Dylemat na silnikiem.
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dylemat na silnikiem.
Witam
Wróciłem po paru latach na forum... powód jeden. Chcę sobie sprawić mocną CB.
Wiem, że narażam się na potępienie zadając takie pytanie i na burzę na forum , ale wypadłem troszkę z rytmu i potrzebuję pomocy.
Temat: wybór silnika.
Opcje: 1600 z GSi czy 2000 z Astry ?
O koniecznych przeróbkach coś już wiem, ale pytanie: czy od razu kupić jakiegoś Gsi (potem łatwiejszy ew. SWAP) czy może jakiegoś sztrymsa 1.2 zapodać jako dawcę budy ?
(ps. o hamulcach, kompie, wiązka itp. itd nie wspominam - wiadoma rzecz).
Poza tym, nigdy nie jeździłem ani Gsi ani X20XE. Możecie mi opisać wrażenia ? Istotna różnica ? Jakie zachowanie na drodze ?
Może wystarczy GSi + parę zmian dla dodania koników ?
Będę wdzięczny za każdą opinię
Wróciłem po paru latach na forum... powód jeden. Chcę sobie sprawić mocną CB.
Wiem, że narażam się na potępienie zadając takie pytanie i na burzę na forum , ale wypadłem troszkę z rytmu i potrzebuję pomocy.
Temat: wybór silnika.
Opcje: 1600 z GSi czy 2000 z Astry ?
O koniecznych przeróbkach coś już wiem, ale pytanie: czy od razu kupić jakiegoś Gsi (potem łatwiejszy ew. SWAP) czy może jakiegoś sztrymsa 1.2 zapodać jako dawcę budy ?
(ps. o hamulcach, kompie, wiązka itp. itd nie wspominam - wiadoma rzecz).
Poza tym, nigdy nie jeździłem ani Gsi ani X20XE. Możecie mi opisać wrażenia ? Istotna różnica ? Jakie zachowanie na drodze ?
Może wystarczy GSi + parę zmian dla dodania koników ?
Będę wdzięczny za każdą opinię
Drobny cwaniak
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
Zadaj sobie pytanie jakie moce chcesz mieć w corsie i do czego ona ma być.
No i ile kasy chcesz na to wydać. Jeśli interesuje Cię mocne dłubanie silnika związane z kosztami (wałki, box, strojenie) i moce ok 120-130KM to kuc jakąś GSi - tyle że ciężko trafić na silnik który był by w dobrym stanie więc trzeba by doliczyć też koszty remontu motoru.
Jeśli chcesz bezawaryjną, nie dłubaną jednostkę o mocy fabrycznej 150KM to wsadzaj silnik C20XE razem ze skrzynią. Jest już tyle cors zarówno A jak i B z tymi silnikami że trudno zliczyć i większość jeździ nimi na co dzień i bez problemu dają radę
No i jaki masz przede wszystkim silnik na myśli? Bo nie ma X20XE - albo C20XE (150KM) albo X20XEV (136KM).
Co do samochodu to jeśli chcesz swapować to kup cokolwiek co będzie tanie i nie przegnite
No i ile kasy chcesz na to wydać. Jeśli interesuje Cię mocne dłubanie silnika związane z kosztami (wałki, box, strojenie) i moce ok 120-130KM to kuc jakąś GSi - tyle że ciężko trafić na silnik który był by w dobrym stanie więc trzeba by doliczyć też koszty remontu motoru.
Jeśli chcesz bezawaryjną, nie dłubaną jednostkę o mocy fabrycznej 150KM to wsadzaj silnik C20XE razem ze skrzynią. Jest już tyle cors zarówno A jak i B z tymi silnikami że trudno zliczyć i większość jeździ nimi na co dzień i bez problemu dają radę
No i jaki masz przede wszystkim silnik na myśli? Bo nie ma X20XE - albo C20XE (150KM) albo X20XEV (136KM).
Co do samochodu to jeśli chcesz swapować to kup cokolwiek co będzie tanie i nie przegnite
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
Do jazdy na co dzień - tzn. w weekendowe napinania sięfotograf pisze:Zadaj sobie pytanie jakie moce chcesz mieć w corsie i do czego ona ma być.
Myślę tak do 10 000pln.No i ile kasy chcesz na to wydać.
Tak przepraszam, pomyłka.No i jaki masz przede wszystkim silnik na myśli? Bo nie ma X20XE - albo C20XE (150KM) albo X20XEV (136KM).
No właśnie - łatwiej chyba dzisiaj znaleźć w lepszym stanie X20XEV nie ? + ew. remoncik.
Stare C20XE mogą być zajechane jak sandały Chrystusa co ?
Choć z drugiej strony: tylko 136 KM ?
Drobny cwaniak
-
- Swój
- Posty: 992
- Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dylemat na silnikiem.
tylko 136? tylko 150? można tak bez końca
2.0 masz 150km obcykane na forum ze wszystkich stron i latasz, ogarniesz zawias i opony to kilka aut się złoi
1,6 już wskazane troche podłubać żeby zaczęło latać ale Porszak nadłubał ok 170KM tylko jakie koszta...
każdy silnik którego byś nie kupił wskazany remoncik więc buda + silnik + remont = ok 10tys... na mody może zabraknąć
a gdzie hamulce, zawias, jakaś felga ?
2.0 masz 150km obcykane na forum ze wszystkich stron i latasz, ogarniesz zawias i opony to kilka aut się złoi
1,6 już wskazane troche podłubać żeby zaczęło latać ale Porszak nadłubał ok 170KM tylko jakie koszta...
każdy silnik którego byś nie kupił wskazany remoncik więc buda + silnik + remont = ok 10tys... na mody może zabraknąć
a gdzie hamulce, zawias, jakaś felga ?
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
Tańsza wersja to kupno już takiego CB z 2.0.
Co jakiś czas na necie się pojawia jakiś ok. 8000-10000 pln + potem ew. przegląd silnika.
ps. no dobra+ a co z C20NE ?
Takiego można za 800pln wyhaczyć + remoncik....
Co jakiś czas na necie się pojawia jakiś ok. 8000-10000 pln + potem ew. przegląd silnika.
ps. no dobra+ a co z C20NE ?
Takiego można za 800pln wyhaczyć + remoncik....
Drobny cwaniak
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
... + czapka, ssący, wałek od 18E i mamy też w okolicach 140-150 KM
no i tańsze części. Jeśli nie przeszkadza Ci fakt posiadania 8 zaworówki to jest to ciekawa alternatywa
Co do gotowca to aktualnie jedna corsa po swapie godna uwagi jest na sprzedarz :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7542645
cały wątek o tej corsie tutaj :
viewtopic.php?f=47&t=62815
no i tańsze części. Jeśli nie przeszkadza Ci fakt posiadania 8 zaworówki to jest to ciekawa alternatywa
Co do gotowca to aktualnie jedna corsa po swapie godna uwagi jest na sprzedarz :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7542645
cały wątek o tej corsie tutaj :
viewtopic.php?f=47&t=62815
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
Nie przeszkadza mi fakt 8zaworów. Wręcz mniejszy stres - konstrukcja cepa- każdy mechanior ją zna jak własną kieszeń.
A to autko również ciekawe...choć felgi dla mnie od razu do wymiany
A to autko również ciekawe...choć felgi dla mnie od razu do wymiany
Drobny cwaniak
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
ja bym ustawil w ten sposob do kjs:
1. jesli wystarczy ok. 130-140km i nie przeszkadza >1600ccm to c20ne: z racji 'konstrukcji cepa', momentu na dole (co na kreciolkach moze byc przydatne) i taniosci rozwiazania
2. jesli korci Cie cos bardziej wyrafinowanego, ale i delikatniejszego to nadlubane c16xe, minusem cena do osiagniecia mocy ok. 140-150km i charakter wiertarki; na plus <1600ccm (nie wiem czy takie klasy obowiazuja w kjs)
3. c20xe to rozwiazanie gdzies po srodku 1 i 2. i no i najwieksze mozliwosci zwiekszania mocy, ale w tym przypadku chyba nie ma koniecznosci 150+km
1. jesli wystarczy ok. 130-140km i nie przeszkadza >1600ccm to c20ne: z racji 'konstrukcji cepa', momentu na dole (co na kreciolkach moze byc przydatne) i taniosci rozwiazania
2. jesli korci Cie cos bardziej wyrafinowanego, ale i delikatniejszego to nadlubane c16xe, minusem cena do osiagniecia mocy ok. 140-150km i charakter wiertarki; na plus <1600ccm (nie wiem czy takie klasy obowiazuja w kjs)
3. c20xe to rozwiazanie gdzies po srodku 1 i 2. i no i najwieksze mozliwosci zwiekszania mocy, ale w tym przypadku chyba nie ma koniecznosci 150+km
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
i wiesz...chyba tego będę szukał. Nie mam w planach KJS, chcę mieć autko, które da mi radość z jazdy po mieście na codzień.endo pisze:ja bym ustawil w ten sposob do kjs:
1. jesli wystarczy ok. 130-140km i nie przeszkadza >1600ccm to c20ne: z racji 'konstrukcji cepa', momentu na dole (co na kreciolkach moze byc przydatne) i taniosci rozwiazania
Przekonuje mnie prostota, koszty.... silnik znam też dość dobrze, bo miałem przez 2 lata Calibrę z C20ne.
Nigdy mnie nie zawiodła.
A jak z montażem C20ne ? Też konieczność dorabiania łap itp.... ?
Drobny cwaniak
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
tak samo jak ze swapem na każdy inny duży blok
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
- sasiadwroc
- Nowy
- Posty: 258
- Rejestracja: 1 sty 2005, o 16:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
A że tak jeszcze bardziej zamieszam...
Co jeśliby tak 1,5 td wrzucić na pokład i pomieszać m.in. w oprogramowaniu ?
Znane są przypadki ?
Co jeśliby tak 1,5 td wrzucić na pokład i pomieszać m.in. w oprogramowaniu ?
Znane są przypadki ?
Drobny cwaniak
-
- Swój
- Posty: 992
- Rejestracja: 22 sie 2006, o 19:02
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dylemat na silnikiem.
1,5 td zmieniasz dawke paliwa, kręcisz turbine i robisz jakieś 90KM bez żadnych grubszych zmian,a jak dołożysz IC to może być tylko lepiej
lepszym wyjściem byłoby 1,7 td z astry czy czegoś takiego
tu:
http://www.corsaclub.pl/forum2/topics49/13872.htm
masz projekt podkręcone 1,7 td na około 120KM
lepszym wyjściem byłoby 1,7 td z astry czy czegoś takiego
tu:
http://www.corsaclub.pl/forum2/topics49/13872.htm
masz projekt podkręcone 1,7 td na około 120KM
Kadett 2.0 8v aktualna zbawka
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
Opel Corsa B GSi++... c20xe on board... była...
nie polecam usług tuningowych z "NowyDwórMazowiecki/Jabłonna"...
- bix
- Nowy
- Posty: 163
- Rejestracja: 15 gru 2008, o 11:53
- Imię: Bartek
- Model auta: Grande Punto
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: warszawa/siewierz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dylemat na silnikiem.
AFAIR silniki 1,5 td nie miały kompa do silnika tylko do abs'u i reszty elektroniki.
Była: Corsa B x12sz + LPG
Był: Rover 416
Była: Audi A6 C5 1.8T
Jest: Grande Punto 1.2
Był: Rover 416
Była: Audi A6 C5 1.8T
Jest: Grande Punto 1.2
-
- Świeżak
- Posty: 77
- Rejestracja: 8 paź 2007, o 12:06
- Lokalizacja: Opole
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Dylemat na silnikiem.
sasiadwroc pisze: A to autko również ciekawe...choć felgi dla mnie od razu do wymiany
O ktore felgi ci chodzi ? bo w ogloszeniu jest opcja z alu i stala
Jesli cie interesuje to mam jeszcze niedokonczone w polerce 15" ori z calibry i do tego 2 opony 195/45 jakies 6mm biezniaka. Cena z tymi felgami to 8100zl
pozdro
-
- Nowy
- Posty: 102
- Rejestracja: 8 lis 2007, o 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: ostrołęka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
jest, byl montowany w omegach A, tak gwoli scisoscifotograf pisze: Bo nie ma X20XE
opel astra coupe bertone 2.0 Turbo - Full
- fotograf
- Swój
- Posty: 852
- Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
- Lokalizacja: Środa Wlkp.
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
EPC nic o nim nie wierobertnet pisze:jest, byl montowany w omegach A, tak gwoli scisoscifotograf pisze: Bo nie ma X20XE
EDIT
Jeśli miałeś na myśli X20SE jak napisał szajboos to faktycznie były takie - C20NE z podniesionym stopniem sprężania i EGRem
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V
-
- Nowy
- Posty: 102
- Rejestracja: 8 lis 2007, o 09:33
- Imię: Robert
- Lokalizacja: ostrołęka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
przepraszam w omedze B,
i sorry za małe ot.
i sorry za małe ot.
opel astra coupe bertone 2.0 Turbo - Full
- szajboos
- Nowy
- Posty: 343
- Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Dylemat na silnikiem.
robertnet pisze:jest, byl montowany w omegach A, tak gwoli scisoscifotograf pisze: Bo nie ma X20XE
X20SE tak gwoli scisłosci