Strona 2 z 7

Re: Corsa Fifo

: 22 lut 2010, o 12:45
autor: kamiloooo
Fifo pisze:
Nie odpowiadały mi dwie rzeczy:
1. Tył bez regulacji wysokości (choc to niewielki problem)
2. Zawias był bardzo przyjemny jak na gwint, ale do tego do czego teraz potrzebuje zawias, charakterystyka pracy Weiteca mi nie odpowiadała.
w ta technix jest regulacja wysokosci z tylu ??
chyba podkladka na sprezynie ktora mozna wszedzie zastosowac....

Re: Corsa Fifo

: 22 lut 2010, o 12:51
autor: STELMI
metalowa miska do XE/LET ma jedną wadę - brak użebrowań, którymi jest dodatkowo chłodzony olej

Re: Corsa Fifo

: 22 lut 2010, o 14:14
autor: Fifo
kamiloooo pisze: w ta technix jest regulacja wysokosci z tylu ??
chyba podkladka na sprezynie ktora mozna wszedzie zastosowac....
Z tyłu jest FK tak jak jest napisane na poprzedniej stronie. Konstrukcja tylnego zawiasu Corsy w zasadzie uniemozliwia zastosowanie innego rozwiazania do regulacji wysokości jak własnie owoa podkładke pod sprezyne. I nie mozna (nie powinno się) jej stosowac wszędzie, bo sprezyna przystsowana pod taka podkładke jest spłaszczona w miejscu gdzie powinna stukac się z podkładka. Zreszta to jak pisałem był niewielki problem.

-- 22 lut 2010 14:16 --
STELMI pisze:metalowa miska do XE/LET ma jedną wadę - brak użebrowań, którymi jest dodatkowo chłodzony olej
Zdecydowanie tak, ale ma tez zalete, w razie spotkania z podłożem nie pęka tak łatwo jak alu (a to juz przerabiałem i to w cholernej ulewie) i nie robia się na niej mikropeknięcia, które zazwyczaj sa przyczyna tego, ze c20xe/let leja z uszczelki misy.

Re: Corsa Fifo

: 22 lut 2010, o 16:07
autor: STELMI
Fifo pisze: Konstrukcja tylnego zawiasu Corsy w zasadzie uniemozliwia zastosowanie innego rozwiazania do regulacji wysokości jak własnie owoa podkładke pod sprezyne.
na ebayu są zawieszenia do corsy gdzie z tyłu jest podobna konstrukcja jak z przodu, tzn amortyzator wewnątrz sprężyny. Angole często montują takie zestawy, sam byłem takim zainteresowany, ale ceny w okolicach 4k za kpl przód + tył trochę mnie zniechęciły.
Poszukam tego i wrzucę jak znajdę

http://cgi.ebay.co.uk/GAZ-COILOVERS-FIT ... 483177b86f

chociaż ostatnio pojawiły się jakieś tanie zestawy, więc nie wiadomo czego można się spodziewać, ale godne uwagi, bo cenowo podobnie jak TATechnix czy MTS:
http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-CORSA-B- ... 4a9e94ff19

Dzięki takim zestawom możliwe jest obniżenie tyłu auta nawet o 100mm, co kochają Angole (tył niżej od przodu). Wygląda jak kupa, ale jest wykonalne


Odnośnie częstego "lania z uszczelki miski" to najczęstrzą przyczyną jest montaż uszczelek dedykowanych do C20XE/LET, które nie wiem czemu są samymi uszczelkami bez tej blachy. Kupując bodajże elringa dedykowanego do X20XEV płacisz jakieś 20zł więcej, ale dostajesz już połączone 2 uszczelki z tą blachą, co daje o wiele pewniejszą szczelność (przetestowane na 4 C20XE i za każdym razem przy kupowanych uszczelkach do XE po krótkim czasie ciekło, a po montażu zestawu do XEV był święty spokój)

Re: Corsa Fifo

: 22 lut 2010, o 19:33
autor: Fifo
STELMI pisze: na ebayu są zawieszenia do corsy gdzie z tyłu jest podobna konstrukcja jak z przodu, tzn amortyzator wewnątrz sprężyny. Angole często montują takie zestawy, sam byłem takim zainteresowany, ale ceny w okolicach 4k za kpl przód + tył trochę mnie zniechęciły.
Poszukam tego i wrzucę jak znajdę

http://cgi.ebay.co.uk/GAZ-COILOVERS-FIT ... 483177b86f
Jak dla mnie to zdjecie jest zaledwie niewyrażnym, pogladowym foto nie odzwierciedlającym faktycznego stanu rzeczy
STELMI pisze:chociaż ostatnio pojawiły się jakieś tanie zestawy, więc nie wiadomo czego można się spodziewać, ale godne uwagi, bo cenowo podobnie jak TATechnix czy MTS:
http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-CORSA-B- ... 4a9e94ff19
Jakby na potwierdzenie moich powyższych słów/tekstu na tej aukcji czytamy:
This Coilover Suspension Kit contains the following:
2x Front Complete Shocks
2 x Rear Shocks with seperate springs

I dalej:
Please be aware that the picture is for illustration purposes only
These kits come as seperate shock to spring on the rear. Not complete coilovers!
STELMI pisze: Odnośnie częstego "lania z uszczelki miski" to najczęstrzą przyczyną jest montaż uszczelek dedykowanych do C20XE/LET, które nie wiem czemu są samymi uszczelkami bez tej blachy. Kupując bodajże elringa dedykowanego do X20XEV płacisz jakieś 20zł więcej, ale dostajesz już połączone 2 uszczelki z tą blachą, co daje o wiele pewniejszą szczelność (przetestowane na 4 C20XE i za każdym razem przy kupowanych uszczelkach do XE po krótkim czasie ciekło, a po montażu zestawu do XEV był święty spokój)
Uszczelki dedykowane do c20xe/let są uszczelkami bez blachy bo blacha jest osobnym elementem, który wchodzi między dwie uszczelki korkowe. Ja miałem niecieknace c20xe na dedykowanych uszczelkach do czasu jak skilowałem alumiskę. Z kazdej nastepnej lało i to mimo zastosowania uszczelki z xev'a, która zgadzam się jest lepsza. Niemniej jednak problem nie leży przeważnie w uszczelce a w samej misce. Mam/miałem kilka takich alu z mikropeknięciami przy śrubach, które powstaja zazwyczaj jak ktos skręci miske momentem na wyczucie - zazwyczaj sporo wiekszym niz zalecany. Problem raczej nie ma miejsca przy misce stalowej.

Re: Corsa Fifo

: 22 lut 2010, o 19:54
autor: STELMI
kurde, faktycznie nie czytałem nawet tych aukcji, tylko na szybko wrzuciłem. Ale są takie zawieszenia, patrzyłem już wcześniej na innych aukcjach, teraz tylko tak na szybko chciałem znaleźć i nie zagłębiałem się w ich treść. Co do pęknięć misek to oczywiście masz rację. Kolejna sprawa to, ze stalowa miska jest tańsza od alu

Re: Corsa Fifo

: 22 lut 2010, o 20:32
autor: Krzy Krzy
STELMI pisze:na ebayu są zawieszenia do corsy gdzie z tyłu jest podobna konstrukcja jak z przodu, tzn amortyzator wewnątrz sprężyny. Angole często montują takie zestawy, sam byłem takim zainteresowany, ale ceny w okolicach 4k za kpl przód + tył trochę mnie zniechęciły.
Poszukam tego i wrzucę jak znajdę

http://cgi.ebay.co.uk/GAZ-COILOVERS-FIT ... 483177b86f
Gdy szukałem zwieszenia do swojej Corsy, zadzwoniłem do polskiego przedstawiciela firmy Gaz Shocks i do Corsy B dostępny był jeden model (gwint GHA kit - z tego, co pamiętam). Cenę, jaka mi zaśpiewał to 500 funtów + przesyłka w Polsce, więc nie wiem gdzie ty widziałem ten gwint w okolicach 4000 zł :-D .
http://www.gaz-shocks.co.uk/SA/VAUXHALL-sa.gif

Sory za OT.

Re: Corsa Fifo

: 22 lut 2010, o 20:45
autor: corsarz
no ale o co chodzi? 500 funtów + przesyłka to pewnie koło 3k PLN wyjdzie, więc chyba lepiej że taniej

Re: Corsa Fifo

: 25 lut 2010, o 22:06
autor: Fifo
Kolejna porcja fotek z budowy auta, właściwie to na chwilę obecną silnika.Dzisiaj na tapecie była głowica.
Została sprawdzona na szczelność, dokładnie wymyta, splanowana, wymienione wszystkie prowadnice, nowe uszczelniacze, wyszlifowane gniazda zaworowe i zawory. Potem jeszcze ręcznie dotarte.
Poniżej foty głowicy i wszystkich elementów składowych
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A po jakiejś chwili już złożona i gotowa do montażu
Obrazek

c.d.n.

Re: Corsa Fifo

: 1 mar 2010, o 20:00
autor: Fortuna

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 8 kwie 2010, o 14:25
autor: Fifo
Trochę ciszy w temacie było, spowodowanej różnymi innymi zajęciami, ale prace znowu nabierają tempa. Na poczatek belka z CB Gsi. Była mocno zardzewiała, więc niejako koniecznością stało się jej odrestaurowanie. Została wypiaskowana, w całości ocynkowana i następnie proszkowo polakierowana a w miejsce elementów gumowych trafiły poliuretany. Kilka fot poniżej:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W między czasie został poskładany tez silnik: Dół z LET'a w bdb stanie, metalowa uszczelka, głowica po kapitalnym remoncie, nowiutki rozrząd, regulowane kółka rozrządu. Foteczki poniżej:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak widać silnik juz się zdazył przykurzyć, więc czas najwyższy zabrac się za przekładkę. mam nadzieje, ze uda mi się w najblizszym czasie wygospodarowac trochę czasu, zeby pchnac temat do przodu.

Celem jest 250KM na ośce. Pracuje tez nad udoskonaleniem zawieszenia - szczególnie przedniego, żeby auto się prowadziło jak najlepiej.

Jest też kilka nowych gratów, jak całkiem wydajny IC, czy płyta pod silnik - foty przy okazji.

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 8 kwie 2010, o 16:55
autor: STELMI
kolejna corsa LET :-D Gratulacje :)6

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 8 kwie 2010, o 17:22
autor: Fifo
Dzieki :) Tak, kolejny LET, wiem nudne te dwulitrówki oplowskie, ale niestety z racji posiadanego c20xe łatwiej mi tam wepchnąc leta niz inny silnik. Po prostu nie mam czasu na dodatkowe zabawy z układem chłodzenia, paliwowym, wiazkami itp. I tak zakres prac obejmie więcej w komorze niz tylko instalacje leta.

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 8 kwie 2010, o 19:50
autor: spyrol
fajnie ze prace posuwaja sie do przodu pod koniec maja bede u was i mam nadzieje ze zobacze autko juz poskladane ze o przejazdzce na prawym juz nie wspomne :-D

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 8 kwie 2010, o 21:38
autor: Fifo
Mam szczerą nadzieję, że wyrobie się do tego czasu a jeszcze większa mam, że uda się wcześniej, aczkolwiek mało prawdopodobne :/

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 9 kwie 2010, o 00:14
autor: Porszak
oczywisty krok w evolucji autka :). zycze czasu na skladanie i korzystanie z niego

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 9 kwie 2010, o 00:37
autor: Fifo
Dzieki :)

Kolejna porcja fotek, udało się zainstalować dzisiaj rozpórke tylna i belke na aucie. Przy okazji ida całe nowe hamulce na tył, włacznie z cylinderkami.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

I obiecana wcześniej fota intercoolera:
Obrazek

naturalnie c.d.n.

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 9 kwie 2010, o 12:29
autor: Tschoob
Fifo pisze:
Celem jest 250KM na ośce. Pracuje tez nad udoskonaleniem zawieszenia - szczególnie przedniego, żeby auto się prowadziło jak najlepiej.

Jest też kilka nowych gratów, jak całkiem wydajny IC, czy płyta pod silnik - foty przy okazji.
zmieniales sruby korbowodow na wytrzymalsze ARP czy ryzykujesz ? bedziesz przesuwac odcinke ? jezeli tak to do ilu bedziesz krecil ??

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 9 kwie 2010, o 13:22
autor: Fifo
Odcinki nie bede przesuwał, przy turbo a bez jakichs hardcore'owych wałków nie ma po co. Co do śrub w korbach to nie widze sensu ich wymiany. Nie mam zamiaru wygenerowac ponad 350KM, a dół tego sinika jezdził wczesniej na 280Km i wszystko w nim ok. Seryjny silnik spokojnie to zniesie. Nawet uturbione c20xe wytrzymuja raczej bezproblemowo 250KM. Sprawdzone w praktyce.

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 9 kwie 2010, o 14:18
autor: Tschoob
Fifo pisze:Odcinki nie bede przesuwał, przy turbo a bez jakichs hardcore'owych wałków nie ma po co. Co do śrub w korbach to nie widze sensu ich wymiany. Nie mam zamiaru wygenerowac ponad 350KM, a dół tego sinika jezdził wczesniej na 280Km i wszystko w nim ok. Seryjny silnik spokojnie to zniesie. Nawet uturbione c20xe wytrzymuja raczej bezproblemowo 250KM. Sprawdzone w praktyce.
rozumiem.zapytalem poniewaz w wielu miejscach przeczytalem w tym na racingforum.pl ze przyblizony potencjal silnika c20xe/c20let to jest :

potencjał części silnika c20let:
- blok silnika - 500 KM +
- wał korbowy - 500 KM +
- tłoki - 500 KM +
- korbowody - 350 KM +
- śruby na korbowodach - 250 KM +
- kolektor wydechowy - 350 KM +
- kolektor ssący - 400 KM +
- inlet top-hat - 300 KM +
- orurowanie - 300 KM +
- wtryskiwacze - 300 KM +
- turbosprężarka - 300 KM +
- intercooler - 250 KM +
- pompa paliwa - 300 KM +
- przepływomierz - 400 KM +
- głowica - 400 KM +

i
Niezależnie od mocy w jaką celujemy, warto wymienić fabryczne śruby na korbowodach na "niezniszczalne" ARP 2000 (przy czym te śruby występują w dwóch wersjach: odpowiedniki zwykłych: part no. 109-6001 oraz te wytrzymalsze w wersji Pro Series: part no. 209-6003). Bez tych śrub przekroczenie 250 koni to loteria, ale dzięki temu na Allegro i Ebay pojawiają się silniki c20let z dziurą w bloku, dzięki czemu mamy nasz osprzęt od LETa:)
a tego ostatniego bym bardzo nie chcial :D

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 10 kwie 2010, o 15:54
autor: Fifo
W sumie to widziałem juz kiedyś to całe "wytrzymałościowe" zestawienie. Generalnie nie do końca rozumiem je bo co do niektórych elementów owszem jestes w stanie okreslić skrajna wydajnośc, jak np głowica czy IC. Mówiąc łopatologiczne w pewnym momencie nie jestes w stanie przepchnac wekszej ilości powietrza lub zaczyna się ono grzać i nie dasz rady wygenerowac większej mocy bez zmiany elementu na wydajniejszy. Ale jak sprawdzili, ze wytrzymałośc śrub w korbach to 250Km nie mam pojęcia. Tzn rozwalili w ten sam sposób np 10 silników i w każdym przy +/- 250KM urwało śrube na korbowodzie...no nie chce mi się wierzyć. Tym bardziej, ze przyczyn wypadnięcia dziury w bloku, co tak czy siak zawsze owocuje niezła masakra, pozrywanymi srubami itp itd, jest co najmniej kilka. Wystarczy że spadnie nieco ciśnienie oleju bo pompa pada i przytrze się panewka, wzrasta współczynnik tarcia, rosnie temperatura,czasem do niezłych wartości, materiał staje się bardziej plastyczny i zrywa śrube, badź przytrzymuje korbe na czopie (materiał "spawa" się ze soba) i wyrywa korbe robiąc tez K-bum..no milion przyczyn. Ja z kolei wiem, ze zrobiliśmy kilka c20let/c20xe powyżej 250KM na seryjnych śrubach i nic sie nie urwało. Oczywiście moje doświadczenia nie musza być miarodajne, mogłem miec po prostu zawsze szczęscie.
Kolejna sprawa, ze to nie moc jak juz mogłaby zabić śruby a moment obrotowy. Da się zrobić np 250KM z płaskim przebiegiem i da się zrobić 250KM z overboostem i grzmotnym, nagłym przyrostem momentu do jakiejś skrajnie wysokiej wartości co oczywiście może zaowocowac awarią, jak dziura w bloku.

Jezeli chodzi o krecenie seryjnego motoru to jestem zdania, ze 7200 to maks. Chyba, ze mamy dynamicznie wywazony cały dół z kołem zamachowym i sprzegłem to nie ma problemu z wyższym kreceniem silnika.

Reasumując, ja się raczej nie obawiam o moje 250KM i seryjne śruby w korbach.

-- 10 kwi 2010 15:35 --

Kolejna fotorelacja, dzisiaj na pierwszy ogień poszły hamulce z przodu. Komplet zacisków z Cali Turbo 288, tarcze nacinane i nawiercane M-tech (w sumie to nie pamiętam czy to na pewno M-tech a nie coś innego, ale przyjmijmy na chwile obecna że to M-tech), klocki Ferodo:
Obrazek
Tu juz na aucie i dalej jak to wyglada w połaczeniu z felga "15:
Obrazek
Obrazek

No i cos dla mnie - prezent od żoneczki :D, żebym podczas jazdy mógł sie skupic na trzymaniu kierownicy a nie na trzymaniu się jej: Fotel i szelki:
Obrazek
Obrazek

Niestety Corsa nie ma mocowania ISOFIX pod kubełki więc trzeba cos custom wystrugać..

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 10 kwie 2010, o 21:50
autor: RotkiV
miodzio heble, i na 4x100
a ja pisałem do MIKODY to niechca juz takich robic, bo tez bardzo choruje na 288 :-(
a serwo jakie masz? seria czy jakis zamiennik z dawcy C20XE ?

kazda bleka od GSa miała stabilizator ?
pysznie to wyglada !!

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 11 kwie 2010, o 14:25
autor: Fifo
Ja choruje na 4-ro tłoczkowe brembo z tarcza 300+ (ostatnio takie do Lanosa założyliśmy, jak nie zapomne to wrzuce pogladowe foto), ale to wymaga niestety większych nioż 15tki felg, a to z kolei dyskfalifikuje w moim mniemaniu Corse do agresywniejszej jazdy. Nie mam ochoty walczyć z nadkolami jak z wiatrakami, bo juz swoja walke odbyłem, zeby te 15 wychodzace w obrys nadwozia nie przycierały.

Serwo i pompka na razie seria i moim zdaniem powinna dac rade. jezeli nie to wtedy będe wymieniał.

Każda belka z gsi miała stabilizator. Nawet inne wersje niż gsi czasem miały, np Sport, tyle, ze w sporcie ma on 14mm grubości a w gsi 16mm.

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 13 kwie 2010, o 15:46
autor: pajak2444
Zaciski z jarzmami pasowały bez przeróbek na piasty corsy, czy trzeba dystanse dorabiać ?

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 13 kwie 2010, o 16:32
autor: Fifo
Zaciski pasują bolt-on.

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 13 kwie 2010, o 18:31
autor: pajak2444
Fifo pisze:Zaciski pasują bolt-on.
Podaj jeśli możesz numery tych zacisków, sprawdze w systemie w czym jeszcze to siedziało,żeby móc tanio te zaciski odnaleźć.
Z góry dzięki

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 13 kwie 2010, o 18:49
autor: -=m&m=-
fajnie fifo rzeźbisz sobie w aucie :)2 powodzenia w dalszych modach :D

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 13 kwie 2010, o 20:02
autor: Fifo
Dzięki :) przyznam, ze ostatnio jakos nabrałem zapału i nawet z doskoku cos tam staram się robić, zeby ubywało pracy, zobaczymy. Mam nadzieje, ze niebawem dojde do etapu wymiany silnika :D To bedzie wymagało unieruchomienia auta a ja w firmie nie mam miejsca wolnego :/

Co do zacisków to jeżdziły jeszcze w Viki B i zasadniczo moje sa własnie w Viki. Zdecydowanie taniej można znaleźć niż takie z Cali. Jak bede po cos ściagał koło z przodu to postaram się nie zapomniec, zeby odpisać nr.

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 13 kwie 2010, o 20:22
autor: STELMI
z Vectry B są lepsze od tych z chociażby kadetta, bo mają większe otwory na doprowadzenie powietrza do chłodzenia tarczy hamulcowej (sam mam takie u siebie)

Re: Corsa Fifo - 2.0 Turbo under construction

: 15 kwie 2010, o 21:27
autor: Fifo
Krótka fotorelacja z postępów prac. Na silniku wyladowała spreżarka i kilka drobnychniezauwazalnych elementów.
Obrazek

Tu silnik obok Lanosa o którym wspominałem wczesniej, własciwie to wspominałem o jego hamulcach
Obrazek
Obrazek

No i fota samych hamulców wrescie :)
Obrazek