Strona 2 z 4
: 10 lut 2004, o 12:42
autor: AdamXXL
cyberpooh pisze:
chyba adamxxl cos kombinowal podobnego o ile dobrze pamietam ?

i nawet można powiedzieć, że już zrobił

teraz męczy się z durnym uchwytem linki...
: 10 lut 2004, o 13:19
autor: osman14
!markos pisze:zadaniem powerboxa jest zmniejszenie oporow przeplywu, a co za tym idzie zwiekszenie ilosci powietrza dostajacego sie do silnika. efektem ubocznym jest oczywiscie koniecznosc zwiekszenia dawki paliwa, czyli krotko mowiac strojenie chipa, albo swinki.
niektore firmy chwala sie, ze ich kolektory ssace zapewniaja do 400% wiecej powietrza niz restrykcyjne kolektory seryjne, w co jestem w stanie uwierzyc patrzac na kolektor od x14xe
w skrocie: pojedynczy element typu bolt-on dajacy duzy przyrost mocy i momentu.
porszak: tak dla jasnosci - puszka jest w srodku pusta, bo ma stawiac jak najmniejszy opor wpadajacemu do niej powietrzu, jasne?
osman: zanim to zalozysz daj dokladnie obejrzec. mam kogos, kto bez problemu wykona kopie - tak dla narodu, sam chetnie skorzystam

nic dodac nic ujac
spoko jesli bedziesz chcial jest do wgladu bo jak narazie nie zalozylem i moze sie to odwlec wiec jesli ktos chce zobaczyc co i jak i porobic fotosy ... nie ma sprawy jesli ma to wszytskim pomoc

D

: 21 lut 2004, o 00:40
autor: osman14
no i jest dziala!!!!!!!
przejechalem dopiero kilka kilometrow ale widze dokladnie to co powiedzial mi pan Geko i paru innych kolegow :
dol sie troche pogorszyl za to gora powyzej 4000 obroty natychmiast zamykaja szafe ...
strojenie jest nie odzowne juz zamowiony smt6
pracy jest pelno przy montarzu ale chyba sie oplacalo
fotki tez kolega robil i beda jutro bo juz dzis nie mam sily dwa dni pracy
jestem zjebany jak kon po łesternie

: 21 lut 2004, o 09:16
autor: Porszak
Gratulacje czekamy na foto.
Wiec ze swinka powinno byc jeszcze lepiej tak?
: 21 lut 2004, o 10:03
autor: osman14
prawdopodobnie tak bo samochod teraz ostaje ze duso powietrza i paliwe trzeba wszystko podlac i zalonem podkrecic
zupelnie nie moge sie przyzwyczaic bo samochod jest teraz czuly an musniecie gazu -przepustnica praktycznie na wierzchu i slychac ja zasysa
ale jest i minus ie ryczy juz tak jak poprzednio
narazie jest goly stozek nie ma jeszcze doprowadzenia powietrza ale nie wiem jak to sie zmieni po strojeniu
nie chce zakladac oddzielnego tematu wiec napuisze tutaj :
mam kontakt do goscia ktory sprzedaje bardzo tanio smt6 nowe i takze stroi to na hamowni obciazeniowej :0
ceny za uzadzenie i strojeni nie moge niestety napisac na forum ale jesli tylko jest ktos powaznie zainteresowany to prosze o wiadomosc
naprawde sie oplaca taka okazja moze sie nie powtorzyc

: 21 lut 2004, o 10:19
autor: cyberpooh
no gratuluje !
to chyba pierwsza w polsce..ew. ctm'ie jezdzaca corsa z powerboxem !
super !
: 21 lut 2004, o 11:22
autor: wow
no super fajnie... bardzo sie ciecham, bo te graty mi sie bardzo podobaja... nie moge sie doczekac, az zobaczymy wykresy z hamowni i czasy jakie kreci osmanowoz... baaardzo fajnie... chyba dojrzales do tego aby cie powkrecac w jakies fajne walki

i obrobke glowicy... wtedy wystrojnone smt bedzie jak deser po wspanialej kolacji w bardzo drogiej restauracji...
tak czy inaczej, bardzo mi sie to podoba i czekam na wiecej... more

more

more...

: 21 lut 2004, o 12:03
autor: arts
Osman teraz to juz przepadles... glowica..walki..... wolnossace 1.4

gratulacje, strasznie ciekawy jestem ile ps i nutkow po strojeniu wyciagnie

tak trzymac
: 21 lut 2004, o 13:33
autor: osman14
heheh fajnie ze wam sie podoba ale z walkami i glowica troche trzeba bedzie poczekac
ile normalnie w samochodzie wolnossccym powinien wynosic afr???
bylem na stacji i na takim dziwnym analizatorze pokazalo mi 15 na wolnych obrotach a im wiecej obrotow tym bardzie spadalo nawet do 11
wiem ze to nie sonda szerokopasmowa ale zawsze daje jekies swiatlo na sprawe
a i jeszcze jedno dzis mi silnik zaczal dziwnie trzesc sie na wolnych obrotach jak dodawalem gazu bylo dobrze pracowal rowno i zapalila sie kontrolka od silnika
zgasilem silnik i odpalilem jeszcze raz i juz nie wystapilo
wie ktos co sie moglo stac

??
: 21 lut 2004, o 13:36
autor: REN
seryjny komputer ustawia w okolicach 14.7, na pelnym gazie jest troche mniej
11 to jest za bogato, silniki turbo maja taki afr
: 21 lut 2004, o 13:44
autor: osman14
REN pisze:seryjny komputer ustawia w okolicach 14.7, na pelnym gazie jest troche mniej
11 to jest za bogato, silniki turbo maja taki afr
dziwne , jak byle na hamowni rok temu to na sondzie szerokopasmowej wyszlo ze na dole mam za duzo paliwa troche a w gornych obrotach za malo i trzeba dolac a teraz odwrotnie sie porobilo
ale chyba kumam
stal sie teraz zmulony z dolu a za to gora powyzej 4000 zamyka szybko obroty
oj strojenie potrzebne :0
oj WOW chyba tak jak powiedziales trzeba bedzie limiter przeniesc na 7500obr

: 21 lut 2004, o 14:16
autor: REN
ja bym raczej powiedzial, ze te 11 na dole to jakis wynik z dupy
: 21 lut 2004, o 14:59
autor: REN
a co Ci da podniesienie limitera?? masz wykres z hamownii zeby stwiedzic ze jest to potrzebne?
: 21 lut 2004, o 15:10
autor: osman14
REN pisze:
a co Ci da podniesienie limitera?? masz wykres z hamownii zeby stwiedzic ze jest to potrzebne?
zrozumiale ze dopiero przy strojeniu samochodu takie rzeczy wychodza bo po co katowac jeszcze dalej jak wiadomo ze moc i moment konczy sie sporo nizej...

: 21 lut 2004, o 16:04
autor: Feliks
ile spodziewasz sie lacznie konikow po wystrojeniu ?
: 21 lut 2004, o 16:40
autor: arts
120ps

ja obstawiam
: 21 lut 2004, o 16:58
autor: !markos
jesli ten wynalazek wlacznie ze strojeniem da osmanowi prawie 30 koni, to ide go sam wystrugac w garazu

: 21 lut 2004, o 18:19
autor: endo
: 21 lut 2004, o 21:21
autor: arts
Markos jesli masz czym strugac to do dziela.. bo gra jest warta swieczki napewno

: 22 lut 2004, o 10:52
autor: osman14
sam nie wiem ile ich moze byc oby jak najwiecej
musze poczekac az posprzedaje czesc gratow dopiero bede mogl myslec o strojeniu
heheh tak cyz siak Markos chzba mozesz strugac bo Mantzel

lipy nie sprzedawal :0 :0 :0
: 22 lut 2004, o 11:10
autor: wow
przeniesienie limitera wyzej, dlatego ze wiekszosc przerobek w atmosferze przenosi moc w wyzsze rejestry obrotow... podobnie jest z powerbox'em do ktorego komp dostarczany przez mantzel'a afair limiter mial wyzej!
a tymi przyrostami ktore podaja producenci na swoich stronach nie sugerujcie sie... +23 konie moze byc calkowita prawda, kluczowym pytaniem pozostaje przy jakich obrotach... bo jesli moc maksymalna seryjnego silnika uzyskiwana jest przy 5000 rpm, a przyrost z powerbox'em podawany jest przy 7500 rpm to moc seryjna wcale nie sumuje sie z przyrostem od mantzel'a! i moze sie okazac ze samochod o mocy 82 koni po zalozeniu walka uzyskuje tylko 88 koni, chociaz producent obiecal przyrost +15... ale to wcale nie znaczy ze producent klamie, bo taki przyrost jest ale w gornym rejestrze...
: 22 lut 2004, o 11:12
autor: wow
a co do przyrostu to jak bedzie 110 to bedzie zaaaaaajebiscie razem z kolektorem, box'em i strojeniem i wszystkim innym... wiem juz cos o liczeniu koni na papierze i potem jak to wychodzi w praktyce
: 22 lut 2004, o 12:22
autor: AdamXXL
osman14 pisze:
bylem na stacji i na takim dziwnym analizatorze pokazalo mi 15 na wolnych obrotach a im wiecej obrotow tym bardzie spadalo nawet do 11
jest to chyba wina kinstrukcji, bo mantzel wszystkie przewody, które kożystają z podciśnienie bierze z jednego miejsca jedną rurką. Dbilas zrobił to lepiej. Właśnie dlatego jak dasz większe obroty regulator ciśnienia paliwa poprzez rurkę do kolektora zmiejsza trochę ciśnienie paliwa (wartoś byłaby większa niż 11), a jeśli ciśnienie nie odciągnie trochę tej membrany a wtrysk pracuje szybciej zgodnie z obrotami i zaczyna zalewać silnik baliwem i być może stąd te wyniki.
możesz to sprawdzić badając tak samo tylko odłącz wężyk od regulatora ciśnienia na listwie. wężyk zaślepisz a ciśnienie będzie stałe i wtedy zobacz jakie będą efekty.
a i jeszcze jedno dzis mi silnik zaczal dziwnie trzesc sie na wolnych obrotach jak dodawalem gazu bylo dobrze pracowal rowno i zapalila sie kontrolka od silnika
zgasilem silnik i odpalilem jeszcze raz i juz nie wystapilo
wie ktos co sie moglo stac

??
musisz pamiętać, że ECU silnika musi się też trochę nauczyć i dostosować do nowych warunków, a o tym błędzie już ci wspominałem. Na dostrojenie możesz wybrać się też do aso lub jakieś firmy która ustawia ecu opla.
: 26 lut 2004, o 14:36
autor: osman14
: 26 lut 2004, o 14:45
autor: wow
yeah! me likey

: 26 lut 2004, o 14:48
autor: !markos
YEAH BABY!!!
BURN!!!
czekamy na strojenie i wyniki z rolek!
ps.: a co to za ladne kabelki wysokiego napiecia?
: 26 lut 2004, o 14:51
autor: arts
wyglada niezle ... po strojeniu zacznie jedzic jak trzeba

: 26 lut 2004, o 14:54
autor: osman14
te niebieskie co sie tak rzuca w oczy pod maska to NGK
skaleczyly mnie troche z cena ale juz jest wszystko dograne jak trzeba ...

: 26 lut 2004, o 14:55
autor: Gobo

Kto by pomyślał że takie niepozornie wyglądające pudełko ma takie właściwości i może dawać tyle radości i to nie tylko właścicielowi

: 26 lut 2004, o 15:15
autor: AdamXXL
małe wtrącenie
masz podpięty czujnik ciśnienia w innym miejscu niż robi to mantzel.
Powinien być podłączony do tej rurki gdzie wchodzi przewód od serwo.
czujnik ten zastępuje przepływomież więc to też może być powód dziwnego zachowania.