wymienial bo pekla tarcza, ale po zdjeciu turbiny wszystko wrocilo do normyarts pisze:z tego co wiem to juhol wymienial sprzeglo![]()
Porszakowe c10rsa - mozliwosci c16xe czyli c18xe smallblock
- -=kLaRi=-
- Support Team

- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
D12 -ja zauwazylem srubki do skrecenia bebechow
...
Czyzby juz tak blisko zlozenia
???
Marcin -zdradz cos:D...
Czyzby juz tak blisko zlozenia
Marcin -zdradz cos:D...
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- Porszak
- Support Team Leader

- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
no wiec dzis przywiozlem graty po obrobce. najpierw czapka.
kanaly wylotowe.
przed
, w trakcie
, po
oraz dolot po powiekszeniu i obrobieniu kanalow, widac wypolerowane zawory
teraz kolektor wydechowy
przed
, w trakcie
te cycki byly podobnie wyfrezowane jak odpowiedniki w czapce,
po
(poza napawaniem wszystko przy kolektorze robilem sam)
i reszta czyli wywazone:
tloki ze sworzniami

korbowody
i odchudzone kolo zamachowe, wywazana z walem i reszta kolek
adas z czego ten wykresik, jak na moj projekt dosc optymistyczne wartosci chyba nawet po strojeniu, szczegolnie momentu, ale na przyszly sezon lub lato 2009 moze sie uda osiagnac tyle, a moze wiecej
kanaly wylotowe.
przed
, w trakcie
, po
oraz dolot po powiekszeniu i obrobieniu kanalow, widac wypolerowane zawory

teraz kolektor wydechowy
przed
, w trakcie
te cycki byly podobnie wyfrezowane jak odpowiedniki w czapce, po
(poza napawaniem wszystko przy kolektorze robilem sam)i reszta czyli wywazone:
tloki ze sworzniami


korbowody

i odchudzone kolo zamachowe, wywazana z walem i reszta kolek

adas z czego ten wykresik, jak na moj projekt dosc optymistyczne wartosci chyba nawet po strojeniu, szczegolnie momentu, ale na przyszly sezon lub lato 2009 moze sie uda osiagnac tyle, a moze wiecej
- -=m&m=-
- Website Admin

- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Porszak pisze:no wiec dzis przywiozlem graty po obrobce.
Profi robota i kompleksowe podejscie do sprawy
Ps. jak maja sie nowe sruby korbowodowe do wyważenia korbowodów ??
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
specyfikacja tego silniczka na bazie x18xe1 (czyli pojemność jak u Ciebie + głowica "gorsza" od c/x16xe) i do tego:Porszak pisze: adas z czego ten wykresik, jak na moj projekt dosc optymistyczne wartosci chyba nawet po strojeniu, szczegolnie momentu, ale na przyszly sezon lub lato 2009 moze sie uda osiagnac tyle, a moze wiecej
metalowy filtr powietrza + długa rura dolotowa + krótki kolektor ssący + wałki 262° + obrobiona głowica + remap kompa z limiterem na 7200 i wszystko zrobione przez dbilas. widziałem opis jeszcze jednego silnika w baardzo podobnej specyfikacji i było tam około 174KM. wyższy moment obrotowy jest wynikiem większego skoku tłoka jakie mają te silniki. są też one uturbiane i znoszą większy moment i ilość koni, jednak często powtarza się, że słabym punktem są tłoki, które nie koniecznie lubią wysokie obroty (spotkało to silnik, z którego jest ten wykres) inni znowu twrerdzą, że z obrotami nie ma to nic wspólnego, a winny jest materiał z jakiego na początku robiono tłoki i podobno w z18xe ten problem nie występuje.
przyszłość dla amatorów dłubania 1.6 i 1.8 na małym bloku wygląda znacznie lepiej, dzięki z18xer i doładowanym 1.6 gdzie wzmocniono tłoki i korby nawiązując do budowy c20xe/c20let/z20let
ingo głównie z forum http://www.dbilas-forum.de
Ostatnio zmieniony 9 sie 2007, o 11:07 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
- -=kLaRi=-
- Support Team

- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Znow sie powtorze,ale glosno kibicuje temu projektowi i jego wynikowi!!!
Nie moge sie doczekac efektu koncowego!!!
Skladaj to Marcin do kupy
!!!
Co Ci jeszcze brakuje!?
Nie moge sie doczekac efektu koncowego!!!
Skladaj to Marcin do kupy
Co Ci jeszcze brakuje!?
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- Porszak
- Support Team Leader

- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
no jak najbardziej racja ze dzieki duzemu skokowi przybywa moemntu, ale nie sadzilem ze tak ladnie - prawie 190Nm
nawet w 1.6 tloki sa krotkawe, a te z 1.8 sa jeszcze kroteze, na szczescie tylko w czesci pierscieniowej
adas zazdroszcze Ci tak dobrej znajomosci niemieckiego , bo przydaloby sie teraz sie u szkopow poczyac, bo jak widac w modach z 1.8 sa duzo dalej niz angole
brakuje poprawienia wydechu ale to sie odlozy i na krotki czas wydech troche zdrutuje
Mike do profi brakuje kutych tlokow i srub arp za 900
ide skaldac powoli to do kupy
nawet w 1.6 tloki sa krotkawe, a te z 1.8 sa jeszcze kroteze, na szczescie tylko w czesci pierscieniowej
adas zazdroszcze Ci tak dobrej znajomosci niemieckiego , bo przydaloby sie teraz sie u szkopow poczyac, bo jak widac w modach z 1.8 sa duzo dalej niz angole
brakuje poprawienia wydechu ale to sie odlozy i na krotki czas wydech troche zdrutuje
Mike do profi brakuje kutych tlokow i srub arp za 900
- Porszak
- Support Team Leader

- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
jeszcze cos dorzuce bo zapomnialem. wykresiki z flowbencha


zobaczymy w przyszlosci czy sie oplacalo dorzucac kase za to, chyba 300zl nie pamietam juz


zobaczymy w przyszlosci czy sie oplacalo dorzucac kase za to, chyba 300zl nie pamietam juz
Ostatnio zmieniony 25 sie 2007, o 14:34 przez Porszak, łącznie zmieniany 2 razy.
- -=m&m=-
- Website Admin

- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
ciekawe czemu przy wzniosie 5,60 na 2 dolotowym wyszla taka roznica ? czy teraz seryjna dolna część kolektora dolotowego nie bedzie stanowić wąskiego gardła ?Porszak pisze: zobaczymy w przyszlosci czy sie oplacalo dorzucac kase za to, chyba 300zl nie pamietam juz
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- Porszak
- Support Team Leader

- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
nie mailem okazji pogadac z nikim bo odnierajac wszystko po 16 zostal jedne dyzurny pracownik. zadzwonie i dopytam pogadamz goscie ktory ta glwoice robil, sam jeszcze nie mialem kiedy konkretnie zerknac na te wykresy
co do kolektora zobaczymy co bedzie.
Adas co oznacza w specu tego x18 krotki dolot, cos jak mantzel czy cos jeszcze krotszego?
co do kolektora zobaczymy co bedzie.
Adas co oznacza w specu tego x18 krotki dolot, cos jak mantzel czy cos jeszcze krotszego?
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie znalazłem jeszcze dokładnych fotek ale ogólnie jest to kolektor dolotowy w długości kanałów podobny do zestawów z manzlem. tak więc coś jak mantzel 
ta specyfikacja to ogólnie zawartość tej fotki + wałki (powyżej 158-160 dochodzi jeszcze głowica)
http://home.arcor.de/oliver.platz/Coupe ... _klein.JPG
wykres z wałkiem 256st. i wynikiem około 160KM
http://home.arcor.de/oliver.platz/Coupe ... 090306.JPG
ta specyfikacja to ogólnie zawartość tej fotki + wałki (powyżej 158-160 dochodzi jeszcze głowica)
http://home.arcor.de/oliver.platz/Coupe ... _klein.JPG
wykres z wałkiem 256st. i wynikiem około 160KM
http://home.arcor.de/oliver.platz/Coupe ... 090306.JPG
Ostatnio zmieniony 10 sie 2007, o 23:54 przez AdamXXL, łącznie zmieniany 1 raz.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
trzeba wiedzieć co się ma i poznać ewentualne wady i zaletyPorszak pisze:ja wiem adas skad Ty to wiesz, przeciez masz xe1, dopiero teraz sobie przypomnialem.
dlatego też temat ten mocniej zgłębiałem
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
przez jakiś czas nic nie będzie robione. jeśli turbinka to w silniku 1.6 8v i na sterowaniu od tego silnika (kiedyś już sobie wszystko obmyśliłem). jednak nowej turbiny nie kupię, a jak używka ma mi paść za chwile to też dziękujęPorszak pisze:to co bedzie siekies turbo??
PS. jeśli chodzi o wspornik pod przepustnicę do x16xe, to jak nie kupisz to mogę pożyczyć. gumy chyba nie mam ale mozna dobrać/dociąć inną
- Porszak
- Support Team Leader

- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
tak na szybko. ostatnimi dniami garaz tetni zyciem.
foty sa dzisiejsze. w niedziele zalozylem pierscienie, wpuscilem tloki w blok i zalozylem wal. wszystko bylo poskrecane, poza 5 podpora walu, ktora idzie na mase uszczelniajaca. osotatni obrot walu przed jej montazem, aby sprawdzic czy wogole robi pelny obrot i znok. wal sie blokuje. byla godzina 24 wiec zamknalem garaz i rozjechalismy sie z chlopakami po domach
wczoraj-akcja frezowanie, demontaz pierscieni z tloka, przymiarka, wsio ok. dzis ponowne mycie bloku i skladanie od poczatku. teraz 5 pokrywa sie kleji, a ja ide cos zjesc
robie mu dobrze

troche wypolerowalem tloki

ten balagan powstal na skutek zblokowanie sie walu
-Porszak It's alive!! 
foty sa dzisiejsze. w niedziele zalozylem pierscienie, wpuscilem tloki w blok i zalozylem wal. wszystko bylo poskrecane, poza 5 podpora walu, ktora idzie na mase uszczelniajaca. osotatni obrot walu przed jej montazem, aby sprawdzic czy wogole robi pelny obrot i znok. wal sie blokuje. byla godzina 24 wiec zamknalem garaz i rozjechalismy sie z chlopakami po domach
wczoraj-akcja frezowanie, demontaz pierscieni z tloka, przymiarka, wsio ok. dzis ponowne mycie bloku i skladanie od poczatku. teraz 5 pokrywa sie kleji, a ja ide cos zjesc
robie mu dobrze
troche wypolerowalem tloki
ten balagan powstal na skutek zblokowanie sie walu
-Porszak It's alive!! - -=kLaRi=-
- Support Team

- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Gdzies wczesniej pisales o kieszonkach w tlokach-nie beda potrzebne!?
Nie bedzie zagrozenia zderzenia tlokow z zaworami??
A to super,nie moge sie doczekac twojego odpalenia:DDD
Nie bedzie zagrozenia zderzenia tlokow z zaworami??
A to super,nie moge sie doczekac twojego odpalenia:DDD
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- Porszak
- Support Team Leader

- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
walki dokladnie jak pisze adas. kiesoznek nie bedzie z racji kosztow ich wykonania i planow na przyszlosc zwiazanych z tlokami.
kieszonki mialy byc zrobione na przyszlosc pod inne walki
wieniec zostal bo byl tak solidnie dokrecony i chyba nie chcialo sie im("szlifierzom") z nim meczyc, ja zlamalem klucz na nim
kolo pasowe zostaje ze starego motoru
kieszonki mialy byc zrobione na przyszlosc pod inne walki
wieniec zostal bo byl tak solidnie dokrecony i chyba nie chcialo sie im("szlifierzom") z nim meczyc, ja zlamalem klucz na nim
kolo pasowe zostaje ze starego motoru
- Porszak
- Support Team Leader

- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
po ponownym zlozeniu tak prezentuje sie caly dol
zawory wypolerowane na zewnatrz jak i wewnatrz
nowy, prawie caly rozrzad (gory nie ma bo jeszcze nie zaostaly wpakowane popychacze) i prawie nowa pompa oleju, ktora wymusza pewne przerobki czyt. utrudnia zycie
nowe szklanki, seryjne, ale lzejsze od tych ktore byly wlozone w fabryce oraz tarcza, niby Sachs, a jednak wykonana przez Luka (Luk robi na 1 montaz do 1.8 ) ta tarcza pasuje na styk (dzieki za podpowiedz Adas i Mike)
stan z dzisiejszego wieczora przed wyjsciem do domu, z przodu tzn od strony wydechu, silnika nie ma jeszcze nicbrakuje zimmeringu na wal z przodu(str rozrzadu), uszczelki pod odme i byc moze jeszcze czegos czego brak dopiero sie ujawni
Adas dzieki za przepustnice!






