Strona 8 z 9

: 8 lut 2006, o 21:43
autor: !markos
b gsi miala 256x20, takie same miala tigra, ale pompa nie ma z tym kompletnie nic wspolnego, jest taka sama jak w reszcie modeli corsy

a co masz zrobic? zmienic samochod na jakis nowoczesniejszy, taki, zeby przy niewielkiej zmianie srednicy tloczka pompa hamulcowa jeszcze cos pompowala :lol:

: 14 lut 2006, o 16:30
autor: YAQB
Witam!

A ja tak tylko dla formalnosci chcialem Wam cos pokazac ...

Obrazek

... a sie pochwale - A CO :-P

: 14 lut 2006, o 16:39
autor: radzio_gsi
no moje tarcze tez juz czekaja, na polce, musze tylko zaciski kupic i klocki, pochwal sie jak dziala :)

: 14 lut 2006, o 16:43
autor: K I L L E R
Wygląda miodzio, a hamuje pewnie lepiej od serii, nawet GSI. :oko:

: 14 lut 2006, o 18:55
autor: -=kLaRi=-
Kuba ,ja Cie podziwiam za zapal do roboty w takich warunkach... masakra w takim sniegu ;(...
A pozatym to napisz jakie sa twoje odczucia :D po hamowaniu :)

: 14 lut 2006, o 19:23
autor: !markos
noo, to mamy pierwszy i jak do tej pory jedyny ladny i fajny element yaqbowej corsy :-P :lol:

to teraz 200-250km nie deptania za mocno z predkosci wyzszych niz 70-80km/h (z mniejszych mozna, bo nie zdaza sie zagrzac), a potem juz mozna deptac ile wlezie :oko:

: 14 lut 2006, o 20:06
autor: D12
YAQB gratuluje moda :) również podziwiam za zapał w taką pogode ;)

: 14 lut 2006, o 21:42
autor: YAQB
!markos pisze:noo, to mamy pierwszy i jak do tej pory jedyny ladny i fajny element yaqbowej corsy :-P :lol:
A to ja juz wiem dlaczego tak wszystko demontujesz z uporem maniaka ze swojej fury - zeby sie nie bylo do czego przyczepic 8-) A poza tym ... fakju :-P


Co do wrazen ... Panowie ... ja nie wiem jak w Waszych rejonach, ale u mnie dzisiaj (czyli w dniu wymiany) to moge Wam co najwyzej opisac wrazenia z poslizgow na sniegu :lol:. Pomijam juz nawet fakt, ze 1-szego dnia raczej ciezko powiedziec cos naprawde :D

Co do roboty ... dzisiaj mialem urlop, a na wtorek za tydzien przypada mi ostatni dzien waznosci przegladu. Poniewaz na 300% nie przeszedl bym go ze starymi heblami to mnie przypililo :grin:. Nie pokaze Wam jak wygladaly moje stare tarcze - powiem tylko tyle, ze dosc mocno zjechalem juz z ich gruboscia ponizej minimum :oops:

: 14 lut 2006, o 22:37
autor: radzio_gsi
a duzo wiekszy masz skok pedala?

: 15 lut 2006, o 09:31
autor: YAQB
radzio_gsi pisze:a duzo wiekszy masz skok pedala?
Jak na moje 1-sze odczucia moment, w ktorym hamulec "bierze" od chwili nacisniecia pedalu wogole sie nie zmienil w stosunku do poprzedniej konfiguracji.

: 15 lut 2006, o 13:13
autor: Hiv
YAQB pisze:
radzio_gsi pisze:a duzo wiekszy masz skok pedala?
Jak na moje 1-sze odczucia moment, w ktorym hamulec "bierze" od chwili nacisniecia pedalu wogole sie nie zmienil w stosunku do poprzedniej konfiguracji.
Też tego nie odczułem ale markos jak zawsze stwierdzi pewnie, że pedał musi wpaść głębiej :-P

: 15 lut 2006, o 13:23
autor: !markos
nie wiem jak z dupy hamulce ma seryjnie corsa a (domyslam sie, ze duzo bardziej z dupy niz b), ale wiem, ze w b efekt jest taki, ze owszem, bycmoze zaczyna lapac w tym samym momencie, ale ma duzo glebszy skok, bo wymusza to wieksza objetosc wypelniana przez plyn - myslcie troche..

oraz hamulce zaczynaja pracowac wlasciwie dopiero od momentu, kiedy z klockow zetrze sie ta warstwa nacieta po skosie, bo dopiero wtedy cala powierzchnia klocka pracuje.

: 15 lut 2006, o 13:36
autor: YAQB
CA z niewentylowanymi tarczami hamuje gorzej niz rowerek Reksio :-P .. wiem, bo jezdzilem 3 lata prawie.

Jesli chodzi zas o 256/24 to ja wyrazilem tylko opinie, ze zaczyna lapac w tym samym momencie, NATOMIAST nie bylo jeszcze okazji (chociazby ze wzgledu na wstepne docieranie elementow i panujace warunki atmosferyczne) sprawdzic jaki ma skok do momentu zablokowania.

Jestem przekonany, ze przy "depnieciu" pedal wpadnie glebiej, bo pojemnosc komory tloczka, jest wieksza (ogolnie zacisk pod 256/24 jest o wiele wiekszy niz 236/20 - wiem bo macalem wczoraj :-D). Dlatego sie wcale nie dziwie, ze na 236/20 da sie zalozyc felge 13" a na 256/24 nie kazda 14" wejdzie.

Tak wiec co do roznicy w skoku pedalu juz w momencie hamowania wypowiem sie jak to zweryfikuje.

: 18 lut 2006, o 22:34
autor: Sznaps
u mnie przy 256 x 24 nie było skoku większego, zaczynało łapać przy lekkim naciśnięciu i dalej elegancko. Miałem problemy z wyczuciem płynności hamulca bo od pewnego momentu nacisku samochód wręcz stawał dęba ale poza tym skok moim zdaniem nie był większy niż przy seryknych hebelkach.

: 20 lut 2006, o 11:02
autor: Hiv
Czyli teoretycznie powinno być głębiej a praktycznie jest bez zmian(mówie o obu moich corsach). A przynajmniej roznica jest tak mała ze niewyczówalna na codzień...

: 20 lut 2006, o 14:59
autor: kristo
Ja chyba mam cos autem, albo coś ze sobą :lol: :lol:
Wszyscy piszą że 256 hamuje jak żyleta, a ja nie odczułem znaczej poprawy- za to pedał jest bardziej miękki i wydłużył się jego skok- kurde co jest??
Minusem jest to że się dynamika auta pogorszyła.. :-? :bardzozly:

: 20 lut 2006, o 15:08
autor: YAQB
kristo pisze:Wszyscy piszą że 256 hamuje jak żyleta, a ja nie odczułem znaczej poprawy- za to pedał jest bardziej miękki i wydłużył się jego skok- kurde co jest??
Ja sie jeszcze nie wypowiadalem tak naprawde, bo jeszcze nie bylo okazji sprawdzic (najpierw byl snieg, a teraz jest dupa z samochodem :bardzozly:)

: 20 lut 2006, o 15:34
autor: kristo
Ja coraz bardziej jestem przekonany że pomysł z wymianą pompy na corse b lub kadeta nie był wcale taki głupi.

: 20 lut 2006, o 17:29
autor: YAQB
Ja jestem udupiony z silnikiem ... wiec poki co nie potestuje hebli, ale ogolnie to chetnie podraze temat

: 20 lut 2006, o 18:38
autor: endo
kristo pisze:Minusem jest to że się dynamika auta pogorszyła.. :-? :bardzozly:
jak to niby mozliwe??

: 20 lut 2006, o 18:48
autor: kristo
endo pisze:
kristo pisze:Minusem jest to że się dynamika auta pogorszyła.. :-? :bardzozly:
jak to niby mozliwe??
Większe koło, cięższe + większa wentylowana tarcza= znacznie zwiększona waga wirująca.

Obrazek
Obrazek

: 20 lut 2006, o 19:14
autor: endo
kristo pisze:Większe koło, cięższe + większa wentylowana tarcza= znacznie zwiększona waga wirująca.
zdaje sobie sprawe, ale czy faktycznie da rade to wogole wyczuc?

: 20 lut 2006, o 20:00
autor: radzio_gsi
tez, interesuje mnie motyw ze zmiana pompy, ewentualnie ze zmiana pompy i wywaleniem serwa

: 20 lut 2006, o 20:09
autor: Porszak
Endo mysle ze przy lekkim aucie i niezbyt mocnym silniku czuc, a roznica w wadze miedzy lita a wentylowana i do tego wieksza tarcza nie jest niezauwazalna

: 3 sie 2007, o 09:33
autor: Mihó
Odkopuję trupa. Mam pytanie, bo też rozważam montaż 256x24mm.

Czy na zestaw 256x24 wejdą mi takie felgi

Obrazek

To jest 14", ale słyszałem, że nie wszystko co ma 14" wchodzi na 256...

EDIT: Te felgi mają 5.5" szerokości. Zapnie się na nich opona 185mm ?

: 3 sie 2007, o 09:50
autor: AdamXXL
problemy były z felgami 14" od corsy A gsi. przy tych nie mam pewności ale powinny podejść.

: 3 sie 2007, o 20:35
autor: Sław
O jasny gwint, ale paskudne felgi :lol:

: 10 sie 2007, o 20:24
autor: LETIS
witajcie.
ja z pytankiem.
z racji tego iż zmieniam hamulce na coś normalnego(256mm) mam pytanie. co sądzicie o tym płynie http://moto.allegro.pl/item224107010_sp ... 00_ml.html
wiem ze motul to dobra firma ale zastanawia mnie jedna rzecz :

"Należy uniknąć mieszania z poliglikolowymi płynami hamulcowymi o niższych właściwościach. Nie należy mieszać w z produktami na bazie silikonu (DOT 5) lub produktami mineralnymi (LHM). " chodzi o to że nie wiem co mam teraz zalane i jak ten płyn zachowa się z pozostałością tego co mam teraz w układzie.... poradźcie coś.

: 10 sie 2007, o 20:27
autor: Mihó
Płyn i tak musisz wymieniać co dwa lata, a o ile się nie mylę, DOT5 i 5.1 częściej. Więc nie kombinuj z dolewkami tylko wymieniaj

: 10 sie 2007, o 20:37
autor: LETIS
nie no wymieniac to napewno. ale czy on sie nie pogryzie z reszta...
i jeszcze jedno pytanko. co wchodzi w sklad zestawu naprawczego zaciskow?