Corsa B c20ne
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Corsa B c20ne
Witam, jestem tu nowy.
Chciałbym zasięgnąć info na temat swapu corsy B X14SZ na C20NE.
Jakich trudności mogę się spodziewać, co trzeba przerobić i jak?
Silnik będzie z omy , skrzynia z cali, F16.
Nie ukrywam, że chciałbym skorzystać z Waszych doświadczeń i przyszykować wszystko, żeby zrobić przerzutkę w 2 dni.
Z elektryką nie ma kłopotu, dam radę, głównie chodzi o łapę silnika i półośki, może też przeguby, nie wiem.
Wydech myślę, że na 45mm mi jakiś czas wytrzyma, o to się nie martwię.
Najgorsze jest to, że auto musi jeździć i nie mam zbytnio czasu na grzebanie.
Będę wdzięczny za porady/fotki co zrobić, zanim zacznę przekładkę.
Dzięki z góry,
pozdrawiam,
Grzesiek.
Chciałbym zasięgnąć info na temat swapu corsy B X14SZ na C20NE.
Jakich trudności mogę się spodziewać, co trzeba przerobić i jak?
Silnik będzie z omy , skrzynia z cali, F16.
Nie ukrywam, że chciałbym skorzystać z Waszych doświadczeń i przyszykować wszystko, żeby zrobić przerzutkę w 2 dni.
Z elektryką nie ma kłopotu, dam radę, głównie chodzi o łapę silnika i półośki, może też przeguby, nie wiem.
Wydech myślę, że na 45mm mi jakiś czas wytrzyma, o to się nie martwię.
Najgorsze jest to, że auto musi jeździć i nie mam zbytnio czasu na grzebanie.
Będę wdzięczny za porady/fotki co zrobić, zanim zacznę przekładkę.
Dzięki z góry,
pozdrawiam,
Grzesiek.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie wiem jak koło ale miskę olejową i smok też do wymiany reszte przeczytasz na forum bo o swapach pisane było dużo.
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dokladnie tak jak pisza przedmowcy , kolo zamachowe ,miska chyba ta sama ,ale dwururka napewno.
Jesli montowac to na F16 to polosie,piasty.
Jesli twoja Corsa B jest z lat od 94-96 (oprocz GSi) to musisz przerobic zrobic jedna nowa lape i przerobic 2pozostale...
Jesli twoja Corsa B jest z lat 97-99 wlacznie z GSi (94-95) to trzeba dorobic jedna lape a przerobic tylko jedna...
+ Elektryka
Szczerze to watpie ,ze uwiniesz sie z taka robota w 2dni nie majac o tym pojecia...
Dodatkowo musem jest zalozenie wiekszych hamulcow i zawieszenia!
W innym przypadku zabijesz sie po kilku hamowaniach ,a z zakretu wypadniesz jak kauczuk nie mowiac juz o tym ,ze nie utrzymasz kierownicy jak przcisniesz...
-widzialem to i jechalem czyms takim
-strach sie bac
Jesli montowac to na F16 to polosie,piasty.
Jesli twoja Corsa B jest z lat od 94-96 (oprocz GSi) to musisz przerobic zrobic jedna nowa lape i przerobic 2pozostale...
Jesli twoja Corsa B jest z lat 97-99 wlacznie z GSi (94-95) to trzeba dorobic jedna lape a przerobic tylko jedna...
+ Elektryka
Szczerze to watpie ,ze uwiniesz sie z taka robota w 2dni nie majac o tym pojecia...
Dodatkowo musem jest zalozenie wiekszych hamulcow i zawieszenia!
W innym przypadku zabijesz sie po kilku hamowaniach ,a z zakretu wypadniesz jak kauczuk nie mowiac juz o tym ,ze nie utrzymasz kierownicy jak przcisniesz...


Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tak beda pasowac ,tylko trzeba to dobrze przetoczyc...
A z tym jest troche rzezby
Z naszykowanymi gratami tez bedzie w 2 dni ciezko...
Musisz do tego prawie cale auto rozebrac... wyciagnac zwrotnice zeby wymienic piasty i lozyska ,lapy nie dorobisz tak na oko ,silnik musi byc na miejscu i dobrze to spasowac.
Na twoim miejscu myslalbym o wolnym ,mysle ,ze tydzien na spokojnie przy tym siasc ,zebys nie mial niespodzianek ,bo na szybko to wiesz co sie robi...
Tutaj chodzi o Twoje bezpieczenstwo i twoich pasazerow...
Jak zalozysz 2.0 to z twojej slabej corsy zrobi sie szybkie auto... przemysl to!
Aha ,musisz jeszcze pompe paliwa wymienic na MPI...
A z tym jest troche rzezby

Z naszykowanymi gratami tez bedzie w 2 dni ciezko...
Musisz do tego prawie cale auto rozebrac... wyciagnac zwrotnice zeby wymienic piasty i lozyska ,lapy nie dorobisz tak na oko ,silnik musi byc na miejscu i dobrze to spasowac.
Na twoim miejscu myslalbym o wolnym ,mysle ,ze tydzien na spokojnie przy tym siasc ,zebys nie mial niespodzianek ,bo na szybko to wiesz co sie robi...


Jak zalozysz 2.0 to z twojej slabej corsy zrobi sie szybkie auto... przemysl to!
Aha ,musisz jeszcze pompe paliwa wymienic na MPI...
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
-
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a ja mam takie pytanie czy nie prosciej jest wtawiać x16XE eventualnie X16XEL ? czy te 10 koni róznicy nie proscie uzyskać jakimis innymi sposobami ?? wiem ze pewnie tez chodzi o moment .
Ja obsolutnie nic nie sugeruje ale patrze na to z tego punktu ze
nie dosc ze robisz swapa to jeszcze musisz uzdatnic silnik
bo jedził wzdłuznie , wiec dlatego pomysl co i jak zrobić
Ja obsolutnie nic nie sugeruje ale patrze na to z tego punktu ze
nie dosc ze robisz swapa to jeszcze musisz uzdatnic silnik
bo jedził wzdłuznie , wiec dlatego pomysl co i jak zrobić
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B c20ne
No i wyszło mi tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebb ... 0bd29.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebb ... 0bd29.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
Napisz cos wiecej bo wykres wyglada nader optymistycznie jak na serie 
Jesli jest juz co pokazywac to wrzucaj opis do odpowiedniego działu

Jesli jest juz co pokazywac to wrzucaj opis do odpowiedniego działu
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B c20ne
Nie seria
Troche nadłubałem, ale mam mało fotek.
Tak pokrótce, to dół c20ne, cała góra 18E, wałek z 1,6 sh, wydech - kolektor z xe, 2", tłumik środkowy i końcowy przelotowe, i chips

Troche nadłubałem, ale mam mało fotek.
Tak pokrótce, to dół c20ne, cała góra 18E, wałek z 1,6 sh, wydech - kolektor z xe, 2", tłumik środkowy i końcowy przelotowe, i chips

Re: Corsa B c20ne
to mój pierwszy post an tym forum więc po pierwsze WITAM
a teraz do konkretów
mam pytanie do ja37: w łodzi chipowałes silnik? czemu wałek od 1,6 sh a nie od 18E ?
pozdrawiam
ol3j
a teraz do konkretów

pozdrawiam
ol3j
ol3j (CT) david (CG)


- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B c20ne
1,6 jest odrobinę ostrzejszy.
W Łodzi chcą horrendalne sumy za chip, więc pojechałem do Wrocławia, tam zapłaciłem 500zł z hamownią i chipem.
W Łodzi chcą horrendalne sumy za chip, więc pojechałem do Wrocławia, tam zapłaciłem 500zł z hamownią i chipem.
Re: Corsa B c20ne
resztę modow sam robiłes?
ja mialem przerobilem c20ne na seha (tłoki + właek + konkretna obróbka głowicy) ale nie zamontowałem chłodnicy oleju i 2 dni temu jadąc autostradą A2 przez 30km na maxa nie zdejmując nogi z gazu (wymagała tego sytuacja) wywaliło mi korbe bokiem


więc polecam montaz chłodnicy oleju Tobie bo w tych silnikach powyżej 115koni np,. w sehu była standardowo montowana..
myśle teraz nad remontem tego silnika i zastanawiam sie nad Twoimi modami tylko ze chyba zastosuje wałek 18E bo taki akurat mam, chyba że namierze 16sh ....
Czy tłoki z XE podejda pod głowice z NE ?
I gratuluje wyniku - imponujący...
ja mialem przerobilem c20ne na seha (tłoki + właek + konkretna obróbka głowicy) ale nie zamontowałem chłodnicy oleju i 2 dni temu jadąc autostradą A2 przez 30km na maxa nie zdejmując nogi z gazu (wymagała tego sytuacja) wywaliło mi korbe bokiem


więc polecam montaz chłodnicy oleju Tobie bo w tych silnikach powyżej 115koni np,. w sehu była standardowo montowana..
myśle teraz nad remontem tego silnika i zastanawiam sie nad Twoimi modami tylko ze chyba zastosuje wałek 18E bo taki akurat mam, chyba że namierze 16sh ....
Czy tłoki z XE podejda pod głowice z NE ?
I gratuluje wyniku - imponujący...
ol3j (CT) david (CG)


- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B c20ne
Aż taki dobry nie jestem, nie wiem.ol3j pisze:Czy tłoki z XE podejda pod głowice z NE ?
Wałek 18E będzie trochę kulturalniejszy , ten 1,6 trochę na wolnych zachowuje się niespokojnie.
Chłodnica, hmmm, myslałem o tym, chyba sie skuszę.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
powinny pasowac zwiekszajac jednoczesnie kompresje. kwestia dokladnego pomierzenia obu tlokowol3j pisze:Czy tłoki z XE podejda pod głowice z NE ?
@ja37 wynik jest na prawde imponujacy, tym bardziej ze nie ma tam nic aftermarketowego, a wszystko jest z opla
- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B c20ne
Porszak, to już prawie koniec modów na c20ne, ale mam jeszcze kilka pomysłów, jak mi wypalą, to napiszę.
Jakoś c20xe mnie nie ciągnie, chociaż to najłatwiejszy sposób na podniesienie mocy.
A ja tak nie chcę, !markos mnie nauczył, że nie mozna się poddać, trzeba dążyć do celu.
Na razie mam najmocniejsze c20ne w Polsce chyba(na necie nic takiego nie ma i ja nic nie wiem o mocniejszym), a chcę mieć jeszcze mocniejsze.
Oczywiście wolnossące.
Bo turbo załatwia całą sprawę.A ja nie chcę iść na łatwiznę.
Choć turbina już leży w garażu i czeka......

Jakoś c20xe mnie nie ciągnie, chociaż to najłatwiejszy sposób na podniesienie mocy.
A ja tak nie chcę, !markos mnie nauczył, że nie mozna się poddać, trzeba dążyć do celu.
Na razie mam najmocniejsze c20ne w Polsce chyba(na necie nic takiego nie ma i ja nic nie wiem o mocniejszym), a chcę mieć jeszcze mocniejsze.
Oczywiście wolnossące.
Bo turbo załatwia całą sprawę.A ja nie chcę iść na łatwiznę.
Choć turbina już leży w garażu i czeka......

Re: Corsa B c20ne
ja mam tak samo, nie chce 16V, marzy mi sie mocne 8V i do tego dążylem przez kilkanaście miesięcy ciągle coś zmeiniając w swoim c20NE, wiele osób mowiło że to bez sensu, że lepiej swap na XE, że NE jest za słabe materiałowo. NIestety część z nich miała rację, co widać na fotkach powyżej (urwany korbowód), dlatego teraz chce włożyć korby z XE - sa o wiele bardziej wytrzymalsze i te 150KM zniosą na miekko. I tak jak napisałem wyżej - dbajcie o dobre smarowanie, chłodzenie oleju a silnik będzie chodził, ja niestety nie zdążyłem zamontować chłodnicy i przy ekstremalnym pałowaniu tego silnika poniosłem tego konsekwencje. Myśłałem że jak wlewam MOTULa to chłodniczka nie bedzie potrzebna, myliłem się.
jak zreanimuje silnik, to wynik ja37 jest moim celem - super wynik.
pozdrawiam
jak zreanimuje silnik, to wynik ja37 jest moim celem - super wynik.
pozdrawiam
ol3j (CT) david (CG)


- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B c20ne
Hmmm, mam jeszcze kilka pomysłów, na pewno podniosę poprzeczkę
Turbo na razie poczeka, niech sobie leży w garażu

Turbo na razie poczeka, niech sobie leży w garażu

- ja37
- Support Team
- Posty: 2084
- Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
- Imię: Grzesiek
- Model auta: Astra H GTC
- Silnik: Z20LEH
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 26 razy
Re: Corsa B c20ne
Na razie zmiana skrzyni na F 20, auto lepiej się zbiera przyjemniej się jedzie, choć pewnie w trasie zaowocuje to większym spalaniem, ale na to jestem przygotowany.
Na F 16 miasto wychodziło 9.8l/100km.
Trasa 6,5l/100km.
Na F 16 miasto wychodziło 9.8l/100km.
Trasa 6,5l/100km.
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
jesli woda Ci sie znaczaca nie zagrzala to i olej nie byl zbyt goracy, ile leciales w okolicach 180-200. przeplyw powietrza jest tak duzy ze dosc mocno schladza silnik i olej. mam wskaznik temp oleju i dlatego tak twierdze. nie paluje non stop, ale 120st jeszcze mi sie nie zdarzylo osiagnac, a nawet przekroczyc 110ol3j pisze: ja mialem przerobilem c20ne na seha (tłoki + właek + konkretna obróbka głowicy) ale nie zamontowałem chłodnicy oleju i 2 dni temu jadąc autostradą A2 przez 30km na maxa nie zdejmując nogi z gazu (wymagała tego sytuacja) wywaliło mi korbe bokiem
więc polecam montaz chłodnicy oleju Tobie bo w tych silnikach powyżej 115koni np,. w sehu była standardowo montowana..
Re: Corsa B c20ne
na pewno nie zaszkodzi
skoro w 115konnym c20ne nie montowano, a już w 130konnym 20SEh i 150konnym XE zawsze, to chyba jest zdecydowanie wskazana, przy takich modach jak macie...

ol3j (CT) david (CG)


- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
u mnie z chlodnica olej nie osiaga tak szybko 110st, natomiast 100 i troche ponad to normalne temp przy tej cieplej pogodzie. jak bylo chlodniej i zima to trzymala sie blizej 80 w czasie spokojnej jazdy
trasa do 3krpm, bez palowania przy wyprzedzaniu i bez wsiekania sie, do 100st
jak sie znecasz i stoisz w korku to idzie do gory, ale niezbyt szybko. w planie mam wlacznik wentylatora no i jeszcze cos waznego. u mnie jest ok. 3.5L oleju w ukladzie razem z chlodnica, u was wiecej chyba to nie powinien sie tak grzac szybko
trasa do 3krpm, bez palowania przy wyprzedzaniu i bez wsiekania sie, do 100st
jak sie znecasz i stoisz w korku to idzie do gory, ale niezbyt szybko. w planie mam wlacznik wentylatora no i jeszcze cos waznego. u mnie jest ok. 3.5L oleju w ukladzie razem z chlodnica, u was wiecej chyba to nie powinien sie tak grzac szybko
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
ja latalem na c20ne bez chlodnicy i nic sie nie dzialo ,nawet sie nie nagrzewal zbytnio...
Kiedyś CORSCHE
Corsa B 1994 c20xe... 
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/


Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy

https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Corsa B c20ne
O ile dobrze pamietam to osoba, która kupiła od Ciebie ten motor nie była zachwycona z jego komponentów obniżajacych osiągi seryjnego c20ne
wiec mogles sobie tak latac
a w tym przypadku to c20ne osiaga moce c20xe wiec chyba warto 



"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert