A ja też takowy silnik zakupiłem 2 miesiące temu tylko z dodatkową literką "i" c16sei i uważam, że największymi plusami silnika 1.6 8V jest:
- w sytuacji posiadania w swojej CB np. silnika 1.2 4 cylindrowego, wyciągamy stary silnik, wkładamy nowy, wszystko nam pasuje, nie musimy dorabiać łap, jednym słowem plug end play
- przy c16se (mały blok) dolna rozpórka nadal pasuje
- przy codziennej jeździe 100 KM wystarczy aby płynnie i sprawnie przyśpieszać a spalanie nie będzie wygórowane
- c16se spali mniej paliwa niż x12sz
- ewentualny remont silnika 8V będzie tańszy niż 16V
- c16se dla oszczędnych nadaje się również dlatego, że lubi gaz (tak słyszałem i Yaqb to potwierdza)
- silnik 1.6 (mały blok) jest lżejszy tak więc w porównaniu z 2.0 (duży blok) będzie lepiej wyważona buda
Możecie się nie zgadzać z tym co napisałem ale to jest moje myślenie i zapewne jeszcze parę osób je potwierdzi. Ja mam jeden samochód i nie stać mnie na to aby grzebać się ze słapem miesiąc. Dzięki temu, że jest to mały blok swap zapewne (tak mniemam) można przeprowadzić w weekend od rana do wieczora siedząc w garażu. No ale nie wiem, zobaczymy jak ja będę się swapować to wtedy się obaczy czy mnie ta teoria w praktyce wyjdzie
