Moje toczydełko .. Adamxxl
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
mam dokładnie taki sam (+ dodany emulator). jako podgląd uważam go za wystarczający wskaźnik. można w prosty sposób rozbudować nawet i do 20 diodek lub inny sposób wyświetlania.
więc jako podgląd tak, a nie jako źródło danych przy jakimś strojeniu.
więc jako podgląd tak, a nie jako źródło danych przy jakimś strojeniu.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
może komuś się przyda.
jak przygotować sobie podstawkę pod eprom (w kompach z wymienną pamięcią)
efekt końcowy powinien wyjść taki

-aby to uzyskać, należy delikatnie wciskać (jakąś szpilką) "blokady" umieszczone na bocznej ściance w okienkach. trzyma przy górnej krawędzi.
-po zrobieniu tego można wyciągnąć eprom

-następnie odlutować od nóżek metalowe złączki zwracając uwagę aby usunąć jak najwięcej cyny i pozostawić gładką powierzchnie


-następnie poskładać złączki/kontakty do plastikowej obudowy, zwracając uwagę na odgięcie styku z epromem i wystawanie blokady, która wcześniej była wciskana przy rozbieraniu (jak zrobi się to delikatnie, to nie trzeba nic podginać/naprawiać).
efekt widoczny na pierwszym rysunku. od tego momentu wymiana epromu to tylko chwilka
EDIT 22.02.2007 -------------------------------------------------------
podzielę się swoimi odczuciami związanymi z wydechem. jako, że miałem już jakieś nieszczelności w wydechu a przegląd był za dwa dni, na szybko wpakowałem środkowy i końcowy standardowy tłumik (jak przy c14se)
Wniosek tylko jeden czuć wyraźne pogorszenie, co potwierdza moje odczucia, że wraz ze wzrostem nieszczelności jeździł coraz lepiej. oczywiście dotyczy to mojego silniczka
jak przygotować sobie podstawkę pod eprom (w kompach z wymienną pamięcią)
efekt końcowy powinien wyjść taki
-aby to uzyskać, należy delikatnie wciskać (jakąś szpilką) "blokady" umieszczone na bocznej ściance w okienkach. trzyma przy górnej krawędzi.
-po zrobieniu tego można wyciągnąć eprom
-następnie odlutować od nóżek metalowe złączki zwracając uwagę aby usunąć jak najwięcej cyny i pozostawić gładką powierzchnie
-następnie poskładać złączki/kontakty do plastikowej obudowy, zwracając uwagę na odgięcie styku z epromem i wystawanie blokady, która wcześniej była wciskana przy rozbieraniu (jak zrobi się to delikatnie, to nie trzeba nic podginać/naprawiać).
efekt widoczny na pierwszym rysunku. od tego momentu wymiana epromu to tylko chwilka

EDIT 22.02.2007 -------------------------------------------------------
podzielę się swoimi odczuciami związanymi z wydechem. jako, że miałem już jakieś nieszczelności w wydechu a przegląd był za dwa dni, na szybko wpakowałem środkowy i końcowy standardowy tłumik (jak przy c14se)
Wniosek tylko jeden czuć wyraźne pogorszenie, co potwierdza moje odczucia, że wraz ze wzrostem nieszczelności jeździł coraz lepiej. oczywiście dotyczy to mojego silniczka
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a wiesz ze cos w tym jest. ja na ktoryms kjsie zgubilem koncowy i wydaje mi sie ze tez lepiej "szedl"
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
myślę, że porównanie jest na tyle słuszne, że wcześniej były te same tłumiki + nieszczelności co teraz, a wyraźnie lepiej się zbierał.
już miałem jechać się kłócić co tam wpakowali ... ale sprawdziłem po numerach i były właściwe
już po przeglądzie, to zrobi się przed końcowym jakąś dziurkę

kontynuując temat kabelków.. jak jeszcze jedna rzecz wypali to będzie

już miałem jechać się kłócić co tam wpakowali ... ale sprawdziłem po numerach i były właściwe



kontynuując temat kabelków.. jak jeszcze jedna rzecz wypali to będzie


-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
widac dziurka dziurce nie rowna 

sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak paczka na poczcie ma wszystko co powinna, to jutro wieczorem pójdzie w ruch trochę zabawek z tego stołu 

na wadze mam dokładność do 0,01grama ale bez przesady.. postaram się tylko trochę wyrównać ewentualne różnice na korbach


na wadze mam dokładność do 0,01grama ale bez przesady.. postaram się tylko trochę wyrównać ewentualne różnice na korbach
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
relacja na żywo w telewizji TrwamTURBO
a na forum jedna fotka

teraz przerwa komercyjna i obiadek
pozostało tylko odkręcić stopki korbowodów, czyszczenie a wieczorem pomiary.
a na forum jedna fotka


teraz przerwa komercyjna i obiadek

pozostało tylko odkręcić stopki korbowodów, czyszczenie a wieczorem pomiary.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Marcin99 pisze:Adam a gdzie twój kolektor rurowy??


przed rozpoczęciem prac udałem się do szamana po stosowne amulety
ten podobno gwarantuje przynemność z jazdy


te wisielce na szubienicy zabrały mi blisko 2h taka zabawa była



a więc kniga mówi max 8 gram różnicy na korbowodach. inna od renaulta 16v mówi max 6 gram. mierzyłem jak widać wszystko razem z pierścieniami i panewkami, a pierwsze pomiary pokazały różnicę w porównaniu do najcięższego kolejne miały mniej o 2,60|2,75|5,33g.
po zabawie w mierzenie nawet śrub i z baaardzo delikatnym przyszlifowaniem maksymalna różnica wyszła 4,50g. gdyby pozamieniać stopki korbowodów (CZEGO SIĘ NIE ROBI) możnaby znacznie zmniejszyć tą różnicę (dla zabawy sprawdziłem). Dla porówniania mała "zrywka" (torebka foliowa) waży około 2,4gram.
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
albo to zdjecie wyszło tak dobrze albo w niesamowicie dobrym stanie sa te tłoki, nie widać żadnych oznak zuzycia ??
Coraz bardziej słynny sie ten garaż robi



"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Pozwolę sobie odpowiedzieć za Adama - na tłokach faktycznie nie widać praktycznie żadnego zużycia. Na boku są widoczne wszystkie kreski fabryczne (w paru miejscach jakieś drobne pionowe ryski tylko). Mają być fotki dokładniejsze to zobaczymy-=m&m=- pisze: albo to zdjecie wyszło tak dobrze albo w niesamowicie dobrym stanie sa te tłoki, nie widać żadnych oznak zuzycia ??

Coś to Adam zbyt długo siedzi dzisiaj w garażu, chyba chce żeby na jutro było wszystko gotowe.
Coś jeszcze dopiszę. To już kolejne tłoki z c16nz, które są w tak dobrym stanie. Zresztą w moim x14sz wyglądały podobnie ale już w c16se/x16sz pojawiają się wyraźniejsze przytarcia - ciekawe od czego to zależy.
- pirat
- Forum Master
- Posty: 3105
- Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak dla mnie, to co sie dzieje w tym temacie to kosmos i ogromna niespodzianka, ze takie rzeczy da sie wykonac w garazowym dlubaniu.
Podziwiam Cie chlopaku!
A teraz niech mi ktos powie na czym polega Adasiowa zabawa? Jak on bedzie dzialal, ze te tloki beda mialy taka sama mase? papierem sciernym?
Sorry, ale ja nie wiem - i podejrzewam ze inni pewnei rowniez
No i skoro mowicie, ze tloki sa w super stanie, to chyba nie widac jakieos znaczacego wplywu gazowni?
Podziwiam Cie chlopaku!
A teraz niech mi ktos powie na czym polega Adasiowa zabawa? Jak on bedzie dzialal, ze te tloki beda mialy taka sama mase? papierem sciernym?
Sorry, ale ja nie wiem - i podejrzewam ze inni pewnei rowniez

No i skoro mowicie, ze tloki sa w super stanie, to chyba nie widac jakieos znaczacego wplywu gazowni?
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
skończyłem na dziś o 22 ale stara uszczelka dała mi się we znaki i miałem trochę dość. paskudztwo przykleiło się tak do bloku, że musiałem "skrobać" wszystko w kawałeczkach nawet 2-3mm
teraz był mały relaks a fotki dam jakieś rano. faktycznie po tłokach nie widać aby przejechały ponad 200tyś w tym 100tyś na gazowni.
dzisiaj jak się wyśpię kończę czyścić blok i sklądam wszystko do kupy bo na niedziele autko ma być na chodzie
jeśli chodzi o różnice w wadze, to załatwiam to ważąc i dobierając składniki i tak po dokładnym wyczyszczeniu rowków pierścieni i dobraniu panewek maksymalna różnica wynosi obecnie 3,40 grama
edit 10:46
po wyciągnięciu

a po czyszczeniu nagaru szmatką (obecnie jeszcze są poprawione)

boczki prezentują się tak

jest moda na 2.0 i nawet opel twierdzi, że 1.6 jest ..
a oto moja wczorajsza zmora

zaraz idę dalej czyścić i składać

dzisiaj jak się wyśpię kończę czyścić blok i sklądam wszystko do kupy bo na niedziele autko ma być na chodzie

jeśli chodzi o różnice w wadze, to załatwiam to ważąc i dobierając składniki i tak po dokładnym wyczyszczeniu rowków pierścieni i dobraniu panewek maksymalna różnica wynosi obecnie 3,40 grama
edit 10:46
po wyciągnięciu

a po czyszczeniu nagaru szmatką (obecnie jeszcze są poprawione)

boczki prezentują się tak

jest moda na 2.0 i nawet opel twierdzi, że 1.6 jest ..


a oto moja wczorajsza zmora

zaraz idę dalej czyścić i składać
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
tłoki są tylko przeczyszczone i lekko papierem wodnym od góry przetarte. nie mam czasu na polerki (polerka = mniej osadzania nagaru i przy doładowanym silniku trudniej o spalanie stukowe od ostrych krawędzi)
dzięki wszystkim za wsparcie duchowe
w zasadzie traktuję to jako taki mały remoncik i sprawdzenie jego stanu z czego jak narazie jestem zadowolony.
więcej niebawem
EDIT 1.04.2007 12:50
przy składaniu wszystkiego robiłem pomiar każdego elementu, w tym luzy na zamkach pierścieni. wszystko zgodnie z tisem

przy zakładaniu pierścieni też wszystko było sprawdzane

przy zakładaniu pierścieni jeden tłok spadł mi ze stołu
i jest małe pęknięcie. naszczęście z dala od rowków z pierścieniami. miałem dobry klej epoksydowy i trochę to wzmocniłem. odechciało mi się robić potem fotek. (ŻART) z nieprzewidzianych awarii ułamała się też rurka z podciśnieniem, wychodząca od zaworka na przewodzie od serwa - naszczęście miałem inny zaworek 
Wczoraj nie odpalałem bo chciałem aby dobrze klej związał. wszystko jest poskładane i zalane płynami ustrojowymi. dzisiaj odpalam i pierwsze jazdy.
dzięki wszystkim za wsparcie duchowe

w zasadzie traktuję to jako taki mały remoncik i sprawdzenie jego stanu z czego jak narazie jestem zadowolony.
więcej niebawem
EDIT 1.04.2007 12:50
przy składaniu wszystkiego robiłem pomiar każdego elementu, w tym luzy na zamkach pierścieni. wszystko zgodnie z tisem


przy zakładaniu pierścieni też wszystko było sprawdzane

przy zakładaniu pierścieni jeden tłok spadł mi ze stołu


Wczoraj nie odpalałem bo chciałem aby dobrze klej związał. wszystko jest poskładane i zalane płynami ustrojowymi. dzisiaj odpalam i pierwsze jazdy.
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2007, o 09:35 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 2 razy.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
dla wyjaśnienia pęknięcie i klejenie tłoka było żartem prima aprilisowym
w życiu bym tak nie zrobił
ps. Marcin napisał swego posta wiedząc już o tym





ps. Marcin napisał swego posta wiedząc już o tym
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
no wyostrzył Ci sie dowcipAdamXXL pisze:przy zakładaniu pierścieni jeden tłok spadł mi ze stołui jest małe pęknięcie. naszczęście z dala od rowków z pierścieniami. miałem dobry klej epoksydowy i trochę to wzmocniłem. odechciało mi się robić potem fotek.


"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:


aby zrobić to idealnie musiałbym wybić swożnie (mocowane na ścisk i na gorąco składany) i dopiero każdą rzecz ważyć indywidualnie i dobierać. na każdym elemencie są minimalne różnice i np. jest tak nawet z panewkami i zestawem pierścieni. im coś jest większe, masywniejsze tym różnice mogą być większe (np dla panewki sięgały 0,04 g. a są montowane 2szt przecież) Ogólnie kuuupe zabawy a ograniczony byłem czasem i nie chciałem rozwalać tego więc wyważanie było co do ogólnej masy.Porszak pisze:fajnie adas. czy wywazales oddzielnie korbowody i oddzielnie tloki czy wsio razem tylko wzgledem masy a nie jej rozlozenia??