Strona 2 z 10

: 6 kwie 2007, o 10:34
autor: Bear_
Powiem po krotce...

O auto ktos nie dbal, w silniku byl wlany Kujawski chyba... i samo maslo w srodku, walek rozrzadu mial pozatykane kanaly i starne krzywki... dlatego wyladowal walek z Lanosa, ktory lezal na warsztacie,

Przy szlagu jak auto bylo walniete, kolo pasowe urwalo wal, dlatego wrzucilismy wal z kadetta...

Co do glowicy itp. to juz tak bylo... Bo jak kupowalismy zawory bo byly skrzywione to nie pasowaly zawory z x14sz, bylyu stanowczo za male, i dobieralismy, dobieralismy, w koncu wyszlo na to ze to glowica z x14se bo z tego pasuja zawory, a i tak sa zalozone jeszcze ciut wieksze, polerowalismy kanaly itp... Podocieralismy zawory i wlazly...

Tak by to wygladalo...

Ktos chyba z tym silnikiem sie w niemczech bawil na to wyglada....


A obecnie jestem po wymianie pierscieni (2 dni temu) oraz przy tym tez uszczelniacze popychaczy, uszczelki itp...

No i teraz docieranie, ale czuc ze autko juz jezdzi inaczej...

Kompresja mierzona przed wymiana pierscieni itp. wynosila 6 do 1 zamiast katalogowego o ile sie nie myle 10,5 do 1... No i silnik po przeplukaniu czystym olejem, zaczal miec "bezposredni wtrysk oleju", takze to tez juz jest zazegnane, bo na oleju to ja bankrutowalem, co 3-4 dni dolewki...

Zobaczymy jaka kjompresja wyjhdzie gdy sie dotrze, i jak sie bedzie zachowywal podczas przyspieszenia itp...

: 6 kwie 2007, o 10:40
autor: !markos
niezly trup widze..

ps.
10.5:1 to stopien kompresji, a nie kompresja...

: 6 kwie 2007, o 11:30
autor: AdamXXL
Bear_ pisze:... dlatego wyladowal walek z Lanosa, ktory lezal na warsztacie,
jest to lepszy wałek niż ten od x14sz
Co do glowicy itp. to juz tak bylo... Bo jak kupowalismy zawory bo byly skrzywione to nie pasowaly zawory z x14sz, bylyu stanowczo za male, i dobieralismy, dobieralismy, w koncu wyszlo na to ze to glowica z x14se bo z tego pasuja zawory, a i tak sa zalozone jeszcze ciut wieksze, polerowalismy kanaly itp... Podocieralismy zawory i wlazly...
...
zawory w głowicy x14sz i głowicy c14se są identyczne, może przymierzane były od c14nz tam są mniejsze.
Kompresja mierzona przed wymiana pierscieni itp. wynosila 6 do 1 zamiast katalogowego o ile sie nie myle 10,5 do 1...
...
tak jak markos napisał + kompresja powinna wynocić około 9,6:1 a stopień sprężania 11-12bar dla w miarę zdrowej 8v (u mnie przed remontem było średnio 12,4)

: 7 kwie 2007, o 09:32
autor: Bear_
No to stopien kompresji, niech wam bedzie ;)

Zobaczymy jak sie dotrze, bedziem wtedy mierzyc... Sciagnie sie swiece i szwagier przyniosl taki udupnik i zobaczymy...

Co do tej glowicy, to mi teraz daliscie do myslenia, mus nie mus zawory i tak sa wieksze...

Dobra, to po za tym ze kolektor ssacy jest inny bo jest wielopunkt w x14se to po czym odroznic glowice z x14sz a x14se ??

Pozdro

: 7 kwie 2007, o 09:43
autor: AdamXXL
Bear_ pisze:Dobra, to po za tym ze kolektor ssacy jest inny bo jest wielopunkt w x14se to po czym odroznic glowice z x14sz a x14se ??
inny kształt w SE jest kanał okrągły a w SZ "prostokątny" i dość słabo na siebie nachodzą (są przesunięte względem siebie)

: 7 kwie 2007, o 11:32
autor: Bear_
Dobra, to znowu przy okazji sprawdze...

A teraz inna bajka...

Jestem po wymienie pierscieni, uszczelniaczy popychaczy i docieram autko...

Tylko taka rzecz... jest pewien moment na obrotach (tak tez bylo przed remontem) ze autko jedzie, jedzie, nagle dostaje takiego przymulenia ze obroty ida ale tak jak by chcialy a nie mogly i albo tak zostaje albo troszke mu sie poprawia...

Zaplon ustawiony jest na zero...

Nie wiem przez co to moze byc ?? To jest jakis taki normalny tiuk tego silniak czy co ??

Ewentualnie jak to zniwelowac, bo chce sie rozpedzic albo cos do wyprzedzania a tu taki psikus...

Pozdro

: 7 kwie 2007, o 12:03
autor: Marcin99
Bear_ pisze:Zaplon ustawiony jest na zero...
Hmm kolega tutaj nieźle namieszał tym stwierdzeniem. Zrób trochę fotek silnika to będziemy wreszcie wiedzieć co ty tam masz. Ja obstawiam, że to c14nz z głowicą od x14sz a nie x14sz z głowicą od SE a dlaczego tak?
W X14SZ a także w c14se nie ustawia się zapłonu - tam jest zapłon określany przez ECU na podstawie wskazań czujnika położenia wału a realizowany przez DISa (czyli system bezpośredniego zapłonu inaczej zwanym bezrozdzielaczowym).

: 7 kwie 2007, o 22:53
autor: Bear_
To sie nie zrozumielismy ;)

A silnik bynajmniej dol to na 100% jest x14sz...

Co do zaplonu chodzilo mi o to ze walek rozrzadu wzgledem dolu jest idealnie, czyli ani nie otwiera za szybko ani za pozno...

A jesli chodzi o to przymulanie to juz chyba wiem o co biega...

Niestety to monowtrysk, i potrzebuje na starcie cieplego powietrza, ale ktos tu kombinowal i postanowil zalozyc sobie stożek...

Jednak jak jest zimno to nie ma doprowadzonego cieplego powietrza...

I to mniemam temu tak... Zobaczymy jak wroci oryginalna puszka i wklad zamiast stożka...

: 8 kwie 2007, o 12:13
autor: -=kLaRi=-
Bear_ pisze: Dobra, to po za tym ze kolektor ssacy jest inny bo jest wielopunkt w x14se to po czym odroznic glowice z x14sz a x14se ??
Nie x14se tylko C14SE...
A tak wogole to Corsa bardzo bardzo przyjemna!
Wpadnij dzis na spota!

Aha i zrob fotki z komory silnika to zaraz dojedziemy co tam masz pod ta pokrywa :D

: 21 wrz 2007, o 09:36
autor: Bear_
Co powiecie na wizje na sezon 2008 ? :P

Obrazek

: 21 wrz 2007, o 10:20
autor: !markos
powiemy najpierw, ze ktos zrobil bardzo ladne vt..

a pozniej spytamy, czy aby na pewno plan pt. c20let zostanie zrealizowany, czy akurat taki silnik nawinal sie pod reke jak bylo robione to vt?

ps.
c20let nie moze miec filtra powietrza w ta strone, tylko odwrotnie :lol:

: 21 wrz 2007, o 12:23
autor: Bear_
VT robilem ja ;) bawie sie w to juz przeszlo 8 lat :)

A co do let'a to tak sie akurat fotka zdarzyla pod dobrym katem ;)

Co do silnika czaje sie na C20XE ale zobaczymy co powie portwel :)

: 21 wrz 2007, o 14:13
autor: -=kLaRi=-
Haha ,nawet wiem od kogo ten silnik ;) haha
Od Basisty :) tylko on ma zolty waz na odmie ;D hahah

: 21 wrz 2007, o 16:30
autor: Bear_
Spostrzegawczy :) Faktycznie od Basisty ;) mam nadzieje ze sie nie obrazi :)

Po malych naciagnieciach i modyfikacjach akurat podpasil;)

A co do filtra... to takie 5 minutowe VT i akurat mialem tam luke wiec musialo zostac ;)

A i co powiecie na felgi w odcieniu takiego ciemnego alumunium ??

: 21 wrz 2007, o 22:02
autor: Mihó
AdamXXL pisze:
Bear_ pisze:... dlatego wyladowal walek z Lanosa, ktory lezal na warsztacie,
jest to lepszy wałek niż ten od x14sz
Możesz rozwinąć myśl ?

: 21 wrz 2007, o 22:28
autor: fotograf
Właśnie, od lanosa ale którego ?? bo chyba nie 1.6 16V czy może chodziło Ci o wałek od nexii 1.5 8V ?

: 22 wrz 2007, o 00:12
autor: AdamXXL
fotograf pisze:Właśnie, od lanosa ale którego ?? bo chyba nie 1.6 16V czy może chodziło Ci o wałek od nexii 1.5 8V ?
przeczytaj 1 stronę tematu

@emes125 wałek od c16nz da lepsze efekty w silniku x14sz niż ten silnik, z oryginalnym wałkiem (od x14sz)

: 22 wrz 2007, o 09:12
autor: Bear_
AdamXXL pisze:
fotograf pisze:Właśnie, od lanosa ale którego ?? bo chyba nie 1.6 16V czy może chodziło Ci o wałek od nexii 1.5 8V ?
przeczytaj 1 stronę tematu

@emes125 wałek od c16nz da lepsze efekty w silniku x14sz niż ten silnik, z oryginalnym wałkiem (od x14sz)
O dzięki Adam :) Jak mnie ratowales na pierwszej stronie gdytemat sie rozijal to teraz tez ;)

: 22 wrz 2007, o 16:01
autor: fotograf
Mój błąd :oops: nie doczytałem, ale mam jeszcze jedno pytanie do specjalisty, skoro wałek od C16NZ zmieni coś na plus w X14SZ czy pozytywna zmiana będzie również po założeniu takiego wałka do X12SZ (z głowicą od 13NB) ??

: 22 wrz 2007, o 21:33
autor: Bear_
Ten walek ktory ja mam zalozony ma wedlug suwmiarki wiekszy wznios o okolo 2 mm...

Jednak problem jest w tym ze prawdopodobnie ma bardziej splaszczony dol w porownaniu do walka z x14sz poniewaz ciutke slychac hydrauliki ktorych wczesniej nie bylo slychac pod zadnym pozorem, hydrauliki nie nadazaja sie napelnic i stad delikatny stukot...

A ten walek co mam jest z silnika 1.5 lanosa a nie 1.6 o ile sie nie myle...

Pozdro :)

Re: CB X14SZ by Bear / UPDATE

: 8 sie 2008, o 14:48
autor: Bear_
Odkopuje kotleta ;)

No niestety, sytuacja sprawila iz ostatnim czasu pracuje grzecznie na rzecz kraju w Jednostce Wojskowej w Elblągu ;)

Autkiem opiekuje się żona i jak tylko cos się pokazuje to zaraz interwencja szwagra i wszytsko cacy ;)

Jednak od dluzszego czasu nic ciekawego w aucie sie nie pokazalo...

Jedynie tylna klapa sie odchudzila troszke z wycieraczki i zamka ;)

Ale to fotki potem :)

Narazie czekam na ladny akcencik do autka...

Autko do tej pory stalo na felunku 13x7" RONDLL w chwili obecnej juz ida do mnie nowe walce ;) 14x9" :diabel: :diabel: :diabel: :diabel:

Prawdopodobnie jutro bedzie felunek ;)

Jutro tez jade obejzec upatrzony GSi front ;) Zobaczymy ;)

Na chwile obecna przynajmniej moge wam pokazac to co juz jest nieuniknione ;)

Fotki z auckji:

http://members.lycos.co.uk/bearrr/fel.jpg
http://members.lycos.co.uk/bearrr/fel1.jpg

Oczywiscie trzeba bedzie troszke autko rozjechac na boki ;) Bedzie mala rzezba w blasze :P

Pozdro ;)

Re: CB X14SZ by Bear / UPDATE

: 15 sty 2009, o 11:08
autor: Bear_
Witam wszytskich ;)

Znowu odgrzebuje kotleta ale w koncu z jakimis konkretniejszymi rzeczami... Przy aucie troszku sie dzieje tylko nie bylo kiedy wrzucic fotek ;)

A wiec tak :) O tamtejszego czasu kiedy autko bylo prezentowane zmienilo sie dosc znacznie...

Mianowicie zniknal zamek i wycieraczka z tylnej klapy, zmienily sie hamulce na 256, zmienily sie roleczki na ktorych autko stoi i pare innych takich akcentow ;)

Ale po kolei...

Niestety fotek z prac nad usowaniem zamka i wycieraczki nie mam bo dzialo sie to dosc szybko i spontanicznie ale widac efekt na fotkach... Druga rzecza jest to ze przed zima wzielo mnie na sprawdzenia stanu podlogi i zawiasu przez zima zeby pokonserwowac autko, ku mojemu niezadowoleniu okazalo sie ze z tylu w lewym kole boli moje malenstwo gorna podparcie sprezyny...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sytuacja zostala ogarnieta, na szczescie to bylo jedno jedyne miejsce bolaca autko...
Troszke przed tyli pracami do autka zostaly zakupione nowe rolki... Rozmiar 14x8" i 9" zastapil 13x7" ;)

Zaraz po kupnie prezentowalo się to dosc godnie :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niestety [rzy zawiasie 60-40 tyl ze tak powiem odmowil posluszenstwa ;) Trzeba bylo robic coustomowa sprezyne z tylu, zrobiony zostal odbojnik ktory nie puszcza w tej chwili autka w dol po za pewien zakres, no i co wazne autko zostalo rozdmuchane jakies 2 - 2,5 cm z strone ;)

Obrazek

Po tych modyfikacjach wszytsko zostalo zakonserwowane, zabezpieczone... Niestety stare sierpy nie przyezyly... Zarowno z przodu jak i z tylu... Zostaly zakupione nowe... Dogiete na cieplo do tylnych poszerzen, przygotowane do malowania i w lakier... Zalozone 2 tyg. temu ale tez niestety nie mialem kiedy robic zdjec :(

A ze okres zimowy nadszedl, autko nacieszylo sie nowymi 14" tylko doslownie chwileczke to przyszedl pomysl polerki felg ;)
Oj sprawa piekielnie klopotliwa z tymi felgami ale pomalutku...
Ponizej fotki jednej felgi juz przepolerowanej, jednak bedzie ona muskana jeszcze raz papierami na mokro poniewaz widac jeszcze rysy... Tak samo zostanie poprawiona kanta z felgi... Ale obraz pogladowy jest ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i na koniec najnowszy nabytek ktory zawedrowal na autko wczoraj... Dlugo poszukiwane tylne lampy... Mialy byc MHW, tak bynajmniej wszytsko wskazywalo patrzac na fotki sprzedajacego... Okazalo sie ku mojemu zdziwieniu ze to lampy irmsher'a... No ale coz, te tez sa ladne nie mowie ze nie ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i to na chwile obecna wszystko... Zapraszam do komentowania ;)

Pozdrawiam

Re: CB X14SZ by Bear / UPDATE

: 15 sty 2009, o 12:46
autor: czester 1
no i co z tego ze irmshery, niczym nie odbiegaja od mhw, a masz cos innego niz wszyscy :grin: , felunek tez profi :oko:

Re: CB X14SZ by Bear / UPDATE

: 15 sty 2009, o 13:11
autor: Bear_
czester 1 pisze:no i co z tego ze irmshery, niczym nie odbiegaja od mhw, a masz cos innego niz wszyscy :grin: , felunek tez profi :oko:
No wlasciwie roznia sie tylko tym ze w MHW w przeciwienstwie do irmsher'ow obwodka lampy i miejsce gdzie powinien byc odblask jest ciemniejsze... Jedyna roznica chyba... No ale przez to ze irmsher'y sa jasniejsze to troszke lampa robi mi sie fioletowa od auta bo lakier sie przebija ;) ale wyglada to nawet zacnie :P

Co do felg... No miejmy nadzieje ze po skonczeniu i zapieciu opon bedzie dobrze... Musze jeszcze troszke powalczyc z pochyleniem tylnych kol ale juz chyba mam patent na to ;)

A... Tak nawiasem mowiac bede mial do sprzedania za drobne pieniazki dwie opony 225/40/14 jakby kto chcial... miesa z jakies 6-7 mm

Pozdro i dzieki za komanta ;)

Re: CB X14SZ by Bear / UPDATE

: 15 sty 2009, o 14:44
autor: -=kLaRi=-
Masz to samo miejsce zgnite co u mnie - identyczne miejsce... ale juz zrobione itd..
U mnie było symetrycznie po obydwu stronach... Nie mów hop z tym zdrowymi miejscami - też tak mówiłem a ostatnio przez przypadek odkryłem ,ze blacha przy wlewie żyje własnym życiem :) od strony nadkola - ładnie zagumowane (oryg) a od wewnątrz kilka dziwnych pęcherzy :) - operacja skończyła się na wycięciu chorego pasa w rozmiarze 10x45cm... oczywiście to więcej niż było ,ale chciałem mieć granice bezpieczeństwa...
To samo pod autem pod podłuznicami w miejscu mocowania wahaczy... Było ładnie zagumowane ,ale jakoś dziwnie pofalowane... i to samo - na szczęście z drugiej strony jest czysto.
Ja pojechałem do znajomego ,bardzo dobrego blacharza ,żeby podpowiedział mi gdzie szukać... W przeciwnym wypadku podłogę robiłbym pewnie kilka razy...

Lampki fajne ,inne!
A polerka tez fajnie wyszła ,pokaż jak wyglądają sierpy i powiedz jakie planujesz założyć opony :D

Re: CB X14SZ by Bear / UPDATE

: 15 sty 2009, o 14:47
autor: kerni
felgi miazga :-D ...tylnia klapa wyglada swietnie, ale jak dla mnie czerwone oryginalne lampki prezetowaly sie lepiej z ciemnym lakierem ...naprawde fajna corsa :oko:

Re: CB X14SZ by Bear / UPDATE

: 15 sty 2009, o 16:14
autor: naked
witam
wydaje mi sie ze spotkalem kilka razy twoja corse w tychach i jeszcze na starym felunku jakas kobieta prowadzila...
i czy nie spotkalismy sie pewnego razu na skrzyzowaniu kolo komedy w tychach ja swoja holowalem seicento kumpla a ty poruszales sie w strone milolowskiej z 3 osobami na pokladzie?

Ładne rarytasy zakupiles i corsa robiona w bardzo ladnym stylu
WSZYSTKO NA DUZY PLUS!

pozdro :)

Re: CB X14SZ by Bear / UPDATE

: 15 sty 2009, o 18:19
autor: Gesio_CB
Duzy plus za felgi! Zrób fotki jak zgrales dopasowanie sierpów ze zderzakiem tylnym i przednim

Re: CB X14SZ by Bear / UPDATE

: 15 sty 2009, o 19:35
autor: Cyna
na nowy sezon Corsa będzie miazga:D masakryczne koła i brak "metalowych poszerzeń" robi u mnie wielkiego ++++++. a lampy irmscher'a dopełniają piękną linie:D oby tak dalej! prawdziwy GERMAN:) robie auto w tym samym stylu więc nic dziwnego że tak się "podnieciam" haha:D pozdro

Re: CB X14SZ by Bear / UPDATE

: 15 sty 2009, o 19:51
autor: Bear_
naked pisze:witam
wydaje mi sie ze spotkalem kilka razy twoja corse w tychach i jeszcze na starym felunku jakas kobieta prowadzila...
i czy nie spotkalismy sie pewnego razu na skrzyzowaniu kolo komedy w tychach ja swoja holowalem seicento kumpla a ty poruszales sie w strone milolowskiej z 3 osobami na pokladzie?

Ładne rarytasy zakupiles i corsa robiona w bardzo ladnym stylu
WSZYSTKO NA DUZY PLUS!

pozdro :)
Hehe pamietam ;) Z gory sorry ze patrzylem sie jak glupi jakis ale troszke we mnie zagrzmialo jak zobaczylem niska corse na szerokim felunku na "swoim" terenie hehe ;) Bo nie zdarzylo mi sie spotkac ;) A jak juz to jakies wies tuningi ;)

Kobieta ktora prowadzila to moja szacowna i piekna zona ktora jest malym rajdowym driverem tego autka hehe ;) A sytuacja jak ciagnales za soba seja to akurat wracalem z zona i szwagrem z pizzerii ;P

Trzeba sie kiedy spotkac i pogadac bo daleko nie ma (jestem z Lędzin)

Co do reszty komentarzy... Dzieki serdeczne za dobre slowo ;) Jak tylko sniegi zejda i corsa stanie w pelnym rynsztunku mam nadzieje ze bedzie wygladac dobrze :P

Co do poszerzen to postaram sie jutro zrobic fotki za widoka a teraz po krotce jak to wyszlo...

Poszerzany jest tylko tyl i to za prosta i spartanska dosc sprawa poniewaz jak juz nie bylo sierpow a autko dalej stalo na 14x9" to lekko dwignelo sie na lewarku, solidna rura z pieca CO i dajesz ;) Tak ze szwagrem rozmuchalismy corse... potem lekkie doklepywanie by obie strony wygladaly tak samo i pasi ;) przod jako tak nie byl poszerzany tylko rozklepana kanta...

Co dalej... otwory gdzie mocowane sa sierpy zostaly recznie rozpilowane pilnikiem poniewaz srubki trzymajace sierp wchodza teraz pod innym katem... Wszytsko zostalo zamalowane chlorokauczukiem dla konserwacji a tylne poszerzenie gdzie byla kanta rozeszla sie blacha (normalna jej reakcja) wiec zostalo to zamasowane i gra ;)

Co do sierpow to zestaw calego kompletu firmy 4max ktory zostal chwycony tylko na dwie skrajne srubeczki i jedna z gornej czesci, opalarka i grzalem pomalutku sierp doginajac go w rekawiczkach do auta...

Gdy wszytsko sie zchłodzilo sierpy zostaly sciagniete, zeszlifowana odpowiednie mejsca gdzie wyskoczyly jakies pechezyki i pod lakier... Wczesniej jeszcze krawedz sierpa zawinieta do srodka zostala wycieta w odpowiednim miejsci zeby nie kolidowala z kolem...

Tak poszlo w lakier i na autko ;)

Zrobilem tylko maly blad... mianowicie sierpy tylne odstaja gdzies na 1 mm u szczytu bedac przykrecone do auta... A wystarczylo wziasc i ze starego sierpa odciac jedno mocowanie przyspawac do nowego spawara do plastiku, wywiercic dodatkowa dziurke i byloby cacy... Akurat w tym miejscu nie ma mocowania i lekko to odstaje... Niestety nie moge tego poprawic poniewaz nowe sierpy dodatkowo trzyma masa uszczelniajaca ;)

Ale jesli ktos bedzie chcial dzialac to informacja dla potomnych jest :P

Jezeli chodzi o pasownosc sierpa do zderzaka to z porownaniu do tego co bylo oryginalnie szczelina miedzy zderzakem a sierpem zwiekszyla sie o jakies 1,5 - 2 mm (niezauwazalne - tym bardzej ze po obu stronach jest to samo :P )

Tak to po krotce wygladalo ;) Troszke roboty i uzerania z tym bylo ale wiadomo jak to w zyciu :P

Dumny jestem z tego ze udalo sie to zrobic po za tym malutkim mankamentem i jest ok... Ponad to jest to cos innego... Chcialem poszerzac auto blaszyskiem ale szwagier, ktory jest nota bene moim glownym mechanikiem i inspiratorem bo ma blacharstwo i silniki w jednym palcu przekonal do tego iz te sierpy nadaja temu autku nietuzinkowa line i styl dlatego trzeba to zostawic a lekko kosmetyucznie "poprawic" ;)

I faktycznie jak sie na nia teraz patrzy to jest rozdmuchana tylem i to widac ;)

Dzieki i pozdrawiam a jutro jak sie znajdzie chwila to bedzie foto :P