Strona 5 z 5
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 29 sty 2013, o 15:18
autor: Pit_Bull89
Po przeczytaniu całego tematu moje wnioski by zwiększyć moc w silniku C14NZ wystarczy zmienić kolektory ssący z wydechowym z kadetta 1.6 ? (pasują bez przerabiania?) wtrysk z przepustnicą też z 1.6 8V ?? Jaki wtedy wałek zastosować z 1.3 ??
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 29 sty 2013, o 16:23
autor: !rafi
Wałek z 13s, a poza tym podnoszenie mocy w spi, to jak grzebanie w gównie.
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 29 sty 2013, o 17:17
autor: Pit_Bull89
!rafi pisze:Wałek z 13s, a poza tym podnoszenie mocy w spi, to jak grzebanie w gównie.
Dlaczego tak sądzisz ?? czy te modyfikacje co wypisałem dadzą aby dynamikę wiekszą silnika ?? Kolektory z kadetta 1.6 8V Pasują bez przerabiania ?? Jak ze spalaniem po tych modach ?

I czy musza być to cześci od kadetta czy może byc astra 1.6 8v?
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 30 sty 2013, o 00:52
autor: !rafi
Jak Cie interesuje spalanie to nie bierz się za mody. Zrób konwersje na c14se czyli 1,4 MPI i będziesz miał 82 kuce(zmiana kompa,głowicy,kolektor dolotowego i wiązki). A najtaniej wyjdzie wsadzić 1,6, sprzedać ten motor co masz i będziesz miał 100 kucy.
Tak jak pisałem wcześniej, modyfikacje twojego silnika to grzebanie w gównie, wydać można kupę kasy, a efekt będzie znikomy. Zostaje Ci swap na większy motor, a pojemność wg uznania

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 30 sty 2013, o 01:14
autor: yosh
!rafi pisze:A najtaniej wyjdzie wsadzić 1,6, sprzedać ten motor co masz i będziesz miał 100 kucy.
Przy założeniu że będzie to 1,6 na wielopunkcie , 1,6 mono miał 75 hp

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 30 sty 2013, o 06:58
autor: Pit_Bull89
!rafi pisze:Jak Cie interesuje spalanie to nie bierz się za mody. Zrób konwersje na c14se czyli 1,4 MPI i będziesz miał 82 kuce(zmiana kompa,głowicy,kolektor dolotowego i wiązki). A najtaniej wyjdzie wsadzić 1,6, sprzedać ten motor co masz i będziesz miał 100 kucy.
Tak jak pisałem wcześniej, modyfikacje twojego silnika to grzebanie w gównie, wydać można kupę kasy, a efekt będzie znikomy. Zostaje Ci swap na większy motor, a pojemność wg uznania

Kolego ale taka moc nie jest mi potrzebna chce tylko zrobic bardziej dynamiczny silnik. Dlatego pytalem czy kolektory pasuja i czy da cos ?
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 30 sty 2013, o 11:31
autor: czerwo
Pit_Bull89 pisze:Kolego ale taka moc nie jest mi potrzebna chce tylko zrobic bardziej dynamiczny silnik.
Też tak myślałem swap'ując na C14SE, apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc lepiej od razu podjąć odpowiednią decyzję, bo po co ponosić potem koszty po raz drugi. Uważam podobnie jak rafi, że nie ma sensu modzić C14NZ, lepiej przerobić na wielopunkt albo pokusić się o C16SE, ew. jakąś szesnastkę.
Pozdrawiam, Robert
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 30 sty 2013, o 12:43
autor: michalzel
Ja mialem C14NZ i chcialem cos w nim porobic ale stwierdzilem ze to strata kasy a i tak wiekszej mocy nie uzyskam, wiec robi sie 2.0 i na dniach bedzie smigac:) lepiej zainwestowac w cos konkretnego niz wyrzucac kase w bloto;]
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 30 sty 2013, o 17:17
autor: Porszak
bardziej dynamiczny bedzie wlasnie taki majacy 20KM wiecej, na tych gratach z kadeta zyskasz kilka KM, zawsze jednak mozesz wlożyć "silnik z kadeta" np c20xe, albo c20ne. a jak bardzo chcesz tuningować to posadz sobie na swoj silnik glowice od 1.6 16v, dorzuć tloki od 1.6 16 i wiazke z kompem, ewentualnie ktoś Ci to bedzie musiał wystroić, ale takie mody nie kosztuja 150pln jak graty z kadzia....
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 1 wrz 2013, o 16:44
autor: Kozer
Nie wiem, czy dobrze trafiłem z pytaniem, ale jest związany bardzo z tymi postami. Tak więc. Czy głowiczka, ta z wałkiem od 1.4, podejdzie bez problemu do 1.2, czy sam wałek wsadzić i pasuje bez żadnego przerabiania, prosiłbym o jakąś radę.

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 1 wrz 2013, o 17:43
autor: szymi870
Pasuje zarówno głowiczka z wałkiem jak i sam wałek

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 1 wrz 2013, o 19:25
autor: Kozer
Ok. Dzięki wielkie, będę walczył z tym, może dynamiki coś dostanie

Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 7 paź 2013, o 21:26
autor: kasmarkos
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 8 paź 2013, o 07:20
autor: Porszak
dla mnie obie opcje sa slabe bo jak dobrze poszukasz to trafisz za ta cene markowe uzywki, ktorcyh producent coś deklaruje, a tutaj nikt nic nie deklaruje. wiekszośc aftermarketowych wałkow jest symetryczna, a jesli sie roznia to nie o 30st. tylko max 15.
te drugie to uż wogóle nie wiem czy sie od serii róznia bo jelsi dobrz epamietam to seria ma 245st tylko podawane bez luzu czyli moze te mierzac bez luzu mialy by 255(najlepiej zadzwonić zpaytać), a 8.8mm to jest seryjny wznios

. ten pierwszy link troche lepszy, ale nie wiele bo jak silnik ma zachowac kulture pracy to daje sie wiekszy wznios zamiast duzego wypełnienia.
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 8 paź 2013, o 10:35
autor: kasmarkos
OK dzieki za info. Czyli trzeba szukac dalej.
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 8 paź 2013, o 11:35
autor: Porszak
ja by do swojego auta takich nie włożył, ludzie wkladaja rózne wynalazki i sa zadowoleni(moze nie maja porównania z dobrym produktem), ale moim zdaniem nie za ta kase, bo tak naprawde dokladasz 1000pln i masz markowy nowy produkt, o ktorym wiadomo, że sie nei wyciera i wiadomo jak działa bo mozna znaleźć info w necie, a tutaj nic nie wiesz. gdyby te walki kosztowały 400-500 i sam mogłbym dodatkowo wystroić pod nie auto czyli te 400-500 byłoby jedynym kosztem to może mogłbym spróbowac
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 23 sty 2014, o 17:27
autor: Gawryjol
Wlasnie takiego czegos potrzebowalem, tylko bardzo sie rozczarowalem, moje c14nz ma strasznego mula, na 2 ledwo sie do konca dokjrecilo a przy wyzszych buiegach nie ma sensu krecic powyzej 3,5 tys bo nie kreci jedzie juz, myslalem ze moze jakos da sie to odmulic, pomyslalem o mpi ale widze ze trzeba czapke cala przekladac, a czy nie ma jakiegos innego sposobu? jakis walek nie pasuje? przepustnica albo caly kolektor albo cos?
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 23 sty 2014, o 22:24
autor: ja37
Gawryjol pisze: nie ma sensu krecic powyzej 3,5 tys bo nie kreci
Z gówna bata nie ukręcisz.
Wszelkie mody robi sie na silniku, który żyje, a nie umiera, jak Twój....
Może pomyśl najpierw, jak poprawić kondycję silnika, który masz.
To taki pierwszy punkt.
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 24 sty 2014, o 09:14
autor: gtszudi
ja miałem C14NZ z walkiem 13s , przepustnica z c18nz , wydech z c16se , czapka splanowana o 0,5 mm , do tego komp był od c12nz bodajże , i jechalo to naprawdę fajnie.
na twoim miejscu szukałbym C16NZ na przekladke.
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 15 sie 2014, o 11:32
autor: d.m
Witam,
serducho 20seh, + wałek 296st ,3 kąty na zaworach ,powiększone zawory ,obrobione kanały w głowicy, ,z nowymi hydrokompensatorami. Istnieje szansa aby zbliżyć się do serii w c20xe?
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 15 sie 2014, o 20:54
autor: ja37
Bez strojenia?
Nie.
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 20 wrz 2014, o 20:50
autor: d.m
Witam,
trafiłem na zdrowy c20ne i pytanka.
W co tutaj iść?
Zrobienie z niego seh-a (nie będę pisał co i jak ponieważ na forum jest wszystko)?
Czy kompresorek z merca albo któryś z serii G? Jakie dmuchnięcie wchodzi w grę na seryjnych gratach?
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 22 wrz 2014, o 00:26
autor: Porszak
wsadzić i jezdzić, wymienic tylko to co nie jest ingerencja w silnik czyli walek i kolektoy i po sprawie. jak dlubac to cos bardziej rozwojowego
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 24 wrz 2014, o 12:13
autor: darco16v
Uważam osobiście ,że dłubanie wolnossaka nie ma większego sensu. Chyba ze stajesz w klasie na ćwiartkę w tej samej pojemności. Widziałem gdzieś projekt ze ktoś zrobił z x16xe 182KM ale poszło w to wagon pieniedzy. No i KM urosły ale moment nadal jest słaby. Za takie pieniądze mozna śmiało miec już turbine i to z dwulitrówki . Rzeźbienie wolnossaka to sztuka dla sztuki.
Re: Modyfikacje silnika 8v i 16v - Kompendium - BĘDĄ poprawk
: 25 wrz 2014, o 00:13
autor: Porszak
mam porownanie n/a 100KM/L i turbo w opc. ile razy wsiadam do mojej straej corsy to banana mam wiekszego. reakcja na gaz, dzwiek itd bez porownania, a opc odjezdza dopiero koncem 4 biegu.
spalanie w turbo wieksze, ale faktem jest ze za ta sama kase mocy w trubo bedzie znacznie wiecej