
jest zapięty przód, np. astry mają podpięty tył.
Więc podejrzewam iż pompa różni się jakąś wartością .



Czemu lecą dwa podobne tematy o hamulcach???
Można to było wszystko ciągnąć w jednym.
Już pomału dostaję kręćka :zakrecony:
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

Nie chce rozpoczynać nowego wątku wiec podepne już te pytanie pod ten temat.
Czy Zacisk od CB dokładnie jarzmo przykręcane jest samą śrubą czy jest stosowana jakaś podkładka ( w zestawie który zakupiłem jest tylko jarzmo które przykręca się bezpośrednio śrubą)
Corsa A 1.2i 91r
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

widze zę na forum nikt nie odkręcał nigdy zacisku :(
Corsa A 1.2i 91r
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

llionn pisze:Czy Zacisk od CB dokładnie jarzmo przykręcane jest samą śrubą czy jest stosowana jakaś podkładka ( w zestawie który zakupiłem jest tylko jarzmo które przykręca się bezpośrednio śrubą)
jarzma przykręcasz tymi samymi śrubami co masz. jeśli jest podkładka to ją zostawiasz, jak nie ma to nie dokładasz
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”