zawieszenie a ET 35 (min)

ODPOWIEDZ
c14
Świeżak
Posty: 51
Rejestracja: 25 mar 2006, o 20:03
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

zawieszenie a ET 35 (min)

Post autor: c14 »

No... przeszukałem forum i niestety znalazłem tylko część odpowiedzi na moje pytania, zostało jeszcze - o ile mogę obniżyć CB, żeby nie tarło po oponach - R15 195/50 7J ET35 - to ET mnie najbardziej martwi?
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

przy tym ET moze nawet na serii obciazonej obcierac tyl..co do obnizenia to przy kazdym bedzie trzec tyl szczegolnie ze felga ma 7" szer...
Było c14se
c14
Świeżak
Posty: 51
Rejestracja: 25 mar 2006, o 20:03
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: c14 »

Staneq pisze:przy tym ET moze nawet na serii obciazonej obcierac tyl..co do obnizenia to przy kazdym bedzie trzec tyl szczegolnie ze felga ma 7" szer...
A to GSI :oko: i prawde mowiac - jeszcze nie sprawdzałem, czy trze...

Teoria: a może obniżyć tylko przód? - jak to mogłoby się prezentować według Was?
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

jak wyzej juz pisalem et 35 przy 15" i 7" jest zbyt niskie.. dla kazdego obinizenia chyba ze odegniesz troche blotniki i zetniesz sruby od wew..moze sie udac ale bez testow trudno powiedziec bo felga feldze nie rowna...

o obnizaniu czesciowym (przod nizej/twardziej tyl seryjny) zapomnij...bedzie niekorzystnie wplywac na bezpieczenstwo a i wygladac bedzie kiepsko

edit:
ja mam teraz opcje graniczna tzn et37, 15" ale szer 6,5" i czasem przytre le tylko załadowany (4-5osob) a to pewnie sproa zasluga opon 195/45..mysle ze na 195/50 bylo by o przytarcie łatwiej a zawias -35
Było c14se
c14
Świeżak
Posty: 51
Rejestracja: 25 mar 2006, o 20:03
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: c14 »

Staneq pisze: dla kazdego obinizenia chyba ze odegniesz troche blotniki i zetniesz sruby od wew..



To rozwiązanie raczej nie wchodzi w gre, chociaż... :oko: Zcinać śruby? Do odgięcia (z jakieś 1,5cm conajmniej trzeba by było odgiąć) tych błotników to trzeba jakiegoś specjaliste, czy w "warunkach domowych" da rade to zrobic?


"Szczelina" między oponą a nadkolem (plastik) to jakieś 2,5 cm... GSI obniżana fabrycznie była o 25mm?

25+25-40=10mm - tyle teoretycznie, hehe, zostaje na "tarcie" - dobrze rozumuje? :-D
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2007, o 18:15 przez c14, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

trzeba bylo myslec przed zakupem felg... :-?
Było c14se
gejzer6
Swój
Posty: 519
Rejestracja: 14 sty 2006, o 14:15
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gejzer6 »

ja wczoraj mierzyłem 15" 7 szerokie i gumy 195/50 ET 25 i z przodu mam glebe -40 nic nie obcierało ale ten sam lapeć z tyłu był za szeroki i opona kończyła sie równo z dokładką pastikową
c14
Świeżak
Posty: 51
Rejestracja: 25 mar 2006, o 20:03
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: c14 »

U mnie z ET35 jest podobnie - kończy sie równo z plastikiem...
Przy zawieszce GSI nie obciera (mierzone na osobnikach 70kg - szczelina 25 mm "zmniejszyła" się do 15mm)...hmmm


Ile za samą wymiane zawieszenia - opolskie i okoliczne?
gejzer6
Swój
Posty: 519
Rejestracja: 14 sty 2006, o 14:15
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gejzer6 »

zawieche to sobie sam możesz wymienić bez problemu tylko bedzie problem z rozkrenceniem mcpersona jak go zorkręciłem pneumatykiem
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: pirat »

Znalazlem takie cos:

http://www.blauer-corsar.de/daten/works ... iehen.html

moze byc przydatne przy tych felgach :oko:
leśnik
Świeżak
Posty: 86
Rejestracja: 10 maja 2005, o 19:49
Lokalizacja: Chełm
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: leśnik »

To rozwiązanie raczej nie wchodzi w gre, chociaż... :oko: Zcinać śruby? Do odgięcia (z jakieś 1,5cm conajmniej trzeba by było odgiąć) tych błotników to trzeba jakiegoś specjaliste, czy w "warunkach domowych" da rade to zrobic?

Zciąć trzeba śruby mocujące plastikowe nakładki do błotnika bo są najbardziej wystającym elementem.

Co do samej nakładki błotnika to wewnętrzny rant można też sporo podszlifować bez jakiegoś uszczerbku dla nakładki.

Pod plastikiem sam błotnik też ma chyba rant do wewnątrz jak dobrze pamiętam i trzeba nad nim popracować młotkiem (potem dokładki mogą już idealnie nie przylegać do błotnika).

Druga opcja jest taka że dajesz felgi do dobrego tokarza i jeżeli jest z czego to zbierze powiedzmy 5mm z felgi w odpowiednim miejscu i już masz ET 40.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i Opony”