Mała rajdówka c14se/c16se by Seboss
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Mała rajdówka c14se/c16se by Seboss
Witajcie to już mój 2 projekt ale tym razem z czyś 8V.
Corsa przyjechała z niemiec. Początkowo miała służyć jako 2 obok byłej srebrnej auto ale z różnych względów stało prawie rok ale po sprzedaży poprzedniczki zacząłem poruszać się tym autem.
Dane początkowe:
rok produkcji 1994
wersja joy--> tak jest briefie
silnik-->c14se
zawieszenie-->totalna seria
hamulce- 236 czyli seria
dolot-->seria
wnętrze --> seria
wyposażenie -wspomaganie + poduszka kierowcy
na zewnątrz oryginalna klapa z gsi
felgi 15' RH z oponami nokian
Po około pól roku jazdy silnik jakoś stracił na mocy i auto powędrowało do mechanika.Autko dostało nową głowicę z c16se.Jeździło do tej pory aż zaczęło trącić na mocy i szaleć trochę.W głowie dojrzała myśl "trzeba coś z tym zrobić".
Co będzie:
- silnik: c16se + turbinka lub kompresor --> nie rozkminiłem póki co tematu ale staram sie tylko czasu brak
- wydech: kolektor 4:2:1 z calibry 4x4 -->zakup od m@m(dzięki)
bez kata
środkowy ściągnięty z vectry 2.0 16V
końcowy Supersprint -był w aucie w dniu zakupu
całość na 2"
- przeniesienie napędu; skrzynia F13CR z przełożeniem 3,74-->spadek po corsie kozziego(dzięki)
- turbinka lub kompresor jeszcze nie sklasyfikowany
- progi staimentz -->szukam
- światła FK z oddzielnymi kierunkami lub morretki
- prawdopodobnie daszek gsi zostanie zdjęty bo już mnie drażni fakt że nawet 1.0 ma takie daszki
- zostają felgi 15' RH tylko zmienia trochę kolor
- oponki -->prawdopodobnie toyo R888 lub Proxes T1R
- zawieszenie póki co są założone amorki bilsteiny b4 +springi FK - 35mm będzie koni str 1196
- heble -->przód będą 256mm lub coś mocniejszego
tył jak mi się uda to sklonuje pomysł klarego tarcze na tył(jeśli nie będzie miał nic przeciwko) lub zostaną bębenki
- wnętrze podświetlenie zegarów niebieskie tarcze +czerwone wskazówki
- z przodu dwa pólkubełki z wersji sport
- z tyłu będzie standardowa kanapa lub klatka jeśli żona pozwoli
- audio - radio blaupunkt san remo + wzmacniacz Blaupunkta od Stelmiego + 2 głośniki w pólce Sony po 20cm
Ogólnie w chwili obecnej corsa jest wybebeszona.
corsa pozbywa się gratów:
ostatnie zdjęcie z sercem na pokładzie
a tu już bez silnika
no i serducho
Na dniach buda pojedzie na doprowadzenie do kultury.
Wszystkie zalążki rdzy mają być skasowane. Auto ma dostać nowy lakier --->będzie jak w oryginalnie czarny.
Silnikowo :
na początku mały remoncik-jest parę rzeczy do zrobienia
Jeśli zdecyduje się na turbinkę to zakuje.
W przyszłym tygodniu jadę do kreatora mocy popytać trochę o kompresor i zobaczymy jak to będzie.
Jak macie jakieś sugestie to piszcie zobaczymy co z tego wyjdzie.
Generalnie nie chcę zrobić standardowo jak to ostatnio ma miejsce że wszyscy swapuja sie na 2.0.
Więc grzebiemy w c16se.
Corsa przyjechała z niemiec. Początkowo miała służyć jako 2 obok byłej srebrnej auto ale z różnych względów stało prawie rok ale po sprzedaży poprzedniczki zacząłem poruszać się tym autem.
Dane początkowe:
rok produkcji 1994
wersja joy--> tak jest briefie
silnik-->c14se
zawieszenie-->totalna seria
hamulce- 236 czyli seria
dolot-->seria
wnętrze --> seria
wyposażenie -wspomaganie + poduszka kierowcy
na zewnątrz oryginalna klapa z gsi
felgi 15' RH z oponami nokian
Po około pól roku jazdy silnik jakoś stracił na mocy i auto powędrowało do mechanika.Autko dostało nową głowicę z c16se.Jeździło do tej pory aż zaczęło trącić na mocy i szaleć trochę.W głowie dojrzała myśl "trzeba coś z tym zrobić".
Co będzie:
- silnik: c16se + turbinka lub kompresor --> nie rozkminiłem póki co tematu ale staram sie tylko czasu brak
- wydech: kolektor 4:2:1 z calibry 4x4 -->zakup od m@m(dzięki)
bez kata
środkowy ściągnięty z vectry 2.0 16V
końcowy Supersprint -był w aucie w dniu zakupu
całość na 2"
- przeniesienie napędu; skrzynia F13CR z przełożeniem 3,74-->spadek po corsie kozziego(dzięki)
- turbinka lub kompresor jeszcze nie sklasyfikowany
- progi staimentz -->szukam
- światła FK z oddzielnymi kierunkami lub morretki
- prawdopodobnie daszek gsi zostanie zdjęty bo już mnie drażni fakt że nawet 1.0 ma takie daszki
- zostają felgi 15' RH tylko zmienia trochę kolor
- oponki -->prawdopodobnie toyo R888 lub Proxes T1R
- zawieszenie póki co są założone amorki bilsteiny b4 +springi FK - 35mm będzie koni str 1196
- heble -->przód będą 256mm lub coś mocniejszego
tył jak mi się uda to sklonuje pomysł klarego tarcze na tył(jeśli nie będzie miał nic przeciwko) lub zostaną bębenki
- wnętrze podświetlenie zegarów niebieskie tarcze +czerwone wskazówki
- z przodu dwa pólkubełki z wersji sport
- z tyłu będzie standardowa kanapa lub klatka jeśli żona pozwoli
- audio - radio blaupunkt san remo + wzmacniacz Blaupunkta od Stelmiego + 2 głośniki w pólce Sony po 20cm
Ogólnie w chwili obecnej corsa jest wybebeszona.
corsa pozbywa się gratów:
ostatnie zdjęcie z sercem na pokładzie
a tu już bez silnika
no i serducho
Na dniach buda pojedzie na doprowadzenie do kultury.
Wszystkie zalążki rdzy mają być skasowane. Auto ma dostać nowy lakier --->będzie jak w oryginalnie czarny.
Silnikowo :
na początku mały remoncik-jest parę rzeczy do zrobienia
Jeśli zdecyduje się na turbinkę to zakuje.
W przyszłym tygodniu jadę do kreatora mocy popytać trochę o kompresor i zobaczymy jak to będzie.
Jak macie jakieś sugestie to piszcie zobaczymy co z tego wyjdzie.
Generalnie nie chcę zrobić standardowo jak to ostatnio ma miejsce że wszyscy swapuja sie na 2.0.
Więc grzebiemy w c16se.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, o 13:34 przez seboss, łącznie zmieniany 9 razy.
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
Tutaj masz dokładny opis jak uturbić C16SE w stylu homemade :
http://www.corsa-a.pl/forum/viewtopic.php?t=416&start=0
Jeśli się zdecydujesz na turbo to kolektor z cali już możesz na allegro wystawiać a kompresor to już będzie wyższa szkoła jazdy ale plany zacne i powodzenia w ich realizacji bo jeśli się uda to będzie naprawdę gruby projekt small block 8V
http://www.corsa-a.pl/forum/viewtopic.php?t=416&start=0
Jeśli się zdecydujesz na turbo to kolektor z cali już możesz na allegro wystawiać a kompresor to już będzie wyższa szkoła jazdy ale plany zacne i powodzenia w ich realizacji bo jeśli się uda to będzie naprawdę gruby projekt small block 8V
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
-
- Swój
- Posty: 992
- Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Project c14se/c16se by Seboss
hehe, pochwaliłeś się
no to będą dwie c16se w wawce
chyba wiadomo która szybsza
no to będą dwie c16se w wawce
chyba wiadomo która szybsza
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
-
- Nowy
- Posty: 102
- Rejestracja: 8 lis 2007, o 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: ostrołęka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
no to fajny projekt sie szykuje powodzenia w modach,
opel astra coupe bertone 2.0 Turbo - Full
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
hehe, oryginalnie, to juz kibicuje
corsa Scottiego wybuchla na bazowym setupie (nie czytam watku od dawna, a widze nowe graty)?
corsa Scottiego wybuchla na bazowym setupie (nie czytam watku od dawna, a widze nowe graty)?
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
no właśnie nie chciałbym za bardzo żeby moja skończyła jak Scottiego
w Wawce buja się ładna czerwona CB z silnikiem c14se i na seryjnym setupie i dmucha 1 bara i jeździ już tak 2-3 lata i nic jej nie jest
nawet markos strasznie się zdziwił jak był spot przy Wola Parku i to usłyszał/zobaczył
w Wawce buja się ładna czerwona CB z silnikiem c14se i na seryjnym setupie i dmucha 1 bara i jeździ już tak 2-3 lata i nic jej nie jest
nawet markos strasznie się zdziwił jak był spot przy Wola Parku i to usłyszał/zobaczył
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
nie obijaj sie tylko wstawiaj miniatury na foruma
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
miniatury już są
jutro autko jedzie na robienie podwozia i budy a ja pewnie będę zabierał się za silnik
jutro autko jedzie na robienie podwozia i budy a ja pewnie będę zabierał się za silnik
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- scotty
- Swój
- Posty: 637
- Rejestracja: 9 maja 2003, o 15:21
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
hehe u mnie nic nie wybuchlo
poprostu odprezam silnik aby nic nie wybuchlo przy seryjnych gratach:)
angole dmuchaja na seryjnych tlokach i jakos to chodzi
no i ja uturbiam e16se nie c16se
poprostu odprezam silnik aby nic nie wybuchlo przy seryjnych gratach:)
angole dmuchaja na seryjnych tlokach i jakos to chodzi
no i ja uturbiam e16se nie c16se
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
niestety projekt na chwilę się zatrzymał ponieważ lakiernik dał ciała i corsa ponownie stoi u mnie w garażu i szukam ponownie dobrego fachwoca
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
dziś zaczęło się coś dziać.
najpierw robimy podwozie
W sumie jak na budę z 1994 r trzyma się całkiem nieźle.Kiepsko jest w 2 miejscach: prawe "sanki" i lewy próg w tylnej części. Ogólnie do poczyszczenia i zrobienia zabezpieczenia.
poniżej fotky
Corsa trochę w nietypowej pozycji
najpierw robimy podwozie
W sumie jak na budę z 1994 r trzyma się całkiem nieźle.Kiepsko jest w 2 miejscach: prawe "sanki" i lewy próg w tylnej części. Ogólnie do poczyszczenia i zrobienia zabezpieczenia.
poniżej fotky
Corsa trochę w nietypowej pozycji
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
niezły zakład pamiętam jak kiedyś ludzie tak przewracali auta pod blokiem żeby coś naprawić
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
to u mnie w firmie autko stoi i grzebię je w wolnych chwilach
zrobi się porządnie i bedę wiedział co i jak to wygląda i jak jest zrobione
zrobi się porządnie i bedę wiedział co i jak to wygląda i jak jest zrobione
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- Mazur
- Nowy
- Posty: 194
- Rejestracja: 9 maja 2006, o 18:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
Seboss ta czerwona Corsa B 5d z turbo (od jakiegoś Cytranta i intercoolerem z BMW) to na silniku c14nz i do tego zagazowana. Mam zdjęcia, muszę wygrzebać to zamieszczę jako ciekawostkę
kruszyn1 zapomniałeś, że w Warszawie jeszcze jedna CB z c16sei będzie się budować
kruszyn1 zapomniałeś, że w Warszawie jeszcze jedna CB z c16sei będzie się budować
-
- Swój
- Posty: 992
- Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Project c14se/c16se by Seboss
my mamy bez i na końcu
a kiedy ta trzecia się będzie składać?
Seboss jak Ty tak te autko postawiłeś?
a kiedy ta trzecia się będzie składać?
Seboss jak Ty tak te autko postawiłeś?
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
trzech chłopa z jednej strony i jeden z drugiej i corsa poleciała w górę
buda bez silnika nie jest strasznie ciężka
ogarnął bym to jakoś szybciej ale czasu brak ale powoli do przodu
buda bez silnika nie jest strasznie ciężka
ogarnął bym to jakoś szybciej ale czasu brak ale powoli do przodu
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
wreszcie udało się ogarnąć podwozie
wszystkie niedoskonałości blacharskie zrobione a całość zabezpieczona środkiem noxoudul (jesli się nie pomyliłem w nazwie) , na wyczyszczone podwozie pod ciśnieniem rzucone 2-3 warstwy środka zabezpieczającego-tworzy dość twardą i gumową ochronę
silnik:
zdjęta głowica
okazało się że pokrywa wałka rozrządu jest pęknięta-ktoś chyba coś kombinował kiedyś za bardzo z uszczelniaczem-kupię inną a jak będzie problem z jej dostaniem to będzie pospawana w osłonie argonu
okazało się także że koło rozrządu było delikatnie odkręcone -nie wiem czemu
ogólnie jest trochę nagaru który zostanie wyczyszczony
głowica będzie poddana obróbce- porting i powiększenie kanałów oraz planowanie i optymalizacja komory spalania, szlif głowicy w granicach 0,6-1mm
generalnie mam problem z odkręceniem dolnego koła paska klinowego
dół silnika będzie wyważony i szukam lżejszego koła zamachowego
fotky będą w przyszłym tygodniu bo aparat mi się sp..............
wszytsko będzie zrobione na błysk
wszystkie niedoskonałości blacharskie zrobione a całość zabezpieczona środkiem noxoudul (jesli się nie pomyliłem w nazwie) , na wyczyszczone podwozie pod ciśnieniem rzucone 2-3 warstwy środka zabezpieczającego-tworzy dość twardą i gumową ochronę
silnik:
zdjęta głowica
okazało się że pokrywa wałka rozrządu jest pęknięta-ktoś chyba coś kombinował kiedyś za bardzo z uszczelniaczem-kupię inną a jak będzie problem z jej dostaniem to będzie pospawana w osłonie argonu
okazało się także że koło rozrządu było delikatnie odkręcone -nie wiem czemu
ogólnie jest trochę nagaru który zostanie wyczyszczony
głowica będzie poddana obróbce- porting i powiększenie kanałów oraz planowanie i optymalizacja komory spalania, szlif głowicy w granicach 0,6-1mm
generalnie mam problem z odkręceniem dolnego koła paska klinowego
dół silnika będzie wyważony i szukam lżejszego koła zamachowego
fotky będą w przyszłym tygodniu bo aparat mi się sp..............
wszytsko będzie zrobione na błysk
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
Jeśli ma być turbo to chyba lepiej nie planować aż o tyle
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
póki co taki jest plan, być może troszkę mniej się splanuje
po weekendzie zabiorę się za głowicę, sprawdzę ją dokładnie i wtedy będzie decyzja o ile planuję
po weekendzie zabiorę się za głowicę, sprawdzę ją dokładnie i wtedy będzie decyzja o ile planuję
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
no to silnik rozebrany na części pierwsze
tak prezentuje się dół silnika + inne graty
tego potrzebowałem żeby to wszystko rozłożyć
niestety dzień wcześniej rozebrałem górę silnika i nie zrobiłem fotek bo aparat się rozp.... a części wywiozłem do obróbki więc zaprezentuję wszystko jak wróci z obróbki
dół silnika wyjeżdża w poniedziałek
będzie wszystko poczyszczone i zrobione na tip-top
wedytowałem post celem rozmieszczenia fot
tak prezentuje się dół silnika + inne graty
tego potrzebowałem żeby to wszystko rozłożyć
niestety dzień wcześniej rozebrałem górę silnika i nie zrobiłem fotek bo aparat się rozp.... a części wywiozłem do obróbki więc zaprezentuję wszystko jak wróci z obróbki
dół silnika wyjeżdża w poniedziałek
będzie wszystko poczyszczone i zrobione na tip-top
wedytowałem post celem rozmieszczenia fot
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
-
- Swój
- Posty: 992
- Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Project c14se/c16se by Seboss
poskładasz to później?
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
ale bajzel
nie pij moze tyle przy pracy bo juz nawet aparatu w miejscu utrzymac nie mozesz
nie pij moze tyle przy pracy bo juz nawet aparatu w miejscu utrzymac nie mozesz
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
starałem się w miarę trzymać aparat bez ruchu ale ....oranżadka zrobiła swoje i nie było już tak łatwo
kruszyn - się rozebrało to się i złoży chyba
wszystko by było szybciej ale czasu brakuje
kruszyn - się rozebrało to się i złoży chyba
wszystko by było szybciej ale czasu brakuje
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
Wiadomo już, w która strone projekt sie rozwinie ?seboss pisze:Silnikowo :
na początku mały remoncik-jest parę rzeczy do zrobienia
Jeśli zdecyduje się na turbinkę to zakuje.
W przyszłym tygodniu jadę do kreatora mocy popytać trochę o kompresor i zobaczymy jak to będzie.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
generalnie to raczej będzie coś takiego :
stage 1 to będzie:
1 obróbka głowicy metodą flowbech
- wymiana zaworów, sprężynek i wszystkich potrzebnych rzeczy
- wałek zostaje oryginalny z c16se( dość ostry i póki co wystarczy)
2 obróbka dołu silnika w tym wyważenie tłoków, korbowodów, wału itp,
- delikatne odchudzenie koła zamachowego
- wymiana pierścieni itp
3 wydech
- kolektor - 4:2:1
- cały wydech na 2 lub 2,25 cala
4. w układzie dolotowym będzie troszkę powiększona przepustnica i zastanawiam się nad wydajniejszymi wtryskami
5. strojenie
z racji tego, że po starej corsie został SMT6 to całość będzie wystrojona takim pudełkiem
6. zawiasu nie zmieniam póki co -zostaje FK - 35 mm
7. zmiana hebli z 236 na 256
dziś się zastanawiałem nad zwiększeniem pojemności do 1.8 ale powiem szczerze, że nie wiem czy warto i czy dam radę bo nie rozkminiałem tego tematu i nie wiem jak to ugryżć i jak to zrobić - tu bym prosił o jakieś instrukcje
Turbinka będzie musiała chwilę poczekać ale jest w planach.
stage 1 to będzie:
1 obróbka głowicy metodą flowbech
- wymiana zaworów, sprężynek i wszystkich potrzebnych rzeczy
- wałek zostaje oryginalny z c16se( dość ostry i póki co wystarczy)
2 obróbka dołu silnika w tym wyważenie tłoków, korbowodów, wału itp,
- delikatne odchudzenie koła zamachowego
- wymiana pierścieni itp
3 wydech
- kolektor - 4:2:1
- cały wydech na 2 lub 2,25 cala
4. w układzie dolotowym będzie troszkę powiększona przepustnica i zastanawiam się nad wydajniejszymi wtryskami
5. strojenie
z racji tego, że po starej corsie został SMT6 to całość będzie wystrojona takim pudełkiem
6. zawiasu nie zmieniam póki co -zostaje FK - 35 mm
7. zmiana hebli z 236 na 256
dziś się zastanawiałem nad zwiększeniem pojemności do 1.8 ale powiem szczerze, że nie wiem czy warto i czy dam radę bo nie rozkminiałem tego tematu i nie wiem jak to ugryżć i jak to zrobić - tu bym prosił o jakieś instrukcje
Turbinka będzie musiała chwilę poczekać ale jest w planach.
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- pirat
- Forum Master
- Posty: 3105
- Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
a czy takiego ekstremalnego rozwiertu nie popelnil Kozzi i nie wyszla z tego lipa?
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
Kozzi rozwiercił C14SE na C16SE i wyszła z tego lipa bo się tłok posypał a szkoda ze tego do końca nie ogarnął bo by mogło być naprawdę mocne 1.6 8V...
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- seboss
- Nowy
- Posty: 449
- Rejestracja: 30 kwie 2007, o 09:17
- Imię: Sebastian
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
zastanawiam się nad rozwiertem do 1.8 ale w sumie nie wiem czy za dużo zabawy nie będzie
- gniazda tłoków trzeba by było powiększyć o 2,6 mm lub 3,1 mm w zależności od tłoka jaki dostanę do c18xe, c18xel i x18xe ma tłok o średnicy 81,6 mm lub 82 mm a tłok c16se ma 79mm
- nie wiem natomiast jaki skok ma wał z 1.8 jest i czy nic nie będzie przeszkadzać, wadzić przy starym bloku
w sumie jestem ograniczony czasowo ponieważ całą robotę muszę skończyć w 1 miesiąc bo na warsztat u mnie w firmie wjeżdża większa robota a corsa będzie tylko wadzić
co prawda moc pewnie by się udało uzyskać większą natomiast pytanie brzmi o ile większą i czy wielkość przyrostu mocy będzie na tyle duza żeby się z tym bawić
- gniazda tłoków trzeba by było powiększyć o 2,6 mm lub 3,1 mm w zależności od tłoka jaki dostanę do c18xe, c18xel i x18xe ma tłok o średnicy 81,6 mm lub 82 mm a tłok c16se ma 79mm
- nie wiem natomiast jaki skok ma wał z 1.8 jest i czy nic nie będzie przeszkadzać, wadzić przy starym bloku
w sumie jestem ograniczony czasowo ponieważ całą robotę muszę skończyć w 1 miesiąc bo na warsztat u mnie w firmie wjeżdża większa robota a corsa będzie tylko wadzić
co prawda moc pewnie by się udało uzyskać większą natomiast pytanie brzmi o ile większą i czy wielkość przyrostu mocy będzie na tyle duza żeby się z tym bawić
było kamikadze ......... teraz tylko tatowóz
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
ale o czym Ty piszesz :0 o wsadzeniu tłoków i wału z dużego bloku do małegoseboss pisze:- gniazda tłoków trzeba by było powiększyć o 2,6 mm lub 3,1 mm w zależności od tłoka jaki dostanę do c18xe, c18xel i x18xe ma tłok o średnicy 81,6 mm lub 82 mm a tłok c16se ma 79mm- nie wiem natomiast jaki skok ma wał z 1.8 jest i czy nic nie będzie przeszkadzać, wadzić przy starym bloku
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- raffo
- Świeżak
- Posty: 72
- Rejestracja: 22 mar 2008, o 14:00
- Lokalizacja: WWL
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Project c14se/c16se by Seboss
no Seboss.... NIEŹLE.
aż tak to ja się nie spodziewałem zagiąłeś mnie - przyznam
a z corsą na boku to i ja pamiętam jak pod blikiem malucha lub dużego fiata sąsiad tak stawiał ale mam nadzieje, żenie postawiłeś jej tak na tych RH ??
aż tak to ja się nie spodziewałem zagiąłeś mnie - przyznam
a z corsą na boku to i ja pamiętam jak pod blikiem malucha lub dużego fiata sąsiad tak stawiał ale mam nadzieje, żenie postawiłeś jej tak na tych RH ??