Pytanie o tloki
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Pytanie o tloki
Witam!
Czy mozna zastosowac w silniku tloki 2-ch roznych producentow? Naturalnie mowa o tlokach dedykowanych, kompletnych (z pierscieniami).
Pozdrawiam
Czy mozna zastosowac w silniku tloki 2-ch roznych producentow? Naturalnie mowa o tlokach dedykowanych, kompletnych (z pierscieniami).
Pozdrawiam
CTM #204
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=martee=-
- Nowy
- Posty: 201
- Rejestracja: 24 kwie 2005, o 18:43
- Imię: Marta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
ale logicznie patrzac to tloki nie maga miec diametralnie roznej rozrszerzalnosci bo przeciez na kazdy szlif producent okresla okresla takie wymiary jak:-=martee=- pisze:róznica w zastosowanym materiale a co za tym idzie m.in. różna rozszerzalność cieplna tłoków czy ich wagaYAQB pisze:(pewnie jakieś różnice w produkcji)?
luz tloka w cyl
luz w zamkach pierscieni
luz pierscieni w rowkach
czyli jesli tloki mialyby miec rozna rozszerzalnosc to musialyby dla nich byc podawane inne wymiary luzow
jesli to mialby byc silnik do normalnego wozenia tylka to bym kupil jeden, pytanie w jakim stanie jest reszta i dlaczego tego jednego nie masz??co sie z nim stalo?
poza tym mozna sie pokusic o stwierdzenie ze na dobrych tulejach silnik wytrzyma wiecej niz na 2 szlifie
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No wiec tak:Porszak pisze:ale logicznie patrzac to ...
...
jesli to mialby byc silnik do normalnego wozenia tylka to bym kupil jeden, pytanie w jakim stanie jest reszta i dlaczego tego jednego nie masz??co sie z nim stalo?
1. Dlatego biorac pod uwage ta logike wydaje mi sie, ze co do wagi to sie zgodze, ale co do wspomnianej rozszerzalnosci to troche teoria "przesadzona", ale ja sie malo znam i malo widzialem ... stad wogole moje pytanie
2. Chce kupic jeden, gdyz kupilem SEH-a z nowymi, nadwymiarowymi tlokami i po szlifie bloku (przebieg 3000 km), ale niestety 1 tlok jest pekniety i sa delikatne rysy w cylindrze (akurat innym niz ten z peknietym cylindren). Wiec w tej chwili mam 3 idealne tloki, a do tego, chcac zrobi wszystko cacy, bede "robil" inny blok na +0.5, tak zeby cylindry byly igielki.
CTM #204
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
jesli chodzi o wage to mozesz je wywazyc, zobacz w moim watku, przejzyj 1 post tam sa wagi moich tlokow. wszystkie wazyly tyle samo, a jeden odstawal o kilka gram juz nie pamietam ile, masz tez fotki w ktorym miejscu nalezy tloki frezowac by wyrownac wage, a w tlokach z ne/seh jest skad zbierac bo plaszcz jest dosc gruby, a i przy tym tlok nie sa jakies mega krotkie
tloki sa nowe wiec ja bym nie bal sie ich rozpiac z korbowodami i wywazyc, kwestia ceny. skladanie jest drozsze, bo trzeba grzac i robic geometrie polaczenia
tylko w razie jak byscie je frezowali to uwazajce na plytki inwarowe. widac je od spodu, od wnetrza tloka, to sa te zatopione pierscienie. one decyduja o rozszezalnosci cieplnej tloka
aa jeszcze jedno na tlokach powinno byc logo odlewni/producenta, kup takie same
tloki sa nowe wiec ja bym nie bal sie ich rozpiac z korbowodami i wywazyc, kwestia ceny. skladanie jest drozsze, bo trzeba grzac i robic geometrie polaczenia
tylko w razie jak byscie je frezowali to uwazajce na plytki inwarowe. widac je od spodu, od wnetrza tloka, to sa te zatopione pierscienie. one decyduja o rozszezalnosci cieplnej tloka
aa jeszcze jedno na tlokach powinno byc logo odlewni/producenta, kup takie same