-=Frankie=- czyli corsa m&m 2.0 16v - koniec historii
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
-=Frankie=- czyli corsa m&m 2.0 16v - koniec historii
Witam. Chciałbym przedstawić moje auto:
MODEL: Opel Corsa 1.4 16v, 1999 rok, seria 90 KM
Modyfikacje
Silnik:
x14xe
Modyfikacje głowicy:
- wałki rozrządu KentCams,
- popychacze KentCams,
- poprawione kanały wydechowe i dolotowe,
- zwiększony stopień sprężania do około 11,5:1,
Modyfikacje bloku:
- rozwiercone tuleje,
- tłoki bez kieszonek na zawory,
- wał korbowy o większym skoku,
- szlif bloku,
Układ dolotowy:
- krótki kolektor dolotowy (homemade),
- filtr powietrza raidhp,
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy 4-2-1 (homemade),
- de-cat,
- tłumik końcowy supersprint.
Elektronika:
- remap komputera by waver ,
- rev limiter 7500 obr/min
Zawieszenie:
- sprężyny Eibach,
- regulowane amortyzatory Spax,
- tarcze ATE 256/24 mm, klocki Mintex,
- felgi Steinmetz ST1,
BODY KIT:
- przedni zderzak Irmscher,
- spojler tylnej klapy Irmscher,
- atrapa wlotu powietrza Steinmetz,
- progi Steinmetz,
- przednie lampy Lexmaul,
- tylne lampy MHW,
- elementy nadwozia polakierowane w kolor
- znaczek na klapie Holden
Fotki poglądowe:
Wykres:
Sprawdzenie serii:
Układ korbowo-tłokowy + kolektor wydechowy :
Wałki + kolektor dolotowy :
Obecnie auto zostało wystrojone pod wszystkie powyższe modyfikacje i czeka na hamowanie.
Fotki z prac:
Motor idzie w górę:
Poprawianie kolektora wydechowego:
Spinanie głowicy:
Blok siedzi:
Główka też:
Przymiarka modelu kolektora dolotowego:
Nowe wałki:
Różnica w popychaczach:
Wałki siedzą :
Kolektor dolotowy też :
Wydechowy na miejscu:
MODEL: Opel Corsa 1.4 16v, 1999 rok, seria 90 KM
Modyfikacje
Silnik:
x14xe
Modyfikacje głowicy:
- wałki rozrządu KentCams,
- popychacze KentCams,
- poprawione kanały wydechowe i dolotowe,
- zwiększony stopień sprężania do około 11,5:1,
Modyfikacje bloku:
- rozwiercone tuleje,
- tłoki bez kieszonek na zawory,
- wał korbowy o większym skoku,
- szlif bloku,
Układ dolotowy:
- krótki kolektor dolotowy (homemade),
- filtr powietrza raidhp,
Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy 4-2-1 (homemade),
- de-cat,
- tłumik końcowy supersprint.
Elektronika:
- remap komputera by waver ,
- rev limiter 7500 obr/min
Zawieszenie:
- sprężyny Eibach,
- regulowane amortyzatory Spax,
- tarcze ATE 256/24 mm, klocki Mintex,
- felgi Steinmetz ST1,
BODY KIT:
- przedni zderzak Irmscher,
- spojler tylnej klapy Irmscher,
- atrapa wlotu powietrza Steinmetz,
- progi Steinmetz,
- przednie lampy Lexmaul,
- tylne lampy MHW,
- elementy nadwozia polakierowane w kolor
- znaczek na klapie Holden
Fotki poglądowe:
Wykres:
Sprawdzenie serii:
Układ korbowo-tłokowy + kolektor wydechowy :
Wałki + kolektor dolotowy :
Obecnie auto zostało wystrojone pod wszystkie powyższe modyfikacje i czeka na hamowanie.
Fotki z prac:
Motor idzie w górę:
Poprawianie kolektora wydechowego:
Spinanie głowicy:
Blok siedzi:
Główka też:
Przymiarka modelu kolektora dolotowego:
Nowe wałki:
Różnica w popychaczach:
Wałki siedzą :
Kolektor dolotowy też :
Wydechowy na miejscu:
Ostatnio zmieniony 13 lip 2007, o 17:17 przez -=m&m=-, łącznie zmieniany 6 razy.
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
-
- Swój
- Posty: 557
- Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Wreście mozna pogratulowac i oficjalnie wyrazic slowa uznania za doprowadzenie projektu do konca ale mysle ze to nie koniec
Powodzonka w dalszych pracach.
Powodzonka w dalszych pracach.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Super super!
Gratulacje do obojga Emsow
Gratulacje do obojga Emsow
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Wierzylem, ze i ten projekt ujrzy swiatlo dzienne.
Fajnie, ze w tym momencie - kiedy najwieksze pracy sa juz na finiszu.
Fajnie, ze sa wykresy krok po kroku co daje jakies pojecie o zastosowanych zmianach.
Fajnie, ze autko wyglada (uklony Martee )
Fajnie, ze Emsy nadal pozostaja Emsami
Fajnie..
ps. Nie boj sie tak Mike, tu ubezpieczyciele i wlasciciele stacji diagnostycznych nie zagladaja, a policjant nie wyjezdza nigdy poza granice swego miasta
ps2. to drugie foto baaardzo fajne - nie widzialem wczesniej chyba
Fajnie, ze w tym momencie - kiedy najwieksze pracy sa juz na finiszu.
Fajnie, ze sa wykresy krok po kroku co daje jakies pojecie o zastosowanych zmianach.
Fajnie, ze autko wyglada (uklony Martee )
Fajnie, ze Emsy nadal pozostaja Emsami
Fajnie..
ps. Nie boj sie tak Mike, tu ubezpieczyciele i wlasciciele stacji diagnostycznych nie zagladaja, a policjant nie wyjezdza nigdy poza granice swego miasta
ps2. to drugie foto baaardzo fajne - nie widzialem wczesniej chyba
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
- -=martee=-
- Nowy
- Posty: 201
- Rejestracja: 24 kwie 2005, o 18:43
- Imię: Marta
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dziękuje wszystkim za miłe słowa
Michaś jestem z Ciebie bardzo dumna, że doprowadziłeś projekt autka do końca.
I że te godziny spędzone w garażu tak ładnie się zmaterializowały...
Ja dalej będę starała się wspierać Cię w pomysłach na corse, choć czasem jest to trudne
Najlepsze w corsie jest to, że ma takich właścicieli jak my
Czekoladowe m&m lecą w kulki.
Bo samochody tworzy się z miłości...
Michaś jestem z Ciebie bardzo dumna, że doprowadziłeś projekt autka do końca.
I że te godziny spędzone w garażu tak ładnie się zmaterializowały...
Ja dalej będę starała się wspierać Cię w pomysłach na corse, choć czasem jest to trudne
Najlepsze w corsie jest to, że ma takich właścicieli jak my
Czekoladowe m&m lecą w kulki.
Bo samochody tworzy się z miłości...
"Życie to najbardziej zdumiewająca bajka"
Hans Christian Andersen
Hans Christian Andersen
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
czy ja wiem ?? chyba jazda na przehamowanych oponach nie należała do fajnych ?? no ale pewnikiem jeżdziłes na nich dlatego że 16" opony były drogie w sklepie zapomniał wół jak cielęciem był!markos pisze:slyszalem, ale jak jezdzilem na 16" to bylo najfajniej
oraz dziękuje wszystkim serdecznie za miłe słowa
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- czester 1
- Weteran
- Posty: 1911
- Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
- Lokalizacja: zabrze
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
no nareszcie
bardzo fajowo to wygląda, cała stylistyka zrobiona na cześciach znanych i dobrych firm i tutaj wielki plus
co bym ja jeszcze zrobił:
- podszybie w kolor, pozbyć sie z tyłu wycieracki, no i troszke (1-2 cm) niżej ( wiem nie masz gumy z przodu, ale ja też )
oby tak dalej kochaliście to autko
i nie zamalo tych fotek....
bardzo fajowo to wygląda, cała stylistyka zrobiona na cześciach znanych i dobrych firm i tutaj wielki plus
co bym ja jeszcze zrobił:
- podszybie w kolor, pozbyć sie z tyłu wycieracki, no i troszke (1-2 cm) niżej ( wiem nie masz gumy z przodu, ale ja też )
oby tak dalej kochaliście to autko
i nie zamalo tych fotek....
- pirat
- Forum Master
- Posty: 3105
- Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No i wreszcie Frankie doczekal sie wlasnego tematu... tez powstawal i powstawal
Chyba wszystko zostalo juz napisane i o temacie i o furce. Obecni w Bydgoszczy widzieli, ze Frankie naprawde daje rade i sprawia mnostwo radosci ich wlascicielom.
Moim zdaniem super furka - i z zewnatrz i pod maska. Fajnie, ze troche gratow zrobiles sam i co wazniejsze dalo to pozytywny efekt!
I najwazniejsze, to co napisal Endo: "fajnie, ze Emsy pozostaly Emsami"
@ Markos: Ty to zawsze sie musisz przypiac do jakis dupereli. Nawet jak zaprzeczasz wlasnym slowom, gdy seryjne 15" Opla byly najbardziejmegazajebiste i byl to najlepszy model do Corsy B. Ochlon troche, bo gdybys zostal z Corsa, to szedlbys tym samym sladem co Mike i wtedy bys pisal, jak to super jezdzi itd
Chyba wszystko zostalo juz napisane i o temacie i o furce. Obecni w Bydgoszczy widzieli, ze Frankie naprawde daje rade i sprawia mnostwo radosci ich wlascicielom.
Moim zdaniem super furka - i z zewnatrz i pod maska. Fajnie, ze troche gratow zrobiles sam i co wazniejsze dalo to pozytywny efekt!
I najwazniejsze, to co napisal Endo: "fajnie, ze Emsy pozostaly Emsami"
@ Markos: Ty to zawsze sie musisz przypiac do jakis dupereli. Nawet jak zaprzeczasz wlasnym slowom, gdy seryjne 15" Opla byly najbardziejmegazajebiste i byl to najlepszy model do Corsy B. Ochlon troche, bo gdybys zostal z Corsa, to szedlbys tym samym sladem co Mike i wtedy bys pisal, jak to super jezdzi itd
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
bo nadal tak uwazam. jednak felg, ktore ma mike nigdy nie postrzegalem w najmniejszym nawet stopniu jako fajne, a do tego - wedlug mnie do tak dopieszczonego projektu sa po prostu za male.. tyle i nic ponadto.pirat pisze:Nawet jak zaprzeczasz wlasnym slowom, gdy seryjne 15" Opla byly najbardziejmegazajebiste i byl to najlepszy model do Corsy B.
handling in plus dla 195/45/16, rozsadek in plus dla 195/50/15, felga emsowa in minus tak ogolnie
stylistycznie? NIGDY. silnikowo - pewnie tak.pirat pisze:gdybys zostal z Corsa, to szedlbys tym samym sladem co Mike
cenie ten projekt za czesc silnikowo/zawieszeniowa. reszta mi sie nie podobala i do dzis dnia sie to nie zmienilo
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
wcześniej nie było się czym chwalićwow pisze: szkoda, ze nie rosl razem z autem bo bylo wiecej emocji i fotek z przebiegu prac...
@kotlin
tak czasami jej się zdarzy
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- Aro
- Weteran
- Posty: 1282
- Rejestracja: 18 mar 2004, o 19:03
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
wszyscy chwalą to i ja pochwale - bardzo fajna furka
gratulacje takiego wzrostu mocy i ogólnie dobrego kierunku prac nad autem, bo i jeździ i wygląda i wszystko zachowane w dobrym smaku
... co nie znaczy, że nic już nie można zmienić - ja bym tam faktycznie wsadził jakieś 16" i kiedyś tam wyrzucił listwy z drzwi - poza tym to już kosmetyka
gratulacje takiego wzrostu mocy i ogólnie dobrego kierunku prac nad autem, bo i jeździ i wygląda i wszystko zachowane w dobrym smaku
... co nie znaczy, że nic już nie można zmienić - ja bym tam faktycznie wsadził jakieś 16" i kiedyś tam wyrzucił listwy z drzwi - poza tym to już kosmetyka
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
no wreszcie jest tutaj franki.
nie napisze ktorys tam raz ze fajnie smiga, ale dodam ze jest ladnym autkiem. emsy dobrze go zrobily
na 1 foto z wyiagania silnika sa moaj lapska
oraz michal, porownanie szklanek. jesli ta z prawej jest nowa, to wyglada mi na mechanike, czyli tak jakbys juz nie mial hydrauliki. niestety tylko mi sie to wtdaje bo slabo widac na zdjeciu no i jest to tylko zdjecie.
ps. jesli mam racje co do tych szklanek to niepotrzebnie limiter jest tak nisko (pomijajac to ze nie jest to wywazone), kupijcie jakis drugi dupowoz, zrobimy dwie wykrecone 1.4 i 1.6
ps.2 na czym polega spinanie glowicy, z jakiej okzji i po co sie to robi?
nie napisze ktorys tam raz ze fajnie smiga, ale dodam ze jest ladnym autkiem. emsy dobrze go zrobily
na 1 foto z wyiagania silnika sa moaj lapska
oraz michal, porownanie szklanek. jesli ta z prawej jest nowa, to wyglada mi na mechanike, czyli tak jakbys juz nie mial hydrauliki. niestety tylko mi sie to wtdaje bo slabo widac na zdjeciu no i jest to tylko zdjecie.
ps. jesli mam racje co do tych szklanek to niepotrzebnie limiter jest tak nisko (pomijajac to ze nie jest to wywazone), kupijcie jakis drugi dupowoz, zrobimy dwie wykrecone 1.4 i 1.6
ps.2 na czym polega spinanie glowicy, z jakiej okzji i po co sie to robi?