Strona 9 z 13

: 9 cze 2007, o 09:07
autor: -=m&m=-
chuckyhc pisze: Mike czy wsadzenie c20 oznacza koniec dlubania przy Frankim?co sie mi wydaje ze nie, ale to sie okaze jeszcze.

jeszcze raz gratki Mike!! (ha rowniez z okazji rocznicy :D :D )
dzieki serdeczne, tak jak juz wczesniej powiedziałem, w corsie żadnych poważnych modów nie bedzie :oko:

Korzystając z okazji pobytu w Łodzi, wybrałem się na czwartkowe spoty i .... frankie zrobił małe zamieszanie :lol:

Na pierwszy ogień poszła fiesta mk3, z która już od dłuższego czasu rywalizujemy i jak do tej pory corsa wychodziła obronna ręką. Tym razem miało być inaczej :-D w fieście siedział silnik 2.0 16v z mondeo a własciciel w końcu chciał się odgryżć za wcześniejsze niepowodzenia :oko: Ku jego zaskoczeniu corsa nie odpuszczała, baaaa złoiła dupe fieście :lol: z 4 startów z fiesta, jeden przegrany z powodu problemów z wbiciem 3-ki :lol:

Kolejnym łupem padł peugot 206 2.0 l Po udanych startach z fiesta zjechałem do pitstopu gdzie nagle pojawiła sie grupa osób wypytujaca co corsa ma pod maska i zapraszajaca na sobotnia 1/4 mili do Pabianic. Nie powiem całkiem miłe uczucie :grin: Jedna z osób był chłopak, który spytał sie czy stane z 2 litrowym peugotem :)5 Peugot masakrycznie warczał robiąc groźne wrażenie ale skończyło sie tylko na wrażeniu :-P Jedynka i idziemy łeb w łeb, 2-ka i corsa odjeżdża :oko: Kolejny start i to samo :)

Pierszy wystep frankiego ver 2.0 na łodzkiej scenie można zaliczyć do udanych :grin:

: 9 cze 2007, o 10:10
autor: -=kLaRi=-
Gratulacje Gratulacje!!!
Jakis chlopak z Fiesty z 2.0 16v z mondeo chce sie ze mna scigac -watpie ,ze to ten sam ,ale jak czytam co sie dzieje to czuje sie pewniejszy :) moja jest jeszcze lzejsza ;)

: 9 cze 2007, o 17:55
autor: arts
Ty sie lepiej pochwal ile tam masz mocy.. kilogramy michaelowi niestraszne :oko: przy okazji jest okazja zzucic miesien piwny to streetu :lol:

: 10 cze 2007, o 20:37
autor: -=m&m=-
-=kLaRi=- pisze:Gratulacje Gratulacje!!!
dzieki :oko:

tutaj filmik krecony telefonem z jednego ze starc z fiesta :)

http://www.canabio.pl/2/maiki/

: 10 cze 2007, o 22:27
autor: Porszak
no widac ze potrzeba fiescie jeszcze troche mocy zeby objechala, corse

najlepsze jest to ze wlasciciel fiesty myslal ze jedzie z 1.6 i majac 2.0 zloi frankiego, wiec pomyslcie, w jakim szoku musial byc widzac ze dostaje juz na starcie

: 11 cze 2007, o 19:11
autor: arts
widzialem wczoraj majkowe c20xe... no i powiem wam ze pracuje ciszej rowniej i mniej nerwowo niz niektore c20xe po remontach :lol: szkoda tylko ze takie obdrapany szczur z tego 2 litrowac :lol:
gartulejszyn :oko:

: 11 cze 2007, o 21:38
autor: GUMIS2000
ja tez dzienkuje za spodkanie
fajnie było zobaczyć to wszystko do kupy poskładane :)

: 11 cze 2007, o 21:44
autor: Porszak
majk dawaj ten swistek z mahy :lol: z zajechanym c20xe :lol: :-P

: 11 cze 2007, o 22:24
autor: -=m&m=-
Porszak pisze:majk dawaj ten swistek z mahy :lol: z zajechanym c20xe :lol: :-P
mówisz i masz :-P
Obrazek

Ps. hamowanie na 45 mm wydechu;)

: 11 cze 2007, o 22:48
autor: !markos
nie ma co, sztywny trup z krzywym walem :lol: :-P

: 11 cze 2007, o 23:26
autor: D12
Kiedyś na forum sr.pl był umieszczony temat a w nim przelicznik BHP vs. KM
Czy BHP bo w takich jednostkach mike ma pomiar jest równy KM ?
Mike ile ten silnik ma lat ?

: 11 cze 2007, o 23:51
autor: -=kLaRi=-
Moment slaby ;/ ale wiadomo silnik nie jest nowy wiec pewnie spadlo - u mnie tez tak bylo . A co do wieku to pewnie ma z 18lat... -sadzac po deklu ,ktory mialy kadety i vectry sprzed 89-90r...

: 12 cze 2007, o 09:13
autor: GibEx
Jak można to podpisuje się pod wypowiedzią gumisia bardzo fajnie.

PS. Wielkie dzięki za graty

: 12 cze 2007, o 10:50
autor: -=m&m=-
-=kLaRi=- pisze:Moment slaby ;/ ale wiadomo silnik nie jest nowy wiec pewnie spadlo - u mnie tez tak bylo . A co do wieku to pewnie ma z 18lat... -sadzac po deklu ,ktory mialy kadety i vectry sprzed 89-90r...
Nie wiem Klari skad Ty wyciągasz takie wnioski, skoro moc jest wartościa sztuczną obliczaną na podstawie zmierzonego momentu a jak widać jej maksymalna wartość jest dobrze obliczona. Z tego możesz wywnioskowac tylko tyle, że moment w dolnej częsci obrotów jest niższy od seryjnego ale na pewno nie ma to nic wspólnego z silnikiem a prędzej z układem dolotowym, który zmienił charakterystyke. Swoimi postami udowadniasz tylko swoja niewiedze ale to zauważaja osoby, które posiadają szerszą znajomość tematu natomiast jest cała rzesza osób zaglądających tu, czytających twoje wypociny i wyciągajaca na ich podstawie błędne wnioski. Tak więc proszę Cię, żebyś się zastanowił kilka razy zanim znów napiszesz jakaś bzdure w moim watku bo ja nie mam juz cierpliwości do wykładania podstaw osobie, która zachowuje sie tak jaby wiedziała, że dzwonia tylko nie wiedziała gdzie....

: 12 cze 2007, o 13:02
autor: Mefju
Mike, zalozyles juz gaz? :)

: 12 cze 2007, o 14:30
autor: -=kLaRi=-
Ja i tak twierdze ,ze dales sie zrobic w bambuko z tym silnikiem i to Ty wychodzisz na buraka w tym momencie ostro broniac mechanika ,ktory to zrobil... Kazdy chwali swoje!!
Zaraz pewnie wypowie sie twoj obronca Markos ,ktory nawet nie wie jak wyglada wal... No moze wie ze zdjec...

W zyciu nie dalbym zrobic czegos takiego ,obojetnie - wolalbym zbierac i zrobic remont niz grzebac w gownie...
Jezdzisz tym silnikiem dopiero 1tydz?2tyg??
Pojezdzisz 3mies itd to zsobaczymy jaki silnik jest super!

Wykres z mojego przed remontem tez byl ok , a wciagal olej jak wsciekly...

: 12 cze 2007, o 15:36
autor: -=m&m=-
-=kLaRi=- pisze:Ja i tak twierdze ,ze dales sie zrobic w bambuko z tym silnikiem i to Ty wychodzisz na buraka w tym momencie ostro broniac mechanika ,ktory to zrobil... Kazdy chwali swoje!!
ale czy ja Cie pytam o zdanie ? skąd w Tobie jest tyle zawiści ? w poszukiwaniu buraka idź do biedronki połóż głowe na wadze i wcisnij "burak"
-=kLaRi=- pisze: Zaraz pewnie wypowie sie twoj obronca Markos ,ktory nawet nie wie jak wyglada wal... No moze wie ze zdjec...
jeden z nielicznych, który próbuje trzymac poziom tego forum
-=kLaRi=- pisze: W zyciu nie dalbym zrobic czegos takiego ,obojetnie - wolalbym zbierac i zrobic remont niz grzebac w gownie...
nie masz pojęcia o mechanice więc nie wypowiadaj sie na jej temat, zrobiłes w swoim padle remont nie wiedzac nawet na jaki wymiar szlif robisz bo uznałes, że tak będzie dobrze, ja mam inne zdanie i postaraj sie je uszanować a nie wciskać ludziom głupoty, że to jedyne dobre rozwiązanie (jesli nie zrozumiałeś to przeczytaj wypowiedź artsa-czy on też jest po złej stronie mocy ??).

-=kLaRi=- pisze: Wykres z mojego przed remontem tez byl ok , a wciagal olej jak wsciekly...
Widziałem, tylko jeden wykres, na którym odcięcie było na 6350 obr więc ktoś Ci chyba przełożenie źle wpisał :oko: ( jak nie wiesz to moge Ci napisac co za tym idzie)
Jak do tej pory moj motor po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów nie wciaga oleju, widocznie nie trafiłem na takiego trupa jak Twoj.

: 12 cze 2007, o 19:28
autor: arts
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: dajcie spokuj, klari chyba niewie ze to nie dokonca ten sam silnik ...FRANKI2 :grin: :grin: :grin:
Ja tam sie nieznam ale zadko zdazaja sie ciche, niekolekoczace i nie dymiace c20xe a majkowy nie puszcza zadnych bakow z zadka :grin:
Troche niekumam skad ten najazd klariego ... bylo kilka mozliwosci i jak sie okazuje wybral dobrze, kazdy chyba woli zdrowy orginal od szlifow?
Klari zdaje sie tez wlozyles bez remontu, i jak by silnik niebyl zajebany to bankowo bys zostawil bo po co rozbierac jak dziala ?
Wyluzujcie sie obaj bo obydwu wam wklepie :lol: :lol: :lol:

: 12 cze 2007, o 20:53
autor: !markos
-=kLaRi=- pisze:W zyciu nie dalbym zrobic czegos takiego ,obojetnie - wolalbym zbierac i zrobic remont niz grzebac w gownie...
a ty w ogole wiesz w koncu co konkretnie zostalo zrobione, ze tak klapiesz bez sensu swoja ultratechnicznie wygadana jadaczka? :lol:

: 12 cze 2007, o 21:27
autor: kamiloooo
pikny wykresik... :oko: wydeszek do wymiany i bedzie slaba seryjna corsaa :lol: :lol:

: 12 cze 2007, o 22:08
autor: arts
o tym tez zapomnial wspomniec emss ze na kondonie hamowany :lol: :lol: :lol:
och ten nasz maikkk szalony :grin: :lol: no i ta zwezka w dolocie jeszcze :grin: :lol:

: 12 cze 2007, o 22:13
autor: Porszak
nooo nawet ten dolek na wykresie na forum wyglda na mniejszy niz w realu :lol:

chcialem zalozyc majkowi wydech wowa, ale nie chcial :oko: , bal sie ze mi juz nie odda

nie wiem ile jest w serii fi wydechu w c20, ale 45mm w tej chwili jest smiechem, a wiem ze majk po zrobieniu wydechu a bank pojedzie na rolki
i prawdopodobnie tez z wydechu wynika niedobor Nm tam gdzie powinny miec max wartosci

kalri nie znasz prawdy o tym co tam siedzi tak na prawde i niepotrzenie sobie obaj cisnienie podnosicie. wyluzowac bo normalnie az mi sie nie chce czytac jak zajebiste forum ludzi z jakas tam wiedza, nie tylko o ekonomi 1.2 (ktorej de facto nie ma :lol: ) , traci poziom

skoro wal byl nominal to byl nominal, mikrometr nie klamie i mysle ze dokladnosc pomiaru do 0.01mm(jednej setnej mm) jest wystarczajaca i zadowalajaca do ocenu stanu slnika.
ja swoj wal z c16 tez sprzedalem i zostal wlozony jako nominalny
oraz ja tez nie wierzylem ze akurat trafi sie zdrowy silnik, po ok 15latach od jego wyprodukowania tym bardziej c20xe.

ale silnik majka i moj c16xe pokazuja ze mozna, z ta drobna roznica ze c20xe moze to udowodnic jezdzac a moje c16 juz nie udowodni nic(jak by ktos chcial zobaczyc w jakim stanie byl silnik to odsylam do mojego watku)

D12 mysle ze ta roznica jest pomijalna, to sa chyba jakies dziesiate czesci, nie pamietam juz

ja osobiscie wolalem wkrecajace sie 1.6 z krotka skrzynia gdzie biegi sie konczyly w moment, ale rozumiem tez zadowolenie majka z silnika ktory spelnil jego oczekiwania

gazu moze nie bedzie bo sie gazownicy poki co nie bardzo chcieli podjec, jak nie mowie prawdy to michal prostuj :oko:

: 12 cze 2007, o 23:07
autor: Kotlin
Sory mike ze zasmiecam ale:

CZy moc na kolach to jest ta ktora podaja producenci??
Ktora z tych wartosci mocy jest miarodajna jesli chodzi o uzutek drogowy??

Oraz bede bardzo wdzieczny jesli ktorys z was moglby zalozyc oddzielny topic na temat czytania wykresow itp?? Bo troche wiem jak sie czyta itp ale tak naprawde to nic nie wiem, mysle ze wiele osob zainteresuje taki temat.(przyklady wykresow fajnych i tych nie fajnych)

Mike nie wiedzialem ze twoj swap wzbudzi tyle emocji :zakrecony:
Pozdrawiam

: 12 cze 2007, o 23:23
autor: !markos
na wykresie powyzej wszystko jest wyjasnione, kazda kreska ma inny kolor i na dole sa do nich opisy

: 12 cze 2007, o 23:24
autor: Porszak
nie wiem ktora moc jest fajniejsza (to tak jak z tym anglicy maja kiere po zlej stronie), ale w eu podaje sie moc na silniku, moc na kolach podawana przez amerkanow to moc na silniku pomniejszona tylko o straty w przeniesieniu napedu mowiac bardzo ogolnie

gdbys nagle zaczoal mowic o mocy na kolach, to bylo by to jak z dewaluacja, pare lat minelo zniam sie wszysc przyzwyczaili, a starsi ludzie nie widza roznicy miedzy 30pln, a 30 000, albo 3 000zl

zalz topic i zapytaj o to czego nie wiesz

: 23 cze 2007, o 11:56
autor: -=m&m=-
-=kLaRi=- pisze: Ps: W tym tygodniu zaczynam swapa w Tigrze i specjalnie dla Ciebie pojade zwazyc ta tigre z x16xe i potem z c20xe... I gwarantuje Ci ,ze rozncia wagi miedzy obydwoma silnikami wahac sie bedzie w granicach max 20kg...
Dave A na forum corsasport pisze:I weighed a x16xe and a c20xe on some hang scales, difference was around 60kg fully built up.

someone on mig did the same and got 53kg difference, a company I know also weighed them for shipping purposes and got 57kg difference.

we then had an x14xe collected and delivered to us by a haulage company, the same company then collected a c20xe for us and we used the weight of the x14xe as a guide to raise a pro-forma invoice to pay. when it was delivered we got a 50kg surcharge on the load.
Ps. zaczerpniete z http://www.corsasport.co.uk/board/viewt ... 80&page=24

: 23 cze 2007, o 13:03
autor: Kotlin
Uuu to spora roznica :-?
Przed przednia osia taki dodatkowy ciezar to sporo jak na tak male auto.

I zawias ma przerabane bo troche inaczej pracuje.

: 23 cze 2007, o 13:51
autor: -=kLaRi=-
Ja sie wstrzymam z ta waga az skoncze tigre i pojade z nia na wage ...
Bede mial czyste wyniki przed x16xe /po c20xe :)

: 23 cze 2007, o 13:55
autor: !markos
tylko zwaz na tej samej wadze :lol:

: 23 cze 2007, o 16:07
autor: Witja
Witam z tego co pamiętam to robiłem taki mały test stawałem na przedniej belce a moja waga jest naprawde piórkowa jakieś 60 kilo a auto na przednim zawieszeniu siadało około 1cm następna sprawa to tigra jest cięższa od corsy więc jakby co to prowadzenie powinno być lepsze ale widziałem jak Klari prowadzi corse i naprawde z dużymi predkościami wchodzi w zakrety i nie było niepokojących zachowań więc te pare kilo z przodu więcej nie powinno rzutować na bezpieczeństwo w czasie jazdy