Fioletowa Corsa Borewicz - budowa X14XE 8V
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Fioletowa Corsa Borewicz - budowa X14XE 8V
Witam wszystkich,
Pochodzę z OCFC i już od długiego czasu przyglądam się Waszym projektom które naprawdę podziwiam. Trochę się wahałem ale w końcu postanowiłem że pokaże Wam autko mimo że jak na razie nie ma żadnego wielkiego tunningu mimo że plany są ciekawe ale o tym później
Oto autko :
Corsa B 1993
Wersja „golutka ale z wycieraczką tylną ”
Silnik X12SZ
Zasilanie BP + LPG
Kilka fotek poglądowych :
Corsa kupiona była od młodego gościa który kupił ją od handlarza z Niemiec. Miała „tylko” przegryzione prawe tyle nadkole ale prezentowała się ładnie. Jak się później okazało zgnity był pas tylni, przedni, blacha pod sierpami, podłużnice i wspomniane nadkole. Wszystko zostało zrobione przez blacharza, Corsa została pomalowana prawie w całości (bez dachu i klapy), zderzaki poszły w czarny mat i dogłębna konserwacja podwozia i profili .
Na pierwszy ogień jeśli chodzi o zmiany poszła instalacja gazowa, ponieważ była to najzwyklejsza instalacja II generacji która dość konkretnie dusiła i tak słaby silnik postanowiłem założyć BLOSa. Najpierw wyglądało to tak ponieważ nie dało się go pogodzić z seryjnym filtrem :
Zmuszony zaopatrzyłem się w filtr stożkowy i BLOS mógł wreszcie pracować jak umie najlepiej czyli w pionie :
W między czasie załatwiłem sobie lotkę na klapę a’la steinmetz i po dłuuugim i ciężkim dopasowywaniu wreszcie chciała jakoś pasować, dużo jej brakuje do oryginalnych ale i tak nie ma już efektu jajka Dodam że dostałem ją za flaszkę wódki
Później pobawiłem się trochę z zegarami (które zmieniłem na te z obrotomierzem – wcześniej jeździłem z obrokiem zrobionym z zegarów z Omegi A 3.0 V6 ) i takie były efekty :
Na zdjęciu widać również kontrolkę od włączonych świateł którą zaadoptowałem z pozostałości zegarów z omegi.
Potem nie działo się długo długo nic aż trafiłem na watek AdamaXXL , postanowiłem że skorzystam z jego rady i tanim kosztem grzebiąc w SPI zmieniłem kolektor ssący na ten z C16NZ (musiałem trochę zmienić mocowanie EGRa), przepustnicę na tą z C18NZ a wtryskiwacz z X16SZ. Wyglądało to tak :
Tutaj przygotowania do zmiany kolektora C16NZ na X16SZ :
Tutaj ścięta o 1,5mm i dopasowana krawędź do przepustnicy :
A tutaj foto z zamiany :
Na pierwszy rzut oka nie różnią się z wyglądu ale różnice widać od spodu
A tutaj już bez kolektora :
W między czasie na allegro dorwałem rurowy kolektor 4-2-1 do małego bloku który czek na założenie (kata nie ma, środkowy będzie z astry f X16SZ a końcowy z Corsy B GSi) :
Po zamianie (nie obyło się bez problemów – uszkodziłem delikatnie uszczelkę wtryskiwacza i lało się dużymi ilościami paliwo zalewając mi silnik a znalezienie takiej uszczelki w moim małym miasteczku graniczy z cudem na szczęście podpasowała jakaś od lublina )
W każdym razie auto nabrało trochę wigoru i lepiej wchodzi na obroty. Jedno co mnie dziwi to to że lepiej przyspiesza kiedy gaz wciśnięty jest na 2/3 – 3/4 swojego skoku, kiedy zrobi się od razu kick downa zachowuje się jak by ktoś za zderzak trzymał ;-/ wystarczy lekko popuścić i idzie bez problemów do przodu. A na maxa można wcisnąć pedał po 3,4 – 4 tysiącach ale jakiegoś super efektu nie czuć ale już nie przymula. Efekt się nasila na gazie, na BP jest trochę mniej wyraźny ale jednak jest. Zastanawiam się czy nie jest to źle wyregulowana instalacja i czy nie ma za ubogo na górze. Jutro kupuje części i robię wskaźnik AFR przekonamy się.
W każdym razie autko do 100km/h przyspiesza na gazie w 15,7s a na benzynie w 15,2s . Czasy mierzone stoperem więc nie są w pełni miarodajne ale i tak wydaje mi się że nie jest źle bo kiedy ją kupiłem jeszcze przed założeniem BLOSa miała ok. 25s a seria to 20s
Zobaczymy jeszcze jak wyjdzie ze spalaniem
Jedem mod skończony a czytając Wasze forum i buszując po necie do głowy przyszedł mi następny
Plan jest taki żeby założyć głowicę od 1.3 na gaźniku (z tego co patrzyłem w EPC głowicę sa te same w 13N, 13S i 13NB), spasować do tego kolektor ssący z nexii (czyli znane C16SE).
Jak mi powiedział Marcin99 kiedyś jeszcze na OCFC można obecny komputer przerobić tak żeby wtryski były spięte szeregowo żeby zamiast parami lały wszystkie równo, auto i tak jeździ na gazie więc to rozwiązanie miało by służyć tylko do rozgrzewania silnika. Ale o ile z mechaniką jakoś sobie radzę to z elektryką kompletnie leżę więc jeśli ktoś jest w temacie oblatany to prosił bym o wskazówki czy to co wymyśliłem da się spiąć na komputerze od X12SZ ?
Co do mechaniki to zastanawiałem się czy głowica od 1.3 podejdzie, bo uszczelki do 1.2 i 1.3 są inne ale skoro ludzie kładą to do 1.4 to musi pasować jedynie czy założenie głowicy od większej pojemności nie będzie powodowało wydmuchania uszczelki? Mam nadzieję dzięki Waszym radom uda mi się zbudować X12SE
Pozdrawiam wszystkich
Pochodzę z OCFC i już od długiego czasu przyglądam się Waszym projektom które naprawdę podziwiam. Trochę się wahałem ale w końcu postanowiłem że pokaże Wam autko mimo że jak na razie nie ma żadnego wielkiego tunningu mimo że plany są ciekawe ale o tym później
Oto autko :
Corsa B 1993
Wersja „golutka ale z wycieraczką tylną ”
Silnik X12SZ
Zasilanie BP + LPG
Kilka fotek poglądowych :
Corsa kupiona była od młodego gościa który kupił ją od handlarza z Niemiec. Miała „tylko” przegryzione prawe tyle nadkole ale prezentowała się ładnie. Jak się później okazało zgnity był pas tylni, przedni, blacha pod sierpami, podłużnice i wspomniane nadkole. Wszystko zostało zrobione przez blacharza, Corsa została pomalowana prawie w całości (bez dachu i klapy), zderzaki poszły w czarny mat i dogłębna konserwacja podwozia i profili .
Na pierwszy ogień jeśli chodzi o zmiany poszła instalacja gazowa, ponieważ była to najzwyklejsza instalacja II generacji która dość konkretnie dusiła i tak słaby silnik postanowiłem założyć BLOSa. Najpierw wyglądało to tak ponieważ nie dało się go pogodzić z seryjnym filtrem :
Zmuszony zaopatrzyłem się w filtr stożkowy i BLOS mógł wreszcie pracować jak umie najlepiej czyli w pionie :
W między czasie załatwiłem sobie lotkę na klapę a’la steinmetz i po dłuuugim i ciężkim dopasowywaniu wreszcie chciała jakoś pasować, dużo jej brakuje do oryginalnych ale i tak nie ma już efektu jajka Dodam że dostałem ją za flaszkę wódki
Później pobawiłem się trochę z zegarami (które zmieniłem na te z obrotomierzem – wcześniej jeździłem z obrokiem zrobionym z zegarów z Omegi A 3.0 V6 ) i takie były efekty :
Na zdjęciu widać również kontrolkę od włączonych świateł którą zaadoptowałem z pozostałości zegarów z omegi.
Potem nie działo się długo długo nic aż trafiłem na watek AdamaXXL , postanowiłem że skorzystam z jego rady i tanim kosztem grzebiąc w SPI zmieniłem kolektor ssący na ten z C16NZ (musiałem trochę zmienić mocowanie EGRa), przepustnicę na tą z C18NZ a wtryskiwacz z X16SZ. Wyglądało to tak :
Tutaj przygotowania do zmiany kolektora C16NZ na X16SZ :
Tutaj ścięta o 1,5mm i dopasowana krawędź do przepustnicy :
A tutaj foto z zamiany :
Na pierwszy rzut oka nie różnią się z wyglądu ale różnice widać od spodu
A tutaj już bez kolektora :
W między czasie na allegro dorwałem rurowy kolektor 4-2-1 do małego bloku który czek na założenie (kata nie ma, środkowy będzie z astry f X16SZ a końcowy z Corsy B GSi) :
Po zamianie (nie obyło się bez problemów – uszkodziłem delikatnie uszczelkę wtryskiwacza i lało się dużymi ilościami paliwo zalewając mi silnik a znalezienie takiej uszczelki w moim małym miasteczku graniczy z cudem na szczęście podpasowała jakaś od lublina )
W każdym razie auto nabrało trochę wigoru i lepiej wchodzi na obroty. Jedno co mnie dziwi to to że lepiej przyspiesza kiedy gaz wciśnięty jest na 2/3 – 3/4 swojego skoku, kiedy zrobi się od razu kick downa zachowuje się jak by ktoś za zderzak trzymał ;-/ wystarczy lekko popuścić i idzie bez problemów do przodu. A na maxa można wcisnąć pedał po 3,4 – 4 tysiącach ale jakiegoś super efektu nie czuć ale już nie przymula. Efekt się nasila na gazie, na BP jest trochę mniej wyraźny ale jednak jest. Zastanawiam się czy nie jest to źle wyregulowana instalacja i czy nie ma za ubogo na górze. Jutro kupuje części i robię wskaźnik AFR przekonamy się.
W każdym razie autko do 100km/h przyspiesza na gazie w 15,7s a na benzynie w 15,2s . Czasy mierzone stoperem więc nie są w pełni miarodajne ale i tak wydaje mi się że nie jest źle bo kiedy ją kupiłem jeszcze przed założeniem BLOSa miała ok. 25s a seria to 20s
Zobaczymy jeszcze jak wyjdzie ze spalaniem
Jedem mod skończony a czytając Wasze forum i buszując po necie do głowy przyszedł mi następny
Plan jest taki żeby założyć głowicę od 1.3 na gaźniku (z tego co patrzyłem w EPC głowicę sa te same w 13N, 13S i 13NB), spasować do tego kolektor ssący z nexii (czyli znane C16SE).
Jak mi powiedział Marcin99 kiedyś jeszcze na OCFC można obecny komputer przerobić tak żeby wtryski były spięte szeregowo żeby zamiast parami lały wszystkie równo, auto i tak jeździ na gazie więc to rozwiązanie miało by służyć tylko do rozgrzewania silnika. Ale o ile z mechaniką jakoś sobie radzę to z elektryką kompletnie leżę więc jeśli ktoś jest w temacie oblatany to prosił bym o wskazówki czy to co wymyśliłem da się spiąć na komputerze od X12SZ ?
Co do mechaniki to zastanawiałem się czy głowica od 1.3 podejdzie, bo uszczelki do 1.2 i 1.3 są inne ale skoro ludzie kładą to do 1.4 to musi pasować jedynie czy założenie głowicy od większej pojemności nie będzie powodowało wydmuchania uszczelki? Mam nadzieję dzięki Waszym radom uda mi się zbudować X12SE
Pozdrawiam wszystkich
Ostatnio zmieniony 1 lip 2008, o 19:25 przez fotograf, łącznie zmieniany 1 raz.
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Hmm to projekt nisko budżetowy Głowica to wydatek od 80-150zł, najdroższy jest kompletny kolektor z nexii bo ok 250 zł, a przyrost wydaje mi się że do ok 65-70 KM to realna wartość. Poza tym przy takiej konfiguracji wystarczy potem zmienić tylko dół na 1.4 dołożyć wiązkę i kompa z MPI i mamy już C14SE więc inwestycja wydaje się być raczej uzasadniona ale czekam na komentarze bardziej doświadczonych corsiarzy
Dzięki Staneq za zegary
Dzięki Staneq za zegary
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
zegary bardzo ladne, rowniotko swieca.
co do zmiany glowicy, dowiedz sie czy komory spalania w 1.2 i 1.4 czy 1.6 maja taka sama pojemnosc bo mozesz zmienic stopien sprezania. dowidziec sie najlepiej mierzac poprostu, obliczenia na podstawie pojemnosci skokowej i st. sprezania jaki podaje fabryka sa o kant dupy tj. beda mala zgodna z rzeczywistoscia
jak juz bedziesz mial ta glowice to mozesz ja splanowac, jelsi bedzie to potrzene, uzyskujac st sprezania nawet ok 11, tym bardziej ze latasz na gazie. pokombinuj z walkami rozrzadu, bo cyba w tym temacie tez mozna namieszac
fajne kombinacje odstawiasz
co do zmiany glowicy, dowiedz sie czy komory spalania w 1.2 i 1.4 czy 1.6 maja taka sama pojemnosc bo mozesz zmienic stopien sprezania. dowidziec sie najlepiej mierzac poprostu, obliczenia na podstawie pojemnosci skokowej i st. sprezania jaki podaje fabryka sa o kant dupy tj. beda mala zgodna z rzeczywistoscia
jak juz bedziesz mial ta glowice to mozesz ja splanowac, jelsi bedzie to potrzene, uzyskujac st sprezania nawet ok 11, tym bardziej ze latasz na gazie. pokombinuj z walkami rozrzadu, bo cyba w tym temacie tez mozna namieszac
fajne kombinacje odstawiasz
- pirat
- Forum Master
- Posty: 3105
- Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Sliczne te zegary - czerwone wskazowki nie wygladaja tak ladnie jak jednolite - wyszlo pieknie
Powiem szczerze, ze bardzo ciekawie modzisz w tym silniku. Pytanie czy warto? z jednej strony zbierajac koszty wsadzilbys cos innego, ale tej frajdy z dlubania po swojemu nie zabierze Ci nikt powodzenia w dalszych modach
Powiem szczerze, ze bardzo ciekawie modzisz w tym silniku. Pytanie czy warto? z jednej strony zbierajac koszty wsadzilbys cos innego, ale tej frajdy z dlubania po swojemu nie zabierze Ci nikt powodzenia w dalszych modach
- totik
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
no 1.2 nie było ale za to było 1.0 MPI ( o dziwo na 4 garach - wersja Brazylijska )Staneq pisze:x12se hmm w sumie tego jeszcze nie bylo , pytanie tylko czy warto?..
tutaj w wersji turbo - 110 KM
a co do dłubania 1.2 ....
@fotograf - a nie lepiej będzie to napędzać kompem i wiązką od c14se ?? chyba mniej babrania z kabelkami i mniejsze prawdopodobieństwo, że się coś wykrzaczy ... a jeśli chodzi o głowice od 1.3 ... a dokładniej o wałek najlepiej z wersji 13s ... to owszem bedzie lepiej w górnym zakresie obrotów ale niestety kosztem dołu ... a sama głowica powinna pasić na 99,9%
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Podoba mi się takie dłubanie Sam kiedyś miałem takie pomysły, szkoda że z nich wyrosłem Wydaje mi się, że wtryski trzeba spiąć równolegle, a nie szeregowo. Sterowanie kompem od C14SE byłoby najłatwiejsze, ale chyba jakiś remap będzie konieczny. Myślę, że łatwiej i taniej byłoby zostawić to na X12SZ i świnię jakąś zastosować (mówię to choćby dlatego, że np. w C16SE i tak wtryskiwacze otwierają się równocześnie).
Gratki za zegarki, za doprowadzenie Corsy do ładnego stanu i zapał przy pracy.
Powodzenia
Gratki za zegarki, za doprowadzenie Corsy do ładnego stanu i zapał przy pracy.
Powodzenia
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Brawo za zapal!!Licznik wiadomo ,bomba!!!
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dziękuję wszystkim za miłe komentarze, a co do projektu to sprawa się już trochę wyklarowała... niestety na minus
Dzięki emes125 za obfite i fachowe podpowiedzi na priv
Jeśli chodzi o kompa z C14SE to i wiązka musiała by być a to koszty ok 200zł extra, świnia niestety jeszcze droższa...
Ciekawą alternatywą do mojego pomysłu jest projekt jaki podesłał mi anal (dzięki za to ) czyli głowica również z 1.3 ale kolektor ssący z 13s. Chyba wszyscy znacie ten silnik C14NZ zrobiony na tym patencie I szacuję że moc uzyskana przez robienie MPI i dalsze grzebanie na SPI może wyjść podobnie z mała przewagą dla tego pierwszego. Jedynym problemem może być tylko znalezienie w rozsądnej cenie ww kolektora 13S bo dużo tych silników nawet na allegro nie ma.
jest i trzecie wyjście :
Jeśli emes'owi uda się załatwić to co proponował to z dużym prawdopodobieństwem do przyszłego roku uda mi się poskładać wszystkie graty i pójdę jednak w stronę sprawdzonego najpierw C16NZ później C16SE bo koniec końców chyba będzie najbardziej opłacalne...
Dzięki emes125 za obfite i fachowe podpowiedzi na priv
Jeśli chodzi o kompa z C14SE to i wiązka musiała by być a to koszty ok 200zł extra, świnia niestety jeszcze droższa...
Ciekawą alternatywą do mojego pomysłu jest projekt jaki podesłał mi anal (dzięki za to ) czyli głowica również z 1.3 ale kolektor ssący z 13s. Chyba wszyscy znacie ten silnik C14NZ zrobiony na tym patencie I szacuję że moc uzyskana przez robienie MPI i dalsze grzebanie na SPI może wyjść podobnie z mała przewagą dla tego pierwszego. Jedynym problemem może być tylko znalezienie w rozsądnej cenie ww kolektora 13S bo dużo tych silników nawet na allegro nie ma.
jest i trzecie wyjście :
Jeśli emes'owi uda się załatwić to co proponował to z dużym prawdopodobieństwem do przyszłego roku uda mi się poskładać wszystkie graty i pójdę jednak w stronę sprawdzonego najpierw C16NZ później C16SE bo koniec końców chyba będzie najbardziej opłacalne...
-
- Świeżak
- Posty: 65
- Rejestracja: 8 wrz 2006, o 18:01
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Że tak brzydko powiem ... FUCK :bardzo zły: no cóż nie dość że wydłubany prze zemnie AFR nie chce działać i nawet nie wiem jak sprawdzić co źle wlutowałem to jeszcze taki news trudno będę szukał
PS.Tak sobie dzisiaj przeglądałem EPC i w sumie jeszcze lepszy od kolektora 13S był by ten z 16S lub 16SV czyli coś na kształt tego co mam teraz u siebie I jeszcze pytanie o silnik trochę z lamusa ale ale może ktoś wie :
czy silnik z Ascony S18NV to duży czy mały blok?? Bo wygląda na mały a praktycznie nie trzeba by go było przerabiać pod jednopunktowy wtrysk
PS.Tak sobie dzisiaj przeglądałem EPC i w sumie jeszcze lepszy od kolektora 13S był by ten z 16S lub 16SV czyli coś na kształt tego co mam teraz u siebie I jeszcze pytanie o silnik trochę z lamusa ale ale może ktoś wie :
czy silnik z Ascony S18NV to duży czy mały blok?? Bo wygląda na mały a praktycznie nie trzeba by go było przerabiać pod jednopunktowy wtrysk
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Spoko, AFR zagrafotograf pisze:Że tak brzydko powiem ... FUCK :bardzo zły: no cóż nie dość że wydłubany prze zemnie AFR nie chce działać i nawet nie wiem jak sprawdzić co źle wlutowałem to jeszcze taki news trudno będę szukał
PS.Tak sobie dzisiaj przeglądałem EPC i w sumie jeszcze lepszy od kolektora 13S był by ten z 16S lub 16SV czyli coś na kształt tego co mam teraz u siebie I jeszcze pytanie o silnik trochę z lamusa ale ale może ktoś wie :
czy silnik z Ascony S18NV to duży czy mały blok?? Bo wygląda na mały a praktycznie nie trzeba by go było przerabiać pod jednopunktowy wtrysk
Dlaczego lepszy ? Sądzisz, że ma większe kanały ? Ja słyszałem, że C13N miał największy przekrój. Silnik z Ascony na 100% był na dużym bloku. Jedyne 1.8 na małym to X18XE1 (wóz Adasia i Vectry B od 1998) oraz projekt Porszaka
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A czy C13N to nie czasem tez jednopunktowy wtrysk Multec?Bo jeśli tak to widziałem ten kolektor na allegro :
http://allegro.pl/item241959767_kolekto ... a_1_3.html
i kanały są kwadratowe jak cała reszta Multec'ów
Chyba że sprzedawca nie wie co sprzedaje bo i tak często bywa (sam się naciąłem-kolektor+przepustnica z 1.6 a była z 1.4 ). Ciekawe że C13N ma tyle koni co C14NZ przy mniejszej pojemności :0
Jeszcze ciekawsza jest różnica konstrukcyjna 13S/16S a cała reszta gaźnikowców. W tych pierwszych kolektor można powiedzieć jest 1-4 (główna gardziel pod gaźnikiem rozchodzi się od razu na 4 kanały) a przy reszcie jest przejście 2-4 tak jak przy naszych SPI...
http://allegro.pl/item241959767_kolekto ... a_1_3.html
i kanały są kwadratowe jak cała reszta Multec'ów
Chyba że sprzedawca nie wie co sprzedaje bo i tak często bywa (sam się naciąłem-kolektor+przepustnica z 1.6 a była z 1.4 ). Ciekawe że C13N ma tyle koni co C14NZ przy mniejszej pojemności :0
Jeszcze ciekawsza jest różnica konstrukcyjna 13S/16S a cała reszta gaźnikowców. W tych pierwszych kolektor można powiedzieć jest 1-4 (główna gardziel pod gaźnikiem rozchodzi się od razu na 4 kanały) a przy reszcie jest przejście 2-4 tak jak przy naszych SPI...
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Z tego co pamiętam, C12NZ i C14NZ miały identyczne kolektory - po 24mm dlugość boku.
Pozwolę sobie skorzystać z fotki sopla:
Tak wygląda kolektor ssący z 13S, jak widzisz - ma inny kształt.
Ale problem rodzi się w innym miejscu - do Multeca masz dwie szpilki, a przy gaźniku są trzy
Pozwolę sobie skorzystać z fotki sopla:
Tak wygląda kolektor ssący z 13S, jak widzisz - ma inny kształt.
Ale problem rodzi się w innym miejscu - do Multeca masz dwie szpilki, a przy gaźniku są trzy
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
No, to jeszcze Y18XE też było (125KM). Niestety rozwiert 1.2 => 1.6 nie jest wykonalny. Już sprawdzałem - dokopujemy się do wody podczas wiercenia. Ale 1.4 się już ładnie daje rozwiercić na 1.6Porszak pisze:1.8 na malym bloku do x18xe1 i z18xe, to tak dla sprostowania.
Fotograf, mozesz zrobic tak jak ja, kup tloki i wal od 1.6 i bedziesz mial niby 1.2 ciagle. kwestia nie wiadomo pozostaje trwalosc cylindrow:/
a co do kosztow swini to jak kasztaltuja sie ceny ecu mastera na tle smt czy innych??
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Co do kosztów to SMT6 znalazłem za 770zł tutaj :
http://www.rpmotorsport.pl/auta/smt6-p- ... 10a83643ae
Znalazłem też tańsze w firmie TOMSON za 680zł
ECU Master -> czekam na odpowiedź od dystrybutora, gdzieś na którymś forum znalazłem cenę 500zł ale sprzed 4 lat więc możliwe że już trochę nieaktualna, tym bardziej że mają już tylko w ofercie DET II
W każdym razie za tą cenę można już dostać C16NZ w całości więc gra nie wydaje mi się warta świeczki...
Co do kolektora 13S to nie jest problemem mocowanie samej przepustnicy, można by to zrobić tak :
przy czym ja zrobił bym mocowanie przytrzymki od linki gazu inaczej -> może nie tak ładnie ale dużo prościej
EDIT :
No i w końcu coś się ruszyło Znalazłem w necie taki kolektor od Vectry A silnik 16SV :
Cena 20zł + przesyłka = biorę jak dojdzie to zobaczymy jakie są jego możliwośći
EDIT 2:
ECU Master DET II u dystrybutora za 499zł za samo urządzenie
PS. W sumie tak sobie myślę, bo na zdjęciach przerobionego kolektora 13S nie widać "odpływu" więc pewnie jest w głowicy tak jak np w C16SE ale były też kolektory 13S z tym odpływem, ma ktoś może taki silnik obojętnie jakie 1.3 co by mógł looknąć jak u niego idą węże z wodą? Ja może jutro skoczę na złom obejrzeć silnik 13NB i dowiedzieć się ile za głowicę, znalazłem też ciekawą ofertę :
http://www.swistak.pl/aukcje/1247150,Gl ... -1-3-.html
nie mogę się do gościa dodzwonić żeby ustalić ile ją splanował. Co o tym myślicie, cenę sądzę że dało by się trochę stargować bo jak za taką głowicę to jednak dużo.
mam też na oku głowicę za 90 zł siedzi jeszcze w całym silniku kompletnym ale koleś nie potrafi znaleźć numerów silnika więc nie wiem czy to 13S czy coś innego, a szkoda bo był by już kolektor
http://www.rpmotorsport.pl/auta/smt6-p- ... 10a83643ae
Znalazłem też tańsze w firmie TOMSON za 680zł
ECU Master -> czekam na odpowiedź od dystrybutora, gdzieś na którymś forum znalazłem cenę 500zł ale sprzed 4 lat więc możliwe że już trochę nieaktualna, tym bardziej że mają już tylko w ofercie DET II
W każdym razie za tą cenę można już dostać C16NZ w całości więc gra nie wydaje mi się warta świeczki...
Co do kolektora 13S to nie jest problemem mocowanie samej przepustnicy, można by to zrobić tak :
przy czym ja zrobił bym mocowanie przytrzymki od linki gazu inaczej -> może nie tak ładnie ale dużo prościej
EDIT :
No i w końcu coś się ruszyło Znalazłem w necie taki kolektor od Vectry A silnik 16SV :
Cena 20zł + przesyłka = biorę jak dojdzie to zobaczymy jakie są jego możliwośći
EDIT 2:
ECU Master DET II u dystrybutora za 499zł za samo urządzenie
PS. W sumie tak sobie myślę, bo na zdjęciach przerobionego kolektora 13S nie widać "odpływu" więc pewnie jest w głowicy tak jak np w C16SE ale były też kolektory 13S z tym odpływem, ma ktoś może taki silnik obojętnie jakie 1.3 co by mógł looknąć jak u niego idą węże z wodą? Ja może jutro skoczę na złom obejrzeć silnik 13NB i dowiedzieć się ile za głowicę, znalazłem też ciekawą ofertę :
http://www.swistak.pl/aukcje/1247150,Gl ... -1-3-.html
nie mogę się do gościa dodzwonić żeby ustalić ile ją splanował. Co o tym myślicie, cenę sądzę że dało by się trochę stargować bo jak za taką głowicę to jednak dużo.
mam też na oku głowicę za 90 zł siedzi jeszcze w całym silniku kompletnym ale koleś nie potrafi znaleźć numerów silnika więc nie wiem czy to 13S czy coś innego, a szkoda bo był by już kolektor
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Widzę że na forum nic nie rusza się w dziale projekty więc ja coś napisze
Poczta już do mnie wiezie głowice od kadetta z silnika 13NB dostałem nawet kolektor wydechowy gratis bo koleś go nie mógł odkręcić i zostawił mi ten problem (ma ktoś może z czymś takim doświadczenia?jak odkręcić zapieczone szpilki?Coś do nich dospawać i z przedłużką kręcić?? Bo wolał bym nie rozwiercać głowicy i nie gwintować od nowa na większy gwint )
Co do głowicy to mam plany zrobić z nią polerowanie :
- kanałów ssących i wydechowych
- zaworków
- przestrzeni od strony cylindra
Zobaczę też w jakim stanie są gniazda zaworowe. W sumie głowica była wyciągnięta z jeżdżącego samochodu więc mam nadzieje że nie będzie w tragicznym stanie
A kolektor będzie od 16SV, obawiam się tylko że gaźnik w tym silniku był 2 gardzielowy i nie wiem jak sam kolektor jest zbudowany ale zawsze można trochę poszaleć z frezem
Poczta już do mnie wiezie głowice od kadetta z silnika 13NB dostałem nawet kolektor wydechowy gratis bo koleś go nie mógł odkręcić i zostawił mi ten problem (ma ktoś może z czymś takim doświadczenia?jak odkręcić zapieczone szpilki?Coś do nich dospawać i z przedłużką kręcić?? Bo wolał bym nie rozwiercać głowicy i nie gwintować od nowa na większy gwint )
Co do głowicy to mam plany zrobić z nią polerowanie :
- kanałów ssących i wydechowych
- zaworków
- przestrzeni od strony cylindra
Zobaczę też w jakim stanie są gniazda zaworowe. W sumie głowica była wyciągnięta z jeżdżącego samochodu więc mam nadzieje że nie będzie w tragicznym stanie
A kolektor będzie od 16SV, obawiam się tylko że gaźnik w tym silniku był 2 gardzielowy i nie wiem jak sam kolektor jest zbudowany ale zawsze można trochę poszaleć z frezem
- -=martee=-
- Nowy
- Posty: 201
- Rejestracja: 24 kwie 2005, o 18:43
- Imię: Marta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie mozna odkrecić nakrętek czy szpilki chcesz wykrecić ? szkołe odkręcania zapieczonych cześci przeszedłem próbując ruszyć regulacje w amorkach spaxa przydało mi sie TO oraz standardowo pepsi troche to twało ale efekt został osiagniety w przypadku kol. wydechowego nie udało mi sie jeszcze ukrecic szpilki, najwyzej wykreciła sie z głowicy razem ze śrubafotograf pisze:...dostałem nawet kolektor wydechowy gratis bo koleś go nie mógł odkręcić i zostawił mi ten problem (ma ktoś może z czymś takim doświadczenia?jak odkręcić zapieczone szpilki?
"Życie to najbardziej zdumiewająca bajka"
Hans Christian Andersen
Hans Christian Andersen
- -=martee=-
- Nowy
- Posty: 201
- Rejestracja: 24 kwie 2005, o 18:43
- Imię: Marta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie ma co gdybac może nie miał odpowiednich narzedzi jak dojdzie to obejrzysz i sam zobaczysz co można z tym zrobic, w zaleznosci od tego ile miejsca zostalo na szpilce mozna dac 2 kontrujace sie nakretki i w ten sposób próbowacfotograf pisze:Domyślam się że koleś wyrobił nakrętki na "okrągło" i skończyły mu się pomysły
"Życie to najbardziej zdumiewająca bajka"
Hans Christian Andersen
Hans Christian Andersen
-
- Świeżak
- Posty: 65
- Rejestracja: 8 wrz 2006, o 18:01
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
mozna sprobowac naciac lepek i sprobowac odbijakiem (jezeli masz ) powinno puscic, ja tak odkrecilem kolektor skrecony Torxami. Ale trzeba miec odbijak ( dala na zasadzie srubokreta w ktory sie wali mlotkiem a on sie przekreca w prawo dociskajac i odkrecajac srube)
Ewentualnie dobrym srubokretem pod katem walic mlotkiem w lepek tak zeby sie odkrecala
Ewentualnie dobrym srubokretem pod katem walic mlotkiem w lepek tak zeby sie odkrecala
CA 1.0 45km--> 1.2 60km na gratach 1.0--> sold ! ---> XR3i... 110 km
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jako że dawno nie pisałem -> nauka do kampanii wrześniowej , ale że dzisiaj ostatni egzamin (termodynamika - ) zdany więc czas na aktualizację projektu tym bardziej że w tygodniu się działo i to złego i dobrego
Zacznę od złego, siostra pożyczyła Corse na dalszy wyjazd i skarżyła się że coś jej wystrzeliło :0 ale spoko, przyjechała i jeżdżąc jeszcze chwile po mieście rąbnęło tak że silnik zgasł, okazało się że to gaz wystrzelił, na szczęście rura od powietrza tylko w jednym miejscu się przedziurawiła, zakleiłem i było ok. Ale kilka dni później będąc w Poznaniu na egzaminie, na jednym z większych skrzyżowań zrobiło się wielkie KABUMMM !! Auto zgasło na środku skrzyżowania powodując nie mały zamęt, szybkie spojrzenie pod maskę i diagnoza : gaz wybuchł w dolocie rozsadzając rurę do powietrza, po dłuższym kręceniu odpaliłem na benzynie, dojechałem do pierwszego lepszego sklepu narzędziowego i zaopatrzyłem się w taki oto zestaw naprawczy :
Czyli taśma a'la McGyver oraz zestaw znanej i szanowanej w branży firmie narzędziowej TopTools
I przy ich pomocy zrobiłem sobie POWER RURE :
Po mieście jeździłem na benzynie i auto na wtryskiwaczu od 1.6 spaliło średnio 15l na 100km :0
Na szczęście mój wskaźnik AFR dzięki pomocy Roberta i jego brata zaczął w końcu działać, coś sie w końcu świeci ale przypomina to bardziej dyskotekę niż wskazania napięcia sondy padło podejrzenie że scalak może nie domaga lub przypaliłem kondensator przy lutowaniu więc już nabyłem nowe części, tak wygląda mój wskaźnik AFR :
Dzisiaj jeszcze się nim pobawię i jutro sprawdzę wyniki tym bardziej że muszę go zrobić żeby wystroić gaz co by nie strzelał w dolot, a u mnie w mieście żaden mechanik nie ma takiego testera (koleś w serwisie BOSCHa chciał podłączać pod komputer i jeszcze się z nim pogryzłem bo twierdził że na gazie sonda nie wskazuje )
A teraz coś z milszych rzeczy :
wreszcie dotarła do mnie głowica od 13NB, kolektor udało się bezproblemowo odkręcić, głowica jest kompletna czyli popychacze, dźwigienki, szpilki, śruby od głowicy itp kilka fotek :
A tutaj różnica w kształcie i wielkości kanałów kolektora z X12SZ oraz nowej głowicy :
I jeszcze fota zdjętego kolektora wydechowego (jak widać nawet w tak nie wysilonym silniku jak 13NB opel dawał kolektory 4-2-1) :
Dzisiaj miał dojść jeszcze kolektor ssący od 16SV ale niestety nie doszedł, pewnie będzie w poniedziałek. A od jutra zabieram sie za czyszczenie głowicy -> rozebranie -> polerka kanałów, komory spalania, zaworów -> docieranie ich i zabiorę sie za kolektor
Zacznę od złego, siostra pożyczyła Corse na dalszy wyjazd i skarżyła się że coś jej wystrzeliło :0 ale spoko, przyjechała i jeżdżąc jeszcze chwile po mieście rąbnęło tak że silnik zgasł, okazało się że to gaz wystrzelił, na szczęście rura od powietrza tylko w jednym miejscu się przedziurawiła, zakleiłem i było ok. Ale kilka dni później będąc w Poznaniu na egzaminie, na jednym z większych skrzyżowań zrobiło się wielkie KABUMMM !! Auto zgasło na środku skrzyżowania powodując nie mały zamęt, szybkie spojrzenie pod maskę i diagnoza : gaz wybuchł w dolocie rozsadzając rurę do powietrza, po dłuższym kręceniu odpaliłem na benzynie, dojechałem do pierwszego lepszego sklepu narzędziowego i zaopatrzyłem się w taki oto zestaw naprawczy :
Czyli taśma a'la McGyver oraz zestaw znanej i szanowanej w branży firmie narzędziowej TopTools
I przy ich pomocy zrobiłem sobie POWER RURE :
Po mieście jeździłem na benzynie i auto na wtryskiwaczu od 1.6 spaliło średnio 15l na 100km :0
Na szczęście mój wskaźnik AFR dzięki pomocy Roberta i jego brata zaczął w końcu działać, coś sie w końcu świeci ale przypomina to bardziej dyskotekę niż wskazania napięcia sondy padło podejrzenie że scalak może nie domaga lub przypaliłem kondensator przy lutowaniu więc już nabyłem nowe części, tak wygląda mój wskaźnik AFR :
Dzisiaj jeszcze się nim pobawię i jutro sprawdzę wyniki tym bardziej że muszę go zrobić żeby wystroić gaz co by nie strzelał w dolot, a u mnie w mieście żaden mechanik nie ma takiego testera (koleś w serwisie BOSCHa chciał podłączać pod komputer i jeszcze się z nim pogryzłem bo twierdził że na gazie sonda nie wskazuje )
A teraz coś z milszych rzeczy :
wreszcie dotarła do mnie głowica od 13NB, kolektor udało się bezproblemowo odkręcić, głowica jest kompletna czyli popychacze, dźwigienki, szpilki, śruby od głowicy itp kilka fotek :
A tutaj różnica w kształcie i wielkości kanałów kolektora z X12SZ oraz nowej głowicy :
I jeszcze fota zdjętego kolektora wydechowego (jak widać nawet w tak nie wysilonym silniku jak 13NB opel dawał kolektory 4-2-1) :
Dzisiaj miał dojść jeszcze kolektor ssący od 16SV ale niestety nie doszedł, pewnie będzie w poniedziałek. A od jutra zabieram sie za czyszczenie głowicy -> rozebranie -> polerka kanałów, komory spalania, zaworów -> docieranie ich i zabiorę sie za kolektor
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No i głowica dzięki pomysłowości i zdolnościom Roberta rozebrana na zaworach tony nagary więc będzie co z nich zbierać Jutro postaram się wrzucić fotki.
Na pokładzie jest już też wskaźnik AFR, ładnie się udało wystroić gaz ale niestety dzisiaj spotkała mnie nie miła niespodzianka, znowu strzeliło w kolektor rozbijając na kawałki obudowę przepustnicy (puszkę wtrysku jak kto woli), wkurzony sprawdziłem kable WM bo mimo że zmieniane rok temu to jednak zwykłe Janmory ale nie mają przebić i oporność jest dobra. Świece oryginalne oplowskie jedno elektrodowe zmieniane może z 4 miesiące wcześniej więc nie mam już pojęcia co może być przyczyną wystrzałów, zaczynam rozglądać się za takimi grzybkami które montuje się w plastikowe kolektory które wypuszczają cała energie z wybuchu na zewnątrz ;-/ ale to nie rozwiązanie problemu
CZY JEST NA SALI JAKIŚ GAZOWNIK ???
Na pokładzie jest już też wskaźnik AFR, ładnie się udało wystroić gaz ale niestety dzisiaj spotkała mnie nie miła niespodzianka, znowu strzeliło w kolektor rozbijając na kawałki obudowę przepustnicy (puszkę wtrysku jak kto woli), wkurzony sprawdziłem kable WM bo mimo że zmieniane rok temu to jednak zwykłe Janmory ale nie mają przebić i oporność jest dobra. Świece oryginalne oplowskie jedno elektrodowe zmieniane może z 4 miesiące wcześniej więc nie mam już pojęcia co może być przyczyną wystrzałów, zaczynam rozglądać się za takimi grzybkami które montuje się w plastikowe kolektory które wypuszczają cała energie z wybuchu na zewnątrz ;-/ ale to nie rozwiązanie problemu
CZY JEST NA SALI JAKIŚ GAZOWNIK ???
- Mefju
- Nowy
- Posty: 108
- Rejestracja: 13 kwie 2007, o 17:54
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
sam sobie odpowiedziales, swiece Oplowskie po prostu sie nie nadaja, u mnie bylo to samo, a swiece mialy przejechane niecale 5 tyś km i zmienilem je na NGK - problem ustał, na NGK zrobione juz mam 11 tyś km i nic sie nie dziejefotograf pisze: Świece oryginalne oplowskie jedno elektrodowe zmieniane może z 4 miesiące wcześniej
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Obyś miał rację Mefiu, jutro zmienię świece bo te jednoelektrodowe majątku nie kosztują a jeśli miało by pomóc to super, dodatkowo wczoraj przez 3 godziny spawałem z 3 różnych rozwalonych 1 cała obudowę przepustnicy żeby tylko się dało na benzynie jeździć do czasu aż przyjdzie nowa i tak to wyszło :
do tej posklejanej mam zamiar zamontować dodatkowo klapkę anty wybuchową tego typu :
http://allegro.pl/item249263794_klapka_ ... etrza.html
dużo nie kosztuję a może się sprawdzić w fazie testów ustawień gazowni
do tej posklejanej mam zamiar zamontować dodatkowo klapkę anty wybuchową tego typu :
http://allegro.pl/item249263794_klapka_ ... etrza.html
dużo nie kosztuję a może się sprawdzić w fazie testów ustawień gazowni