Strona 2 z 2

Re: c25xe project

: 27 cze 2012, o 07:59
autor: kamiloooo
STELMI pisze:
c20xe turbo pisze:Bo i tak by musiał z 2,5 zakładać miskę, smoka i układ ssący, więc i tak musiał 2,5 najpierw kupić, żeby mieć te części
uklad ssacy da sie z 3.0 wcisnac :oko: przynajmniej do A wiec do B tym bardziej :-P

Re: c25xe project

: 27 cze 2012, o 09:05
autor: STELMI
kamiloooo pisze:
STELMI pisze:
c20xe turbo pisze:Bo i tak by musiał z 2,5 zakładać miskę, smoka i układ ssący, więc i tak musiał 2,5 najpierw kupić, żeby mieć te części
uklad ssacy da sie z 3.0 wcisnac :oko: przynajmniej do A wiec do B tym bardziej :-P
zapomniałem dodać kolektory wydechowe ;)

Re: c25xe project

: 17 sie 2012, o 20:09
autor: Corsa20xe
Pełen ogień :D

Re: c25xe project

: 21 paź 2012, o 17:58
autor: luke86
A ja mam takie pytanie dlaczego akurat wybór padł na skrzynię F18?
Ja w swojej CB mam skrzynię F25 i z tym silnikiem wydaje się trochę krótka.

Re: c25xe project

: 21 paź 2012, o 18:57
autor: yosh
luke86 pisze:A ja mam takie pytanie dlaczego akurat wybór padł na skrzynię F18?
Ja w swojej CB mam skrzynię F25 i z tym silnikiem wydaje się trochę krótka.
Jak udało ci się zmieścić taką dużą skrzynię :0
Skrzynie f16, f18, f20 i f28 są gabarytowo krótsze więc po złożeniu jest łatwy dostęp do rozrządu, co do przełożeń to
1: brak trakcji
2:100
3: około 150 może troszkę więcej
4:195
5: V max nie testowane :oko:

Re: c25xe project

: 21 paź 2012, o 19:01
autor: luke86
Miejsce to nie problem. U mnie problemem jest brak wskazań prędkości. Skrzynia F25 nie ma wyjścia linki prędkości a ja w CB mam licznik na linkę.
Dlatego zastanawiam się nad wymianą skrzyni na jakąś z linką.

Re: c25xe project

: 21 paź 2012, o 19:02
autor: STELMI
F25 to trochę przesada, bo waży prawie tyle co 2 F16

Re: c25xe project

: 21 paź 2012, o 19:03
autor: luke86
Aby nie zaśmiecać tematu kolegi zakładam własny. Dodatkowo może ktoś pomoże rozwiązać mój problem.

Re: c25xe project

: 21 paź 2012, o 21:20
autor: yosh
luke86 pisze:U mnie problemem jest brak wskazań prędkości. Skrzynia F25 nie ma wyjścia linki prędkości a ja w CB mam licznik na linkę.
U mnie prędkościomierz bierze sygnał z sterownika ABS tak więc w moim wypadku wyjście na linkę zostaje niewykorzystane.
Co do zastosowania skrzyni f25, sama v-ka jest już ciężka więc jak pisał "Stelmi" na wadze skrzyni urywa się sporo wagi, no i garnkowy zamach waży jakieś 15 kilo , ja mam zamach lekki od c20xe.
Niestety wymiana skrzyni na którąkolwiek z tych wymienionych wyżej w tym przypadku wiązała by się z modernizacją wszystkich łap bo f25 jest zawieszona inaczej :-?
luke86 pisze:Aby nie zaśmiecać tematu kolegi zakładam własny. Dodatkowo może ktoś pomoże rozwiązać mój problem.

Kto pyta, nie błądzi :oko:
Każdy zapewne chętnie pomoże :)

Re: c25xe project

: 25 paź 2012, o 22:02
autor: yosh
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pani z punto postanowiła sprawdzić wytrzymałość mojej corsy :-? :bardzozly:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Po widocznym innym odcieniu lakieru na odpryskach sądzę że pani testowała swoje auto nie pierwszy raz :lol:

Niestety nie obyło się bez lawety, bo strzelił drążek listwy kierowniczej, wygląda też na to że przez weekend nic nie podziałam bo będę zmuszony poczekać na przyjazd eksperta :bardzozly:
Mam tylko nadzieję że uda mi się wyjąć listwę bez większej demolki auta :zakrecony:

Re: c25xe project

: 25 paź 2012, o 23:25
autor: Porszak
mało przyjemnie, jak zwykle kiedy ktos nam kasuje auto....

: 26 paź 2012, o 00:59
autor: !markos
Slicznie ulepione Punto :grin:

Re: c25xe project

: 26 paź 2012, o 12:51
autor: -=m&m=-
nie wyglada tragicznie ale wspólczuje :(

Re: c25xe project

: 1 lut 2013, o 13:55
autor: yosh
Tydzień wolnego udziela się twórczo więc czas na update :-D
Kolizja niestety poczyniła dosyć spore spustoszenie w zawieszeniu dla tego przy wykonywaniu napraw postanowiłem wszystko trochę odświeżyć, i wyszło to tak:
Obrazek

Na silniku pojawił się spory wyciek płynu chłodzącego, więc szykuje się sporo prac związanych z uszczelnieniem głowic , a poniżej graty które nieco osłodzą mi prace przy wymianie uszczelek :oko:
ObrazekObrazek

Znalazłem też przyczynę denerwującego tykania na podwyższonych obrotach:
Obrazek
i w końcu pod maską słychać tylko mruczenie v-ki :D

Re: c25xe project

: 1 lut 2013, o 16:14
autor: Porszak
bedzie atak na 200KM?

ten regulator ciśnienia to jakis chinol, da sie manometr do niego dokrecić bezposrednio czy coś trzeba kombinować?

Re: c25xe project

: 1 lut 2013, o 18:52
autor: yosh
Porszak pisze:bedzie atak na 200KM?
Będzie 8) tym bardziej że jakiś czas temu do corsy wleciał DET3
Porszak pisze:ten regulator ciśnienia to jakis chinol, da sie manometr do niego dokrecić bezposrednio czy coś trzeba kombinować?
Listwa wtryskowa ma typowe przyłącze manometru, więc obyło się bez kombinacji.
Niestety dosyć szybko wróciłem do regulatora oryginalnego 3bar. , chinol zaczął szwankować i tak przepuszcza, że przy otwartej na maxa przepustnicy ciśnienie spada prawie do 2bar :-?

Re: c25xe project

: 1 lut 2013, o 20:06
autor: kamiloooo
puszka mantzla, walki, wiazka, komp z x30xe i 200 pyka jak nic :twisted:

Re: c25xe project

: 1 lut 2013, o 21:06
autor: STELMI
trochę szkoda, ze kupiłeś same walki wydechowe, a nie wszystkie 4, bo wszystkie mają o 1mm większy wznios. Ktoś kiedyś chlapnął, żeby zmieniać wydechowe, a faktycznie najlepiej jest zmienić cały komplet. Żeby było ciekawiej - każdy wałek w V-ce jest dokładnie taki sam, jedyne różnice są w kołach pasowych.

Re: c25xe project

: 2 lut 2013, o 00:45
autor: yosh
Mam cały komplet , i faktycznie wzniosy na wydechowych też są wyższe.
Poszperałem trochę w necie i znalazłem ciekawą tabelę
Obrazek

Nie jestem pewien , ale wydaje mi się że w x25xei był montowany komplet wałków od 3litrówki , MSD miały tylko ssące z wzniosem 10mm.

Re: c25xe project

: 2 lut 2013, o 06:22
autor: kamiloooo
yosh pisze:Mam cały komplet , i faktycznie wzniosy na wydechowych też są wyższe.
Poszperałem trochę w necie i znalazłem ciekawą tabelę
[ Obrazek ]

Nie jestem pewien , ale wydaje mi się że w x25xei był montowany komplet wałków od 3litrówki , MSD miały tylko ssące z wzniosem 10mm.
a co to jest x25xei?? i500??
bo msd wersja i500 tyle ze angielska

Re: c25xe project

: 2 lut 2013, o 09:16
autor: STELMI
kamiloooo pisze:
yosh pisze:Mam cały komplet , i faktycznie wzniosy na wydechowych też są wyższe.
Poszperałem trochę w necie i znalazłem ciekawą tabelę
[ Obrazek ]

Nie jestem pewien , ale wydaje mi się że w x25xei był montowany komplet wałków od 3litrówki , MSD miały tylko ssące z wzniosem 10mm.
a co to jest x25xei?? i500??
bo msd wersja i500 tyle ze angielska
Tak, x25xei to i500,czy MSD. Pamietaj o zmianie reglatora cisnienia paliwa,bo nawet przy obecnym setupie jest za malyi masz za ubogo. Z tego co pamietam przy walkach z 3.0 przydalby sie 4-ro barowy

Re: c25xe project

: 2 lut 2013, o 14:01
autor: yosh
kamiloooo pisze:a co to jest x25xei?? i500??
bo msd wersja i500 tyle ze angielska
W sieci jest sporo informacji , niestety większość to bzdury , a jak się czyta to wszystko to nie wiadomo komu wierzyć :zakrecony:
Jeśli dobrze rozumiem to obydwie konfiguracje modyfikowanych silników miały wałki wydechowe od 3.0 :)5

Re: c25xe project

: 2 lut 2013, o 16:02
autor: Porszak
STELMI pisze: Pamietaj o zmianie reglatora cisnienia paliwa,bo nawet przy obecnym setupie jest za malyi masz za ubogo. Z tego co pamietam przy walkach z 3.0 przydalby sie 4-ro barowy
jka ma deta to chyba nie jest konieczne wyzsze cisnienie? ja jesli miałbym cisnienie podnosić to szukałbym regulatora seryjnego na 3,5bar, oczywiscie jesli tyle wystarczy. seria tania i wiadomo ze bedzie działać.

Re: c25xe project

: 2 lut 2013, o 22:32
autor: STELMI
Porszak pisze:
STELMI pisze: Pamietaj o zmianie reglatora cisnienia paliwa,bo nawet przy obecnym setupie jest za malyi masz za ubogo. Z tego co pamietam przy walkach z 3.0 przydalby sie 4-ro barowy
jka ma deta to chyba nie jest konieczne wyzsze cisnienie? ja jesli miałbym cisnienie podnosić to szukałbym regulatora seryjnego na 3,5bar, oczywiscie jesli tyle wystarczy. seria tania i wiadomo ze bedzie działać.
i500 ma fabrycznie większy regulator od zwykłego x25xe, więc to nie mój wymysł. Do tego - 100% fabrycznych V-ek ma za ubogo.

Re: c25xe project

: 25 sie 2013, o 19:08
autor: SąsiadYosh'iego
Witam,
chciałem Wam tylko powiedzieć że ten jego biały pierdziel od 0-160km/h pożarł na 10metrów moją S8 d2 340hp. Powyżej już moc i moment wzięły górę, Ale i tak szacun Yoshiński za auto i wykonanie projektu;]

Twój ulubiony sąsiad;]

Re: c25xe project

: 27 sie 2013, o 12:30
autor: yosh
Corsa dostała ostatnio wałki ssące G i wydechowe A , muszę przyznać że charakterystyka pracy silnika zmieniła się diametralnie , w zakresie od 1000 do 3500 zrobiło się nieco słabiej ale już od 4000 ciągnie jak opętane aż do odcinki :D
Przy okazji , porównałem wszystkie wałki z 2.5 i 3.0 v6 i jest nieco więcej różnic niż tylko wysokość wzniosu.

Re: c25xe project

: 27 sie 2013, o 16:38
autor: Porszak
no to jesli masz ochote się tym podzielić to zakladaj wątek w technicznym. ciekawy jestem co tam wymierzyles fajnego :D

Re: c25xe project

: 27 sie 2013, o 21:28
autor: STELMI
różnica we wzniosie na każdym wałku to 1mm. Wszystkie wałki z danego kompletu są dokładnie takie same, a jedyne różnice są w kołach pasowych.

Zmień regulator ciśnienia paliwa na 4 barowy jeszcze ;)

Re: c25xe project

: 27 sie 2013, o 22:29
autor: yosh
STELMI pisze:różnica we wzniosie na każdym wałku to 1mm. Wszystkie wałki z danego kompletu są dokładnie takie same, a jedyne różnice są w kołach pasowych.
W tym cała rzecz , wałki nie są takie same , wszystkie ssące różnią się fazą rozrządu.
Koła występują w dwóch wersjach czyli na lewą i prawą głowicę , oprócz swoich założonych kół z x25xe mam jeszcze dwa komplety kół od x30xe i wszystkie mają te same numery katalogowe więc z całą pewnością mogę powiedzieć że są takie same .
Na dniach postaram się zrobić fotki wszystkich wałków ( 2.5 i 3.0) i dokładnie pokarzę wszystkie różnice.
STELMI pisze:Zmień regulator ciśnienia paliwa na 4 barowy jeszcze ;)
Regulator ciśnienia trzeba zmienić i to koniecznie , po korekcji co prawda wszystko chodzi ale przy 5tyś komp wywala błąd zbyt wysokiego napięcia przepływki ,
po wymianie na 4bar będzie można zdjąć trochę dawki to i napięcie wróci do normy :oko: