Astra f - c20ne

Tuning Corsy - To forum ma na celu prezentację Waszych projektów, modyfikacji i tego wszystkiego co zrobiliście przy swoich Corsach aby poprawić fabrykę.
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

Corsa coś ostatnio spędza więcej czasu w garażu niż jeździ ale dalej jest u mnie. Tak czy siak mam nową zabawkę :)
Kupiłem już ponad rok temu - była to astra f 3d z silnikiem x17dtl (czyli oplowski turbo diesel).
Tak wygląda:
Obrazek Obrazek

Dołożyłem sobie do wypasu:
- podgrzewanie lusterek (maty z allegro),
- centralny zamek (uniwersalny bez pilota),
- elektryczne szybki (z gsi),

Od niedawna mam założone oplowskie alufelgi 15stki z oponami toyo t1r 195/50.
Zawieszenie seria z diesla ale będe chciał kupić sprężyny z gsi (dodam że ten diesel ma te same mcphersony co gsi).

W planach związanych ze stylistyką/wygodą mam zamontowanie kompa pokładowego zrobionego przez kolegę z autokącika, podpiętego do TIDa.

P.S z regulaminem się zapoznałem i ten wątek myślę, że tutaj pasuje :P
Teraz najważniejsze sprawy:
Diesel kaput, diesel wylot a na jego miejsce c20ne. Za części z diesla wziąłem trochę więcej niż dałem za ne.
Obrazek Obrazek Obrazek

Swap ogólnie bezproblemowy bowiem to prawie ten sam blok, przyszła łapa silnika od calibry i wszystko pasowało. Skrzynia f15stka - po przekręceniu koła zamachowego ze sprzęgłem wszystko pasowało jak ulał. Z kabelkologią początkowo myślałem, że nie dam rady ale dzięki m.in. Adamowi, koledze mihó i pewnie jeszcze kilku innym osobom zrozumiałem to wszystko (okazało się to dość proste). Swap trwał pół roku heh bo jakoś tak brakowało czasu na wszystko :lol:
Hamulce są oczywiście 256 ate z calibry bo seryjne wentylowane 236 jakoś nie chciały hamować. Wydech zaczyna się kolektorem rurowym z c20xe a dalej idzie na dwóch calach do początkowego tłumika, potem środek i końcowy. Kolektor jest owinięty bandażem ale na razie tak prowizorycznie w sumie, jak będe zdejmował głowicę to wtedy poprawie.
Obrazek Obrazek

Jak widać motor zasilany jest sekwencyjną gazownią.
Jak wam się podoba moja puszka filtra ? :lol: Skleiłem ją z dwóch, seryjnej z astry i tej z calibry. A guma na dolot to też niezły patent (jak ja lubię jeździ po takie gadżety do sklepu z częściami do ciężarówek).
Silnik ma zamontowaną chłodnicę oleju z dieselka (wystarczy odkręcić tą tulejkę na którą mocuje się filtr, wkręcić tą od wersji z chłodnicą razem z podstawką ale to pewnie wszyscy wiedzą).
Silnik c20ne fajna sprawa tym bardziej, że na klapie widnieje napis 17D :oko: przyśpiesza całkiem fajnie choć mam bardzo długą skrzynie (bo ten diesel ma wr-ke z głównym 3.55).
c20ne ma to do siebie, że niestety powyżej 5000rpm nie dzieje się już nic ciekawe ale to daje nam duże pole do popisu.
Wczoraj zakupiłem kilka rzeczy:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wałki to jeden z SEHa a drugi z 18e - jeden lepszy od drugiego a obydwa lepsze od serii z ne (kilka przykładów pokazuje, że w połączeniu z kolektorem 4-2-1 daje nawet kilkanaście KM)
Kolektory to ten ciekawszy od 18e a drugi seria z ne.
Głowice to 18e i seria ne.
A teraz kilka suchych danych:
porównanie danych silnika c20ne i 18e
---------------------------------------------c20ne----------------18e
średnica kanałów ssących-----------------33-------------------36
średnica komory spalania-----------------86------------------84,8 (ale z pomiaru 83.5, jak widać uszczelka jest deczko szersza)
średnica zaworów--------------ssące 41,8/wydech 36,5-----ssące 41/wydech 35
głębokość komory spalania--------------11,5-------------------8,5
wysokość głowicy--------------------------96------------------96,5
przepustnica--------------------------------60------------------51 i 36
pow przepustnicy w mm2-----------------2826------------2041 + 1017 = 3058
wysokość krzywek 20SEH/18E---------6,6 i 6,4-----------7 i 6,8 (przy porównaniu na oko widać, że seh ma "grubszą" krzywkę). Nie wiem jak jest z wałkiem z ne bo nie mam takiego luzem ale na pewno jest słabszy.
Poza zaworami, które będe chciał dać od 2.0 wszystkie wymiary przemawiają na korzyść 18e. Głowica będzie poprawiona i jak widać będzie doprężać silnik całkiem sporo, jak będe pucował to postaram się zmierzyć pojemność komory spalania.
Najlepsze jest to, że już kilka NE po takim modzie legitymuje się mocą powyżej 140KM a ostatni przykład kolegi ja37 dał takie wyniki, że aż się wierzyć nie chce - po strojeniu 157KM i 209NM nawet jeśli są zbyt optymistyczne to i tak pokazuje to jaki jest potencjał.
Mam nadzieje, że kolega ja37 się nie obrazi za zamieszczenie tutaj jego wykresu (ten silnik jest w corsie b)
Obrazek
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: fotograf »

No to widzę że będzie grubo i nie jednego 16 zaworowca będziesz mógł zaskoczyć bo ostatnio swap na C20XE to już prawie jak seria :-P
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
pirat
Forum Master
Posty: 3105
Rejestracja: 8 gru 2002, o 22:24
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: pirat »

Ty to jednek Panie Profesor jestes calkiem zepsuty :pig:
Ladnie podzialales mistrzu. Trzymam kciuki za dalsze modyfikacje - wielki szacunek za samodzielna prace :)
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

Tak wygląda na alusach i oponach toyo. Uprzedzam, chlapacze mnie się też nie podobają ale jakoś nie mam kiedy ich zdjąć hehe.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: fotograf »

Zostaw chalapcze :-) szkoda żeby asfalt zniszczył Ci taki ładny lakier na bokach :-? Ja w Corsiaku założyłem po świeżym malowaniu i wygląda jak rajdóffka :-D
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Porszak »

jestem w szoku co mozna zrobic z ori gratami opla. chyba juz gratulowalem na ATT, a jjelsi nie to gratuluje teraz.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

Porszak pisze:jestem w szoku co mozna zrobic z ori gratami opla. chyba juz gratulowalem na ATT, a jjelsi nie to gratuluje teraz.
Na razie to nie ma czego gratulować tak za bardzo choć swap z diesla na benzynę to nie codzienność :oko:
Ja Ci zazdroszczę dostępu do fajnego sprzętu związanego z obróbką mechaniczną części.

Mam problem okazuje się z mocowaniem wtryskiwaczy do tego kolektora bo oryginalnie to listwa ma takie uchwyty kręcone przy każdym kanale (co widać na fotkach) niestety nie wziąłem od razu tej listwy a teraz kolo od którego kupiłem chce 80zł razem z wtryskiwaczami ale ja nie potrzebuję wszystkiego i kminię co zrobić żeby obejść się bez tego.
Co do wyniku ja37 to podejrzewam, że może być to w dużej mierze zasługa stopnia sprężania. Wystarczy gołym okiem porównać komory spalania żeby stwierdzić mocne doprężenie c20ne a przy splanowaniu jeszcze o 0.7mm możemy się znaleźć nawet w pobliżu 12:1.
Będę chciał pomierzyć to dokładnie jak najszybciej.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Porszak »

mam dwie listwy do c20xe jedna na 3, druga na 2.5 bar wszystki byly z wtryskam, tylko nie wiem dokladnie o co ci chodzi.
moze to bedzie pasowac. jak cos to moge fote pstryknac.
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: AdamXXL »

w tym kolektorze tak były mocowane wtryski
Obrazek
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

AdamXXL pisze:w tym kolektorze tak były mocowane wtryski
Obrazek

dokładnie o to chodzi, sama listwa pasuje od ne więc nie tu jest problem (po obcięciu mocowania), niestety nie ma w kolektorze (co widać na fotce) okrągłego otworu w kształcie tulejki a jakoś wtryskiwacz trzeba zamocować w kolektorze. Pewnie trzeba będzie wyciągnąć te 8 dyszek i kupić oryginał ale w sumie fajnie byłoby coś wymyślić. Zawsze można by coś odciąć od kolektora ne ale wtedy już trzeba pospawać co niestety może przekroczyć koszt zakupu oryginału.
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: -=m&m=- »

Gratulacje roboty :)2 fajnie, że opisałes patent na spiecie duzego bloku z mala skrzynia ( analogicznie powinno chyba byc z f13 ? ) oraz roznice pomiedzy poszczegolnymi silnikami, niezle know how :)2
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

-=m&m=- pisze:Gratulacje roboty :)2 fajnie, że opisałes patent na spiecie duzego bloku z mala skrzynia ( analogicznie powinno chyba byc z f13 ? ) oraz roznice pomiedzy poszczegolnymi silnikami, niezle know how :)2
Skrzynka f13 powinna pasować analogicznie, zresztą w tym dieslu była montowana zarówno f15stka jak i f13stka. Niestety coś mi nie domaga sprzęgło (ale to się działo już w dieslu), niby na oko było ok a jednak ślizga (jak dodam np. na piątce gaz do dechy to obroty lecą w górę a potem spadają o ok. 500) i pewnie skończy się na wymianie skrzyni na f16stke (ale to nie corsa i nie ma z tym żadnego kłopotu).
Problem z montażem wtryskiwaczy w zasadzie już rozwiązany, jednak kupiłem oryginalną listwę (udało się kupić bez wtryskiwaczy).
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Astra f - c20ne

Post autor: ja37 »

Marcin, pisz, co robisz, ciekaw jestem.
Jakieś foty masz?
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

Na razie to zmieniłem sobie żarówką w kierunkowskazie na pomarańczową (była biała), pióra wycieraczek nowe (bosch), wykładziny gumowe pod nogi oryginalne (tygodniowe z tej astry co miałem na części) czyli meeega hehehehe.
Góra silnika na razie tylko w planach bo walczę z corsą, a i wcześniej przyjdzie zawiecha z tej astry (taka jak gsi 8v) z nowymi amorami, wszystkimi gumami oraz stabilizatorem 22mm (mam 20mm ale były i 18stki z małymi silnikami), do tego jak pisałem f16stka (z całym potrzebnym majdanem części). Miałem wkładać też ABS do siebie ale odechciało mi się po zasięgnięciu opinii kolegów i po ilości pracy żeby to zrobić.
W samym autku marzą mi się fotele kubełkowe z regulacją w odcinku lędźwiowym z viki 2000 ale zastanawiam się jak obszyć wszystko żeby było w kolorach pasujących do siebie, jeśli zakupię gdzieś takowe to pewnie wyląduje u mnie też kanapa z tamtej astry z podłokietnikiem (tylko w tapicera trzeba się będzie pobawić :D )



Dzisiaj czyli 04.10.08r. zainspirowany problemami kolegi ja37 sprawdziłem czy jest możliwość założenia samego kolektora z 18e do c20ne zostawiając głowicę z ne.
Bałem się, że z uwagi na wysokość kanałów w głowicy kolektor mógłby uderzać o maskę ale na tym zdjęciu widać, że nie będzie problemu:
Obrazek

Puszka kolektora w 18e jest niższa o ok 22mm w porównaniu do c20ne, a kanał w 18e jest niżej o 25mm.
Zrobię jeszcze dzisiaj jedno zdjęcie bo mam już pomysł skąd wziąć flansze hehe, odciąłem z kolektora ne i nie będzie większych problemów żeby ją zapodać do 18e. Albo odciąć albo dospawać do flanszy z 18e, ew. tak jak sugerował ja37 skręcić je razem. Muszę tylko wyrównać ją po odcięciu, kto wie może być tak, że koszt splanowania przewyższyłby wycięcie garażowymi metodami flanszy z grubej blachy alu (nie powinno to stanowić problemu bo aluminium jest miękkie i choćby przyszło się bawić pilnikiem to nie kłopot).

Zrobiłem jeszcze dwie fotki flanszy:

Obrazek Obrazek

Przyglądając się im dokładnie widać, że mocowania od góry nie są problemem bo jest gdzie nawiercić dziurę (skrajne by tylko były na samym skraju ale to raczej nie wielki problem bo wystarczy dać jakąś więszką podkładkę i myślę, że trzymać będzie dobrze). Dołem można by np. dospawać te kawałki od flanszy z ne ale chyba jednak najlepszą opcją będzie kupić kawałek blachy alu o grubości ok 6mm i skręcić je razem np na silikonie ew. z uszczelką dodatkową pomiędzy.
Tak czy siak ja postanowiłem, że nie zmieniam głowicy pomimo niewątpliwych zalet krótszych i szerszych kanałów w 18e.
Doradźcie jak zamocować ten kolektor, dołożenie drugiej flanszy jest teoretycznie proste tylko że przesuwa się do tyłu miejsce wtrysku paliwa co chyba nie jest wskazane. Ciekawe czy kąt ustawienia wtryskiwacza różnic się w 18e w porównaniu z c20ne i czy to będzie miało jakiś wpływ na pracę silnika?

Jak się tak zastanawiam dzisiaj to jednak znowu skłaniam się do głowicy z 18e bo w niej dać tylko zaworki od ne i praktycznie po wyrównaniu kanałów z głowy całe obróbki, w ne powiększenie kanałów na całej długości dremelem nie zrobię w garażu.
Awatar użytkownika
ja37
Support Team
Support Team
Posty: 2084
Rejestracja: 2 lut 2007, o 01:12
Imię: Grzesiek
Model auta: Astra H GTC
Silnik: Z20LEH
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Astra f - c20ne

Post autor: ja37 »

Fucktycznie, nie pomyślałem o wtryskach, przy tej flanszy......
Może być nie halo....
Ale to trzeba zmierzyć/zobaczyć na oczy jak leją.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Porszak »

wg. mnie najlepiej zmienic glowice jelsi bedzie 10:1 albo nawet 10.5:1 to nic zlego sie nie stanie, a pewnie jeszcze jakis dluzszy/ostrzejszy walek wpadnie w przyszlosci.
jesli nie to dac nowa blache w ktorej wyrowna sie kanaly. 6 mm dla wtryskow nie powinno robic zadnej roznicy. ja to rozumiem tak ze do glowicy przylegalby nowy kawalek blachy, a do niego juz kolektor z 18e. ronbienie kanapki, flansza z ne, blachca, kolektor 18e odradzilbym
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: kerni »

jesli moge sie wtracic to widze to troche inaczej, tj podobinie jak proszak ale mam jeszcze pewne sugestie

a mianowicie zaczynamy od wyciecia wlasnej flanszy grobosc moze byc 3,4mm ewentualnie jesli wtryski nie beda miec porblemu taka 6m, wycinamy w niej otwory wzorowane na kolektorze ne, oraz otwory na sroby tak jak w 18e(te gwintujemy, najlepiej waskim gwintem, tak aby znalazly sie w otworze minimum 3-4 zwoje gwintu) na kolektorze 18e robimy otwory pod glowki srob z flanszy, czyli takie jak w ne, do flanszy wkrecamy na krotkie sroby imbusowe kolektor 18e i powinno to miec rece i nogi, dajemy 2 uszczelki i bedzie to latac bez problemu, glowki srob flanszy schowaja sie w otworach nawierconych w kolekorze, a kolektor przykrecamy poprzez oryginalne otwory na sroby mocowania jak gdyby do glowicy 18e

jesli wtryski nie beda hulac, mozna zstosowac takie ktore daja wieksza bardziej rozproszona mgielke a nie "jednolita" (moze nie forunne okreslenie, ale tak mozna porownac to co leci z tych a tamtych) ...ponoc da sie zastosowac takie z listwa od audi V8 4,2
Obrazek
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Porszak »

tez myslalem o gwintowaniu aluminium, ale zwatpilem. drobnozwojny gwint w alu bedzie dosc delikatny, ale lepiej bedzie trzymal niz o normalnym skoku w tej samej grubosci flanszy. problem w tym ze tu mamy do czynienia z niezlymi drganiami.
a jeszcze co do gwintu to wg PN(polska noma) min dlugosc gwintu w stali ma byc rowna srednicy gwintu, zas w alu maja to byc min 2srednice i tu jest znok.
nie neguje pomyslu, ale poddaje argumenty pod rozwage, rownie dobrze takie rozwiazanie jak Kerni proponuje moze trzymac sie swietnie przez 50 czy 100kkm
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

Co do samej flanszy to robienie przekładańca nie byłoby dobrym rozwiązaniem tak czy siak, chyba najrozsądniej byłoby pospawanie wszystkiego żeby to miało ręce i nogi. Ew. dospawanie tylko na końcach kawałków z flanszy od ne a dla górnych śrubek jak widać jest spokojnie miejsce ale jednak będzie głowica z 18e :oko:
Po przemyśleniu za dużo problemów z głowicą od ne, rozwiercenia kanałów pod rozmiar od 18e nie zrobię na całej długości w garażu dremelem. A do głowicy od 18e dać zawory od ne i w zasadzie poza wyrównaniem paprochów nic więcej robić nie trzeba, tylko muszę oddać ją do zakładu gdzie mi zrobią gniazdo takie jak będę chciał i przytną trochę talerzyk zaworów (doradźcie czy tylko ssące czy może razem z wydechowymi to zrobić?). Prowadnic nie mam zamiaru za bardzo skracać, no może odrobinę bo i tak muszą przyjść pod inne zawory.
Wałek inny poza tym od 18e nigdy nie będzie zakładany, wolę raczej zakupić ecumastera, pozbyć się przepływki i wystroić to wszystko.


P.S. wszystkie moje rozterki wynikają z lektury wątku ja37 - boję się po prostu podobnych historii.
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Porszak »

zawory i jednne i drugie mozesz spokojnie obrobic, natomiast jesli chchesz ruszyc prowadnice to tylko dolotowe
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
kerni
Nowy
Posty: 237
Rejestracja: 8 cze 2008, o 16:40
Lokalizacja: kernigarage.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: kerni »

tez myslalem o gwintowaniu aluminium
jesli dalo by rade zastowsowac grobosc 3-4mm, mozna dac stalowa, w sumie i przy wiekszej grobosci tez, ale wiadomo co mm to roche ciezaru wiecej...

wtedy spokojnie mozna gwintowac ...co do wibracji, to w sumie zawsze mozna dociagac sroby co pareset km, przy sprawdzaniu oleju itp

pomysl jak pomysl, ale to czyste teoretyzowanie ...moze zamiast kombinowac lepiej rozgladac sie za jakas dobra okazja na lexa do ne, a 18e zostawic dla 18e :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

kerni pisze:moze zamiast kombinowac lepiej rozgladac sie za jakas dobra okazja na lexa do ne, a 18e zostawic dla 18e :oko:
Nigdy w życiu :-P

Coś tam się robi ale to jak będzie więcej konkretów to się pochwalę.
Tak czy siak głowica do bani bo ma pęknięcia między zaworami a w spawanie nie mam się ochoty bawić, inna sprawa że w międzyczasie mi się odwidziała.
W tym miesiącu muszę zakończyć kwestię ślizgającego się sprzęgła poprzez wymianę na f16 z nowym sprzęgłem (bo z dawcy też już nie było za wiele mięska na tarczy). Będzie też zawieszenie z tej astry (c18nz GT) czyli takie jak gsi 8v z amorami gazówkami (ot jakaś seria najpewniej kyb) oraz stabilizator 22mm (teraz mam serię 20mm). Wszystkie pierdoły typu tuleje wahacza, łączniki stabilizatora itp. już kupione.
Z silnikiem chciałbym coś pomodzić w czasie ferii zimowych - plan jest niezły i będzie mega hybryda ale napiszę jak zrobię bo droga jeszcze daleka.

Mała poprawka do danych wyżej: motyl przepustnicy w c20ne ma średnicę 55mm, 18e ma też pewnie troszkę mniej - uzupełnię to jeszcze (przyznaję się bez bicia, że wtedy zmierzyłem średnicę wylotu czyli styku z kolektorem).

Posta piszę głównie po to żeby się pochwalić odświeżonym wyglądem mojego NE (nie podobał mi się ten kiosk na oryginalnym deklu hehe).

Było tak:
Obrazek

a jest tak:
Obrazek Obrazek

Fotki dwie bo ta z lampą nie oddaje efektu a bez lampy niestety rozmyta troszkę. Literki na razie tylko położone bo muszę się zastanowić jak je przymocować (nie wiem czy taśma dwustronna zda egzamin).
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: fotograf »

Wreszcie się pochwaliłeś - już myślałem że zrobisz wszystko po cichu i będzie wielkie TATAM na koniec jak Mihó :-P
Musze przyznać że znacznie lepiej bez kiosku :-D na pierwszy rzut oka z tym deklem i wydechowym trudno powiedzieć co to za motor a jak będzie reszta gratów to dopiero będzie zagrycha dla znawców :twisted: Składaj te klocki bo ciekaw jestem efektów ! Trzymam kciuki :oko:
A tak btw co Ty wykombinowałeś z puchą od filtra ?! Nie było nigdzie oryginalnej od NE z astry :-P
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

fotograf pisze:Wreszcie się pochwaliłeś - już myślałem że zrobisz wszystko po cichu i będzie wielkie TATAM na koniec jak Mihó :-P
Musze przyznać że znacznie lepiej bez kiosku :-D na pierwszy rzut oka z tym deklem i wydechowym trudno powiedzieć co to za motor a jak będzie reszta gratów to dopiero będzie zagrycha dla znawców :twisted:
Jak sam napisałeś - TATAM jeszcze będzie :oko:
Przy okazji dziękuję za pogawędki teoretyczne tobie i koledze Mihó :-D kilka pomysłów już się pojawiło przy takich rozmowach.
fotograf pisze:A tak btw co Ty wykombinowałeś z puchą od filtra ?! Nie było nigdzie oryginalnej od NE z astry :-P
Prawda, że ładna :lol: ciężko trafić a w normalnych pieniążkach to już w ogóle, do tego była potrzebna szybko.
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: fotograf »

Marcin99 pisze: Prawda, że ładna :lol: ciężko trafić a w normalnych pieniążkach to już w ogóle, do tego była potrzebna szybko.
a z mojej się śmiałeś :grin: :grin: :grin:

Obrazek
joke oczywiście :-P
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Mihó »

No i zaczyna pod maską wyglądać :) Wymień jeszcze śrubki na imbusy z kwasówki. Dodają 5KM i lepiej wyglądają :grin:
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: -=m&m=- »

napis opel błyszczy sie jak psu ... :grin:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
Awatar użytkownika
Marcin99
Nowy
Posty: 485
Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Marcin99 »

-=m&m=- pisze:napis opel błyszczy sie jak psu ... :grin:
Jest jeszcze taka opcja:

Obrazek

Lub taka:

Obrazek

Chciałbym trochę wszystko uporządkować i w tym celu listwa gazowych wtryskiwaczy poleci pod kolektor (dysze wkręcone od dołu dokładnie pod wtryskami benzyny, czytałem też że dobrze by były pod takim samym kątem a podstawowa korzyść to skrócenie wężyków).
Awatar użytkownika
fotograf
Swój
Posty: 852
Rejestracja: 12 lip 2007, o 20:41
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: fotograf »

Wg mnie najlepszym rozwiązaniem były by oryginalne litery z klapy - te ich czarne boki świetnie komponują się z czernią całego dekla no i te literki z allegro już w sumie na tylu samochodach widziałem że się trochę opatrzyły i choć na silniku nie wyglądają wcale źle to wg mnie ładniej oryginalne :-D
X12SZ+miniLambda ;-/
X12SZ+C16NZ+C18NZ+BLOS
X12SZ+13NB+13S+C14NZ+C14SE+C16SE+X16SZ+A15SMS= moje C14XE 8V :-D
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Astra f - c20ne

Post autor: Mihó »

Dawaj z klapy :)
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Projekty”