Przeróbka na wielopunkt c14nz --> c14se
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jeśli koło pasowe wału korbowego jest na szeroki pasek to poszukaj również kółko takie do alternatora. takie kółko łatwiej znaleść niż koło pasowe na wał które dodatkowo ma "ząbki" pod czujnik obrotu wału korbowego. szeroki pasek ma też zalety.. np. nie przekręci się, trudniej się uślizguje i jest ogólnie trochę lepszy .kristo pisze:Jakieś jaja są z tym topiciem- znika- pojawia się.....
Z innej beczki: W c14se zauważyłem szerokie koło pasowe pod pasek klinowy alternatowa- jak to się je z tym że na alternatoże jest kółko na wąski pasek?? + dodatkowo jest to napięte przez trzecią rolkę.
Jeżeli piszę mało zrozumiale to wstawie później fotę.
jeśli chodzi o archiwum i stary topic jest tam sporo rzeczy, które bym zmienił/poprawił, przeredagował. Jedną z nich jest mowa o przerobieniu głowicy z monowtrysku na mpi. zrobić wszystko można, ALE odradzam, nie pakować się w przerabianie głowicy tylko jej wymiana na głowice od mpi.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
-
- Weteran
- Posty: 1696
- Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ojej- a ja to wszystko wczoraj dokładnie czytałemAdamXXL pisze:
jeśli chodzi o archiwum i stary topic jest tam sporo rzeczy, które bym zmienił/poprawił, przeredagował.
Zastanawia mnie czy końcowa część kolektora z 20xe nie będzie miała za dużą średnice dla 1.4/1.6se?? Czy dalej do końca iść tą średnicą czy zrobić wzężkę i dalej seryjne czyli chyba 45mm (nie pamiętam dokładnie teraz)
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
najlepiej bylo by wyliczyc srednice pod silnik. dla przykladu: srednica rury(pojedynczej "wychodzacej" z glowicy) w kolektorze z c20xe to ~35mm(dokladnie nie pamietam, ale na pewno nie wiecej), a w silniku z fiata chyba 500 kolektor(rowniez pojedyncza rurka) ma 33mm. rozna jest tylko w obu przypadkach dlugosc jednego kanalu zanim przejdzie w 2.
z tego wynika ze srednica nie jest az tak wazna jak sama dlugosc, ktora powinna byc taka zeby spaliny z poszczegolnych cylindroa nie przeszkadzaly sobie wzajemnie i zeby nie mialy mozliwosci cofniecia sie.
sama srednica pewnie scisle zalezy od czasow otwarcia i wzniosu zaworow
z tego wynika ze srednica nie jest az tak wazna jak sama dlugosc, ktora powinna byc taka zeby spaliny z poszczegolnych cylindroa nie przeszkadzaly sobie wzajemnie i zeby nie mialy mozliwosci cofniecia sie.
sama srednica pewnie scisle zalezy od czasow otwarcia i wzniosu zaworow
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ale kwoty chyba nie było, bo za taką kase kupiłbym sobie do zabawy drugiscotty pisze:z miesiac temu moglem kupic silnik c14se za 350 zeta z kompem i paierami dalem opis na gg ale nikt nie byl chetny
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nastepnym raze od razu wal do mnie!!!!!AdamXXL pisze:ale kwoty chyba nie było, bo za taką kase kupiłbym sobie do zabawy drugiscotty pisze:z miesiac temu moglem kupic silnik c14se za 350 zeta z kompem i paierami dalem opis na gg ale nikt nie byl chetny
Co ciekawe wczoraj zauważyłem, że z moim c14nz jet połączona skrzynia F10 :0
W mieście corsa daje rade ale na trasie wymięka powyżej 100 a przy 120 jest juz prawie 4k obr. i aż się prosi o kolejny bieg... Przy zmianie na 14se chyba w gre wchodzi tez zmiana skrzyni w takim razie...
Może znów corsa...
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Musi być różica w tych skrzynkach! Nie wierze, że wina leży tylko w różnicy tych 40 czy w wypadku gazu 30PS. W jezdzie po miescie c14nz radzi sobie calkiem ok. Nawet to zniose. Ale powyzej 100 baaaaardzo odstaje od GSi. Mysle, ze to wlasnie wina min. calkiem inaczej zestopniowanej skrzyni.
@JuHoL
Czy zmiana na F13 nie pogorszy znacznie osiągów kosztem nizszych obrotow i wyzszych predkosci?
@JuHoL
Czy zmiana na F13 nie pogorszy znacznie osiągów kosztem nizszych obrotow i wyzszych predkosci?
Może znów corsa...
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
podam przykład. dlaczego x14sz ma około 35mm średnicy (tyle co 1.2)? skoro przy tej samej pojemności takich samych zaworach silnik c14se ma 43mm a x14xe ma 50mm. Nie twierdzę, że zmiana przepustnicy da 10 koni ale, że będzie lepiej jest niemal pewne, choćby dlatego, że w przypadku x14sz/c14nz jest to zwężka w dolocie - nic nie stanowi większego ograniczenia. wieki temu znalazłem test właśnie na corsie z wymianą przepustnicy i wynik był koło +xKM nie wiem czy to jeszcze znajdę. zmiana była znacznie większa niż ewentualny błąd w pomiarach, ale wzrost jedno cyfrowy.
sam śmigam na większej przepustnicy 44mm zamiast 38 i napewno czuć lepszą reakcje na gaz. czy koniki wzrosły nie mam pojęcia.
przepustnica z c16nz (38mm) spokojnie pasuje. kiedyś Kozi miał taką na zbyciu.
sam śmigam na większej przepustnicy 44mm zamiast 38 i napewno czuć lepszą reakcje na gaz. czy koniki wzrosły nie mam pojęcia.
przepustnica z c16nz (38mm) spokojnie pasuje. kiedyś Kozi miał taką na zbyciu.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz
Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se )
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
też mnie to cieszyPorszak pisze:.. o niebagatelnej mocy 110+km , dobrze ze ubezpieczenia nie laci sie od mocy hehehkozzi pisze:w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se )
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
no płace płace (cały pakiet) bo muszearts pisze:kozzi to Ty placisz jakies tam ubezpieczenia
dobrze że pracownicy firmy w której pracuje mąja znizki w ubezpieczeniach
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcjekozzi pisze:tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz
Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se )
Może znów corsa...
-
- Post Mistrz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
to samo musisz zrobicHiv pisze:Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcjekozzi pisze:tak będzie u mnie (F13CR+inne przełożenie główne), ale dopiero po wakacjach!markos pisze:swoja droga jakby spiac takie lekko nadlubane c14se z f13-cr, a najlepiej jeszcze z podmienionym glownym to bedzie niezly wymiatacz
Hiv najlepszym rozwiązaniem bedzie jak zakupisz cały silniczek c14se z osprzętem i poprzekladasz wszystkie potrzebne graty do siebie (tak jak u mnie było zrobione w dowodzie jest c14nz, a śmigam c14se )
corsa A & Audi S3
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
dokładnie, niema różnicyqomo pisze:to samo musisz zrobicHiv pisze: Wiecej zachodu jest w przerobieniu c14nz czy c16nz na wielopunkt? Bo rozwazam juz rozne opcje
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI