Strona 6 z 7

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 0,9 bar, 250KM+ , 300Nm+

: 23 gru 2010, o 07:30
autor: czester 1
ciezko sie odniesc nie widzac budzikow, ale po samym dzwieku to widac (slychac) ze jest ostro :twisted:

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 0,9 bar, 250KM+ , 300Nm+

: 23 gru 2010, o 11:36
autor: Fifo
Nie widać budzików bo:

a) u mnie nie ma co oglądać bo jest wyłączony prędkościomierz :lol:

b) nie zalezy mi na tym, żeby ktos po ogladnięciu filmiku mnie namierzył i postanowił wystawić blankiet za udokumentowane przekroczenie predkości.

Musi wystarczyc fakt, ze rozpędzaliśmy się od około 90km/h jak napisałem wcześniej

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 0,9 bar, 250KM+ , 300Nm+

: 2 mar 2011, o 12:05
autor: Side-pipe
Przesada :0 Jestem pod wielkim wrażeniem osiągnięć :0

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 16:21
autor: Fifo
Trochę ostatnio pobawiłem się doładowaniem i pokreciłem kółkami rozrządu i na razie jeszcze na średnim zestrojeniu paliwa i zaplonu auto przy 1,0 barze doładowania wypluło 284KM i 381Nm ... i rwie asfalt :) Radzi sobie bezproblemowo z BMW M3 i 400konnymi Lancerami. Niebawem wrzuce wykres (choć poza maksymalnymi wartościami to jezeli chodzi o przebieg krzywych nie bardzo jest się czym chwalić). Bedzie tez kilka całkiem fajnych fotek auta oraz filmik z konfrontacji z mocnym Lancerem Evo IX :D

P.S. Jeszcze 16KM i bedzie 3 z przodu. Jezeli chodzi o moment to wartośc mnie przeraża - martwie się o przeniesienie napędu!

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 16:33
autor: koza149
Kurde jestem wrecz zmuszony podjechac na zlot tegoroczny i zobaczyć jak to będzie latało po torze ! ;) na prawdę wielki podziw :) i oczekuje na to 3 z przodu.. ale co wtedy z trakcją ? jak to przenieś..

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 18:24
autor: Fifo
koza149 pisze:Kurde jestem wrecz zmuszony podjechac na zlot tegoroczny i zobaczyć jak to będzie latało po torze ! ;) na prawdę wielki podziw :) i oczekuje na to 3 z przodu.. ale co wtedy z trakcją ? jak to przenieś..
Niestety na tym torze w Wyrazowie to bardzo cienko będzie. Jest tam piekielnie nierówno, co w połaczeniu z brakiem trakcji objawi się tym, ze raczej będe walczył o przetrwanie i nie urwanie niczego. No cóż, pożyjemy zobaczymy. Juz w zeszłym roku, gdzie tej mocy podczas zlotu było o 80KM mniej i momentu o 130Nm mniej wcale nie było różowo na Wyrazowie.

3 z przodu chce zobaczyć dla samego fun'u. Jak to przenieśc na asfalt, oto jest pytanie. Wystroić progresywnie i na niższych biegach obciąc doładowanie. Jedyny sposób, żeby dało się tym jeździć na torze. Na ulicy nawet nie ma tragedii...dopóki nie spadnie deszcz ;)

P.S. do moderatorów - czy ktos mógłby mnie naprowadzić dlaczego cały czas pisze grubasem, jak nie dałem żadnego pogrubienia?

P.S.2 ooo juz nie, sam zniknęło po edycji posta

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 18:32
autor: Konik
Fifo widze ze idziesz na zywioł :-D dmuchasz krecisz i wogóle wszystko ok. Ale czy motor wytrzyma takką moc? Nie boisz sie ze coś sie urwie??

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 19:16
autor: Fifo
Motor jest zajebisty i ma wytrzymac. Koniec i kropka. Oczywiście dopuszczam do siebie mysl, ze jest mały procent szans, ze cos się wysra z przyczyn niezaleznych, ale to grozi tez seryjnym samochodom. To jest nominalnie silnik Turbo i ma przyjąć 1,2-1,3 bara bez przysłowiowego gadania :)

Przez średnie zestrojenie paliwa i zapłonu rozumiem niezbyt ładne kreski na wykresie, natomiast nie ma mowy o stukowym, za wysokim egt, szarpaniu, przerywaniu etc. Auto jeździ gladko i wsio hula. Jedyne o co się obawiam to o przeniesienie napędu (skrzynia/sprzegło/półosie/przeguby). Najbardziej o te dwa pierwsze. Bo skrzynia jest seryjnie z motoru 2.0 n/a 136Km i poniżej 200Nm a sprzegło miało być do 400Nm a do tych juz niedaleko.

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 19:19
autor: kamiloooo
fajna moc, 3 z przodu robilo by juz wrazenie, daleko nie jest wiec krec stroj i pokazuj wykres z 3 z przodu
co do objezdzania M3 to trzy litry wolnosace tez daja rade bez problemu :oko:

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 20:02
autor: Fifo
Poniżej wykres, niestety 2 konie i 3 niuty mniej bo sobie nadpisałem na tym lepszym ten drugi wykonany od razu, żeby wykluczyć uslizg na rolkach i uzyskac powtarzalność

Obrazek

I kilka fotek :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 20:27
autor: Porszak
ten delikatny rozwoj auto oznacza porzucenie pomysłu o jego sprzedaży czy jeszcze bedziesz próbował znaleźć innego wlaściciela dla niego?

ceferki sa ładne, kreski tez. bedziesz probował przesunąć max moment jeszcze w prawo czy tylko do gory? jakie wogole masz mozlowiści(turbo jest seryjne bo nie pamietam juz)? jak moment poszedlby w prawo wtedy było by latwiej o 3 i bezpieczniej ciut dla "trybów" :oko:
oraz ktore eMki dostaja łomot, pytam dla doprecyzowania, a nie z niewiary.

: 11 cze 2011, o 21:02
autor: !markos
ja wiem czy ten pik taki fajny, +40Nm na 800 obrotach... chyba bym to troche wygladzil. dziwnie wysoko to wszystko i bardzo krotko trzyma. jest sens wyciagac takie krotkie strzaly, zeby bylo wiecej w liczbach? chyba ciezko sie tym teraz jedzie.

skrzynie zmienisz na f28 i bedziesz mogl zrobic momentu ile ci sie spodoba :grin:

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 21:15
autor: Fifo
W aucie cos robie bo póki jest u mnie to zawsze jest cos co moge zrobić/poprawić/sprawdzić etc. Bede szukał nowego własciciela, bo mam juz nowy projekt na tapecie, (w skrócie celem jest 500KM na 1000kg wagi). Nie zrealizuje go za szybko, jak nie sprzedam Corsy, a jestem na niego napalony ;)

Jak pisałem kreski sa takie sobie i ja specjalnie nie jestem z nich zadowolony. Celem przy strojeniu bedzie nie tyle przesunięcie max momentu w prawo co wygładzenie góry, żeby tak agresywnie nie przechodził przez peak'a, może kosztem obciecia momentu w tym zakresie, ale za to będe się starał utrzymac go w miare płasko do końca, żeby tak ostro nie leciał w dół. Wtedy moc bedzie sobie szybowac w górę.

Turbo jest seryjne z c20let i takie zostanie. Niestety c20xe/let maja taka charakterystyke a nie inna, ze powyżej 5500rpm moment leci w dół. Jedyne co mogę to starać się to ograniczyć.

F28 w dorbym stanie i przyzwoitych pieniądzach ciężko znaleźć, ale w istocie to jest wyjście. Będe nad nim myślał, jak pożegnam ta skrzynie, co mam nadzieje nie nastąpi za szybko.

Nie jeździ się tym cieżko, tylko trzeba troche wprawy. Dwa pierwsze biegi staram się głaskac pedał gazu a nie trzecm odkręcam i jest miazga :D

Na razie, jak to ujął własciciel objechanego M3, zrobiłem wiatrak z E36. Niemniej jednak wygladało to tak, ze po przepięciu na 3 E-mkę jakby ktos za zderzak złapał, albo jakby jej się otworzył spadochron hamujacy. Czekam az trafie E46, choć tu tez nie przewiduje problemów.

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 21:30
autor: Porszak
beemki fajne, ale mialem to samo jadac z 328, takie mamy skrzynie albo oni takie kiepskie, ze po zapieciu 3 w corsie, bmw rzuca kotwice mimo tego ze ciagle jedzie na 2.

czy problem slabszego napelniania xe/letow po tych 5500 lezy w slabej glowicy czy raczej kolektorze?

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 23:16
autor: Fifo
Raczej w kolektorze. Niestety nie jest najszczęśliwszy i o ile w xe jeszcze to nie jest takie widoczne to przy podkręconym let niestety się to mocno objawia...a kolektor jest taki sam niestety w n/a i w turbo. No cóż, musze z tym żyć ;)

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 11 cze 2011, o 23:55
autor: przyciaga
Cieszę się że nadal dłubiesz przy corsie :)2 i to z jakim efektem :0 .
Trzymam kciuki żeby udało Ci się dotrzeć na tor i już zamawiam przejażdżkę :twisted:(jak się dopcham :-P ) .
Pięknie się samochód prezentuje na zdjeciach.

P.S. To pogrubienie posta jest tylko tuż po wysłaniu. Ptem czcionka wraca do normalności

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 12 cze 2011, o 17:47
autor: koni
Fifo pisze: Na razie, jak to ujął własciciel objechanego M3, zrobiłem wiatrak z E36. Niemniej jednak wygladało to tak, ze po przepięciu na 3 E-mkę jakby ktos za zderzak złapał, albo jakby jej się otworzył spadochron hamujacy. Czekam az trafie E46, choć tu tez nie przewiduje problemów.
e36 M3 wybebeszone na maxa i ja bym pojechal niestety startowalem z opoznieniem i 3 weszla za 3 razem... (do tego mialem prawie pelny bak, dodatkowy zapas i balast 25kg na pokladzie) ale na wiatraka nie mailbym co liczyc :oko:
e46 nie jest duzo szybsze od e36 wiec nie powinienes miec zadnych klopotow..

wychodzi, ze na cwiartke masz sporo ponizej 13sek :)2

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 12 cze 2011, o 18:02
autor: Zynio
Fifo pełen respekt dla ciebie, co do przeniesienia napędu trzeba pomysleć nad 4x4 bo jednak osika juz nie da sobie rady nawet na nowej skrzyni F40, i jak tam hamulce?

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 12 cze 2011, o 22:38
autor: Fifo
Największym problemem M3 E36 jest w większości przypadków brak mocy/nietrzymanie serii i zamiast rzeczonych 320PS, zazwyczaj mają od 240-280. Hamowałem kilkanaście egzemplarzy i zaledwie dwa były zbliżone do serii, reszta sporo poniżej, co przekłada się na kiepskie osiągi i obiegową opinie, ze E36 M3 nie jeżdżą. Ja miałem okazję zmierzyć się z egzemplarzem w pełni sprawnym.

4x4 raczej na pewno nie będzie, jako, ze już pokroiłem jedno auto celem wstawienia napędu na wszystkie koła (niebawem projekt ujrzy światło dzienne, a na jakimś tam forum tematycznym są już zdjęcia z prac) to wiem ile wiąże się z tym pracy i problemów - simply nie chce mi się :lol: Zresztą 280PS na ośce zapina, przy 4x4 będzie to zaledwie przeciętny wynik i musiałbym uderzyć w okolice 400PS a to wiąże się z kuciem silnika i przebudowa wszystkiego = kasa, za która zrobie projekt, który już na mnie czeka :)

Zynio hamulce czekają, na razie musze mieć Corse na chodzie, te mody, które robie teraz nie wykluczają jej z codziennego użytku a hamulce na kilka dni uziemią samochód - nie mam czasu i miejsca na to teraz. Niemniej jednak z moimi heblami już nienajlepiej :/

: 13 cze 2011, o 00:33
autor: !markos
zyniogs pisze:trzeba pomysleć nad 4x4 bo jednak osika juz nie da sobie rady nawet na nowej skrzyni F40
bzdura. sterowanie doladowaniem wedlug biegu i po problemie.

Re:

: 13 cze 2011, o 06:59
autor: STELMI
!markos pisze:
zyniogs pisze:trzeba pomysleć nad 4x4 bo jednak osika juz nie da sobie rady nawet na nowej skrzyni F40
bzdura. sterowanie doladowaniem wedlug biegu i po problemie.
+ porządne opony

OT możesz wrzucić linka do drugiego projektu?

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 13 cze 2011, o 12:02
autor: Fifo
Ale który, ten 4x4 czy mój nowy 500/1000?

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 13 cze 2011, o 12:22
autor: Porszak
my chętnie popatrzymy na oba... :-D

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 20 cze 2011, o 11:42
autor: gawron
widziana wczoraj w Sosnowcu,robie mega wrażenie,i mega też jezdzi.Gratulacje ;)

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 20 cze 2011, o 11:45
autor: kamiloooo
jakie czasy robila??

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 20 cze 2011, o 12:27
autor: Fifo
Słabiutkie niestety, jako, ze był to mój debiut na oficjalnych zawodach na ćwiartkę to uczyłem się startowania na choinkę - słabe czasy reakcji. Jechałem w klasie street fwd - pełne wnetrze i ja akurat na oponach drogowych na których jeźdze na codzień, więc 1 i 2 się ślizgałem, 3 i 4 nie wystarczyła na dobry czas. Poza tym akurat na tej ulicy to była troche walka z samochodem, szczególnie pod koniec odcinka (nierówności i lekkie koleiny), no a poza tym zmienna pogoda, nie do końca sucha nawierzchnia i w rezultacie najlepsze ET to 13.7xx. Niemniej jednak na pudło wystarczyło :) Z Golfem VR6T ani Civ'em (1 i 2 miejsce w klasie) niestety nie miałem opcji powalczyć. Zdjecia niebawem :)

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 20 cze 2011, o 13:41
autor: kamiloooo
hmmm to moje rekordowe et 13,2 i przy problemach 13,6 jak na 200 koni jest do przelkniecia :twisted:
z miejsca jestem rownie mocny, pewnie od 140-150 bym zaczal puchnac :oko:

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 20 cze 2011, o 20:16
autor: Volter
Też miałem napisać gratulacje. Osobiście nie byłem, ale znajomi mówili o corsie:) podobno golf 3 bezkonkurencyjny, tak samo jak jakieś stare porshe 911 :)

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 20 cze 2011, o 22:47
autor: Fifo
No Golf w mojej klasie wymiatał, absolutnie poza zasięgiem. To stare Porsche to weteran zawodów 1/4 w Polsce. Ten facet startuje odkąd pamiętam, niemalże od pierwszych organizowanych w kraju zawodów, o ile w istocie faktycznie nie od pierwszych.

kamilooo, 13,2 to świetny wynik, ale w moim przypadku nie do osiągnięcia bez slicka i raczej nie na ulicy, w każdym razie nie na tej w Sosnowcu ;)

Kilka obiecanych fotek, więcej na naszym firmowym Facebook'u:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo - 1,0 bar, 284KM , 381Nm

: 24 cze 2011, o 08:19
autor: -=m&m=-
Gratki Fifo wyników ! Fajnie, że fura bezproblemowo zapina :D