Strona 2 z 13

: 22 lis 2006, o 08:15
autor: -=m&m=-
Porszak pisze: oraz michal, porownanie szklanek. jesli ta z prawej jest nowa,.....
ps.2 na czym polega spinanie glowicy, z jakiej okzji i po co sie to robi?
ta z prawej to stara :oko:

ps2. na spinaniu zaworów, przy okazji poprawiania kanałów, docierania zaworów

@d12
jesli chodzi o średnice ukłądu to nic ale bedzie trzeba pomysleć o jakiś 2"

: 22 lis 2006, o 09:33
autor: -=kLaRi=-
Ta nowa szklanka jest identyczna jak ta w c20xe ,nie wiem jak z wymiarami ,ale wyglada identycznie.

: 22 lis 2006, o 13:19
autor: !markos
jest identyczna :oko:

: 22 lis 2006, o 22:23
autor: Hayabusa
Jestem pod wielkim wrażeniem. Widziałem zmagania Michała i moim zdaniem DAŁ RADĘ w 100%. Corsa śmiga jak rakieta i jest przy tym zrobiona ze smakiem i w pełni precyzyjnie. Marcie należy się medal za, przede wszystkim, anielską cierpliwość :grin: .
Tak trzymać Emsy ! Jesteśmy z Wami :D

: 22 lis 2006, o 22:39
autor: -=martee=-
hayabusa 5 pisze:Jestem pod wielkim wrażeniem. Widziałem zmagania Michała i moim zdaniem DAŁ RADĘ w 100%. Corsa śmiga jak rakieta i jest przy tym zrobiona ze smakiem i w pełni precyzyjnie. Marcie należy się medal za, przede wszystkim, anielską cierpliwość :grin: .
Tak trzymać Emsy ! Jesteśmy z Wami :D
Franki ma swoje fabanerie :oko: ale i tak mam do niego słabość :oops: najgorzej popisał się w drodze nad morze :placz:
no i po zmianie zawieszenia :-P o czym z Hają na własnej skórze się przekonaliśmy :-D

: 23 lis 2006, o 08:42
autor: pirat
no w Bydgoszczy tez stanal na swiatlach, zeby wszyscy mogli sie napatrzyc spokojnie :-P

: 23 lis 2006, o 11:06
autor: kozzi
hehehe.........fajnie Majk że wkońcu coś naklepałeś
gratuluje fajnej Corsy

: 23 lis 2006, o 17:19
autor: Staneq
pirat pisze:no w Bydgoszczy tez stanal na swiatlach, zeby wszyscy mogli sie napatrzyc spokojnie :-P
:lol: :lol:

no ale to dla tego ze Majk go nie prowadził :oko:

: 23 lis 2006, o 17:22
autor: Hayabusa
Z Frankim jak z babą... ma czasem odpały :grin: :grin: :grin:

: 6 gru 2006, o 17:22
autor: -=m&m=-
Ponieważ mocowanie sondy afr nie podejdzie do mojego tłumika, dziś odwiedziłem tłumikarzy i za kolektorem wydechowym pojawiło się nowe gniazdo na ową sonde, przy okazji okazało się, że wydech trzymał sie na kolektorze i końcowym tłumiku :0
W piatek będziemy korygować afr :) 7500 obr/min yeah :)17

: 7 gru 2006, o 08:23
autor: Hayabusa
:)2 Trzymam kciuki za powodzenie :)2

: 11 gru 2006, o 11:56
autor: -=m&m=-
hayabusa 5 pisze::)2 Trzymam kciuki za powodzenie :)2
cos słabo trzymałes :oko:

tak więc w piątek o 11 rozpoczęlo się dostrajanie corsy, została zważona (990kg) podłaczony gtech competition i zrobione pare jazd poglądowych, wykres (wrzuce później) pokazuje cały czas 2 dołki oraz powyżej 6300 moc nie rośnie :( kolejne poprawki programu nie przynoszą zadowalających rezultatów, o 15 jesteśmy umówieni na hamowni, małe problemy z podłączeniem sondy afr ale ostatecznie się udało . Pierwsze hamownie na seryjnym programie x14xe i wyszło 122 km (wykres wrzuce potem), kolejne programy wykres układa się trochę ładniej moc rośnie do 130 ale to cąły czas nie jest to :-? auto nie wykorzystuje przesuniętego limitera :( Afr pokazuje, że paliwa nie brakuje natomiast według słów tunera auto nie reaguje na zapłon :placz: Ostatecznie limiter zostaje na 7200, corsa o 17.30 zjeżdża z rolek.

: 11 gru 2006, o 13:28
autor: !markos
pytanie: to nadal jest glowica z 1.4 i kolektor ssacy z 1.4?

: 11 gru 2006, o 13:55
autor: -=m&m=-
!markos pisze:pytanie: to nadal jest glowica z 1.4 i kolektor ssacy z 1.4?
tak głowica jest 1,4 i kolektor dolotowy również, musze poszukać wykresów osmana ;)

: 11 gru 2006, o 14:04
autor: !markos
nie pasuje mi tutaj ta glowica z kolektorem.. jesli mialbys cos dalej robic, to tu zaczalbym szukac przyczyny braku mocy na koncu wykresu.. przypomnij sobie watek na corsasport, gdzie koles marudzil, ze ma za duzo momentu w srodkowym zakresie, a malo mocy na koncu - zmiana glowicy pomogla - silnik odzyl na gorze i stracil troche srodka.

osman nigdy nie pochwalil sie nam wykresem swojego silnika w ostatecznej wersji :lol:

ostatni ktory mam jest z 1.4 bez wyzszej odcinki:
Obrazek

: 11 gru 2006, o 14:11
autor: -=m&m=-
!markos pisze:nie pasuje mi tutaj ta glowica z kolektorem.. jesli mialbys cos dalej robic, to tu zaczalbym szukac przyczyny braku mocy na koncu wykresu..
nie ukrywam, że gdybym był pewien, że to jest to, to pewnikiem dalej bawiłbym się ale kupowac w ciemno głowice od 1,6 jakoś nie usmiecha mi się :(
!markos pisze: ostatni ktory mam jest z 1.4 bez wyzszej odcinki:
później wrzuce swoje wykresy na moich nie dało się wyprostować tych dołów :-? z drugiej strony może przysczyna są wałki ??

: 11 gru 2006, o 14:32
autor: !markos
to raczej nie walki.. predzej cos z napelnianiem, ale w zakresie glowica/dolot.. z reszta miales wrzucic zapytanie na sr :oko:

: 11 gru 2006, o 14:44
autor: -=m&m=-
!markos pisze:...z reszta miales wrzucic zapytanie na sr :oko:
jak tylko zrobie zdjecie wykresów lub zeskanuje to wrzuce zapytanie na sr :oko:

: 11 gru 2006, o 15:15
autor: AdamXXL
mimo, że afr jest niby ok, to nadal zastanawia mie to wystrojenie, w którym bazą jest soft x14xe. w sobotę bawiłem się kompem od x16xe (starszy z obd1) i tam mapa paliwa w pewnym zakresie (3400-3900obr/min) ma wartości maksymalne jakie mogą być i nie idzie już tego podciągnąć. pewnie dla tego pojawiają się większe wtryski bądź podnoszone jest ciśnienie, przy większych przeróbkach.

w sterownikach z czujnikiem stuku w tym w x14/16xe zapłon "startuje" z mapą dla 98oktanów w wypadku wystąpienia spalania stukowego zmieniana jest na "95", jak nie pomoże to następnie na "91", tak więc samo cofnięcie zapłonu występuje dość szybko a powrót już malutkimi kroczkami bo coś koło 0,5 stopnia.

: 11 gru 2006, o 15:29
autor: -=m&m=-
AdamXXL pisze:mimo, że afr jest niby ok, to nadal zastanawia mie to wystrojenie, w którym bazą jest soft x14xe
tuner tłumaczył mi, że w innej kości sa zapisane faktory z których korzysta mapa i dlatego wgranie zupełnie innego softu nie ma sensu

: 11 gru 2006, o 18:30
autor: Porszak
markos sadzisz ze kolektor w 1.4 i 1.6 jest inny?? glowica byc moze ale kolektor, sadze ze nie. mie zastanawia natomiast wydech ktory poza kolektorem z xe jest seryjny i regulowane kolka rozrzadu ktore michal chyba trzyma na polce

argumenty adama tez wydaja sie calkime sluszne.
Mike jesli wtryski od c16xe sa inne/wieksze (w co watpie) to chetnie Ci ich pozycze

: 11 gru 2006, o 19:25
autor: AdamXXL
Porszak pisze:markos sadzisz ze kolektor w 1.4 i 1.6 jest inny?? glowica byc moze ale kolektor, sadze ze nie. mie zastanawia natomiast wydech ktory poza kolektorem z xe jest seryjny i regulowane kolka rozrzadu ktore michal chyba trzyma na polce
kolektory z wyglądu są identyczne, a różnią się wielkością kanałów. jest też pewna zależność, że mniejsza średnica - lepszy dół. większa - góra

np. kolektor od x16xel ma szerokość otworu od strony głowicy 47mm

wszystkie dane, w tym różne stałe, potrzebne do przeliczania różnych wartości, suma kontronla itp. znajdują się w pamięci razem z mapami. jest to program pod procesor motorolii, który można poddać deasemblacji i prześledzić cały proces niemal bit po bicie.

: 12 gru 2006, o 07:52
autor: kozzi
Porszak pisze: Mike jesli wtryski od c16xe sa inne/wieksze (w co watpie) to chetnie Ci ich pozycze
niewiem jak jest w 16v, ale w 8v są różne :oko:

: 12 gru 2006, o 16:04
autor: Porszak
a czy regulatory cisn paliwa sa rowniez inne? czy daja takie samo cisn?

: 12 gru 2006, o 16:09
autor: kozzi
Porszak pisze:a czy regulatory cisn paliwa sa rowniez inne? czy daja takie samo cisn?
raczej są takie same.

: 13 gru 2006, o 20:08
autor: -=m&m=-
Obiecane wykresy :

wykres na seryjnym programie x14xe :

Obrazek

remap :

Obrazek

kolejne podejście :

Obrazek

jeszcze jedno :

Obrazek

oraz porównanie serii z ostatnim programem :

Obrazek

: 13 gru 2006, o 20:42
autor: !markos
dziwne porownanie serii z remapem.. miejsce gdzie seryjny program owocuje wiekszym i rowniejszym momentem (i moca) jest miejscem, ktore w ogole nie powinno sie na tym wykresie pojawic. moze ten tjuner wcale nie jest taki kolorowy..? :zakrecony:

na srodku - nie wiem za bardzo o co chodzi, ale jak dla mnie zjebany jest program
na koncu - stawiam browara, ze nie wyrabiaja glowica i wydech

rzuc to na sr, moze wykminia cos ciekawego...

: 3 kwie 2007, o 22:26
autor: -=m&m=-
dawno sie tu nic nie działo a frankie dostał nowe buciki, dzisiaj przyszły oponki Toyo proxes T1-R 195/50/R15 :grin:

ObrazekObrazek

: 3 kwie 2007, o 22:30
autor: !markos
-=m&m=- pisze:95/50/R15
szytki straszne :grin:
to z tego sklepu co oszukuje ludzi i bierze kase z gory? :lol: :-P

: 3 kwie 2007, o 22:40
autor: -=m&m=-
!markos pisze:to z tego sklepu co oszukuje ludzi i bierze kase z gory? :lol: :-P
nie wiem czy oszukuje ale tak z tego co wpłacasz w ciemno na konto :oko: