Przeróbka na wielopunkt c14nz --> c14se

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

Nie wiem co sie dzieje z forum nie moge zmienic swojego postu tematy znikaja :x
Poniewaz dalem zly link teraz daje ten wlasciwy
http://www.tinyurl.com/73ar5
WArto przeczytac caly temat.
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Czy była jakaś różnica między 14se a c14se?? Chyba nie. :zakrecony:

Jest sens odchudzać koło zamachowe??
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

kristo pisze:Jakieś jaja są z tym topiciem- znika- pojawia się.....

Z innej beczki: W c14se zauważyłem szerokie koło pasowe pod pasek klinowy alternatowa- jak to się je z tym że na alternatoże jest kółko na wąski pasek?? + dodatkowo jest to napięte przez trzecią rolkę.
Jeżeli piszę mało zrozumiale to wstawie później fotę.
jeśli koło pasowe wału korbowego jest na szeroki pasek to poszukaj również kółko takie do alternatora. takie kółko łatwiej znaleść niż koło pasowe na wał które dodatkowo ma "ząbki" pod czujnik obrotu wału korbowego. szeroki pasek ma też zalety.. np. nie przekręci się, trudniej się uślizguje i jest ogólnie trochę lepszy ;).

jeśli chodzi o archiwum i stary topic jest tam sporo rzeczy, które bym zmienił/poprawił, przeredagował. Jedną z nich jest mowa o przerobieniu głowicy z monowtrysku na mpi. zrobić wszystko można, ALE odradzam, nie pakować się w przerabianie głowicy tylko jej wymiana na głowice od mpi.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

AdamXXL pisze:
jeśli chodzi o archiwum i stary topic jest tam sporo rzeczy, które bym zmienił/poprawił, przeredagował.
Ojej- a ja to wszystko wczoraj dokładnie czytałem :oko:

Zastanawia mnie czy końcowa część kolektora z 20xe nie będzie miała za dużą średnice dla 1.4/1.6se?? Czy dalej do końca iść tą średnicą czy zrobić wzężkę i dalej seryjne czyli chyba 45mm (nie pamiętam dokładnie teraz)
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

najlepiej bylo by wyliczyc srednice pod silnik. dla przykladu: srednica rury(pojedynczej "wychodzacej" z glowicy) w kolektorze z c20xe to ~35mm(dokladnie nie pamietam, ale na pewno nie wiecej), a w silniku z fiata chyba 500 kolektor(rowniez pojedyncza rurka) ma 33mm. rozna jest tylko w obu przypadkach dlugosc jednego kanalu zanim przejdzie w 2.
z tego wynika ze srednica nie jest az tak wazna jak sama dlugosc, ktora powinna byc taka zeby spaliny z poszczegolnych cylindroa nie przeszkadzaly sobie wzajemnie i zeby nie mialy mozliwosci cofniecia sie.
sama srednica pewnie scisle zalezy od czasow otwarcia i wzniosu zaworow
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
scotty
Swój
Posty: 637
Rejestracja: 9 maja 2003, o 15:21
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: scotty »

z miesiac temu moglem kupic silnik c14se za 350 zeta z kompem i paierami dalem opis na gg ale nikt nie byl chetny
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

scotty pisze:z miesiac temu moglem kupic silnik c14se za 350 zeta z kompem i paierami dalem opis na gg ale nikt nie byl chetny
ale kwoty chyba nie było, bo za taką kase kupiłbym sobie do zabawy drugi ;)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zdjęcia poglądowe na 14se
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

AdamXXL pisze:
scotty pisze:z miesiac temu moglem kupic silnik c14se za 350 zeta z kompem i paierami dalem opis na gg ale nikt nie byl chetny
ale kwoty chyba nie było, bo za taką kase kupiłbym sobie do zabawy drugi ;)
Nastepnym raze od razu wal do mnie!!!!! :oko:

Co ciekawe wczoraj zauważyłem, że z moim c14nz jet połączona skrzynia F10 :0 :bardzozly:
W mieście corsa daje rade ale na trasie wymięka powyżej 100 a przy 120 jest juz prawie 4k obr. i aż się prosi o kolejny bieg... Przy zmianie na 14se chyba w gre wchodzi tez zmiana skrzyni w takim razie... :zakrecony:
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

skrzynka F13 jest baaardzo mile widziana... roznica jest diametralna pomiedzy F10 a F13 (i nie mowie tu nawet o zmianie silnika)
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

=JUHol= pisze:skrzynka F13 jest baaardzo mile widziana... roznica jest diametralna pomiedzy F10 a F13 (i nie mowie tu nawet o zmianie silnika)
Pod jakim względem??Bo z tego co wiem to mają te same przełożenia (te zwykłe- nie CR)
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Musi być różica w tych skrzynkach! Nie wierze, że wina leży tylko w różnicy tych 40 czy w wypadku gazu 30PS. W jezdzie po miescie c14nz radzi sobie calkiem ok. Nawet to zniose. Ale powyzej 100 baaaaardzo odstaje od GSi. Mysle, ze to wlasnie wina min. calkiem inaczej zestopniowanej skrzyni.

@JuHoL
Czy zmiana na F13 nie pogorszy znacznie osiągów kosztem nizszych obrotow i wyzszych predkosci? :zakrecony:
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

wlasnie nie pogorszy nic a jeszcze polepszy... tak mi mowil pokle bo zmienil w swojej 1,3 skrzynie z F10 na F13 i byl super zadowolony... mniejsze spalanie lepsze przyspieszenie itd.... tez jechalem jego corsa i zupelnie inaczej niz u mnie bylo
Obrazek
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

w związku z tym że pojawienie się tego topicu, spowodowało ze juz kilka osob prosi mnie o zdięcia mojego c14se, ponizej kilka fotek serducha mojej corsy :-D

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[EDIT]
jakie świece mam kupić bo w katalogu ngk do c14se są dwa rodzaje świec..VL 23 BKR5EK i VL 6 BPR5ES, jaka jest różnica??
Było c14se
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Ma ktoś może wykres seryjnego c14se??
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

Obrazek

za c20rsa.com
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

to jest dłubnięte x14sz jeszcze bez mpi
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

ooops :oops: to sory spojrzalem na wartosci, a nie na to co obok pisal Wow
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

Poczytalem troszke archiwum i mam pytanie czy do x14sz mozna zalozyc pezepustnice od c16 i czy po podpieciu wszystkiego bedzie to dzialac tak jak trza?Ta z c16 ma wieksza srednice i inny wtrysk tak, i taki zestaw wraz z stozkiem moglby cos zdzialac tak?
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

taki zabieg najwiecej da w parze z innymi modami glowicy bo sam w sobie to raczej da niewiele lub niezauwazalnie malo
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Kotlin
Swój
Posty: 936
Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Post autor: Kotlin »

Zdaje sobie sprawe ze to nie da mu mega kopa ale malymi kroczkami mozna cos stwozyc bo montaz asmego stozka to juz wogule mi ja sie z celem.
Reasumujac:Mozna i bedzie to dzialac ale najprawdopodobniej porawi mi to tylko samopoczucie :D
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

podam przykład. dlaczego x14sz ma około 35mm średnicy (tyle co 1.2)? skoro przy tej samej pojemności takich samych zaworach silnik c14se ma 43mm a x14xe ma 50mm. Nie twierdzę, że zmiana przepustnicy da 10 koni ale, że będzie lepiej jest niemal pewne, choćby dlatego, że w przypadku x14sz/c14nz jest to zwężka w dolocie - nic nie stanowi większego ograniczenia. wieki temu znalazłem test właśnie na corsie z wymianą przepustnicy i wynik był koło +xKM nie wiem czy to jeszcze znajdę. zmiana była znacznie większa niż ewentualny błąd w pomiarach, ale wzrost jedno cyfrowy.
sam śmigam na większej przepustnicy 44mm zamiast 38 i napewno czuć lepszą reakcje na gaz. czy koniki wzrosły nie mam pojęcia.

przepustnica z c16nz (38mm) spokojnie pasuje. kiedyś Kozi miał taką na zbyciu.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz :-D
tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach :bardzozly:

Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione :oko: w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se :lol: )
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

kozzi pisze:w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se :lol: )
.. o niebagatelnej mocy 110+km :) , dobrze ze ubezpieczenia nie laci sie od mocy heheh
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

Porszak pisze:
kozzi pisze:w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se :lol: )
.. o niebagatelnej mocy 110+km :) , dobrze ze ubezpieczenia nie laci sie od mocy heheh
też mnie to cieszy :-D
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

kozzi pisze:
Porszak pisze:
kozzi pisze:w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se :lol: )
.. o niebagatelnej mocy 110+km :) , dobrze ze ubezpieczenia nie laci sie od mocy heheh
też mnie to cieszy :-D
kozzi to Ty placisz jakies tam ubezpieczenia :oko:
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

arts pisze:kozzi to Ty placisz jakies tam ubezpieczenia :oko:
no płace płace (cały pakiet) bo musze :zakrecony:
dobrze że pracownicy firmy w której pracuje mąja znizki w ubezpieczeniach :lol:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

kozzi pisze:
!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz :-D
tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach :bardzozly:

Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione :oko: w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se :lol: )
Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcje ;)
Może znów corsa...
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

Hiv pisze:
kozzi pisze:
!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz :-D
tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach :bardzozly:

Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione :oko: w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se :lol: )
Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcje ;)
to samo musisz zrobic
corsa A & Audi S3
Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

qomo pisze:
Hiv pisze: Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcje ;)
to samo musisz zrobic
dokładnie, niema różnicy :zakrecony:
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”