Astra f - c20ne

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: endo »

klapa albo czysto, te pierwsze za bardzo blink blink
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

endo pisze:klapa albo czysto, te pierwsze za bardzo blink blink
Najpewniej zostanie czysto.

A teraz wydaje mi się super znalezisko proszę szanownych forumowiczów:

Obrazek
Znalazłem to tutaj:
http://www.migweb.co.uk/forums/engines- ... shaft.html

Z tego wynika potwierdzenie, że wałek z 18e jest szybszy niż 20seh a nawet i uważany przez niektórych 16sh.
W skrócie:
c20ne - 273st
20seh - 274st
16sh - 289st
18e - 297st

Co koledzy na to :0

A tutaj wykres kolegi Ade zamieszczony kiedyś na forum ktk, który miał 20seh w swojej nexii.
Obrazek
Porównanie było zrobione na silniku 20seh + kolektor rurowy z c20xe dalej wydech z nexii 1.5. Na wykresie dwa pomiary na wałku 18e, jeden na wałku seh. Wyniki to 122KM na wałku z seha, 125KM na wałku z 18e a 131KM po dołożeniu kolektora ssącego irmsher. Wcześniej wykonywał też test na wałku z c20ne to było 9KM mniej od seha (czyli 113). Tak na dobrą sprawę nie same cyferki są tu istotne a różnice w pomiarach (wszystkie testy na tej samej hamowni robione przez tego samego człowieka).
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Astra f - c20ne

Post autor: ja37 »

Ciekawe......
Wałków nie mierzyłem, opierałem sie na opiniach z ktk....
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

Wreszcie ogarniam temat za zmianą skrzyni a przy okazji kilka innych zmian: kompletny remont zawieszenia czyli nowe amorki (kyb gazówki), wszystkie gumy, tuleje, końcówki, odboje itp. itd. Do tego zawiecha z astry GT (czyli to samo co gsi), stabilizator przedni 22mm z GT (podobnie jak zawiecha to samo co gsi, stary miał 20mm), tylni stabilizator z belki gsi 16v.
Walczę już czwarty dzień, skrzynia już wisi, kołyska przykręcona i jeden mcpherson - już nie dużo ale samemu i to bez kanału robi się ciężko.
fotostory:
skrzynia po pucowanku i malowanku
Obrazek Obrazek
kupiłem sobie tylną belkę z gsi 16v w sumie dla tarczobębnów ale nie wiem czy zamontuję i dla dodatkowego stabilizatora, który pasuje jak ulał do mojej belki
Obrazek Obrazek
powieszony silnik
Obrazek
skrzynia już na miejscu
Obrazek Obrazek
kilka porównań - stare i obecne półosie oraz stabilizatory
Obrazek Obrazek
tutaj nowa łapa ze skrzyni f16 i f15 (stara pasuje ale jak widać z f16 jest solidniejsza)
Obrazek Obrazek
przy okazji nawinąłem sobie na nowo bandaż termoizolacyjny na kolektor
Obrazek Obrazek
i zregenerowana kolumna zawieszenia - jako ciekawostka to różnica między starą sprężyną a tą z gt/gsi to jeden obwój mniej w tych drugich (różnica -20mm)
Obrazek

W kolejce czeka jeszcze kilka gratów polepszających komfort jazdy, i oczywiście z silnikiem coś tam się planuje ale na razie mało konkretnych konkretów ;)
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: fotograf »

Ile to krwawicy w tej robocie to się Marcin sam przekonał :-D ale raz zrobione i będzie spokój na dłuugi czas :oko:
Teraz czekamy na tą ciekawszą część modów :twisted: czas wziąć się za silnik :grin:
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Porszak »

no ladnie sie napracowales, szczegolnie jesli nie masz kanlau to jest mala masakra. skrzynia sie fajnie swieci, szkoda ze ja tak slabo z gory widac :oko: . mnie tam lapa z f15 wydaje sie mocniejsza(lewa fotka), chyba ze ta z f16 jest z grubszej blachy.
ogolnie duzo pracy i wsio na + :)
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Astra f - c20ne

Post autor: ja37 »

Wypasior, nareszcie ruszyłeś z modami, gratki za skrzynię, chyba ci podrzucę moją :D
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

Porszak pisze:mnie tam lapa z f15 wydaje sie mocniejsza, chyba ze ta f16 jest z grubszej blachy
One są praktycznie takie samie (nie wypowiadam się na 100% bo nie mierzyłem tylko oceniłem na oko) ale ta z f16 ma to dodatkowe wzmocnienie w postaci tej blachy.
ja37 pisze:Wypasior, nareszcie ruszyłeś z modami, gratki za skrzynię, chyba ci podrzucę moją :D
Ot półprofesjonalna myjka ciśnieniowa karcher dająca ciśnienie robocze 150atm do tego drucianka i rozpuszczalnik :D
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Porszak »

Marcin99 pisze:
Porszak pisze:mnie tam lapa z f15 wydaje sie mocniejsza, chyba ze ta f16 jest z grubszej blachy
One są praktycznie takie samie (nie wypowiadam się na 100% bo nie mierzyłem tylko oceniłem na oko) ale ta z f16 ma to dodatkowe wzmocnienie w postaci tej blachy.
ta lapa na zdjeciu po lewej, zamontowana do skrzyni pochodzi z ktorej skrzyni? ja taka lape mialem w corsie razem z f13. byc moze po lifcie byly juz takie, lepsze...
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

Porszak pisze:ta lapa na zdjeciu po lewej, zamontowana do skrzyni pochodzi z ktorej skrzyni? ja taka lape mialem w corsie razem z f13. byc moze po lifcie byly juz takie, lepsze...
Ta z lewej zamontowana to właśnie od f16 a z prawej f 15, może później po którymś tam roku montowali te wzmocnione do wszystkich skirzyń już bo moja astra poliftowa ale tutaj FL miał miejsce w RM'95.
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

Update sprzed 3 miesięcy:
Zamontowałem sobie zagłówki na tylną kanapę :D
Obrazek
Potwierdzam to co było wcześniej wiadomo - trzeba tylko prowadnice i te metalowe uchwyty a w gąbce siedzenia jest już odpowiednie wyżłobienie więc nic nie trzeba wycinać. Autko od razu prezentuje się lepiej ;)

Druga sprawa to nareszcie doprowadziłem do końca elektryfikację szyberdachu i gdybym wiedział, że to daje tyle frajdy to pewnie zrobiłbym to wcześniej (wreszcie zacząłem go używać bo wcześniej to nie bardzo mi się chciało kręcić tą korbą ;) )
Silnik jest ten nowszy jak z omegi b, po przyszlifowaniu jego obudowy oraz obudowy mechanizmu szyberka pasuje idealnie hehe.
Obrazek

Fotel na razie tylko kierowcy (przerobiony z pasażera ;) ) ale też nie do końca zamontowany bo jak widać po skaju wokół rączki od uchylania wymaga interwencji krawieckiej (jakoś tak mi nożyk zeskoczył ;) ). Montaż podgrzewania dopiero jak drugi wróci od tapicera (pewnie dopiero w okolicach wakacji).
Obrazek

I kolejna sprawa to małe porządki w bagażniku, mianowicie koło dojazdowe 115/70/15 z VW. Do tego wykładzina z allegro (fajna sprawa jak się wozi silniki, skrzynie i inne takie ;) ). Muszę jeszcze znaleźć miejsce na trójkącik albo zastąpić go bardziej poręcznym modelem.
Obrazek

Kolejne zabawki wylądowały w astrze w ostatnim tygodniu:
1. zmieniłem przeguby bo jeden już było słychać (ale to w sumie nic ciekawego ;) )

2. Zamontowałem sobie etui na okulary z corsy c (taki mały ukłon w stronę corsasport hehe).
Mmały manual:
Kupujemy etui najlepiej w ASO bo wychodzi w sumie taniej niż na allegro (ok. 35zł ale trzeba czekać bo od ręki przynajmniej w Krakowie nie było).
Mocowania mają inny układ i albo trzeba wiercić (co mnie się nie uśmiechało) albo zrobić jak ja, mianowicie wymienić mocowania na te z rączek (jak patrzyłem to do corsy b też nie da się bez problemowo zamontować ale tam mocowania rączek są jeszcze inaczej niż w astrze). Wystarczy wysunąć bolec (w etui metalowy a w łapce plastikowy) pozamieniać z wykorzystaniem sprężynki od etui z jednej strony a z drugiej zostawić ten z rączki. Plusem takiego rozwiązania jest również fakt, że sprężynki w tej konfiguracji mocniej dociskają do podsufitki (która wiadomo nie jest wyprofilowana idealnie pod ten gadżet). Oryginalnie schowek ma taki spowalniacz, niby fajna rzecz ale ja tam wolę mieć mocniej dociśnięty (nawet za cenę bardzo szybkiego powrotu do pozycji zamkniętej).
Tak to wygląda po zamocowaniu:
Obrazek Obrazek Obrazek

3. Kolejna drobnostka to dołożyłem sobie przy okazji przeciągania kabelków (patrz pkt 4) siłownik centralnego zamka na klapę. Mam uniwersalny zestaw z allegro, dwa kable pod siłownik (slave) były zostawione, jako że miałem oryginalny siłownik z wtyczkami to nie musiałem nic przerabiać a jedynie zamocować i polutować. Wreszcie nie muszę się martwić o otwartą klapę gdy zamykam drzwi :D
Fotek brak bo i nie ma co oglądać :043:

4. I ostatnia rzecz, z której się najbardziej cieszę :509:
Zawsze mi się podobały rączki z oświetleniem tylnych foteli, niestety w wersji 3d takie udogodnienie jest niedostępne. Już ponad rok (albo i nawet dwa lata) temu kupiłem sobie lampki oświetlenia wnętrza z omegi b. Wczoraj wreszcie je zamontowałem, wydaje mi się że wygląda to całkiem przyzwoicie :D
Obrazek Obrazek Obrazek
Przełącznik trzypozycyjny: światło włączone, włączone po otwarciu drzwi, wyłączone.

Już mogę zapowiedzieć, że jeszcze w tym miesiącu będą kolejne mody m.in. tempomat oraz elektryczna regulacja oparcia w odcinku lędźwiowym ;). Za mody silnikowe wezmę się dopiero w drugiej połowie sierpnia ale chodzi mi po głowie zmodzenie prawie nowego dołu (na rozwierconym bloku c18nz który leży w garażu) bo coś mi się niepodoba dźwięk dochodzący z dołu silnika (w połączeniu z późno gasnącą kontrolką ciśnienia oleju po odpaleniu podejrzewam panewki). Gdybym się zdecydował na tą opcję to pewnie całość byłaby złożona dopiero w przyszłym roku. Na pewno wcześniej zamontuję wałek ale muszę do końca doprowadzić pewien ciemny interes z Adamemxxl ;)
P.S. niestety nie ma już znaczka 1.7D na klapie - przy małych poprawkach lakierniczych (wokół wycieraczki, i jakieś tam małe odpryski) znaczki zostały zdjęte i raczej już nie wrócą. Prędzej wrzucę jakieś 1.4 choć diesel z gazem rządził :580:
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

Nic nie piszecie to ja wrzucę kolejną listę usprawnień czyli robimy mercedesa :-D

Kolejny update:

1. Zachciało mi się centralnego zamka na pilota, kupiłem taki jak na allegro pełno za ok. 100zł z pilotem w formie scyzoryka (chowany kluczyk jak w samochodach grupy VW). Sterownik ten obsługuje funkcję komfort (podaje 35s masę w celu np. domknięcia szyb). Prawą stronę niestety posiadałem bez elektroniki domykającej, trzeba było to zmienić i w tym celu kupiłem taki silniczek:
Obrazek
Jakoś w ciągu ok 15h udało mi się go zaadaptować do starego podnośnika ale ogólnie nie polecam, szkoda czasu.
Potem już poszło, po zamknięciu z pilota szybki pięknie lecą w górę :) Oczywiście trzeba było dać przekaźnik, który po otrzymaniu sygnału podaje plus na kabelek sterujący domykaniem. 35s to za dużo ale tu już swoje robi elektronika silniczków odłączająca zasilanie.
Nie wykorzystałem jednej z funkcji, mianowicie dodatkowy kanał służący np. do otwarcia klapy bagażnika. Jakoś nie wydaje mi się ta funkcja potrzebna.
Jeśli ktoś ma pomysł do czego go wykorzystać to proszę o propozycje.
Fotki pilota:
Obrazek Obrazek
Sprzedają z grotem m.in. do opla ale przy plastiku jest za wąski i niby wsio ok ale trochę lata w stacyjce. Przerobiłem grot z oryginalnego kluczyka i jest super :D
Więcej fotek z tych prac nie mam bo miałem nerwa na ten mechanizm szyby i przechodziła mi ochota na cokolwiek ;)

2. Wreszcie mam boczki pod elektrykę:
Obrazek
Ot trafiła się taka gratka na allegro - komplet 4 boczków w przystępnej cenie :) Czarny kolorek nawet nie gryzie się tak z tapicerką foteli (może kiedyś i foteliki się obszyje na czarno całkiem.

3. Tempomat :D to chyba dopiero druga astra c20ne z tempomatem w pl ;)
Tak oto rozwiązałem kwestię mocowania linek:
Obrazek
Było cholernie ciężko, jak widać wykorzystałem drugie mocowanie od kolektora c20ne (jak to dobrze mieć niemal drugi silnik w częściach w garażu hehehe). Jedno obciąłem i skręciłem z drugim dwoma blaszkami. Nie obyło się bez przetasowań, mianowicie miejsce zmienił komp gazowy i listwa wtryskiwaczy musiała przybliżyć się do głowicy (ale i tak skręcanie na mm):
Obrazek

Mam prośbę do kolegów, jeśli ktoś trafi na mocowanie linek od omy b z silnikiem x20se to proszę o cynk (wersja z tempomatem oczywiście)

Dzisiaj dopiero wszystko poskładałem do - przepraszam za wyrażenie - kupy. Pierwsza przejażdżka i załamka, tempomat nie działa. Zacząłem myśleć co może być przyczyną, wpadłem na pomysł żeby sprawdzić na TIDzie czy pokaże mi prędkość po naciśnięciu obu guzików i eureka pokazuje 00. Skonsultowałem z pionierem w dziedzinie tempomatów w astrze (dzięki Sklejek jeszcze raz ;) ) i byłem pewny, że problem jest gdzieś tutaj. Zacząłem powoli rozkręcać w czasie postojów i oczekiwania na żonkę i rozmyślałem dalej co to może być. Okazało się, że walcząc z zasilaniem radia uchlastane miałem kable z kostki ISO a one łączą się właśnie w niej. Sygnał mam brany spod TIDa właśnie, a ten sygnału nie dostawał. Zrobiłem skrętkę, zaizolowałem (taśma w samochodzie zawsze musi być hehe). I działa :D:D:D Napiszę, że jest frajda hihihi.
Jeszcze fotka manetki:
Obrazek

Mam nadzieję, że jeszcze w czasie wakacji uda się skończyć foteliki, na razie grzanie nie potrzebne ale elektrycznej regulacji nie mogę się doczekać. Niestety w tej sesji brakło trochę czasu. Cały tydzień od 11 do 19 siedziałem w samochodzie i nie chciałem już bardziej denerwować żonki bo i tak wykazała się sporą cierpliwością ;)
Awatar użytkownika
wolga85
Weteran
Posty: 1035
Rejestracja: 12 sty 2009, o 21:03
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gdów (na południe od Krakowa)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Astra f - c20ne

Post autor: wolga85 »

Ja wykorzystałem go do opuszczania szyb (wcisaksz i szybki wedrują na dół). Widziałem tez podłaczone do postojówki ale koleś miał engelki i po wciśnięciu robił mała pokazówke. Jak by się uparł to można by nawet zdalnie odpalac auto ale to przy manualnej skrzyni troche niebezpieczne.
6 do 100 czy 6 na 100. Oto jest pytanie
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

Myślałem o szybach ale jeśli zostawiam otwarte to tylko pod domem więc wtedy auto może być otwarte i tak po prawdzie do niczego nie byłoby mi to potrzebne (ale jeszcze to przemyślę ;) ). Gdyby to były dwa kanały to zrobiłbym sobie sterowanie szyberdachem ale jeden to niestety za mało.
Odpalanie silnika z pilota to już w ogóle pomysł bez sensu i jak słusznie zauważyłeś ryzykowny przy manualnej skrzyni.
Może masz jeszcze jakieś pomysły :)5

Dzisiaj za inspiracją kogoś z forum ATT zacząłem szperać po schematach czy aby mój silnik szyberdachu nie ma domykania. Posprawdzałem i okazało się, że tak :D Na jeden nie wykorzystany do tej pory pin wystarczy podać masę, a jako że sam silnik posiada na trzpieniu czujnik pozycji to się domyka niezależnie w jakiej pozycji się znajduje :D
Teraz bardziej skłaniam się do podpięcia pod kanał dodatkowy otwierania szyb i uchylania szyberdachu. Zawsze będę mógł sobie przewietrzyć auto bez wychodzenia na zewnątrz a w razie czego pozamykać ponownym naciśnięciem zamykania zamka :D

-- Wt sty 19, 2010 10:44 pm --

Zasadniczo można zamknąć bo astra zmieniła właściciela :zakrecony:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”